Skocz do zawartości

E46 318i Dziwny dźwięk przy odpalaniu


Seba97e46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie z nieszczęsnym silnikiem N42.. Od jakiegoś czasu przy odpalaniu auta na zimnym silniku przez 3 sekundy słychać dość głośne klekotanie spod maski(choć nie zawsze), przy tym potrafi na sekundę mrugnąć kontrolka od oleju. Kilka miesięcy temu wymieniałem olej na 5w30 Shell Helix, wcześniej jak kupiłem auto, jeździł na 10w40. Po za tym auto pracuje normalnie, nie odczułem żadnej różnicy. Kończy mi się także dwumas i sprzęgło ponieważ drży pedał więc planuję się zabrać za wymianę na wiosnę, ale doczytałem że taki dźwięk może być też właśnie przez dwumase. Jak myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innych objawów nie ma jak, np:

 

- hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu

- drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)

- nierówna, przerywana praca silnika

- wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów

- szarpanie auta przy ruszaniu

- brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów

 

Ja już się nauczyłem, że z mechanikami to różnie bywa, przeważnie to cwaniaki, kombinatorzy i naciągacze. Co jeden to lepszy. U mnie nie potrafią zdiagnozować usterki która polega na tym że, drży tylko strona kierowcy na biegu jałowym, wiem że wymieniana była poduszka silnika z tamtej strony ale, nie kojarzę aby objawy drgania były po jej wymianie, póki co stanęło na tym aby przetestować katalizator (rozpiąć układ), a były też pomysły że winna jest odma chociaż wymienia była w lipcu 2016 r. Szlag mnie trafia bo u mnie w mieścinie nie ma speca któremu można w 100% zaufać :mad2:

"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki kolor kontrolki? Czerwony? Prawdopodobnie zawór w podstawie filtra oleju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć obudowę filtra oleju i na dole jest zaworek który zapobiega spływaniu oleju do miski, jak to nie pomoże, to u mnie był do wymiany napinacz rozrządu 160 zl i 10 minut roboty

Ok, dzięki wielkie za pomoc, jutro się za to zabiorę i sprawdzę. Coś z rozrządem to raczej nie bo podczas pracy silnika nie słychać jakiś niepokojących odgłosów. Wyczytałem tez że są hydrauliczne popychacze i one mogę nie trzymać oleju, w zimę było ok bo olej był gęstszy a teraz jak się zrobiło cieplej to wszystko wyszło, to już raczej kosztowniejsza sprawa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam odświeże temat znajomy ma problem podczas odpalania dobiega dziwny dźwięk jakby z gory silnika takie grzechotanie przez 2 sec po czym silnik pracuje normalnie. Tyko na zimnym silniku to występuje macie jakieś pomysły czy do będzie coś z rozrządem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam odświeże temat znajomy ma problem podczas odpalania dobiega dziwny dźwięk jakby z gory silnika takie grzechotanie przez 2 sec po czym silnik pracuje normalnie. Tyko na zimnym silniku to występuje macie jakieś pomysły czy do będzie coś z rozrządem?

Ja dalej nie rozwiązałem tego problemu i jeżdżę do dzisiaj. Czasami odpala normalnie przez dłuższy okres a czasami potrafi zaterkotać, np. po dłuższej jeździe jak postoi przez noc. Stawiam na ten zaworek zwrotny oleju w podstawie filtra, może on się jakoś blokuje, zerknę do niego w wolnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze bedzie klekot jak auto stoi dluzszy czas albo jest zimno normalne bo olej musi dojsc w kanaly.Jesli jest to dlugie i rownie na cieplym silniku klania sie lancuch i cala reszta.Olej 10 w 40 w zime to zabijanie powolne lancucha .Czesto tez padaja zawory hydro.Jesli ci sie swieci czerwona kontrolka to sprawdz panewki i ten zaworek no chyba ze w filtrze masz sreberko albo zloto wtedy zmien silnik najlepiej na m54 taniej wyjdzie i bedzie spokoj.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zawsze bedzie klekot jak auto stoi dluzszy czas albo jest zimno normalne bo olej musi dojsc w kanaly.Jesli jest to dlugie i rownie na cieplym silniku klania sie lancuch i cala reszta.Olej 10 w 40 w zime to zabijanie powolne lancucha .Czesto tez padaja zawory hydro.Jesli ci sie swieci czerwona kontrolka to sprawdz panewki i ten zaworek no chyba ze w filtrze masz sreberko albo zloto wtedy zmien silnik najlepiej na m54 taniej wyjdzie i bedzie spokoj.

 

Już myślałem, że będę miał spokój z tym terkotaniem po odpaleniu, bo naciągnąłem sprężynę od zaworu zwrotnego oleju w podstawie filtra ale jednak nie, ten dźwięk powraca jak się wróci z dalszej trasy i auto postoi przez noc.. Wtedy na drugi dzień mamy piękny terkot :) Nie wiem czym to spowodowane, jedni piszą, że to vanos, drudzy, że rozrząd a jeszcze inni, że hydro popychacze albo zaworki zwrotne oleju, nawet, że wałek wytarty :duh: Niby jednemu pomogła wymiana rozrządu a innemu oleju z filtrem. Ciężki temat, wolę sprzedać auto niż bawić się w swap. Tak to auto jeździ, trzyma moc, normalnie pracuje. Tylko ten irytujący dźwięk czasami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po takiej trasie na drugi dzień wyjmij filtr oleju, jak będzie sucho to wiadomo, że zaworek nie trzyma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Siema, jeżdżę na Valvoline,wymieniłem valvetronic i pojawił się przy odpalaniu ten króciutki klekot jak w dieslu, widzę że trzeba sprawdzić filtr oleju czy zaworek działa,mam nadzieję że to będzie to,bo popłynąłem przy valvetronic- ku,a możecie mi powiedzieć czy do napinacza trzeba wyciągać silnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.