Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie po podpięciu pod inpę wyskakuje mi taki błąd jak w temacie. Odpięta jest wtyczka od czujnika wałka mimośrodowego i auto zdaję się zachowywać normalnie. Tj. ładnie równomiernie przyspiesza, wolne obroty stoją nic nie faluje. Jednak gdy podepne tą wtyczkę jest problem z wkecaniem sie na obroty auto sie dławi w niskim zakresie obrotów. Ktoś się z tym spotkał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Sporo osób..pewnie wałek do wymiany. Po podłączeniu są jakieś błędy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko sprawdz wtyczke po lewej stronie co wchodzi do pokrywy zaworow moze nie dosc trzyma albo cos nie laczy .Pozniej wtyczki od vanosa i valvetronika .Moze czegos dokladnie nie podlaczyli albo zle.Ewentualnie zlamali albo po prostu spier.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z moim dachem w Cabrio 318i e46 2003 .

Od jakiegoś czasu mruga czasami czerwona dioda i słychać było przekaźnik w bagażniku po prawej stronie

i tak cały czas w kółko włączało się mruganie słychać było cykniecie przekaźnika, czasami cała drogę z pracy do domu.

Przy otrzymywać dachu nigdy dioda nie mrugała.

Później pare dni spokoju dach działa normalnie i znowu to samo.

Błędny jakie udało mi się odczytać to


Sunroof / Schiebedach

Fault Code: 00001F

Fault Explanation: :VSW 4.1, short circuit to GND / VSW 4.0 Short

circuit to GND / VSW 4.1, input to ground range

Fault Code: 00001E

Fault Explanation: :VSW 4.0 undefined voltage range / VSW undefined 4.1, input voltage /

VSW 4.1, undefined voltage


Jeszcze jedno pytanie mam zakodowanem by dało się otwierać dach z pilota i działa.

Ale pilot strasznie przerywa otworzy trochę i stop nie ważne czy dach czy szyby. Słaba Bateria w pilocie ?

Z kluczyka w zamku działa super

Nie mam żadnych innych problemów z pilotem jak i z dachem dobre pare lat nic się nie działo

.

Dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik M54B30, zapalił się check przy jeździe na LPG i poszły błędy od lambd - 202 i 227. Podczas jazdy sterownik odłączył LPG i przełączył się na benzynę, po czym po kolejnym odpaleniu wyskoczył check. Czy to lambda pada (wcześniej wymieniłem przed katem bank drugi, bo się kończyła) czy problem z lpg? Generalnie do tej pory instalacja nie sprawiala żadnych problemów, jest podpięta po obd, a auto miało moc w (po wyskoczeniu checka) w pełnym zakresie obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To zły skład mieszanki a nie błędy sond. Skoro dzieje się tak tylko na lpg to z nim jest problem, konkretnie bank 1, więc pewnie coś z wtryskiwaczem 1, 2 lub 3.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym pojeździć na benzynie dłużej żeby mieć porównanie czy tylko na LPG, check zapalił się dopiero po zgaszeniu i odpaleniu samochodu (przerwa w trasie), pojadę do gaziarza żeby sprawdził, w sumie wolałbym zeby to była wina LPG niż jakas nieszczelność, dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczy skasować adaptacje i odłączyć cewkę przy zbiorniku lpg, wtedy wszystko widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bmw e46 318i benzyna i po podpięciu pod komputer następujące błędy pokazuje:


Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 278D

Sterowanie wałkiem rozrządu zaworów wylotowych 27BB

Czujnik położenia walka rozrządu zaworów wylotowych 2782

Sterowanie Krzywka wlotu walka rozrządu 2731


Dodam że jak uruchamiam auto to przez chwilę skaczą obroty na zimnym i ciepłym silniku. Po chwili jest ok i tylko na początku przez chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

278D Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy - na dolnym przewodzie wchodzącym do chłodnicy, przy prawej podłużnicy.

27BB Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona wylotowa - zajrzyj do elektrozaworu po stronie wydechu, wyczyść go.

2731 Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona dolotowa - j.w., tylko po stronie dolotu.

