Skocz do zawartości

[E46] 320dA programowanie sterownika skrzyni automatycznej


Jack79

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Potrzebuje porady dotyczącej przeprogramowania sterownika skrzyni.

Moja skrzynia ma problemy z ruszeniem na D po porannym postoju. Na R rusza od razu. Niektórzy mają ten sam problem, ale mało kto to naprawia gdyż koszt jest spory, a usterka przeszkadza tylko rano i to nie zawsze. Znalazłem na TIS dokument gdzie jest niby rozwiązanie dokładnie tego problemu:

http://utdallas.edu/~hxc085000/file/SI__Positive_engagement.pdf

Tu drugi link, jakby pierwszy nie działał:

http://www.lubiebmw.pl/info/GM5transmission.pdf

Wystarczy niby przeprogramować sterownik skrzyni. Tak też zrobiłem, problem polega na tym że z automatu robi on najnowszą wersję softu. Miałem wersję oprogramowania oryginalną z 2003 roku czyli 7537254. Teraz mam 7563638 (taki jak w realoem numer części sterownika). Sam oczywiście tego nie robiłem, bo się bałem że walnie coś i nie pojadę już nigdzie:). Po tym programowaniu przez trzy dni skrzynia ruszała extra. Jednak czasami jej się zdarzało że czasami ruszała dobrze. No i niestety następne dni rusza już trochę gorzej. Zajmuje jej to około 5-7 sekund. Nie tak jak wcześniej 20, ale testuje ją dopiero tydzień.

W tej instrukcji z linku wychodzi że aby rozwiązać problem, koniecznie trzeba wgrać odpowiedni soft.

Pytanie teraz czy jak się poda manualnie wersję softu 7544721/7552752 to nie rozwalę sterownika. Czy w ogóle ten soft jest odpowiedni do mojej skrzyni?? Samochód jest z października 2003. Osoba która mi to programowała na rzeczy które robią się z automatu daje gwarancje, ale programowanie ręczne robię na własne ryzyko, także trochę się waham.

Edytowane przez Jack79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem

Rano lub po dłuższym postoju do pierwszej zmiany biegu skrzynia 5L40E zachowywała się jak by "sprzęgło się ślizgało" po zmianie biegu przez nic się nie działo i po postojach krótszych niż 4h.

Na wstecznym było dokładnie to samo co u Ciebie. Żadnych mankamentów.

Ja zrobiłem remont skrzyni (po 220kkm). Hydro-konwerter; tarczki 5 biegu; sterownik(między innymi pęknięta sprężyna w zasobniku) itd itp. U mnie bezpośrednią przyczyna był pęknięty kosz 1 biegu. Podejrzenia padały na zawory w sterowniku; i inne cudeńka. Po jakimś czasie ciśnienie schodziło i do momentu kiedy nie pootwierały się zawory i nie napchały ile potrzeba chodziło to jak chodziło.

Ogólnie po naprawie wszystko OK żadnych problemów.

prawdę powiedziawszy oprócz kasowania nastaw żadnego uaktualnienia nie robiłem.

Druga sprawa jest taka że po 200kkm skrzynia ma prawo szwankować w końcu to mechaniczne urządzenie i jakoś przez soft zbytnio żywotności się mu nie poprawi. Chyba że u Ciebie przebieg jest mniejszy i faktycznie to wina softu.

Koszt? :cry2: niemały

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dokładnie koszty w przypadku napraw skrzyni są niemałe:( Ogólnie to bym ja i rozebrał jakby jej coś innego było. Ale jedyny z nią problem to ruszanie z rana.

Ale tak szczerze to po tym sofcie zwłoka jest w porównaniu z tym co było minimalna. Maks 10 sekund, a wcześniej to czasami i z 30 się męczyłem. Dlatego myślę że jakby wrzucic ten, który na tą usterkę ma pomóc według BMW, to byłoby jeszcze lepiej.

Co do przebiegu mojego auta to jest on nie do określenia:) Niby na blacie jest 215.000 ale nawet się nie łudzę ze jest prawdziwy. Ale ja jako pierwszy ruszyłem tą skrzynię i wymieniłem olej. Filtr miała z 2003. Jak się kiedyś bardziej rozkraczy to wtedy będę w nią inwestował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to z tergo co pamiętam było max 3-4 sekundy.

A jeśli wrzucisz D i zaczniesz ręcznie przerzucać biegi w górę i w dół a później z powrotem na D problem też występuje?

Skrzynia wytrzyma 200kkm "średnio" u jednego więcej u drugiego mniej. Zależy od stylu jady itd itp.

Jedno jest pewne jeśli już skrzynia zaczyna szwankować to wymiana oleju to wywalenie pieniędzy w błoto. Wiem to po sobie :)

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam ponownie.

Postanowiłem przeprogramować skrzynie na soft z instrukcji. Programowałem samodzielnie, więc strachu było pełno. Ale 15 minut roboty i po sprawie. Od programowania minęło dwa tygodnie. Przed programowaniem skrzynia codziennie miała problem z ruszeniem. Po programowaniu jeździ idealnie. W ciągu tych dwóch tygodni problem jeszcze nie powrócił. Może rzeczywiście ten soft pomaga. Fajnie by było jakby ktoś jeszcze z tym problemem spróbował wgrać odpowiedni soft, który naprawia ruszanie z D po nocy. Sprawa by się potwierdziła. Dajcie znać jak ktoś zaryzykuje. Ja się wahałem ponad dwa miesiące. Informacje ze ktoś wgrywał ten soft i komuś pomógł znalazłem tylko na kilku stronach, większość niestety na rosyjskich. Ryzyko uwalenia sterownika zniechęcało, ale zrobiłem i teraz jestem bardzo zadowolony:) Jak do tej pory potwierdzam, że soft pomaga, jak coś się zmieni dam znać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam 320d 150 km z listopada 2003r więc którą wersję softu powinienem wgrać bo się za bardzo nie mogę połapać ?

