Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej ten błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ME9K_NG4 (Engine electronics):

Error code: 285A

DME: Variable valve gear - monitoring servomotor, Fault currently not present, Position-controller monitoring, Fault would cause warning lamp (MIL) to light up

Environmental conditions:

- Mileage/km reading: 16 km

- Mileage/km reading: 5520 km | 220020 km | 395850 km

- Engine speed: 3800 1/min | 3800 1/min | 10200 1/min

- Power supply: 22.89 V | 22.98 V | 24.02 V

- Engine temperature: -45 °C | -33.75 °C | 143.25 °C

- current Valvetronic position: 39.06 % | 44.14 % | 99.6 %


ME9K_NG4 (Engine electronics):

Error code: 2865

DME: Variable valve gear - power limitation in limp home operating mode, Fault currently not present, Full-lift position cannot be achieved, Fault would cause warning lamp (MIL) to light up

Environmental conditions:

- Mileage/km reading: 0 km

- Mileage/km reading: 2940 km | 398830 km

- Engine speed: 3800 1/min | 10200 1/min

- Power supply: 22.98 V | 24.02 V

- Engine temperature: -34.5 °C | 143.25 °C

- current Valvetronic position: 53.51 % | 99.6 %


ME9K_NG4 (Engine electronics):

Error code: 27BB

DME: Function, camshaft control, exhaust, Fault currently present, Control limit, Fault would not cause a warning lamp to light up

Environmental conditions:

- Mileage/km reading: 0 km

- Mileage/km reading: 2950 km | 91010 km

- Engine speed: 3800 1/min | 10200 1/min

- Engine temperature: 135.75 °C | 143.25 °C

- relative air charge: 12.75 % | 191.25 %

- Power supply: 13 V | 24.02 V


ME9K_NG4 (Engine electronics):

Error code: 2731

DME: Function, camshaft control, inlet, Fault currently present, Control limit, Fault would not cause a warning lamp to light up

Environmental conditions:

- Mileage/km reading: 0 km

- Mileage/km reading: 2950 km | 92160 km

- Engine speed: 3800 1/min | 10200 1/min

- Engine temperature: 135.75 °C | 143.25 °C

- relative air charge: 12.75 % | 191.25 %

- Actual angle for camshaft (inlet): 138 ° Kurbelwinkel | 255 ° Kurbelwinkel


Tylko coś takiego umiałem wyciągnąć z aplikacji. Ogółem błędy vanosa nie występowały od jakiegoś czasu. Dziś wsiadam w samochód, uruchomiłem silnik i nic się nie dzialo, przejechałem kilka km, wyłączyłem, wyszedłem. Jak wróciłem i uruchomiłem jeszcze raz i wtedy znowu zatelepało silnikiem i słabo trzymał jałowe, jakby się dusił, ale po chwili wróciło do normy. Nie wiem czy to normalne, ale odczyt parametrów w czasie wystąpienia błędów jest jakiś dziwny, bo raczej nie kreci się ten silnik do 10k RPM no i nie osiąga temperatury 143° nie wspominając już o odczytanym przebiegu :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

285A DME: Zmienny napęd zaworu - Monitorowanie silnika nastawczego

2865 DME: Zmienny napęd zaworu - Ograniczenie mocy w pracy awaryjnej

27BB DME: Działanie sterowania wałka rozrządu po stronie wydechowej

2731 DME: Działanie sterowania wałka rozrządu po stronie dolotowej

Zacznij od kalibracji siłownika valvetronic'a a jak to nie poprawi sytuacji to do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędów Vanosa - wyciągnąłem elektrozawory i pobudzałem 9V - jeden faktycznie nie do końca się otwierał, więc kąpiel w benzynie i dalsze pobudzanie powinno pomóc. Co do VVT - myślałem, że może być to kwestia czujnika, bo we wtyczce było trochę oleju. Gdy samochód odpali bez trybu awaryjnego pokazuje ok 0.22mm a po wejściu w tryb awaryjny 9.60mm, czyli maksymalne otwarcie. Nic, chyba nie obejdzie się bez zrzucenia pokrywy i ręcznego kręcenia wałkiem żeby zweryfikować czy czujnik gdzieś nie łapie "laga".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Po wymianie siłownika VVT mam spokój z błędami jego dotyczących, więc jakiś mały sukces jest :D Teraz zaś problem z Vanosem... Objawy taki, że gdy rano uruchomię samochód wszystko jest cacy, ale jak wyłączę i jeszcze raz uruchomię zaczyna telepać na jałowym, raz bardziej raz mniej, czasem potrafi zgasnąć przy ruszaniu, jak mocniej wcisnę gaz. Jak go trochę przegazuję, to telepanie ustaje i nagle wszystko wraca do normy. Tak samo, jak odłączę elektrozawór dolotu, choć nie wiem czy to nie kwestia tego że samochód przechodzi w tryb awaryjny i przestaje na siłę sterować Vanosem zostawiając go w domyślnej pozycji. Błąd, który się pokazuje to 2731 - intake camshaft control - control limit. Błąd wydechowego miałem, bo popierniczyłem wtyczki z elektrozaworów :duh: Na live data widać, że wałek dolotowy jest na 120° i ani drgnie, czasem zejdzie do 119°, ale nic poza tym. Próbowałem pozamieniać czujniki wałków, elektrozawory miejscami, ale dalej to samo. Osobiście podejrzewam że gdzieś się zapchał kanał olejowy i przez to nie ma wystarczającego ciśnienia do wysterowania wałka. Próbowałem robić płukankę i zalać świeży olej, ale nic to nie dało. Szczerze wątpię, ale wolę zapytać - czy to, że nie zrobilem kalibracji VVT po wymianie siłownika może mieć z tym coś wspólnego? Pewnie i tak nie obędzie się bez rozbiórki :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędów od valvetronic'a już nie ma? Jak nie ma to skup się na samym vanosie dolotowym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć.

