Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam Kochani,

to mój pierwszy wpis na forum, ponieważ oddaje auto służbowe i chcę kupić coś swojego, a że nie jestem fanem opli, kii, deawoo i innych to postanowiłem szukać E46 bo na E38 mnie nie stać.

Budżet to jakieś 15-20K tak MAX.

Auto do jazdy po mieście i czasem w trasę 600km w obie strony.


E46 najlepiej COUPE, a jeszcze lepiej to beżowe w środku z tymi drewnopodobnymi wykończeniami.


Koleszka ma na sprzedaż czerwone, a w środeczku beżowe, CENA 10 000 zł 2,5 170KM PB+LPG, 1999r., silnik równo chodzi nic się nie dzieje.. Mój zaufany mechanik, który mu ten samochód robił powiedział, że zostawił tam 5-8 tysięcy na różne remonty i raczej nie oszczędzał. Niestety blaszka jest do lakierowania, jakaś szpachla na zderzakach i środek do zrobienia, jak się uda to fotele do wymiany i może więcej.

Pytanie do Was ile taki lakier dokładny kosztuje teraz? Nie wiem czy się opłaca. Niby fajnie, że sprawdzony mechanik robił auto, dzisiaj jeździłem i śmiga fajnie. Tylko nie wiem jak z tą blacharką i lakierowaniem. Jak to cenowo wygląda?


Jeśli to za droga inwestycja to jest też opcja szukać czegoś na OLX co nie będzie wymagało blacharki i lakierowania na starcie.

Znalazłem fajne zielone autko po swapie na 2,8 z anglika. Co myślicie?

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-328i-e46-coupe-lpg-CID5-IDSpXCv.html?reason=observed_ad


Z góry dzięki za rady!

 

15-20tysi to budżet startowy na przyzwoite e46 coupe. Ale tak jak koledzy pisali, to nie jest auto na daily. Lakiernik, mechanik itp to Twoi koledzy. Sam mam e46 coupe robione pod siebie bo auto zostaje, ale jako daily zaczęło męczyć więc stało się weekendówką. To auto dla pasjonatów marki. Plusem tego czerwonego jest silnik m52- dobry silnik, gaz dzielnie znosi, jak mechaniczne jest oki to połowa sukcesu, druga to blacha na zewnątrz i w środku. Tutaj możesz mieć przyzwoity egzemplarz albo totalne sito, o mocowaniach tylnego wózka chyba już wiesz że lecą. Pytanie co masz do robienia? Błotniki przednie idzie kupić dobre zamienniki, dobra konserwacja od środka i trochę wytrzyma-koszt pewnie 1500zł z robotą. No ale jak tył leci to zaczyna się zabawa z cięciem i wstawkami co oznacza, że za jakiś czas przy codziennym użytkowaniu i tak coś wyjdzie.

Masz tam skrzynie 5 biegową i dla mnie to fajne auto na miasto i pokręcenie się gdzieś po okolicy, na eski/autostrady to raczej 6 biegowe tematy. W coupe oczywiście z racji szyb bezramkowych na eskach bywa głośno bo przeciągi się robią. Możesz spróbować szczęścia z jakimś młodszym poliftowym sedanem. Coupe mocno trzymają ceny i drożeją, sedany i touringi średnio. Z kolei na dobre e90 kwota trochę niska....reasumując jak masz garaż, jeździsz sporadycznie i dla przyjemności, eski autostrady bardzo rzadko to baw się w e46-fajna przygoda. Jak to ma być pełnoprawne daily z większymi przebiegami to kup focusa albo mondeo mk4. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Taa... 15-20k za auto a kolejne 15k na przywrócenie go do sprawności oraz na wygonienie rudej. Ot, takie przyzwoite minimum; chyba że jeździ się gruzem do jego dojechania i czeka co odpadnie jako pierwsze...



@Ponta ma nieco racji w tym co piszę: albo naprawy po znajomości albo głęboki portfel... czasem jedno i drugie się przyda...

Ja bym doradzał porzucenie zakupu e46, to auta dla sympatyków marki, to są już skarbonki. Musisz mieć kolegę blacharza i lakiernika i mechanika.

 


@victor23858 o to właśnie chodzi, jak kosztuje to niech chociaż jedzie żwawo

Tylko teraz powstaje pytanie, jak już inwestować w 20 letni samochód, to nie czy nie lepiej kupić coś większego? 2.8-3.0 i po prostu "inwestować" na ciężkie czasy, a spalanie to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie można spojrzeć na E46 tak jak na E36 czy E30? Różnica dobrej dekady "zaledwie".


