Skocz do zawartości

N46B20: 2A67, 2A6B - czunik czy silniczek


tomciuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pacjent to N46B20 z 2005r Przeczytałem wszystko co znalazłem na forach polskich i zagranicznych na temat błędów 2A67 i 2A6B i im więcej czytam, tym mniej wiem. Oto moje pytania:

1) Jaki powinien być opór pomiędzy pinami sprawnego silniczka valvetronic: u mnie to 1,2 - 1,3 ohm

http://s12.postimg.org/wxkwx3qsd/VVT_motor.jpg

 

2) Czy we wtyczce sensora VVT pomiędzy pinami 4 i 5 powinno być zwarcie: u mnie jest tam 1,1 - 0,9 ohm

http://s12.postimg.org/hq9iqhobh/VVT_sensor.jpg

 

 

Poniżej opis mojej sytuacji i jak do niej doszło.

 

Problem pojawił się po wstawieniu auta do mechaniora, który robił mi przegląd przed dłuższą podróżą. Wymieniał m.in. olej, a następnego dnia wyskoczył EML i auto stanęło dęba. Po ostygnięciu ruszyłem, ale objaw jest taki, że cały czas jest błąd 2A67 (VVT internal error), a przy ponownym rozruchu rozgrzanego silnika pojawia się 2A6B (VVT emergency power limit). Wtyczka od czujnika wałka mimośrodowego (VVT sensor, przy korku oleju) była zalana olejem. Wyciągnąłem olej przy pomocy papieru, patyczków do uszu, przemyłem benzyną ekstrakcyjną gniazdo i całą fajkę z przewodami, a na koniec psiknąłem "kontaktem". Błędy na bieżąco kasuję, na zimnym zostaje 2A67 i po rozgrzaniu, do póki nie wyłączę silnika, jest OK. Przy ponownym włączeniu 2A6B i limp mode (do ostygnięcia). Profilaktycznie (niepotrzebnie) zmieniłem czujnik położenia wałka ssącego - pomierzyłem nowy czujnik i stary (multimetr na ustawieniu "dioda" - wskazanie ok. 540). Podmieniłem stary czujnik wałka ssącego z wydechowym żeby wykluczyć te dwa czujniki. INPA wskazuje VVT emergency mode - nie można "ruszać" silniczkiem z jej poziomu.

http://s17.postimg.org/w5im67u0f/VVT_fasta4.jpg

 

Będę wdzięczny za wskazania od kogoś, kto ma sprawnie działający układ. Chciałbym uniknąć wymiany wszystkiego i ograniczyć się do tego, co faktycznie jest problemem.

 

=== aktualizacja ===

 

Po włączeniu zapłonu przy odpiętej wtyczce silniczka VVT napięcie pomiędzy kablami we wtyczce wynosi nieco ponad 4 V. Po wpięciu wtyczki i ponownym wypięciu (wciąż na włączonym zapłonie) wynosi 0 V. Po włączeniu zapłonu przy włączonej wtyczce i odpięciu jej napięcie wynosi 0 V. Na chłopski rozum silniczek robi zwarcie i napięcie jest "odcinane" - czyli silniczek do wymiany. Czy ktoś zna sposób na sprawdzenie czujnika VVT? Chciałbym uniknąć zakupu niepotrzebnej części, z drugiej strony chciałbym uniknąć podwójnej robocizny, gdyby czujnik też był do wymiany. Po odpięciu czujnika są inne błędy 2A5B i chyba 2A57 albo 59 (nie pamiętam już). Po wpięciu u mnie już nie występują.

Edytowane przez tomciuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emergency mode, wskazuje na to, że silnik działa w trybie awaryjnym, czyli pewnie z wyłączonym VVT, odczuwasz jakąś różnicę w mocy? Zmieniłeś czujniki i doszedłeś do wniosku, że są dobre? Bo nie jestem w stanie tego wywnioskować z Twojego posta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w mocy odczuwalna jest jedynie przy błędzie 2A6B, gdzie auto jest w trybie limp mode (obroty do 4000). Z tego co wyczytałem, gdy nie działa VVT, to pedał gazu kontroluje przepustnicę, a nie wznios zaworów jednak gdy nie ma błędu 2A6B to nie jestem w stanie organoleptycznie wyczuć wtedy różnicy w dynamice. Co do czujnika, wymieniłem za radą kolegi. Doszedłem do wniosku, że to nie to, gdy ponownie uruchomiłem samochód i znów pojawiły się w/w błędy. Stąd wywnioskowałem, że wyjęty (stary) czujnik wałka ssącego jest na pewno sprawny i włożyłem go w miejsce starego czujnika wałka wydechowego aby wyeliminować również ten element.

