Skocz do zawartości

[e46] 318i N42B20 Valvetronic- wymiana vvt


znibi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pacjentem jest moja e46 z szlachetnym silnikiem N42b20 143 km

 

Auto jest po wymianie ślizgu łańcucha rozrządu, napinacza łańcucha i po ustawieniu rozrządu w ASO .

 

Sprawa dotyczy wymiany silniczka valvetronica, element nr 9

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3296-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/vFZ45973

 

tutaj widać jak pracuje (film nie mój)

 

Objawy jakie skierowały mnie ku wymianie tego elementu to sugeracja serwisu BMW jak i błędy tego elementu w postaci:

285a actuator monitoring <--- udaje się go skasować lecz wraca po kilku kilometrach i zapala się CHECK

2852 rev sensor <--- nie kasuje się

2850 guiding sensor <--- nie kasuje się

2783 hot air mas <--- kasuje się ale wraca po przekroczeniu 4tys obrotów

 

Pytanie jest następujące:

 

Jak wygląda wymiana tego silniczka, pomińmy fakt dostania się pod pokrywę zaworów bo to nie problem, jednak zastanawia mnie czy potrzebna jest adaptacja (właściwe ustawienie) przełożeń tej zębatki czy po prostu wymiana elementu a resztę odczyta i ustawi komputer valvetronica?

 

Proszę o pomoc, pozdrawiam

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych ;)

 

Udało mi się usunąć usterke mojego auta w postaci, kontrolki chceck oraz błedu 285a, który powodował zapalenie check-a.

 

Błedy które ówcześnie wystąpiły mianowicie:

2852 rev sensor

2850 guiding sensor

2783 hot air mas

 

Były spowodowane wypiętą wtyczką od czujnika VVT, która bez mojej wiedzy serwis ASO wypiął nie informując mnie o tym...

Po podłaczeniu wtyczki pozstał bład 285a, po przewertowaniu kliku polskich jak i zagranicznych forum uzyskałem pewność że bła 285a wiąże się z siłownikiem valvetronika zwanym też serwmotorem :)

 

Po wymianie siłownika i jego adaptacji nie mam żadnych błędów a auto odczuwalnie zwikeszyło swoją moc.

 

Stary słownik mimo iż pracował normalnie po podaniu napięcia sterującego to po zdemontowaniu, kręcąc wałkiem mimo śrubowym czuć było opór które stawiały w nim łożyska... tak więc trafił do śmietnika.

 

Na koniec dodam instrukcje wymiany siłownika dla przyszłych pokoleń ;)

 

http://images35.fotosik.pl/1940/e72472531fdc82famed.jpg

 

i filmik jak pracuje ów silniczek

 

 

pozdrawiam

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiatm,

 

mam troche zblizona sytuacje bo impa wywala 2 bledy P0156 i P0162.

 

P0156 jest zwiazany z za slabym napieciem w silniczku vvt a P0162 to efekt czy auto jest w limp-mode :(

 

Mam takie pytanie - pod tym silniczkiem jest uszczelka ktora jak puszcza olej to moze zapaskudzic sensor, a zabrudzony olejem sensor bedzie dawal bledne dane do ECU i mamy blad. Czy jest jakis sposob na wyczyszczenie tego sensora ?

 

A drugie pytanko odnosnie kalibracji silniczka vvt - jak bede mosial wymienic to musze jechac na kalibracje do warsztatu czy wystarczy kluczyk przekrecic w pozycje 2, zaczekac 30sek, wylaczyc i powtorzyc a komp ustawi sam ?

