Skocz do zawartości

320d czujnik wałka rozrządu


Krzysiek BMW Jabłonna

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Hej Koledzy, wiem, że jest dość wcześnie, ale właśnie NIE udało mi się wyjechać nad morze. Wczoraj wieczorem było wszystko super, ale dziś beemka nie odpaliła. Podpiąłem pod kompa i wyskoczyły dwa błędy, 3ec1 i3ec0, czyli błędy czujnika wałka rozrządu. Poczyściłem styki, ale nadal autko nie odpala. Poczytałem, że przez ten czujnik auto nie odpali na ciepło, ale na zimno już tak. U mnie nie odpala w ogóle. Czy to może być coś innego?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

witaj

przykra sprawa :-(

 

na cieplo nie pali lub ciezko to walka r.

natomiast nie odpali to walu, jest z tylu silnika, sprawdz ten czujnik

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie odpala w ogóle, rano było chłodno, samochód stał na podwórku i nie zagadał.

właśnie posprawdzałem przewody i są OK, także może ten czujnik wału, jak się do niego dobrać, trzeba dużo rozbierać?

Mam kanał, dojdę do niego?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr 9

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/i/197.png

jak z dostepem, cięzko ale moze sie uda, szukaj w rejonie rozrusznika

prawdopodobnie to jego wina

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik wałka rozrządu wstawiłem nowy/używany od kolegi ze szrotu, nie mam pewności, że działa, ale mam taką nadzieję. Wcześniej pokazywały się dwa błędy 3EC1 i 3EC0. Po podmiance pojawia się tylko 3EC0, ale silnik i tak milczy. Byłem właśnie w kanale i nie mogę zlokalizować czujnika wału, zdjąłem osłony, ale nie mam pojęcia gdzie on jest i skąd wychodzi. Może jakieś podpowiedzi? Na rysunku z realoem wygląda, że to gdzieś przy rozruszniku, ale do jasnej ciasnej nic nie widzę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak staniesz pod samochodem przodem czyli tak żebyś fotel kierowcy miał nad prawą ręką. Dostęp do niego jest ciężki... Do wtyczki się jeszcze dostaniesz al jak go odkręcić to nie mam pojęcia. Daj zdjęcie od spodu to pokaże Ci gdzie szukać albo szukaj kabla z wtyczką obok rozrusznika to będzie właśnie czujnik wał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znalazłem kabel i wtyczkę,ale jak go wykręcić to nie wim. Będę się z nim szarpał..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już doszedłem, jak to trzeba odkręcić, ale trzeba odkręcić też rozrusznik, rozrusznik jest na dwa torxy i tu się zrobiły schody. Jedną śrubę odkręciłem zwykłym kluczem oczkowym 10, ale druga ani drgnie, klucz się omyka. Porażka.. Nie mam takich kluczy torx.. a łapy już bolą od kręcenia...

No nic walczę dalej.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie sa torxy. To jest ten smieszny odwrotny torx zapewne... Idz Pan jaki to wynalazek. Takie same znajdziesz na flanszy dookola skrzyni biegow albo malutke trzymajace listwe z kablami do wtryskow.

Ja zawsze nasadka to odkrecam zwykla. Spsikaj dobrze srube jakims penetrujacym typu WD i zostaw na chwile. Pojdzie gladziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobra, już sobie poradziłem, ale teraz nie mogę wyjąć rozrusznika, za mało miejsca, a nie chce mi się góry rozkręcać... beznadziejne dojście... a jak mnie ręce bolą, szok.. a miałem się smażyć na plaży...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kurcze chłopaki jak wyjąć rozrusznik, szarpie się z nim i nie chce wyleźć. Czy muszę zdjąć całą górę silnika, chodzi o kolektor itd. żeby był dostęp?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę late temu wymieniałem czujnik wału ale w m47. Wg TIS powinno się najpierw wyjąc rozrusznik i dostęp do czujnika jest od dołu. Ale że nie chciało mi się leżec pod autem (brak kanału) to zwaliłem górę; osłony i kolektor. Roboty trochę więcej, ale na stojąco, chociaż trzeba się ciągle nachylać. Nie jestem pewien jak jest w m47n ale ja w ten sposób wymieniłem ten czujnik.

 

Jak odkręciłeś również przewody od rozrusznika to powinien wyjśc. Jest tam też taka mała osłona plastikowa ale chyba musowo ją najpierw odkręcic żeby w ogóle był dostęp do rozrusznika. W tis'ie piszą żeby go pochylić i powinien wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy, auto poskładałem, ale nadal nie odpala i nadal pokazuje błąd czujnika wałka rozrządu... Podmieniłem i ten właśnie czujnik i ten cholerny czujnik położenia wału. Podmianka była na używki ze szrotu kolegi, chłopak twierdzi, że wyjmował z działającego silnika, ale u mnie jeszcze wczoraj też wszystko działało. Silnik nawet nie zaskoczył, nawet nie próbował... Wszystko związane z paliwem przejrzane i działa. Macie jakieś pomysły?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozrusznik kręci, paliwo daje, ale iskry brak :mrgreen:

Tak na serio, czujniki pozmieniane, choć nie wiem czy dobre, rozrusznik działa i działał cały czas, po prostu miałem problem z jego wyjęciem, ale po zdjęciu kolektora się udało. Ewidentnie coś jest nie tak z tymi czujnikami, bo ciągle wyskakuje błąd. Najbardziej mnie zastanawia, że wyskakuje błąd czujnika wałka rozrządu, ale wielu pisze, że ten błąd występuje właśnie przy padniętym czujniku położenia wału. O co tu chodzi?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chłopaki mam ostatnie pytanie.