Cały czas pojawiają mi się takie błędy po odczytaniu programem INPA.

Przetłumaczyłem sobie na język polski jednak dalej nic mi to nie mówi. Czy ktoś powie coś więcej na temat tych błędów?


- D_0056 * Dynamische Stabilitätskontrolle

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_00F0 * Monitor

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

- D_MOTOR * Motor

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

- D_0065 * Elektronische Kraftstoffpumpe

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_0032 * Getriebesteuergerät

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_0048 * Japan Bit

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_009A * Leuchtweitenregulierung

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

- D_0066 * Licht / Active Light Control

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_XEN_L * Licht Xenon links

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_XEN_R * Licht Xenon rechts

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_MOTOR * Motor

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

- D_SPMFT * Spiegelmemory Fahrer

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_SPMBT * Spiegelmemory Beifahrer

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

- D_ZUHEIZ * Zuheizer

### IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ot tak bez zapowiedzi zaświeciły mi się kontrolki kontroli trakcji. Poniżej błędy:


1y5uo0t.png


WKewUoh.png


I teraz pytanie, czy chodzi o te 2 czujniki ciśnienia na pompie hamulcowej?

Wg. BMWstore, to są właśnie czujniki ciśnienia DSC.


Maniek liczę na Ciebie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, odepnij wtyczki od nich i potraktuj kontaktem w sprayu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Brak komunikacji ze wszystkim, jeżeli złącze obd jest ok i nie zostało zmodyfikowane (adapter) to masz problem z konfiguracją interfejsu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, odepnij wtyczki od nich i potraktuj kontaktem w sprayu.

W moim przypadku musiałem zdjąć zbiorniczek płynu hamulcowego. Nie było możliwości inaczej :mad2:

Ale przy okazji zmieniłem płyn hamulcowy i jest OK :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

borykam się w mojej E46 M54b22 z :


P0011 - "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance.


Z wymienionych rzeczy są:

Uszczelka pokrywy zaworów

Oba czujniki Vanosa przed i za od Helli

Świece NGK platinum - 28 Nm dokręcone dynamotrycznym kluczem.

Wąż olejowy Vanos

Filtry paliwa, powietrza, oleju

Pompa paliwa


Silnik cyka regularnie więc to raczej nie panewka, z mocą raczej też nie mam problemu. Poprzedni właściciel robił rozrząd 20 tkm temu.


Z bolączek to jeszcze żółta lampka Aladyna się świeci ale ok 5 sec po odpaleniu i gaśnie, olej świeży po płukance Liqui Molly, poziom bez ubytków od zalania. Zapewne związane to jest z uszczelką podstawy filtra +zaworek. W takim razie co to może być? Elektrozawór Vanos, kasacja luzów czy silnik na śmietnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna kwestia. Kolega poradził nie tykać tych czujników a przeczyścić/sprawdzić elktrozawór vanosa. obroty na zimnym po przygazowaniu lecą do 1000 obr/min i po 2 sekundach spadają do 700-800 stabilnych. Ktoś może się z tym spotkał i to robił? Czym to wyczyścić i jak sprawdzić żeby nie spalić tego czujnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podaj kod błędu bmw, a najlepiej wklej błąd odczytany w inpa. Do wymiany czujnik poziomu oleju (hella, ponieważ to jest oryginał). Co to takiego?

Oba czujniki Vanosa przed i za od Helli

Podejrzewam, że czujniki położenia wałków rozrządu, jeżeli tak to oba do wymiany na oryginały.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że czujniki położenia wałków rozrządu, jeżeli tak to oba do wymiany na oryginały.

