Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Mówisz, że diesel drogi w eksploatacji? Chyba jednak Twój wyszedł drogi :wink: jak wsadzisz n42/n46 to dalej będziesz brnął w to samo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witam

Potzrebuje auta przejściowego na około 1-2 lata ,tak oglądam te beemki E46...i się zastanawiam czemu one sa takie tanie? Byłem wczoraj ejdną oglądac 2004 rok touring combi...alusy,na żywo jak nowa,w środku perfekt,pali,jezdzi itd. 8000 zł...a są takie za 6500 -7000 zł i też ogólnie im nie brakuje nic..gdzie tkwi haczyk? Dodam ze rocznie robie maks 12-15 tyś. .Jak myślicie czy taka bejce mozna brać po ogólnym sprawdzeniu bez wchodzenia w szczegóły i wytrzyma te 30 tysięcy..? Bo tu czytam ze trezba mieć pakiet startowy po zakupie 3 tyś i tak sie zastanawiam po co?...Oczywiście nie myśle tu o rzeczach eksploatacyjnych typu płyny,opony,hamulce bo to co jakis czas trzeba w kazdym auce wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokaż te perełki, a pewnie już po zdjęciach będzie widać skąd ta cena. Chociaż kombi to akurat najtańszy typ nadwozia, a jak Tobie wytstarczy, że pali i jedzie to może będziesz zadowolony. Weź też poprawkę na to, że ceny części są ciągle droższe niż marek nie-premium i te 3tys. na start łatwo nazbierać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z touringiem, że najtańszy to polemizowałbym :8) zapomniałeś chyba o przepięknym compat'ie :wink: obstawiam, że kolega lawiruje w 316-318i a one wyjątkowo słabo trzymają cenę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-super-stan-klima-ID6zCcDV.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-2-0benzyna-143km-2004r-lift-skora-comforty-szyb-dach-pdc-alu-ID6zsbKs.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

 

Tę drugą widziałem na żywo bo u mnie stoi wizualnie igiełka,nie odpalałem jednak ani nie sprawdzałem nic poza wygladem bo chwilke miałem na parkingu.

Aczkolwiek widziałem te roczniki także po 13-14 tyś...i także z niemiec sprowadzone...w opisie one się nie róznią,wszystkie stan idealny ale cenami bardzo. I tak myśle czy celowac w auto za 6-8 tyś i pakiet startowy włożyć ...czy szukac i sprawdzac te po 12 tyś z nadzieja że sie prawie nic nei włoży. Silnik i tak będzie nie wiadomą przy zakupie, czy trzyma kompreche na wszystkich garach.

 

Tu jeszcze 2 sztuki koło mnie :

https://www.olx.pl/oferta/bmw-318i-e46-1-8-115km-2001-klima-full-zadbany-CID5-IDpSOXz.html#4bc4721100;promoted

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-super-stan-xenon-duza-navi-kombi-klima-parktronik-po-oplatach-ID6zARyY.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

 

Mocnego silnika nie biore więc smiało przedlifty wchodzą w gre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta twoja druga igiełka ma najgorszy silnik jaki można mieć w e46 :P te auta dlatego sa tak tanie bo nikt tym nie chce jeździć. Rozrząd do roboty, do tego pobór oleju, do tego problematyczny valvetronik. Ogólnie jak się godzisz na pewne wydatki po kupnie przy tym silniku to spoko.

Do tego to srebrne kombi ma srednio spasowaną maskę z prawym światłem i błotnikiem, do tego lewy tylny błotnik z drzwiami nie dość że lakier jakoś dziwnie jasny to jeszcze szczelina przy drzwiach też jest dziwna :D gdzie ty te igły widzisz to nie wiem :D

 

Do tego wymienisz hamulce, sworznie z wahaczami bo niby niewymienne, kupisz opony, wymienisz amory, serwis klimy, zbieżność, filtry, oleje i 3 tys wchodzi miekko :) serio myślisz że ciebie jedynego ominie inwestycja w auto ? :D

 

a przedlifty z 318 raczej normalnie kosztują poniżej 10 bo co tam ma kosztować niby jak brak wyposażenia oraz brak silnika. Do tego silnik który lubi obrócić panewkę :D