2782 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik wałka rozrządu strony wydechowej - wyjmij czujniki położenia wałków rozrządu, wyczyść i zamień miejscami, po jakimś czasie znowu sprawdź błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy skasować adaptacje i odłączyć cewkę przy zbiorniku lpg, wtedy wszystko widać.

Generalnie przejechałem od tego czasu trase caly czas na gazie - na poczatku dlugie korekty byly ponad 7% dla banku 1 i ok 3 % dla banku drugiego. Znowu na trasie zdarzyło się, że pod obciążeniem (2 bieg ok 5-6k obrotów) gaz się wyłączył, co do korekt to z banku pierwszego spadły do 5%, na banku drugim trzymało 3% cały czas, końcówka tylko była inna. Skasowałem adaptację pojechałem na samej benzynie trochę ponad 20km długie wynosiły 1.56 dla banku pierwszego i 2.34 dla banku drugiego, potem przełączyłem na gaz i wróciłem te 20km na gazie i korekty wyszły 3.12% dla banku pierwszego i 2.34 niezmiennie dla banku drugiego. Pod koniec weekendu będę wracał na LPG ponad 100 km to jeszcze zobaczę co wyjdzie, ale wydaje mi się, że to coś z LPG na rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Takie wartości są w zupełności dopuszczalne, obserwuj i daj znać po dłuższej trasie na lpg. Gdy będą rosły to wiadomo, że jest problem z lpg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

278D Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy - na dolnym przewodzie wchodzącym do chłodnicy, przy prawej podłużnicy.

27BB Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona wylotowa - zajrzyj do elektrozaworu po stronie wydechu, wyczyść go.

2731 Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona dolotowa - j.w., tylko po stronie dolotu.

2782 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik wałka rozrządu strony wydechowej - wyjmij czujniki położenia wałków rozrządu, wyczyść i zamień miejscami, po jakimś czasie znowu sprawdź błędy.

 

Dzięki sprawdzę. A jak sądzisz może też być prawdopodobieństwo że to wina rozrządu do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może, ale najpierw trzeba wykluczyć elektronikę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wartości są w zupełności dopuszczalne, obserwuj i daj znać po dłuższej trasie na lpg. Gdy będą rosły to wiadomo, że jest problem z lpg.

Po trasie wskoczyły 5-6 bank pierwszy, 4-5 bank drugi. Umówię się ze specem od gazu, bo i tak nadal odlączyło gaz w trasie, powiem mu co i jak. Zastanawiam się tylko ile kilometrów potrzeba by korekty dobrze się ustawiły tak by już dalej nie bylo zmian - 50?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
100 km powinno być ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

Dzisiaj wyskoczyły mi tego typu 3 błędy. Ten błąd 2738 jest już mi znajomy ale do tego doszły jeszcze 2 ;) Rozumiem że są od czujników położenia wałków rozrządu ssący i

wydechowy ;) Jest to możliwe, że w jednym momencie dwa umierają ?? Pomału zaczynam przyswajać się z myślą że czeka mnie kompletny rozrząd do roboty ;) (aczkolwiek ten ma

zaledwie max 50 tyś). Wie ktoś może z was co ta kombinacja błędów mówi ? ;) Jedyne objawy jakie zaobserwowałem to gdy wcisnę gaz w podłogę gdy jest dosyć zimna to ogień a gdy się rozgrzeje to raz ją coś hamuje a innym razem też jest ogień, ciul wię co ją może boleć ;) Przy błędzie 2738 obstawiał mechanik że może przytkany katalizator.

Może ktoś z was coś mądrego mi powie :)


Błędy:

2781 -> CDKPH CAMSHAFT SENSOR INLET

2782 -> CDKPH2 CAMSHAFT SENSOR OUTLET

2783 -> CDDKAT CATALYST CONVERTER CONVERSION

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyjmij oba czujniki, wyczyść i zamień miejscami, po czasie sprawdź błędy. Jeżeli chodzi o katalizator to ile bierze oleju?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Brak sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu po stronie wydechu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.