Skocz do zawartości

E46 330D mocno szarpie,ale zmienia biegi b. ładnie.Skrzynia?


Marcin330D

Rekomendowane odpowiedzi

W okolicach 100km/h Samochodem mocno szarpie, trzęsie, ale co ważniejsze, szarpie. Jest to na tyle mocne, że strach jechać szybciej bo się coś rozleci... Na początku myślałem że się wtrysk przycina ( takie wrażenie, daje-niedaje) ale Inpa i Dis nie wykazują żadnych błędów w skrzyni jak i w silniku. Wstępne ciśnienie prawidłowe, korekty wtrysków idealne, ciśnienie na listwie także. Auto ma większą turbine + program jest ok 500Nm. W czym problem? Konwerter nie wytrzymał?

Od 0-100km/h z pedałem w podłodze, czy też nie, wszystko bardzo ładnie chodzi. Problem zaczyna się od ok. 80 km/h jak już wpadnie mi w te wibracje/szarpanie to potrafi się utrzymywać nawet do prędkości 80km/h jak i do 200km/h. Zauważyłem, że na przykład przy 100km/h szarpanie na D nie ma, ale jak przełącze na S to się od razu pojawia....

 

Dodam, że reakcja samochodu na gaz podczas szarpania jest prawidłowa tzn. silnik reaguje żwawo, szarpanie nie ma wpływu na przyspieszanie,osiągi samochodu, skrzynia też wydaje się pracować prawidłowo :?: . Mam wrażenie jakby to się działo poza silnikiem i skrzynią :roll: . W trybie "Manual" na biegu 5,4,3 powyżej 100km/h ten sam problem... Proszę o radę. Czy owe objawy mogą dotyczyć konwertera lub skrzyni biegów? Rozumiem, że zużyty układ przeniesienia napędu może dawać wibracje, ale czy aż takie żeby szarpało samochodem?

Edytowane przez Marcin330D
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to pierwszym podejrzanym jest układ przeniesienia napędu

 

Sprawdzę, jeżeli to prawda, to coś mocno i od razu się roziebało.... tylko co?

 

http://www.realoem.com/bmw/images/thumb_1xxt.png

 

http://www.realoem.com/bmw/images/thumb_2ot0.png

 

Jest tego trochę.

 

Mam tylko mała nadzieje że to nie skrzynia..... konwerter przeżyje...

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś

krzywe felgi czy tarcze- koła i piasty nie wchodzą w grę

Dla pewności koła z przodu przełóż na tył.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Samochód w końcu nie chciał ruszyć z miejsca... tak nagle... po prostu... Po wrzuceniu na D- żadnej reakcji, tak samo na R. (Wcześniej dawało mi do myślenia jego późniejsze ruszanie z miejsca po wrzuceniu D). Na szczęście po zgaszeniu i odpaleniu ruszyłem z miejsca, jednak ledwo dojechałem do domu (efekt ślizgającego sprzęgła) Długo nie myśląc wyjąłem skrzynie i odesłałem Konwerter do regeneracji. Olej już kupiłem, filtr itd. Złożę wszystko do kupy i zobaczymy co dalej....

 

Dodam, że od efektu tzw. tarki do unieruchomienia samochodu zajęło 2000 km.

 

Widac nie ma reguły... są tematy gdzie inni jeżdżą tak przez 40 tys. Km

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Jakie wrażenia z jazdą automatem z programem ? Chodzi mi to po głowie odkąd kupiłem 330da ale właśnie boję się o skrzynię . Jak długo używałeś auta po chipie zanim się wysypał konwerter i jaki masz motor i skrzynię ? Ja mam 184hp. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak tuner nie przesadzi z momentem na dole to skrzynia wytrzyma, ale jak nie jest po remoncie to i tak to niedługo ją czeka, nawet w serii. Temat dotyczy tego samego silnika - m57 184KM.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Trochę minęło ale odpowiem na pytania. Ja miałem m57 184km zrobiłem 220 I 500Nm na turbina z e60 na podwójnej lopacie. tuner od razu mi powiedział żebym szykował pieniądze na remont konwerter bo jego wytrzymałość to właśnie 500Nm ale jak był nowy :) konwerter zrobili i wzmocnili za jakieś 700zl chyba, już nie pamiętam. Różnica byla duża w mocy. Auto sprzedałem już dawno i dalej śmiga
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz . Dzięki kolego za odpowiedź. Nie wiedziałem że taki konwerter też można w jakiś sposób wzmacniać przy regeneracji. Skrzynia była już w naprawie jakieś 2-3 lata temu . Ale gość który ją naprawiał ( robie u niego dalej wymiany oleju ) mówi że wymieniane było to co było sypniete lub bardzo słabe. A nie cała skrzynia co daje do myślenia dużo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.