Skocz do zawartości

Bmw e46 318i n42 143km szarpanie na zimnym silniku. Pomocy !


Łukaszbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam bmw e46 318i 143km (n42) 2001rok. Benzyna + gaz mam problem taki:

Odpalam samochód na zimnym silniku i czuc ze silnik nie równo pracuje w sensie czuć drgawki na calym samochodzie (lecz obroty na oko są równe) do tego gdy dodam gazu gwaltownie (ale to juz takze na cieplym silniku sie objawia ) czuc jak by przydlawienie i pozniej normalnie sie wkreca.

Na dodatek gdy zaraz po odpaleniu ruszam i dam mu troche mocniej gazu to zaczyna szarpac i po chwili zaczyna mrygać " check engine" gdy juz sie troche rozgrzeje silnik zaczyna normalnie jezdzic lecz praca silnika na biegu jalowym nadal nie jest zadowalajaca ( ale juz da sie normalnie jezdzic )

 

Wymienione: odma, cewki, świece

 

Próbowalem odczepic przeplywke i silnik jak chodzil na jalowym biegu tak praktycznie nic sie nie smienilo tylko przy gwaltownym dodaniu gazu nie ma juz przydlawienia i jest tak jak by mocniejsza..

Nie wiem jak zdiagnozowac przeplywke ?

Jak powinien sie zachowac silnik po odlaczeniu ?

Czy tak jak pisalem wyzej to dobra reakcja silnika na odlaczenie przeplywki ?

 

Z góry dziekuje i licze na wasza pomoc!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Inpa i masa powietrza przy gazie w podłodze bez odpuszczania na 3 biegu oraz wolne obroty po rozgrzaniu. Wszystkie cewki wymieniłeś? Bo objawy pasują do wypadania zapłonu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie moglem znalezc nikogo z ogarnietym komputerem i zeby zdiagnozował co jej jest ale znalazlem (polecany warszat od BMW) no i pojechalem przedstawilem mu co sie dzieje jakie są objawy. Podlaczył komputer pokazalo wypadanie zapolnu na 3cylindrze no i powiedzial ze jezeli cewki wymienione to do wymiany jest wałek mimośrodowy.. Koszt uzywanego 400zł (trudno dostać)

Natomiast nowy 2500zł! :roll:

 

Powiedział ze już to przerabiał i jest na 90% pewny ze to jest właśnie to..

 

Jak myślicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo możliwe, ale warto dla pewności wykluczyć świecę/cewkę i wtryskiwacz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na to wskazuje.

Jeszcze zastanawiam sie nad silniczkiem od vanosów ( jak sie zdejmie pokrywe od cewek to jest pomiedzy cewkami) nie wiem czy on dziala poprawnie i jak go sprawdzić..

 

Mam znajomego mechanika ktory robil juz bmw i mowi ze zrobi mi (bo w serwisie to wiadomo cena duża)

tylko teraz pytanie na co zwrocić uwage przy kupnie nowego wałka mimośrodowego??

Jak powinien wygladać sprawny wałek ??

Podpowie ktoś ?

A moze ma ktoś na sprzedanie dobry wałek mimośrodowy do tego silnika ??

 

Bo nowego narazie nie dopuszczam myśli zeby kupować :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A okey to juz bede wiedział jak sie ten "silniczek " nazywa.

A co do wałka to dobrze by bylo go jakos po ogledzinach zobaczyć czy jest dobry. Bo zalożyć poskladac wszystko do kupy i okaże się ze jest zly to znów rozbierać od nowa i szukać drugiego to błędne koło.

Nie ma jakiegoś sposobu jak sprawdzić? Jak powinien wyglądać sprawny ?

Może ma ktoś albo wie kto mógł by mieć taki wałek ??

