Skocz do zawartości

N42 wypadanie zapłonu a Valvetronic


chester88

Rekomendowane odpowiedzi

Post powstał w związku z coraz powszechniejszymi problemami z wypadaniem zapłonu w silnikach N42 (115 i 143 km).

 

Problem występuje na wolnych obrotach i objawia się nierówną pracą silnika, trzęsieniem karoserii i opornym zbieraniem się auta do 2-3 tyś obrotów. Często początkowo jest mocniej nasilony na zimnym silniku i przy niższych temperaturach otoczenia. Do tego mrugający check engine, po jakimś czasie świecący ciągle. Na komputerze błędy wypadania zapłonu, podobno bardzo często na 3 cylindrze (choć np u mnie na 1 i 4). Jeżeli samochód miał wymieniany olej wg wskazań komputera (czyli co ok 25tys km) ryzyko awarii zwiększa się.

 

Wymiana cewek, świec, odmy, czujników wałka, kontrola rozrządu itp. niestety nie pomagają. Winne są wytarte krzywki na wałku mimośrodowym Valvetronica. Tak naprawdę dość łatwo to sprawdzić poprzez wypięcie wtyczki Valvetronica - silnik wchodzi co prawda w tryb awaryjny i chodzi nieco opornie (choć i tak lepiej niż z niesprawnym układem...) ale wypadanie zapłonu nie występuje. Wtyczka jest łatwo dostępna, na wierzchu pokrywy zaworów. Niestety najwyraźniej mało który mechanik orientuje się w temacie.

 

Schody zaczynają się niestety gdy przychodzi do naprawy. Koszt nowych części to kilka tysięcy złotych dlatego sensownym rozwiązaniem jest szukanie używanego wałka, najlepiej spiętego z wałkiem ssącym, pochodzącego że sprawnego silnika. Na Allegro loteria, najlepiej poszukiwanie takiej części pozostawić mechanikowi. U mnie trwało to ponad miesiąc, pierwszy zamontowany zestaw okazał się być w trochę tylko lepszym stanie niż mój i auto zostało finalnie naprawione dopiero przy drugim podejściu. W międzyczasie jeździłem z wypiętą wtyczką Valvetronica i nie męczyłem się z zapłonem wypadającym w krakowskich korkach.

 

Jeśli chodzi o efekt czyli sprawny silnik N42:

:arrow: jest bardzo dynamicznie,

:arrow: silnik bardzo sprawnie wkręca się z niskich obrotów, nie ma żadnego zawahania,

:arrow: od 1,5 tyś czuć wyraźne zbieranie się,

:arrow: auto jest wyraźnie szybsze niż np. 156km vtec Hondy,

:arrow: jest radość z jazdy ;)

 

Jeśli chodzi o mechanika, który ogarnia temat w Krakowie to polecam PKW na Składowej Bocznej.

PiM niestety (mimo niezaprzeczalnych chęci) zupełnie sobie z problemem nie poradził. Pan Piotrek z PKW trafną diagnozę postawił właściwie przez telefon po opisie problemu. To samo podejrzenie postawili przy kontakcie internetowym BMW Expert Motorsport z Wrocławia, więc pewnie też ogarniają temat.

 

U mnie koszt naprawy zamknął się w 1000 zł, było warto, sprawny silnik n42 jest naprawdę rewelacyjnie przyjemny w obyciu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie :D Sprowadziłem w lutym 316i z 2004 roku czyli już z silnikiem N46.

Auto od samego początku nie miało mocy i przerywało na niskich obrotach, wymieniłem świece, nic to nie dało wiec postanowiłem znaleźć ogarniętego mechanika i na szczęście dla mnie okazało się, ze są tacy dość blisko i nie musiałem wymieniać w ciemno wszystkiego po kolei :D

Najpierw diagnosta, który zajmuje się tylko BMW po 5 minutach stwierdził, ze to będzie wytarty wałek, dał wizytówkę do warsztatu, który zajmuje sie tylko BMW, w międzyczasie doczytałem trochę na internecie i największe podejrzenie padło na wałek mimośrodowy. Akurat na moje szczęście w okolicy ktoś sprzedawał taki wałek za 300 zł, kupiłem go podjechałem do poleconego warsztatu obejrzeli ten wałek, stwierdzili, że w bardzo dobrym stanie i można zakładać. Po rozebraniu okazało się, ze to faktycznie ten wałek miał wytarte krzywki i wymiana rozwiązała mój problem :) Koszt naprawy razem z wałkiem to 1200 zł i już prawie pól roku auto chodzi jak ta lala :D

Dobrze mieć pod ręka takiego mechanika,a nie dawać jakimś paprochom, którzy będą wszystko wymieniać w ciemno aż coś znajdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ten wytarty wałek w jakim stopniu jest wytarty? Ile mm w porównaniu z nowym? Tzn. że zawory nie mogą się otworzyć na max. pozycję? Dlaczego ma to związek z wypadaniem zapłonu? Sorki za takie pytania ale trochę interesuję się tym tematem i nie daje mi to spokoju. Sam mam N46 :lol:

Pozdrawiam!

PS. fajnie że dzielicie się taką konkretną wiedzą - nie jednemu może to pomóc!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
witam ,właśnie mi wypada zapłon na trzecim ,czy przy wymianie tego wałka rozrząd się rozpina czy można to wymienić bez ingerencji w łańcuch

Panowie u mnie też wypada na 3cyl.Wymieiłem:świece,podmieniłem cewki,wtrysk.Problem występuje tylko na zimnym silniku na ciepłym już nie.Muszę tylko wyeliminowć słabą kompresję na 3 cyl.I wypnę wtyczkę z czujnika VVT.Może ktoś polecić dobrego mechanika ze śląska?

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.