 

Zgadza się, czujniki wałka rozrządu, dolotowy i wydechowy. Oba nowe od Hella, po wymianie uszczelki pokrywy zaworów zaczęło mi walić kodem P0011 - sprawdziłem kostką OBD więc nie mam dokładnego kodu. Jutro podjadę na warsztat i zapytam czy podepną pod kompa. Co mam powiedzieć żeby mi zbadal iczy działają czujniki? Jakiś test w czasie rzeczywistym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy vanos zmienia swoje ustawienia, ale te czujniki w zamienniku nie działają prawidłowo, jeżeli działają w ogóle. Kod błędy bmw, więc z oprogramowania bmw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:

Sprawdziłem wtyczkę przy solenoidzie (elektrozaworze vanos). Obie izolacje przerwane, rdzeń cały, może zwara się robiła. Zakleiłem wykasowałem błąd i zmiana. Z P0011 na P0340 za pierwszym razem silnik miał problem odpalić. Po 3 sek. krecenia odpalił. Więc raczej mowa tu o problemie któregoś z czujników. Na dniach dam znać co dalej. Kumpel kumpla na urlopie ale wsio ma. Także aktualizacja niebawem rozkoduje który kłamie i ew. Wymienić na nowy oryginał.


Porcja odczytów z Apki torque:

https://ibb.co/PwqX91G

https://ibb.co/T1fqLvJ

https://ibb.co/RzYMTJw

https://ibb.co/wL1ctnL


Raz na jakieś kilka depnięć skacze korekta na 100pare % ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podasz w końcu kod bmw żeby wiedzieć który to czujnik? Wymieniłeś te hella na oryginały? Czy będziesz chciał udowodnić, że jednak zamienniki działają prawidłowo? Dodam tylko, że brak błędu nie oznacza poprawnego działania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podasz w końcu kod bmw żeby wiedzieć który to czujnik? Wymieniłeś te hella na oryginały? Czy będziesz chciał udowodnić, że jednak zamienniki działają prawidłowo? Dodam tylko, że brak błędu nie oznacza poprawnego działania.

 

Sory majster, koleżka od inpy chory leży, jak tylko podepnę pacjenta pod aparaturę dam znać o wynikach. Keep patient ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wracam z odczytu.


Wszystkie błędy po wykasowaniu się ulotniły, został tylko ten na którym widać klawiaturę laptopa. Vanos nie rusza, stoi w miejscu ciągle wartości 120 i nie pracują w ogóle, stoją jak stały. Kto wie może błędy powrócą po dłuższej jeździe.


Link do galerii:

https://postimg.cc/gallery/6Zq746T


Serdecznie dziękuję za wszelkie starania i pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skąd tyle razy błąd przepływomierza? Jeździłeś z odpiętym? Czy też jakiś hella albo pierburg? Przy zamiennikach czujników położenia wałków to ciężko liczyć na działającego vanosa, ale jak jakimś cudem spełniają swoją rolę to vanos do regeneracji/ustawienia, osobiście nie tykałbym go bez sprawdzenia na oryginalnych czujnikach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd tyle razy błąd przepływomierza? Jeździłeś z odpiętym? Czy też jakiś hella albo pierburg? Przy zamiennikach czujników położenia wałków to ciężko liczyć na działającego vanosa, ale jak jakimś cudem spełniają swoją rolę to vanos do regeneracji/ustawienia, osobiście nie tykałbym go bez sprawdzenia na oryginalnych czujnikach.

 


Jak kupiłem to była odpięta. Ciężko powiedzieć teraz. Od zakupu jeżdżę z podpiętą. reakcja jest gdy odpinam/podpinam więc powinna być OK. Kolega ma elektrozawór vanosa z M52 na dniach podmienię może się zasyfił ten koło czujnika i węża odmy. Jeśli nic się nie zmieni to raczej szukam po znajomych używki i jeśli to ona powoduje to kupuje OE dolotowy nowy z ASO. Oba wymieniłem niedawno na hellę (wcześniej gość wrzucił valeo czy iine gówno za 50zł xD). Trochę więcej wydałem na hellę ale widzę że bez różnicy i to i to szit.


Jeszcze pytanko, jeśli nie czujniki to jakich kosztów się spodziewać za zrobienie według sztuki vanos? i jakie części powinny zostać wymienione żeby można było nazwać to regeneracją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uszczelnienia vanosa + obowiązkowo kasowanie luzu, przy okazji sprawdzenie ustawienia rozrządu, zapewne nowa uszczelka pokrywy zaworów, czyli uzbiera się jakieś 1000-1300,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moją e46 z silnikiem n42 b20 otóż parę dni temu podczas dynamiczniejszej jazdy auto zgasło zapaliła się kontrolka akumulatora oraz check engine

Sprawdziłem błędy poczytałem na forach gdzie ludzie pisali o czyszczeniu czujników położenia wałków Tak też zrobiłem i myślałem że całość zakończyła się sukcesem niestety dziś problem powrócił aktualnie komputer pokazuje następujące błędy

1377; 0343; 0015; 0011; 0368; 27c1; 2781; 27bb; 2731; 2782; P0343; P0011 ;P0015 ;P0368

i teraz pytanie jak uważacie czy to faktycznie czujniki czy może coś poważniejszego

Z góry informuje że nie jestem specjalistą więc proszę o wybaczenie ewentualnych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.