Skocz do zawartości

325i,na zimnym, odpala i gaśnie, za 2 razem jest lepiej?


henoh

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

1 odpalenie z rana: opalam, muszę zawsze za 1 razem dłużej kręcić rozrusznikiem, wchodzi na obroty, po czym spadają obroty i gwałtownie gaśnie. Za 2 i kolejnymi odpala szybciej nie muszę kręcię już tak rozrusznikiem.

 

2 odpalenie z rana: odpalam wchodzi do obroty, jest szansa że się trochę dłużej utrzymają i albo zgaśnie albo dojdzie do momentu kiedy obroty będą spadały do minimum po czym wróci na obroty i będzie próbował je utrzymać, albo zgaśnie albo pochodzi trochę dłużej. Ale np jak w tym momencie dodam za mocno gazu, to też zgaśnie.

3 odpalenie z rana: odpalam i pracuje prawie normalnie, jeśli już trzyma obroty to trzęsie budą, nie równo pracuje, jeśli dodam delikatnie gazu to przestanie trząść budą, może być tak że znowu zgaśnie albo np podczas dodawania usłyszę strzał, puszczę gaz, potem znowu dodam delikatnie i znowu strzał i może zgasnąć.

 

Jak dodam więcej gazu to słyszę jak się otwiera przepustnica i jest duża szansa że zgaśnie, przeważnie na zimnym jak za mało albo za gwałtownie dodam gazu to usłyszę otwarcie przepustnicy i zgaśnie.

 

za 4 i kolejnym razem pracuje w miarę normalnie, wszystko trwa powiedzmy nie więcej niż 2 min więc tutaj nie ma szans aby co kol wiek zdążyło się dogrzać, zresztą nie wiem.

 

Dodam jeszcze że jak już powiedzmy wyjadę z podwórka (powiedzmy że odpaliłem do 3 razy i dalej trzymam go na obrotach za pomocą gazu) to podczas wyjazdu na ulice i dodaniu gazu, jest brak mocy, nie ma w ogóle siły jechać, jest szansa że strzeli wtedy, po chwili jest już ok, ale jak zwolnię np na skrzyżowaniu i znowu dodam gazu to może być też problem z mocą i gaśnięciem. Po około 5 do 10 min ciągłej pracy silnika jest już ok.

 

Dołączam film:

uprzedzę że świeci się rezerwa, ale przy większej ilości paliwa zachowuje się tak samo :)

 

i 2 film

 

problem pojawia się przede wszystkim rano, podczas odpalania zimnego samochodu. Ale nie tylko bo już w lato wieczorami albo rano miałem problem albo po prostu po dłuższym nie odpalaniu samochodu np 1dzień.

 

Po nagrzaniu samochodu jest już ok, samochód śmiga z instalacją LPG, jestem zadowolony nie ma żądnych problemów, nawet lepiej na instalacji teraz chodzi niż na benzynie.

Po przełączeniu na LPG (sam się przełącza) na lpg trzyma odp obroty, nie ma opcji żeby zgasł.. Raz mi się zdarzyło w lato że zgasł mi w korku 3 krotnie tak nie wiadomo dlaczego, jeden po drugiem, podobne zachowanie jak przy1 odpaleniu. czyli odpalił i zgasł ale od tamtej pory sie to już nie zdarzyło więcej

 

Moje podejrzenia to:

Silniczek krokowy ale bardziej mi to pasuje chyba do czujnika położenia wału albo po prostu pompa paliwa ? filtr paliwa - tylko czy to może być faktycznie przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie wiem, check się powinien zawsze świecić podczas odpalania ? - Robiłem diagnozę wszystkich kontrolek za pomocą menu serwisowego i wtedy się świecił (mam instalację może to być przyczyna?)

2. Samochód mam 1.5 roku, atrakcje zaczęły się jakiś 2 może 2.5 miesiące temu

3. Może, ale akurat na filmie jest mało paliwa, normalnie jest więcej. Do tankowałem po na kreceniu filmów i jest to samo. (jakoś można sprawdzić to zapowietrzanie ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Check powinien się zawsze palic przed odpaleniem (ikonka silnika), gasnąć po odpaleniu

3. Uklad może się zapowietrzać - na listwie wtryskowej pod osłoną plastikową silnika znajduje się zaworek do sprawdzania cisnienia na listwie. Poszukaj na forum jak sprawdzić cisnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. przestraszyłem się braku świecącej ikonki check engina i z tego co patrzyłem na filmiki na youtube i czytałem to różnie z tym bywa, ogólnie to wychodzi na to ze tylko EML powinien sie zapalac a check nie. w nowszych samochodach bmw zapala sie i gasnie. Jesteś pewien co do teog ? mogę to gdzieś sprawdzić ? i po co miał by się zapalać ? Czy mógł to ktoś wyłączyć np poprzedni właściciel bo miał coś do ukrycia ? nie wydaje mi się że wyłączenie tego jest możliwe ?

 

2. ten zaworek, to ma za zadanie odpowietrzyć układ ? wystarczy go odkrecić pewnie odpalić i zakręcić ? - dlaczego po kolejnych odpaleniach samochodu jest coraz lepiej ? i dlaczego strzela ? od czasu do czasu po dodaniu albo gwałtownie hazu albo jadąc i delikatnie dodając, Zadko się to zdarza ale zdarza, dławi się i strzela.

 

dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz tu:

ty masz w automacie i może jest inaczej, nie wiem ale tu masz automat i tez sie nie zapala check

 

tu masz dizla

https://www.youtube.com/watch?v=fO_p0ip1V7Y

 

tutaj znowu od zapalenia i po zapaleniu sie swieci

 

tu tez 318 sie nie pali, ale koles ma cos zwalone w ogole

https://www.youtube.com/watch?v=KvSbeCNk55M

 

a tu 320i i też sie nie pali

 

Ale odnosnie mojego problemu to czy to może być wina zapowietrzenia ? czy cos innego szukać czy na kompie to w ogóle wyjdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link 1 to wersja USA i u nic maja inne oznaczenie i sie świeci. ja mam manual - filmik który podałem to przykład jak wg mnie powinno to wygladac.

 

Co do Twojego problemu. Zapowietrzający się układ, może pompa nie działa (słychać ją po przekręceniu kluczyka?). Sprawdz na zimnym czy masz paliwo w listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed odpaleniem pod pompuj paliwo tz przekręć kluczyk tak aby pompka paliwowa zaczęła pracować i po 4-5 sekundach wyłącz i zacznij od nowa , zrób tak 3-4 razy i dopiero zakręć rozrusznikiem .

Czy ty wo-gule to słyszysz pompę paliwową ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp raz jeszcze, robiłem tak raz, 3 razy przekręciłem kluczyk na pozycje 2, ale sprawdzę jeszcze raz, nie wiem jak brzmi dzwik pompy :), slysze za każdym razem takie głuche coś przez kilka sekund i potem cichnie wiec przyjmuje ze to to.

Na filmiku chyba też to słychać. Przyłożę jeszcze ucho do kanapy albo koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie za pompą i za regulatorem ciśnienia pod obciążeniem. Check ma się świecić przed uruchomieniem silnika.

Masz gaz więc albo źle wyregulowany/poskładany albo pada np listwa wtryskowa. Działają grzałki w sondach? jak wygląda procentowe otwarcie przepustnicy przed i po uruchomieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.