Bardzo bym był wdzięczny bo na allegro nie ma dużego wyboru i na dodatek wszystkie wygladają tak samo i nie mam pewności który jest dobry :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałeś pod kompa? Masz wypadanie zapłonów? Ogólnie podam swój problem opisany w moim wątku, ale napiszę a co tam :D auto zaczęło mi głupieć w listopadzie, drgawki na biegu jałowym, dźwięk z wydechu jakby coś było zapchane, wypadanie zapłonów cylinder 1 i 3, od dłuższego czasu sporadyczne błędy vvt, check engine zapalał się albo po przejechaniu kilkunastu metrów albo po odpaleniu jak zszedł z ssania i zaczął pracować już na wolnych obrotach. Ogólnie objaw jakby nie chodził na wszystkie gary. Pojechałem do mechanika, podejrzenie wałek mimośrodowy. Mechanik zdążył wymienić tylko silniczek vvt i auto zdechło totalnie. Sprawdził kompresję po 3-4 bary na 1 i 3 cylindrze. I tu już idę do sedna. Rozmawiałem z mechaniorem jak go rozebrał aby wymienić wałek i jak bym dostał z otwartej ręki. Silnik do wymiany. Szczęśliwcy Ci co wymienili świece albo cewkę lub wałek i silnik dalej chodzi. Świece wymieniłem sam i psu na budę robota. Cewki mierzyłem były ok. Ogólnie w lutym wymieniałem uszczelniacze i komprecha była. Co pierd.... w między czasie nie wiem. Test CO2 negatywny. Oleju nie przybywało. Cóż zrobić... oby kolego nie było to co u mnie. Poszukaj speca od BMW bo sam to powymieniasz cały osprzęt silnika i albo trafisz na usterkę albo wywalisz niepotrzebnie kupę kasy. Ja to tylko żałuję, że przy wymianie uszczelniaczy nie upierałem się aby mechanik sprawdził cylindry, wówczas bym miał jednorazowy koszt. Ale skoro w 99% branie oleju wynika z wadliwych uszczelniaczy, więc kuźwa trafiło mi ten 1% że usterka siedziała głębiej i pomału robiła swoje. Człowiek rodzi się głupi i umiera głupi :8)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no powiem Ci że mnie nie pocieszyłeś :cry:

W piatęk mam odstawić samochód do warsztatu bo wcześniej nie mają wolnego terminu.

Mam nadzieje że nie bedzie aż tak zlee..

 

A miałeś ten sam silnik co ja ? N42?

Zmieniłeś na taki sam co był czy jakiś inny ??

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam N46 wiec sa podobne. Zmieniam na taki jaki był, nie będę kombinował na pieniądzach to ja nie śpie hehe mechanik ma wszystko ogarnąć. A Ty się nie martw na zapas. Usterka usterce nie równa więc spokojnie. W cale nie musi być najgorszy scenariusz :-)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wstępnie oszacował ze wszystkim 4. Kupa kasy pójdzie. Za to dowiedziałem się, że ten silnik był po przejściach. To już opinia drugiego mechanika który dał mi taką diagnozę. Cóż na mendy w społeczeństwie zawsze trafisz :mad2:
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę zakupu silnika zostawiam mechanikowi, samemu to loteria i generowanie kosztów. Sama dostawa swoje kosztuje. Osprzęt właściwie zostaje ten sam, tylko silniczek vvt wymagał wymiany. Gdyby to był normalny silnik, nie cudo marki BMW zapewne by poszło to sprawniej. Myślałem że wymiana głowicy, uszczelki ewentualnie tłoków i pierścieni załatwi problem, ale mechanik nie polecał tego sposobu naprawy, nie do tego silnika. Ogólnie jego specjalizacja to auta BMW. Rozrząd mi przełoży bo miałem robiony razem z uszczelniaczami. W moim mieście nawet nie mają blokad do tego silnika, ryzykować z samą przekładką bez sprawdzenia bebechów to czysta głupota. Dzięki mam nadzieję że będzie śmigał jak z fabryki. Tylko znaleźć silnik który chodzi, a nie leży z 2 lata na magazynie to już problem. No nic pozostało mi czekać. :)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam auto zaprowadziłem do mechanika.

Poinformował mnie że zmierzył kompresje silnika i jest tak:

1 cylinder- 12,5(około)

2 cylinder- 7-8

3 cylinder- 7-8

4 cylinder -12,5 (około)

Stwierdził ze na tych dwóch środkowych jest za słaba kompresja i trzeba zwalić głowice.

Obstawia uszczelke pod głowicą (przepalone miedzy cylindrami)

Co myślicie ?

 

Objawy mogły by sie zgadzać: nie równa praca na zimnym silniku, po odpaleniu widać szary dym z tłumnika i przy dodaniu gazu hmura wzrasta ( myslalem ze tak ma być bo zimno na dworzu) , maź pod korkiem oleju oraz plynu ubywa okolo 50-100ml na 500k.

 

 

Moje pytanie jest czy nie powino wzrastać ciśnienie w ukladzie chlodzenia ??

Wypadanie zapolnu moze byc przez przepalona uszczlke ??

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuu to u mnie na 2 garach było 3-4 to miałem jeszcze gorzej. W sumie też miałem minimalne ubytki płynu chłodniczego, ale u mnie to obstawiałem rurkę za silnikiem co idzie do kabiny, było widać na niej ślady płynu. Test CO2 wyszedł negatywny. I co będziesz się przymierzał do robienia głowicy?
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli sie potwierdzi to mysle ze tak.

Jak zrobie to bede wiedział co mam chyba ze wyjdzie coś jeszcze ale sie zobaczy jak narazie jest ze to uszczelka jak juz wszystko rozkreci i posprawdza to wtedy bedzie diagnoza i wtedy bede myslal..

Mam nadzieje ze juz gorzej nie bedzie :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.