Skocz do zawartości

Bmw e46 318i n42 143km szarpanie na zimnym silniku. Pomocy !


Łukaszbmw

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też ok. Po wymianie pompy paliwowej, od 2 dni, auto odpala rano na strzała, więc raczej po problemie. Koszt naprawy 60 zł i 20 min roboty. Co najważniejsze nie dałem się naciągnąć panom mechaniką na rycie silnika na chybił trafił "bo może akurat to" Edytowane przez myamek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja też wczoraj odebrałem auto, no jeździ nie ma to tamto, na każdym garze kompresja 11,5. Tylko w lato muszę przerobić płukankę silnika i wymienić olej, filtry, zalecenie mechaniora. Ogólnie co wiem to do wymiany poszły wałki rozrządu, wałek mimośrodowy, dźwigienki, popychacze, silniczek vvt, olej + filtr. Jedynie co mnie wkur.... to to że po naprawie nadal na stronie kierowcy są odczuwalne drgania budy, jak się rozgrzeje jest trochę lepiej ale i tak je czuć. Myślałem że naprawa silnika rozwiąże problem ale lipa. Może katalizator trochę przypchany. Poducha lewa wymieniana 2 razy :|
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem ciśnienie tak jak pokazano na tym filmie, poleciała strużka może cm w górę i po chwili już nic. :duh: Zamówiłem pompę paliwa, jutro odbieram i wymieniam, w szoku będę jak to będzie to, ale wszystko na to wskazuje. Dziwne jest dla mnie to, że jak już to auto odpali, pokuleje trochę i się ciut rozgrzeje to później zdaje się pracować dobrze.

 

Myamek, dzięki za ten trop. BoskiCoolo, sprawdź u siebie też to ciśnienie, chwila roboty. A pocieszając wszystkich właścicieli n42/n46 - nadchodzi wiosna, a chyba tylko zimą te motory są tak kapryśne, więc głowy do góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie nie mam problemów z odpalaniem, pali dobrze, czy to +5 czy -20. Wcześniej też palił dobrze, dopiero jak zszedł z obrotów to działy się cuda z silnikiem. Więc pompa daje dobre ciśnienie. Jedynie co mogę rozważyć z układem paliwowym to filtr paliwa bo nie wiem kiedy był wymieniany :D
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiechu83 jak byś miał kłopot z jej wymianą to służę pomocą, ale raczej sprawa jest banalnie prosta . Pisz na priv. Acha polecam skasować ustawienia OBC po wymianie tej pompy. I uważać przy rezerwie. Komp może pokazywać zły poziom paliwa przez chwilę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompę, ale niestety nadal ciśnienie mam kiepskie - sprawdzając jak na tym filmie. Powiedz mi tylko, to ciśnienie sprawdzałeś na wyłączonej pompie tak? Bo jak pompę włączę to paliwo tam tryska mocno, ale chyba powinno się też utrzymać po jej wyłączeniu - piszę, aby się upewnić. Po wymianie pompy jak nie było poprawy to podlaczylem się tez rurką bezpośrednio do wylotu pompy z tego zespołu z pływakiem i wlewalem paliwo do pojemnika to strumień jest gruby i „na oko” mocny. Przejrzałem katalog części i regulator tego ciśnienia jest na filtrze paliwa, filtra nie wymieniałem jeszcze, ale chyba niedługo to zrobię. Pompę kupiłem używaną z Allegro, ale gościu zapewniał mnie, ze jest sprawna.

 

Teraz jest tez cieplej, wiec auto mimo kiepskiego ciśnienia paliwa odpala i nie gaśnie jak nie dodam gazu, ale jak od razu po odpaleniu dodam gazu powyżej 2 tys obrotów to gaśnie i juz pracuje nierówno. Więc daje mu pochodzić ze 2-3 minuty na jałowym i jak się rozgrzeje to juz chodzi dobrze, ale chciałbym uporać się z tym zanim skończą się morzy, bo jak bedzie już temp dodatnia to pewnie problem zniknie, a jednak coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem na przekręconym kluczyku w pozycji 1 czyli silnik nie chodzi ale palą się kontrolki na liczniku i pompa daje ciśnienie. Filtra jak nie wymieniałeś to i tak go musisz wymienić więc zacznij od tego. Uważaj bo są 2 rodzaje filtrów , takie tańsze z dwoma wyjściami i droższe z czterema. U mnie jest ten z czterema chociaż sprzedawca upierał się że u mnie musi być ten z dwoma. Lepiej zajrzeć przed zakupem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie pracuje dopóki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem lub kompem, albo zmostkowanym przekaźnikiem jej nie włączysz, czyli sprawdzałeś na wyłączonej pompie tak jak ja, u mnie wtedy nie ma tam dużego ciśnienia, tryśnie na 2-3 cm raz i pózniej juz wcale. Jak chciałem sprawdzić z pracującą pompą to musiałem podpiąć kompa i tam w inpa jest F6 pózniej chyba F3 i na końcu F7 włącza przekaźnik pompy, wtedy ją słychać.

 

Co do filtra to nie sprawdzałem w aucie, ale w katalogu części po vinie widać, ze mam taką z czterema końcówkami, wlew paliwa, wyjście i powrót paliwa do baku, oraz przewód do podciśnienia do sterowania zaworem zwrotnym. Jak sprawdzałem ceny to filtron ok 175zł. Dlatego zacząłem od tańszej pompy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, ale teraz jak ją wymieniłem i chciałem sprawdzić jak pracuje to przynajmniej u mnie jest tak jak piszę, na 100% przekręcenie kluczyka w pozycje 1 (sam zegar) i 2 (zapłon, ale bez rozrusznika) nie uruchamia pompy nawet na chwilę, dopiero po uruchomieniu rozrusznika pompa zaczęła pracować. Ewentualnie tak jak pisałem sterowanie impą pozostaje.

 

Edit. Wymieniłem filtr paliwa, ciśnienie paliwa skoczyło znacznie w górę. Teraz jak dotknę tego wentylka na magistrali wtryskowej to mam zroszoną paliwem całą komorę silnika. Natomiast nadal odpalanie zimą nie jest idealne, odpala, po 2-3 sekundach na chwilkę obroty spadają (do ok 500obr) później wracają na tysiąc, ale muszę i tak chwilę rozgrzać motor przed dalszą jazdą. Od jutra już coraz zimniej, więc wtedy będzie prawdziwy test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Niestety wymiana filtra nie przyniosła oczekiwanych rezultatów - owszem ciśnienie paliwa jest teraz dużo dużo wyższe, zużycie paliwa chyba trochę spadło, ale poranne odpalenie w mroźny dzień nadal jest koszmarem. Zauważyłem za to jeszcze jedną rzecz. Auto odpala, gaśnie, później kręcę, kręcę - odpali i pracuje kiepsko - wtedy na inpie w analog value 1 mam DKP-angle z wartością 40. Jak silnik pochodzi te dwie minuty, ciut się nagrzeje, zgaszę go i odpalę jest już ok a wartość DKP-angle jest 3.14 Więc to będzie mój kolejny trop...

 

 

Edit: Taaa, kolejny trop. Doczytałem, ze to czujnik położenia gazu, a rzeczywiście muszę mieć gaz wciśnięty, aby mi nie zgasł jak tak nierówno chodzi... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wysypały Ci się przypadkiem szczęki od hamulca ręcznego? Podnieś auto i zakręć kołem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jeździsz tak od tego czasu? :o jak wypnie się tylko jeden bolec trzymający szczękę to tragedii nie ma, trochę szura/cyka i tyle, jak wypnie się druga szczęka to robi się ciekawiej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.