Dodatkowo sprawdziłem opór pomiędzy pinami i obudową silniczka - 13000 ohm. Co to może oznaczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hey!

Miałem te same błedy co Ty. Ponowna adaptacja pomogła na tydzień... Ja od razu wyczuwałem kiedy silnik zaczynał chodzić na przepustnicy - gaz działał z opóźnieniem, a po wciśnięciu w deskę przy 2500 tys. słychać głuche zaciąganie powietrza przez kolektor, silnik wogóle wydaje inny dźwięk i nie ma "kopyta".

A tryb awaryjny z żółtą kontrolką to już wogóle masakra. Opór na pinach silniczka skacze jak się pokręci ośką - też miałem cos kołoo 1 ohm. Problem był taki że jak auto konkretnie sie nagrzało to ten silniczek musiał sie zacinać i powodować błędy. Kupiłem nowy siemens vdo za 500zł i jest OK. Silniczki VVT ponoć padają po 120 tyś - ja mam 160:) dlatego nie ma się co zastanawiać tylko wymieniać.

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie wymiana silniczka rozwiązała problem. Adaptację nie wiem czy zrobiłem: w INPA jest opcja ruszania silniczkiem przez cały zakres. Na otwartej pokrywie widziałem, że wałek idzie od początku do końca. Nie wiem, czy samo przejechanie wałkiem równa się adaptacja, ale błędu adaptacji nie ma. Nie ma też 2A67 i 2A6B. Przez jakiś czas miałem wahania obrotów i brak mocy na zimnym, ale nie było żadnych błędów stałych - jedynie pochodne od krztuszenia na zimnym. Ostatnio pokonałem 1200 km i po powrocie miałem:

- LR adaptation fault (29ED)

- aging o2 sensor dehind catalyst 28 (2C6F)

- misfire detection error (29CC)

- misfire detection cylinder 3 in 2 firing (29CF)

- misfire detection cylinder 4 in 3 firing (29D0)

- Lambda probe front catalyst (2C45)

 

Skasowałem błędy i zobaczę co z czasem się pojawi. Na razie nie mam kiedy podpiąć się pod INPĘ, a DISa nie mogę uruchomić (musiałbym posiedzieć nad nim, ale czasu brakuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Podepnę się pod temat. U mnie wyskoczyły błędy 2a68 2a6b niedługo po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Nie wiem czy to miało z tym związek. Czy po odłączeniu wtyczki później się robi adaptacje? Czy jednak silniczek do wymiany. Czy łatwo jest go samemu zmienić i czy tylko wystarczy wsadzić nowy?

Moje bunie:

http://tony.h.dkonto.pl/


Tony-h@o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam. BMW E90 2.0i 2005 rok przebieg 108k.

Niedawno wyskoczył mi błąd check engine. Byłem z tym w nieautoryzowanym serwisie i pokazały błędy odnośnie sterowania skoku zaworowego 2A67 i 2A6B ograniczenie mocy silnika. Po wnikliwym przejrzeniu tematów tutaj przewijanych, niemal pewna jest wymiana silniczka valvetronic. Z tym że, w warsztacie powiedzieli, że silniczek jest sprawny, zrobili ponowną adaptacje, ale błąd po przejechaniu 50km powraca. No i teraz zupelnie nie wiem co to może być. Naciągnięty łańcuch? Rozdrząd. W środe mam im oddać samochód i będą szukać mechanicznej usterki, z tym, że chce uniknąć niepotrzebnych kosztów wymiany części, które będą sprawne. Miał ktoś z Was podobny problem? Co sądzicie?

 

Edit.

Wiem, ze nie ten model auta ale w odpowiednich tematach nikt nie kwapi sie odpisac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Mój silniczek VVT też ponoć był sprawny - ale jak silnik dostał temperatury to generował błąd - czysta loteria. Wymieniłem na nowy i nie ma już żadnego problemu. Stary silniczek rozebrałem (szlifierką:) i rzeczywiście - jest to silniczek komutatorowy, w środku było pełno syfu ze zjechanych szczotek co mogło powodować klinowanie się wirniczka. W sumie w moim N46B20 zrobiłem już wszystkie rzeczy które okazały sie bolączkami tego modelu:

- uszczelnienie pompy vakum (smrodek spalonego oleju w kabinie)