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Glupoty piszesz o n42. Mam sam taki od wielu lat, zero problemu. Znam wielu co maja n42/46 w serii e46/e90/e87 i zero problemu. Robisz rozrzad/uszczelniacze i jezdzisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co masz na mysli pisząc ,,najgorszy silnik,, ,to znaczy że koncern BMW wkłada najgorsze silniki? Lubie BMW za wiele zwykłych cech użytkowych ale auta niemieckie nie są dla mnie religią tym bardziej motory. Myślę ze 1,8 czy 2 l dowiezie dupe moim dzieciom do szkoły i dojedzie pod sklep po zakupy? No i taka jego rola . W dodatku chyba OC bedzie tańsze i eksploatacja także...w dodatku instalacja gazowa bedzie kosztowac 2,5 tys a nie 4 tysiące. Także jak widzisz kazdy kij ma dwa końce,co komu potrzeba ;)

 

A co myslicie o tym,tak na szybko z fotek:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-benzyna-143km-z-niemiec-151000km-z-ksiazka-zadbana-wyposazona-ID6zA3pV.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5

to że jeden na 100 n42 jakoś jeździ a reszta ma problemy ? dlatego najgorszy. Najwiecej z nim problemów, najwiecej tematów. Tak jak mówie jak ktoś wie że trzeba go troche wyremontować to można nim jeździć. Ale nie musisz tego akceptować, wystarczy że rynek to zweryfikował i taki dobry oszczedny silnik 2l 143 konie jest tak tani ? przypadek ? a może ludzie się odrobine na nim poznali i sprzedają czym prędzej za bezcen żeby nie musieć tego remontować ? masz inną teorie na jego niskie ceny ? chętnie posłucham.

 

Piszesz że jest dobry bo nim jeździsz i nic się nie dzieje, dobry to jest silnik z rodziny m52 (tu) który mimo 20 lat nie wymaga zaglądania do rozrządu czy do uszczelniaczy.

 

 

front247

nie chodzi o pojemność, a o to że, te silniki są wymeczone, mają swoje usterki które są znane i częste.

 

najgorszy z możliwych jakie występowały w e46 to właśnie 2l polift 143km

 

druga strona medalu to znowu najlepszy benzynowy to 2.8 mimo że nie jest najmocniejszy, a oba 3l diesle są równie dobre. Najgorszy diesel to znowu 2l m47 na pompie wtryskowej. Nie chodzi co bmw wkłada bo jak było noowe to było super ale jak ma 15-18 lat i 400tys przebiegu to niektóre silniki dalej jeżdżą np. m52tu a inne robią problemy jak wspominiany n46 czy nawet ten przedliftowy 1.9 jak się panewek nie wymieni to lubi złapać. Nie jest to drogie ani skomplikowane ale trzeba wiedzieć że trzeba to zrobić.

 

ogólnie to wszystkim pojeździsz i wszystko zawiezie cię gdzie chcesz tylko do jednych dołożysz wiecej, do innych mniej. Tylko Ci mówie co trapi poszczególne silniki.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5

Tylko Ci mówie co trapi poszczególne silniki.

dzięki za rzeczowy post. To wtakim razie krótko zeby zminimalizowac ryzyko. Jakie silniki szukac w E46...dodam że nie chce tylko tych mocnych...no maksymalnie to chyba te 170km bo i tak gaz zamontuje ale najlepiej jak najmneijsza pojemnośc. Jakie to są..? Jak je rozróznic patrząc na ogłoszenie w internecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wikipedii masz liste silników. O każdym coś znajdziesz na forum, wszystkie już na cześci pierwsze zostały przez nas rozebrane słownie.

 

poczytaj o każdym i zdecyduj jaki Ci jest potrzebny.

 