 

Bede wdzieczny za wszytskie podpowiedzi i rady

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz ori ok 100zł wymiana profilaktycznie, dużo opinii iż fabryczny jest wadliwy. Ślizg łańcucha 80zł stary miałem pęknięty przez co klekotał mi silnik, ustawienie rozrządu wraz z wymianą w.w. części + uszczelka pokrywy 1500zł, a rozrząd ustawiałem bo przy samodzielnej wymianie ślizgu nie przewidziałem braku klinów na kołach rozrządu. :roll:

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szyny to, ja się sfrajerowałem gdyż widać ją po odkręceniu korka oleju i można sprawdzić czy jest cała niepęknięta... u mnie była w zmielona w kawałeczkach ehh

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie wadliwego napinacza trzeba sprawdzić czy łańcuch rozrządu nie rozciągnął się... wtedy może dojść ewentualny jego koszt plus koła łańcuchowe.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej!

Mam pytanie odnośnie działania Valvetronic-a. Otóż w moim n42b18, jakiś czas temu pojawił się problem, którego chyba jeszcze nikt nie opisywał. Po odpaleniu samochodu, kiedy silnik jest zimny (ssanie) wszystko pracuj normalnie. Kiedy tylko silnik delikatnie się zagrzeje (wchodzi w normalny tryb pracy) zaczyna delikatnie falować na obrotach. Dodatkowo Jadąc np. na 3 biegu z obrotami poniżej 2tyś, po wciśnięciu gwałtownie gazu, silnik zaczyna dosyć mocno wibrować. Po przekroczeniu 2,5tyś obrotów, zaczyna normalnie ciągnąć. Na postoju przy gwałtownym dodaniu gazu ewidentnie czuć, że silnik nie wkręca się równo na obroty. Kiedy silnik osiągnie możliwie wysoką temp. pracy (po około 15km jazy) objawy bardzo słabną. Po podłączeniu pod komputer, błędów brak. Wyczyściłem wszystkie czujniki, wypłukałem i uszczelniłem silnik, bo miał nieszczelności. Po kilku różnych próbach, zauważyłem, że gdy przed odpaleniem silnika, odepnę silniczek od valvetronica, odpalę i ponownie go podłączę silnik zaczyna pracować idealnie. Wiadomo, że zapalają się kontrolki silnika i IML. Silnik dodatkowo traci delikatnie na mocy, co jest pewnie powodem jego przejścia w tryb awaryjny. Czy ktoś ma jakiś pomysł na przyczynę mojego problemu? Uszkodzenie mechaniczne silniczka? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mattew moje auto trapi to samo. Mógłbyś napisać czy i jak rozwiązałeś problem? Ja już wymieniłem przepływkę, uszczelki kolektora ssącego, świece, separator oleju i silnik valvetronica (nie zrobiłem adaptacji, bo nie mam czym) i dalej mam problem. Silnik na wolnych obrotach delikatnie poszarpuje jakby gubił zapłony, a przy gwałtownym przegazowaniu szarpie również jakby gubił zapłony do ok 2tys obr, a potem się wkręca normalnie. W kompie nie mam żadnych błędów. :(

 

Może ktoś pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieldan, miałem podobne objawy (chociaż błędy w komputerze były o wypadaniu zapłonu i dziwne, że u Ciebie ich nie ma). Na jałowym biegu silnik troszeczkę głośniej chodził, a przy gwałtownym ruszaniu wypadały mu zapłony na 3 cylindrze. Ale tylko na gazie, na benzynie było ok. Przyczyną była uwalona cewka. Założyłem inną i auto ożyło, czuć pod nogą jak lepiej się zbiera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieldan, miałem podobne objawy (chociaż błędy w komputerze były o wypadaniu zapłonu i dziwne, że u Ciebie ich nie ma). Na jałowym biegu silnik troszeczkę głośniej chodził, a przy gwałtownym ruszaniu wypadały mu zapłony na 3 cylindrze. Ale tylko na gazie, na benzynie było ok. Przyczyną była uwalona cewka. Założyłem inną i auto ożyło, czuć pod nogą jak lepiej się zbiera.