- uszczelnienie pokrywy zaworów

- wymiana oringów na elektrozaworach vanosów

- wymiana plastikowej zaślepki tyłu silnika (cieknący płyn chłodniczy)

- wymiana wspomnianego silniczka VVT

- wymiana szczoteh w dodatkowej elektrycznej pompce wody

- wywalenie zaworka cdv na wysprzęgliku

 

I na razie spokój. Tak na ścisłość przydałoby się wymienić dwumas ze sprzęgłem - może to jest przyczyna drgania pedału sprzęgła, ale jeżdżę juz tak 5 rok i cały czas jest ani lepiej ani gorzej (może ten tym tak ma?)

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
Ja mam takie pytanie do autora tematu, ale z racji tego, że dawno na forum nie zagląda, to może ktoś inny pomoże. Jak to jest z tym napięciem na wtyczce? Mam podobnie jak autor tematu lekko ponad 4 V na włączonym zapłonie, a z informacji ktorą znalazłem w sieci, wychodzi na to że powinno być 12 V. Nie mam błędów silniczka, ale cały czas pracuje na przepustnicy. Muszę sprawdzić jeszcze czy w INPA jest zaznaczony emergency mode, ale ogólnie męczę się z utratą mocy, szczególnie po rozgrzaniu. Pomoże ktoś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Miałem te same błędy oraz jeszcze 2a70. Wyskoczyły po wymianie silniczka po przejechaniu ok 3k. Błędy były jednorazowe spowodowały wyświetlenie czecka lecz brak ograniczenia mocy.

Skasowałem jak na razie spokój przejechane ok 500km.

 

Komuś się te błędy pojawiły po wymianie silniczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Masz valvetrona 318i z 1998r.? :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, dane na moim koncie nie są zaktualizowane. Mam E46 z 2004r. 316i silnik N46. Silnik ostygł i rano EML zniknął, BMW odzyskało moc, check się świeci - mogę to skasować, ale pewnie pojawi się za jakiś czas znowu. Zrobiło mi się to, jak wkładałem nowy akumulator. Czytałem też, że ta adaptacja powinna się wykonać po przekręceniu dwukrotnie stacyjki na 30s, ale jeżeli z silniczkiem jest coś nie tak, to nie będę wiedział, czy adaptacja się powiodła czy nie. Mam INPA, ale po wejściu w silnik i bodajże tam Activate - pokazuje mi się jakiś błąd i nie idzie dalej. Zdejmę osłonę silnika i sprawdzę wtyczkę od tego silniczka czy z nią może coś nie tak jest... a jak nie to pewnie silniczek do wymiany. Jakieś rady?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W INPIe adaptacji nie zrobisz tylko reset silniczka u mnie słychać że działa, ale co jakiś czas generuje się i tak błąd 2A67 czyli VVT, w DISie masz kalibrację silniczka. Czasami to pomaga, u mnie nie pomogło. Teoretycznie powinien sam się ustawić po wymianie, ale to tyle z teorii. Trzeba będzie wymienić gada, wczoraj podczas jazdy zaczęła migać kontrolka silnika i dopiero za 3 odpaleniem wszystko wróciło do normy. Gadzina się przycina coraz bardziej :?
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana tego silniczka jest skomplikowana? Trzeba do tego ściągać pokrywę zaworów? Pewnie mnie to czeka... na razie EML zniknął i moc wróciła, check się świeci (skasuje sobie go po podpięciu kompa), ale pewnie powtórzy się ta sytuacja, więc wymiana raczej nieunikniona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy wymiana tego silniczka jest skomplikowana? Trzeba do tego ściągać pokrywę zaworów?

Nie jest skomplikowana, trzeba zdjąć pokrywę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czesc podepne sie pod temat z moja e90. Mam tam silnik n52 ostatnio wyskoczyl mi check engine po diagnozie wyswietlilo nastepujace bledy P1017, P0041 i P114b. Poszukem w necie i wyczytalem ze to bledy walka mimosrodowego, zamienione czujnki o2 oraz problem z czujnikiem o2 (jesli sie myle to mnie poprawcie) Pytanie gdzie lezy przyczyna tychbledow? Zasugerowano mi ze problem moze lezec w ukladzie dolotowym najprawdopodobniej zawory Disa. Wyczytalem tez ze mozna wyczyscic czujnik walka mimosrodowego ktos mial takie ptoblemy i czy sa one ze soba powiazane czy to oddzielne awarie kilku podzespolow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.