Do czujnika wałka dochodzi wiązka trzech kabelków, żółty, brązowy i czerwono-biały. O ten czerwono-biały mi chodzi, bo ze szkoły pamiętam, że tak się określa przewód prądowy/zasilający + . Jak mierzę przejście między kostką, a modułem na podszybiu, to mam dziwne zjawisko. Jak stacyjka jest na "0", to jest przejście między stykiem w kostce przy czujniku kabelka czerwono-białego z plusem przy module, czyli z plusem auta, przejście jest idealne, ale jak włączę zapłon, to przejście znika, ale robi się przejście tego styku z masą samochodu, a z plusem auta znika. Czy to oznacza, że jest zwarcie, czy tak ma być?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy, czy macie jakiś pomysł co mogę jeszcze posprawdzać u siebie?

Autko cały czas nie odpala, posprawdzałem już wszystko, nawet poczyściłem styki w przekaźnikach i wszystkich bezpiecznikach. Poczyściłem wszystkie styki na kostkach. Najgorsze, że jestem na zapyziałej mazurskiej wsi i nic tu nie ma, nawet dobrego mechanika, tylko wymieniacze części.

Zamówiłem dziś nowy czujnik wałka rozrządu i położenia wału, będą na poniedziałek, a mnie aż nosi żeby próbować dalej coś posprawdzać, chyba mnie rozumiecie.

Zamówione części też nie są to oryginały, bo na oryginały musiałbym czekać do piątku :mad2: sam nie wiem czemu tak długo.. No i oczywiście oryginały cenowo 4 razy drożej. Przypomnę, że wyskakują mi błędy 3EC1 i 3EC0, czyli związane z czujnikiem wałka rozrządu, choć jak wielu pisze, winą też może być czujnik położenia wału. Wstawiłem używki ze szrotu, ale dalej silnik nie zagadał. Macie może jakieś pomysły?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak mówisz, oryginał byłby najlepszy, ale jak pisałem, musiałbym na niego dość długo czekać, teraz myślę, że mogłem zamówić na alledrogo, ale muszę w poniedziałek do g. 12 mieć sprawne auto.. Zamiennik to Febi, po max zniżkach 110zł, więc jeśli nawet nie zadziała, to trudno, zwrócę i do roboty pojadę żony Arosą :D

Tak jeszcze dla ciekawości, znalazłem w YT film jak mierzyć te czujniki, miernik ustawiamy do mierzenia diód i mierzymy co się dzieje między wszystkimi pinami, co mnie chyba cieszy, to ten czujnik wałka rozrządu, który kupiłem na szrocie, nie wykazuje żadnych wartości między pinami (są trzy), mój stary, który chyba jest przyczyną całej awarii, wykazuje tylko wartość między 3 a 2 pinem (0,593 przy temperaturze zewnętrznej 30 i 0,567 po godzinie w szklarni w temperaturze 60 stopni). Między innymi pinami nic się nie dzieje, a ciekawe czy coś powinno.

Jeśli chodzi o czujnik położenia wału, to i mój stary i ten, który kupiłem na szrocie są chyba dobre, bo pokazują na tych samych pinach podobne wartości. Różnice są małe, ale to dla tego, że mój stary mam na stole w temperaturze 30 stopni, a ten kupiony mam zamontowany w aucie, a auto stoi w garażu w temperaturze około 22 stopni. może ktoś kto ma pojęcie wypowie się jakie powinny być wartości na tych czujnikach na poszczególnych pinach, prosiłbym bardzo.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YT jest pokazane jak testować camshaft position sensor , to nie znaczy że twierdzę że to Ci siadło , możne komuś to się przyda

jak już Ci na początku pisałem że miałem kiedyś taką nieprzyjemność że nie chciał odpalić i okazało się że był jakiś stary zapomniany system alarmowy co odcinał paliwo i właśnie on odciął mi paliwo dopiero po odłączeniu aku auto odpaliło.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki, znalazłem troszkę inny filmik:

 

 

Co do rozłączania akumulatora, to to też zrobiłem przy okazji wyjmowania rozrusznika, ale nic nie dało..

Przydałoby mi się najbardziej pomiary między pinami na czujniku..

Robiłem jak na moim filmiku i wartości się nie zmieniały gdy przytykałem czujnik do czegoś metalowego, a powinny co chyba świadczy o kompletnym zgonie czujnika.

Pomierzyłem napięcie na kostce i jest takie same jak na filmiku Faliszewice wiec instalacja raczej OK.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie powracam z problemem. Od piątku walczę i próbuję odpalić silnik. Mam przed sobą już cztery czujnik wałka rozrządu, lepsze i gorsze (chodzi o firmę), trzy czujniki położenia wału, obecnie założone nówki oryginały, a silnik dalej nie zagadał i pokazuje dwa błędy czujnika wałka rozrządu. Pociągnąłem nawet nowe kable do czujnika, zrobiłem tak jakby nową kostkę przy czujniku, a błędy nadal wyskakują. czy ktoś ma jakiś pomysł co mogę jeszcze zrobić?

Na myśl mi przychodzi przekaźnik w skrzynce na podszybiu, ale znowu wydawać kasę w ciemno już mi się nie chcę... Jest w aucie jakiś podobny przekaźnik, żebym mógł go podmienić na chwilkę? Ratujcie koledzy, bo mam ochotę utopić złoma w jeziorze..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.