 

 

Rozważałem tą alternatywę, ale tak jak zauważyłeś miałeś błędy, a u mnie ich nie ma i dzieje się to zarówno na benzynie i na gazie. Wykręcałem wszystkie świece w poszukiwaniu nieprawidłowego spalania, ale wszystkie wyglądają jakby pracowały równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w sumie to przypadkiem odkryłem, że to cewka bo silnik pracował jako tako normalnie. Błąd wyskakiwał raz na 1000 km.

Myślałem, że świece się kończą i je wymieniałem. Przy okazji każdą cewkę dokładnie oglądałem i przy jednej styk ze świecą był mocno zaśniedziały i było widać po cewce, że miała przebicie (taka czarna kreseczka).

Już nie będę się rozpisywał jak do tego doszło, ale przypadkiem tą cewkę założyłem bez gumy izolującej, silnik zaczął szarpać i zdiagnozowałem ją, że pewnie się psuła, a jak ją ruszyłem to zdechła.

Stacje demontażu mam blisko więc następnego dnia pojechałem, kupiłem, od razu wymieniłem i silnik ożył. Okazało się, że rzeczywiście ta cewka była uszkodzona. Jeszcze działała, ale widocznie nie tak jak trzeba i świeca pod nią dawała słabą iskrę i silnik przez to był słabszy i troszkę głośniej pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem cewki przy okazji oglądania świec i ani jedna nie wzbudzała moich podejrzeń. Coraz bardziej zaczynam wątpić w cewkę, bo zrobiłem próbę o jakiej pisał mattew. Mianowicie odpiąłem wtyczkę od silnika vtronika i silnik nie szarpie i wkręca się równo tyle tylko, że nie ma pełnej mocy i świeci się kontrolka EML :(

 

Identyczna sytuacja jak u mattew-a, ale on już chyba nie zagląda na forum :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktos samodzielnie wymianial silniczek vvt?

czy trzeba cos specjalnie ustawiac, czy wystarczy tylko adaptacja w inpa?

Czy trzeba zdejmowac pokrywe zaworow?

Czy mozna tylko zrobic wedlug tej instrukcji:

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Valvetronic_Motor_Replacing/FUEL-Valvetronic_Motor_Replacing.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio silniczek, obowiązkowo uszczelka pokrywy do wymiany. Po wymianie silniczka adaptacja robi sie sama. Przekrecasz kluczyk na zapłon słychać wtedy jak silniczek zakręci, wyłaczasz zapłon czekasz 10 sec i ponownie zapłon i już ustawione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obowiazkowej wymiany uszczelki to bym sie kłóci ł. Pokrywe miałem sciaganą kilka razy w ostatnim czasie i szczelność jest zachowana. Jeśli jej nigdy nie wymieniałeś to fakt lepiej wydać te pare stówek więcej i mieć pewność. Co do adaptacji to u mnie był jeszcze vanos... Czemu wymieniasz vvt? Jakie masz objawy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy hmmm... rano na zimnym silniku gdy odpalam auto obroty do 1.2 tys i spadaja i auto gasnie, po kilkukrotnym odpaleniu moge juz cos tam regulować pedalem gazu, gdy sie nagrzeje choc troche silnik i przelaczy na LPG chodzi normalnie. Niedawno zalozylem LPG i przez tydzien dwa auto chodzilo normalnie. Zaczalem dlubac w INPA i sie popsuło. Zrobilem reset ECU oraz adaptacje

http://images76.fotosik.pl/859/95b9c38d0c883f8amed.jpg

 

Walcze z tym juz od miesiaca:/

 

Rano po odpieciu kostki z silnika vvt, auto odpalilo normalnie, lecz sprobuje jeszcze jutro rano bo dzis cieplo w Wawie.

Po krotkiej jezdzie po miescie zczytałem błedy:

 

E R R O R M E M O R Y

-----------------------

 

Date: 01.09.2016 08:44:31

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 19

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 1 Error stored

A6D1 61

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 2 Error stored

2D12 E2

2D11 82

 

Oraz po odpaleniu auta na PB vvt:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.