Skocz do zawartości

E46 Przekładnia kierownicza regeneracja czy nowa?


krzych81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,dzisiaj chciałem wymienić drążek kierowniczy ,jednak okazało się ze przekładnia (maglownica) ma z jednej strony luz wyczuwalny góra dół,nie wiem co z tym robić,regenerować szukać używanej,myśleć o nowej? miał ktoś z was taki przypadek? luzu nie czuć w kierownicy nic nie tłucze nie stuka jak już wspomniałem luz jest jak wezmę za drążek i poruszam góra dół,wycieków też nie ma,co radzicie ?mechanik mówi żeby z tym jeździć i powoli rozglądać się za nową.

Miał ktoś z was problemy z maglownicą proszę o radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wyczuwasz już luz na maglownicy to możesz kupić regenerowaną. Taka usługę możesz załatwić w intercarsie oddając starą a dostają po regeneracji. Tyle że kiedyś właśnie skorzystałem z takiej usługi w carsie i zregenerowany magiel po 1km zaczęła ciec z każdej strony :D
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 7 lat później...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie Mój problem z którym walczę 4 lata lezy napewno gdzieś na maglu lub wspomaganiu.

Maly Luz na wyłączonym silniku to normalne ale na włączonym prawie luzu nie ma. Gość co regenerowal ostatnio juz nie wiedział co zrobić i dokręcił srubę kasującą luz na odczepnego.


Z obserwacji wynika ze gdy podnoszę auto (oba przednie koła w powietrzu ) przy pracującym silniku łapie za koło i delikatnie szarpie szybkim ruchem w prawo w lewo kierownica lata jak gĺupia. Prawidĺwo powinna isc z oporem gdyz to ruch kierownicy zadaje dany tor jazdy a magiel musi trzymac kola w ryzach u mnie jest inaczej lekki ruch kołami wprawia od razu kierownice w ostry ruch. Pod czas jazdy na płytach jumbo lub delikatnych dziurach kierownica wali jak by była podłączona dyszlem do wahacza nie idzie jej trzymać. Gdy wjade na lekki kraweznik to wyrywa kierownice z rąk. Czy jest cos takiego jak regulator ciśnienia magla? Dodam że caly czas poci się i jest mokre przy korku wspomagania. Ale plynu zdaje sie nie ubywa. Magiel regenerowany nowe uszczelniacze nowa listwa sucho i czysto. Czy ktoś może. Sprawdzić jak to jest w waszych e46? Wymiana tulei wahacza na lemfordera z meyle hd nic nie dala. Może 1% mniej wali na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocenie się zbiorniczka od wspomagania to zużyta uszczelka korka, to się wymienia i jest gitara.


Na te "latanie" kierownicy składa się pewnie pare rzeczy jednocześnie, mianowicie nieprawidłowa geometria + luzy magla (ogólnie zużyta przekładnia) + potęgowanie efektu przez szerokie opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieprawidłowa geometria to racja bo po wymianie tulei robiłem ostatnio tylko zbieżność przodu. będę chciał ponownie już 4 raz zrobić całą geometrię ale czy jest sens jak znowu coś wyjdzie do wymiany. np. magiel.

oczywiscie magiel regenerowany byl i 4 razy na reklamacji bylem i nic.


Zastanawiałem się czy nie mam zapowietrzonego układu wspomagania. Lub zawór zwrotny może jest uszkodzony ten przy maglownicy przykręcane z wężami. Może nie trzyma ciśnienia lub coś.

na schemacie nr 4


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/330d-M57N/browse/steering/hydro_steering_oil_pipes/


W kolumnie Zobacze jeszcze ten górny przegub chociaż wydawał się ok.


wiele osób mówi ze geometria .moim zdaniem to jest nie logiczne w tym przypadku bo ruszam z prędkością zaledwie 3km/h od razu po ruszeniu ciągnie mi kierownice w lewo lub w prawo nawet metra nie zrobię. wystarczy ze koło złapie jakiś mały dołek. wyobrażacie sobie co się dzieje gdy jadę z większą prędkością w koleinie .... masakra


opony 205 55 16 sprawdzane, przekładane koła zima lato tył przód, to samo.


dam auto jeszcze do ADAM SERWiS BMW Osowa zobaczę co oni powiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam piszesz, że wystarczy aby koło złapało dołek to ciagnie, co może wskazywać jak najbardziej na problemy z geometrią.

Problemy z geometrią powodują nieprzewidywalną reakcję układu kierowniczego na nierówności w nawierzchni.

Jeśli nie masz wszystkich kątów w normie to nie wymieniaj rzeczy w ciemno, bo możesz niepotrzebnie wywalić sporo kasy.

Dodatkowo nie ma co popadać w paranoje, ponieważ w tym aucie układ kierowniczy przenosi wiele z drogi na kierownicę, pytanie w jakim stopniu to występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Chyba zrobię te geometrię ale na 90% bedzie to samo. Może na autostradzie bedzie poprawa lub w koleinach ale na nie równej dziurawej drodze jednak mysle ze nie będzie poprawy. poniewaz 5 razy robilem geometrie komputerowa. Z obciaznikami i było tak samo. Ale Sprawdzę i dam znac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem test z oponami kupiłem 2 nowe zimowe 205 55 16 na przód a na tył tez nowe hankook k125 twardsze i w tej konfiguracji mniej nosi na kierownicy i mniej odczuwam uderzenia na kierownicę natomiast gdy miałem na przodzie tego nowego twardego hankooka to nie było poprawy i dalej ciągnęło na koleinach i przenosiło większe drgania na kiere. to bardzo dziwne ale z tego wynika ze na przod muszę szukać miękką letnią oponę :mad2:


jeszcze pytanie czy jest możliwość ze mam zapowietrzony układ wspomagania ? jak wymienić cały płyn z magla mam go zdemontować i przepłakać w płynie czy jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.