Edit:

Własnie jestem po programowaniu sterownika skrzyni.

Niestety jak w przypadku kolegi powyżej wgrany został najnowszy soft a nie ten zalecany, "bo tak bezpieczniej"

a nie było akurat na miejscu speca od programowania uwalonych przez WinKFp sterowników co jak mówi Pan majster może się zdarzyć.

Jest odczuwalna poprawa w działaniu skrzyni ( zmiana biegów, szybszy lockup itd.) niestety problem porannego mozolnego ruszania pozostał

choć wydaje mi się że faktycznie rusza troszkę szybciej.

Zastanawiam się czy ryzykować wgranie tego zalecanego softu czy od razu poszukać dobrego serwisu ASB który nie zedrze ze mnie skóry.

Pozdrawiam.

Edit :

Sterownik zaprogramowany zalecanym softem, potwierdzam skrzynia działa jak nowa.

Od tygodnia brak jakiegokolwiek opóźnienia w ruszaniu po długim postoju.

Rewelacja :)

Podziękowania dla autora postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Kinnio i Jack 79, dzięki za pomocny wątek.

 

U mnie 320d 150 km z października 2003r. Dokładnie jakbym czytał o swoim aucie. Ten sam problem po nocy lub postoju dłuższym niż 4 - 5 godzin. Skrzynia działa doskonale poza tą przypadłością poranną, która pojawia się też nie zawsze. Myślałem, że to teraz przez niskie temperatury. Gdzie robiliście przeprogramowanie skrzyni? Może wiecie gdzie to najlepiej zrobić w okolicach Poznania?

Edytowane przez Adver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja programowałem skrzynię w firmie Car Connect w Świdwinie. Świetna obsługa, mechanicy wiedza co robią , nie działają po omacku.

http://www.car-connect.pl/

Widzę że jest też oddział firmy w okolicach Poznania, warto zadzwonić i zapytać.

Kilka ważnych porad, warto to wiedzieć aby nie dać sobie zepsuć auta lub nie wyrzucić pieniędzy w błoto:

-programowanie tylko i wyłącznie softem podanym przez kolegę Jack79, inne nie przynoszą efektu.

-programowanie programem WinKfp .

-WAŻNE !! stabilne zasilanie , najlepiej tak jak napisał Jack79 auto-dawca z uruchomionym silnikiem połączone kablami rozruchowymi z naszym autem,

lub oczywiście specjalny zasilacz :). Prostownik nawet o dużej mocy nie jest w stanie zapewnić stabilnego zasilania !!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja programowałem skrzynię w firmie Car Connect w Świdwinie. Świetna obsługa, mechanicy wiedza co robią , nie działają po omacku.

http://www.car-connect.pl/

Widzę że jest też oddział firmy w okolicach Poznania, warto zadzwonić i zapytać.

Kilka ważnych porad, warto to wiedzieć aby nie dać sobie zepsuć auta lub nie wyrzucić pieniędzy w błoto:

-programowanie tylko i wyłącznie softem podanym przez kolegę Jack79, inne nie przynoszą efektu.

-programowanie programem WinKfp .

-WAŻNE !! stabilne zasilanie , najlepiej tak jak napisał Jack79 auto-dawca z uruchomionym silnikiem połączone kablami rozruchowymi z naszym autem,

lub oczywiście specjalny zasilacz :). Prostownik nawet o dużej mocy nie jest w stanie zapewnić stabilnego zasilania !!!

Pozdrawiam

 

Dzięki Kinnio za szczegóły. Ważna sprawa, żeby nie trafić na grzebałę, który będzie eksperymentował na naszym aucie. Jakie to były mniej więcej koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Szukam kogoś z okolic Bolesławca (lub do 100km), kto zaprogramuje mi odpowiedni soft do skrzyni na poranne ruszanie z D. Oczywiście dojadę gdzie trzeba.

Tylko osoba kompetentna, która wie co i jak zrobić, żeby było bezpiecznie dla sterownika.

Najlepiej w ten weekend jak da radę.

Gratyfikacja w postaci PLN.

 

Jeżeli jest tu ktoś taki to proszę do mnie napisać.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Spoko.

Ja jeżdze od pazdziernika z tym softem w skrzyni i jestem mega zadowolony że wkońcu wszystko działa. Żadnych negatywnych skutków nie zaobserwowałem. Także jak ktoś ma taki problem to programować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Pisalem juz w innym watku o mojej przypadlosci w 330dA. Zrobilem aktualizacje softu z automatu przez DISa. Moze posiada ktos wiedze, czy jest jakis sprawdzony soft do M57, ktory moze zniwelowac ten problem, chyba, ze aktualizacja nie pomoze:

 

Sprawa ma sie nastepujaco - przy normalnej jezdzie wystepuje czasem problem zawiech GMa, jakby nie wiedzial czy ma wrzucic 5 bieg czy dalej jechac na 4. Czasem towarzyszy takie walenie, chrabotanie ( jakby podpora walu).

Przy okazji aktualizacji softu silnika puscilem tez w DISie aktualizacje skrzyni oraz skasowalem adaptacje. Przez 2 tygodnie skrzynka chodzila rewelacyjnie, biegi jakby bardziej miekko zmieniala i problem 4-5 bieg nie wystepowal. Obecnie przy spokojniejszej jezdzie znow sie to pojawilo. Bledow brak, tryb awaryjny tez sie nie wlacza.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.