jeśli miałbym kupić coś co generuje najmniej problemów to silnik przedliftowy 2l benzyne 150 koni 6 cylindrów. Jeśli boisz się kosztów 6 cylindrów to lepiej przedliftowe 4 cylindry co ma 1.9 pojemnosci i oznaczenia 316 i 318. Mimo że jest ryzyko obrócenia panewki to zawsze można zdjąc miske przy wymianie oleju, zainwestować w wymiane panewek bo tanie jest to i jeździć spokojnie. Moze mocy nie ma dużo ale tanio jeździ.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja teoria jest calkowicie odmienna. Rynek niczego nie weryfikuje. Nie wszyscy uzytkownicy bmw siedza na forum i dowiaduja sie ze to czy tamto. Jesli ktos juz szuka to sie dowie ze w n42/n46 robisz rozrzad i uszczelniacze za jakies 1000zl i jezdzisz dalej. Awarie valvetronic sa w malym procencie. Nawet jak strzeli taki rozrzad to silnik bezkolizyjny. Wymieniasz, jedziesz. Pietnujesz poliftowe n42 a polecasz stare dychawiczne przedliftowe 1.9, ktore, jak sam piszesz obraca panewki....Ceny poliftowej 318i spadaja poniewaz ceny przedliftowej 318i e90 spadaja. Proste. Oczywiscie ze najlepsze sa 6cio cylindrowe ale tez maja swoje wady. Ja swoja n42 przelecialem 4ry razy dystans uk-pl bez zadnych problemow. Zrobilem juz okolo 100.000km na lpg i zero problemow. Teraz corka nia jezdzi i dalej nic sie nie dzieje. Kolega ma e87, 350tys na budziku, n46, zero problemow. Nie miales, nie jezdzies, nie naprawiales. Nie odradzaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z wszystkich, które wkleiłeś ten zwrócił moją uwagę, ładny (poza kolorem tapicerki, ale przynajmniej jest nietuzinkowa :D ) i porządnie wyposażony jak na 318i przedlift :cool2: sprawdzisz panewki i jeździsz. Dodatkowo z mojego doświadczenia przy e46 przedlifty mają lepszą blachę, choć to nie reguła oczywiście.

Jeżeli moc 170km wchodzi w grę to bardzo polecam 323i, czyli m52tub25, bardzo przyjemny silnik w e46 :wink: choć ani spalanie (szczególnie w mieście) ani ubezpieczenie nie małe (2.5l). Mimo to warto rozważyć.

Co myślicie o Bmw e46 330Ci coupe,awaryjność,eskploatacja oraz na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu?

Awaryjność zależna od stopnia umęczenia konkretnego egzemplarza, co zdarza się niestety często. Przez co eksploatacja do tanich nie należy, ale nie jest tak źle, znajdziesz zadbany egzemplarz to będziesz zadowolony. Często jest problem z poborem oleju w tym silniku, ale tego nie sprawdzisz (pierścienie olejowe). Zwróć uwagę na wycieki, ewentualne niedobory mocy oraz ewentualną rdzę. Po podpięciu pod komputer z programem do bmw będzie wiele widać, np. jak pracują vanosy, to też dość często niedomaga a właściciele bagatelizują puki nie grzechoczą. Do sprawdzenia oczywiście mocowanie dyferencjału czy nie wyrywa się z podłogi oraz wszelkiej maści luzy w przeniesieniu napędu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek,dokłądnie ten z tego linka jest brany przezemnie jako pierwszy do sprawdzenia,jeszcze kilka dni i mam wolne i podjade. A jeszcze mam pytanie..bo rzeczy eksploatacyjne to można zawsze wymienić,wygląd zewnątzr i srodek można zobaczyc itd czy pasuje....ale jak sprawdzić silnik? Chodzi mi o to co napisałes że te silniki coś tam lubiły obrócić ;),chociaz jak sprawdzić w tych 60-70 % że jest ok? Przecięż spręzania na cylindrach mi nei pozwoli sprawdzić..da sie jakoś to wyczuć? Eksploatacja mnie nie interesuje bo i tak wrzuce w niego po zakupie tyle ile bedzie trzeba czy to zawieszenie czy hamulce czy jakis inne mechaniczne sprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko osłuch pracy silnika albo miska w dół :lol: jak będzie chodził (czy nie stuka) po odpaleniu, na zimnym, co teraz nie jest problemem raczej :mrgreen: i jak pracuje po całkowitym rozgrzaniu. Warto podjechać do mechanika, która zna się na bmw i niech posłucha. Oczywiście komputer i diagnostyka podczas jazdy jak najbardziej wskazana.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Zastanawiam się nad zmianą samochodu i jednym z kandydatów jest E46 w Coupe, ale nie mogę się odnaleźć w tych silnikach jedne są R4 drugie R6. Generalnie chciałbym się spytać jak to jest z LPG, które silniki pod LPG są dobre (czy w ogóle któryś się nie nadaje) i jak to jest z tymi cewkami? Szybko padają i jaki koszt wymiany? Takie same pytania mam w sumie do E90 w sedanie, ale to chyba w innym dziale :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystkie tolerują gaz. Cewka do r6 kosztuje 130-150,- oczywiście markowy zamiennik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.