Skocz do zawartości

[320D][M47]brak mocy po wymianie przeplywomierza


scaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Samochod przed wymiana jezdzil ok. Przeplywomierz byl w zasadzie ok ale jeszcze z wadliwej serii. Byłą troche mulowata i turbinka krecila ok 2500. Zostal wymieniony na nowy. Auto dostalo nowego zycia. Wciaga pieknie od 1800 i ciagnie rowno do samego konca... tylko, ze jak ostygl to zdechl. Calkowity brak mocy.

Wystarczy, ze troche sie rozgrzeje itemperatura wyjdzie poza niebiezkie pole na wskazniku i wszystko wraca do normy, Znow lata jak wsciekla. Jak ostygnie... kupa.

Sterownik czysty, nie pokazuje zadnych bledow. Co poszlo nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisałeś nowe numery po wymianie przepływomierza ?

 

szukaj pod nazwą "kodowanie" "adaptacja" przepływomierza.

 

Ogólnie objawy jakie podajesz są inne niż klasyczne dla nowego przepływomierza na starych numerach. Wiem bo sam jeździłem na nowej przepływce i starych numerach i wiem jak się to zachowywało i niestety inaczej niż piszesz.

 

Czym była robiona diagnoza ? programem do BMW ? trzeba wziąc laptopa i jak łapie muła zrobić runde na drodze cały czas patrząc i analizując wskazania.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to impa i pokaż korekcje na zimnym i na rozgrzanym silniku przy okazji live data i jak mierzy przeplywka. Kupiłeś orginalną czy zamiennik? Jak masz starą przeplywke załóż i zobacz czy objawy występują nadal bo to może nie mieć żadnego związku z przeplywomierzem.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z tym wpisywaniem nr, kodowaniem to mnie zastrzeliliscie, to jest stary samochod. dde 3.0 przeplywomierz pierburg. ogolnie po wymianie jest efekt jakby mu sie moc zwiekszyla o 100% mimo ze przed wymiana jakiejs tragedii nie bylo... tylko wlascie problem z tym jak wystygnie... jutro jeszcze dokladnie sprawdze live data
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie w tym modelu był wadliwy przepływomierz :D kupując nowy nie dość że musi byc ori (bo zamienniki nie działają) to jeszcze trzeba zakodować mu takie numery :P wpisuje sie tam przebieg, numery ze specjalnej tabeli dostępnej w necie itp. Trwa to ze 20 minut, w warsztatach o tym mało kto słyszał, wołają za to 500zł nawet :D

 

jest o tym wszystko, fora, google, filmy na YT. Krok po kroku jak to zrobić żeby auto odzyskało wigor.

 

 

Ale tak jak pisałem, Twoje objawy nie są podobne do takich jakie powinny być. Ogólnie auto po wymianie przepływomierza ale braku kodowania jeździ w miare normalnie tylko podczas przyspieszania czuć i widać po wskazówce ekonomizera że nie dochodzi na 4 biegu do 20, a na 5 biegu do 16 przy pedale w podłodze.

 

Zerknij na ekonomizer czy jak łapie muła to dochodzi wskazówka do końca :P strzelam że zatrzymuje się wcześniej albo dochodzi i się cofa sama.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

wiatam.

mam pytanie czy to normalne że przepływomierz ma 5 pinów a wtyczka ma wejście na te 5 pinów, ale jest tylko 4 kabelki od wtyczki i to jedno gniazdo na ten 5 pin jest pusty . tak jest u mnie . zakupiłem już dawno przepływomierz boscha ale nie jezdzi jak powinien , mianowicie na 4 biegu dochodzi na ekonomizerze do 16 l i jak by go blokowało i cofa na jakies 12. i tak kiedys pomyslałem ze odepnę tą wtyczke i zobacze a tam brak jednego kabelka i puste pole. a stary przepływomierz gdzies zapodziałem bo chciałem zobaczyć czy miał może 4 piny.

e46 320d 2001 136KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

już wiem gdzie był problem z tym ekonomizerem. :8) poczytałem troche na niemieckim forum odnośnie przepływomierza i okazuje się że faktycznie auta przed 09.2001 mają stary nr soft i podczas wymiany przepływomierza trzaba zakupić nowy bosch nr końcówki 527( jak dobrze pamiętam) bo starego już nie produkują...ALE równięż trzeba przeprogramować nr softu na nowy zgdny z tabalą TIS

sprawdziłem mój nr Zus_Baunummer w inpa i mam ten stary numer, powinienem więc przeprogramować DDE bo auto nie bedzie jeżdzić jak powinno. taki zabieg w niemczech kosztuję 50 euro tak napisał jeden z niemieckich forumowiczów.......ALE napisał cos jeszcze, a mianowicie że jeśli mamy stary numer soft to nalęzy zakupić NIE bosch a PIERBURG i auto bedzie zamykać ekonomizer na 4 biegu do końca...

hmmm tak myślę "kupiłem rok temu nowy bosch 527 razem z tą czarną puszką i wydałem około 150 euro i teraz znowu mam kupować nowy przepływomierz ? albo przeprogramować soft?" ....

i wiecie co ? :P

kupiłem przez amazon nowy przepływomierz PIERBURGA 7.22684.09.0 za 55 EURO ( jak by nie było róznicy to możliwość jest zwrotu ;)

i rzeczywiście auto lepiej przyspiesza i zamyka ekonomizer na 4 biegu do końca baaaa na piątym również :)

i pomyśleć że jeździłem ponad rok na nowym przepływomierzu bosch a na starym sofcie, a wystarczyło kupić tańszy pierburga :) (ciekawe jak z jego żywotnośćią )


więc powiem tak po moich dostrzeżeniach że jesli auto ma stary soft a chcesz wymienić na nowy to albo sprawdz nr ZusBAUnummer ( jest on na samym dole w Codierdaten) i jęsli masz nowy już soft to ok, kup boscha 527, ale jesli masz stary soft z przed 09,2001 to kup pierburga i auto bedzie śmigać :)


jeszcze coś napisze bo myślałem że winą może być czujnik cisnienia doładowania za kolektorem i również go wymieniłem (firma febi) ale miał inne wejście do wtyczki ,, niby miał pasować do mojego modelu ale widocznie możliwe że był do 150ps ja mam 136ps i musiałem oddać i zakupiłem już z dobrą wtyczką ale firmy delphi ( jakoś 43 euro)

zawór od turbo też wymieniłem (pierburga) i dopiero gdy kupiłem nowy przepływomierz PIERBURG 7.22684.09.0 auto odżyło :)


p.s

żeby wykęcić stary przepływomierz to należy użyć klucza torx z otworem ts25 ale WAŻNE żeby był pięcioramienny ( ja się męczyłem 6ramiennym :mad2: i nagle mnie olśniło żeby je policzyć bo nie szło ich wykręcić :mrgreen: )

wkładająć nowy pierburg nie chciał mi wejśc :mad2: i myślałem że będę musiał wyjmować całą ta czarną puszkę w której siedzi ..ale trzeba dobrze poruszać przepływomierz i tą czarną obudowę i udało się go włożyć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.