Zobaczcie jakie są ceny najmocniejszej wersji E36 czy E30. Tylko tamto już odjechało, a E46 jeszcze jest na aukcjach w przyziemnych cenach. Czy będzie inaczej z E46? Nie sądzę.

Wręcz przeciwnie, bo E46 zamyka pewną epokę silników.

(tak jeszcze sobie pozwolę zrobić małą edycję nawiasem pisząc, zwykłą klimatyzację na lato dodajcie do E30 E36 - co E46 ma w standardzie) Czy E46 jest jakaś genialna? Nie. Jednak silnik który posiada w tak lekkiej budzie, czyni ją wyjątkową. Najtańszy w (zakupie) eksploatacji tylnonapędowy samochód "sportowy".


Ceny już trochę odjechały, ale co znajdziecie z napędem na tył w manualnej skrzyni co ma 200 koni i co nie zrujnuje portfela po kilku kółkach pod Biedronką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalone wszystko przez LPG. Moniek z Ciebie widzę taki mechanik, jak z jutuba. Nic w locie nie łapiesz.

 

Przepraszam Cię maniek21112 za moje niedopatrzenie i arogancję, że do Ciebie się tak zwróciłem. To kkx5 pokalał się nieuctwem i brakiem edukacji nie wyłapując, że LPG "wypala silnik".


przez kkx5 » 08 Sty 2023 10:11


victor23858 napisał:

Tam wszystko wypalone.


przez kkx5 » 08 Sty 2023 10:11

No jak? Przeciez to najlepszy silnik? Szczyt technologi bmw, jak ten pancerniak ma byc wypalony?


Ty, dopiero to powieliłeś Mańku...więc i tak nieuctwo przypada kakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Oprócz zwiększenia objętości w porównaniu do najpotężniejszego poprzednika B28, M54B30 zmienił się mechanicznie, a mianowicie zainstalowano nowe tłoki, które mają krótki płaszcz w porównaniu do M52TU, a pierścienie tłokowe zostały wymienione w celu zmniejszenia tarcia.

"krótszy tłok tym cichsza praca ,mniejsza powierzchnia styku z tuleją ,mniejsze tarcie ,lżejsza praca"


Kolejnym etapem rozwoju bardzo udanej jednostki napędowej BMW M52 był silnik M54 226S1, który został wypuszczony przez bawarski koncern w 2000 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, został wyposażony w żeliwne wkładki w cylindrach, a także w tak zwany podwójny VANOS: system zmiennych faz rozrządu nie tylko na wlocie, ale także na wylocie. Wprowadzenie tych innowacji pozwoliło inżynierom osiągnąć wyższą moc w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, poprawić jego wydajność i niezawodność.

Ponadto jednostka napędowa M54 226S1 różni się od poprzednika lżejszymi tłokami.


M54B25 Moc maksymalna 141 kW (192 KM) przy 6000 obr./min +32KM

M52B25TU Moc maksymalna 125 kW (170 KM) przy 5500 obr./min

M52B25 Moc maksymalna 125 kW (170 KM) przy 5500 obr./min


Tłoki w silniku M54 zostały przeprojektowane w celu zmniejszenia emisji i są identyczne we wszystkich silnikach (2,2/2,5/3,0 litra). Płaszcz tłoka jest grafitowany. Ta metoda zmniejsza hałas i tarcie.


Ten silnik, o tej samej objętości roboczej, co analog modelu M52 (2,2 litra), ma nieco większą moc. Ogólnie rzecz biorąc, jednostka napędowa M54 226S1 okazała się niezwykle udana i pozbawiona niektórych wad swojego „przodka”."

Jak nie posmarujesz, to nie pojedziesz brzmi stara maksyma. Jakiekolwiek zaniedbanie serwisu olejowego powoduje niewydolność pierścieni które są skonstruowane tak aby stawiać jak najmniejszy opór i niwelować tarcie.

W pierwszej kolejności i tak zawsze do wymiany są uszczelniacze zaworowe, przez zaniedbanie serwisu olejowego.

Nagar na pierścieniach M54 im nie służy są inaczej skonstruowane, aby zmniejszyć tarcie i wykrzesać z jednostki jak najwięcej mocy.


Pobór oleju w M54 ok. Jednak ktoś kto mówi że to wada konstrukcyjna inżynierów nie ma pojęcia o czym mówi i po prostu się nie zna. Pobór oleju w M54 jest wypadkową zaniedbań i serwisu.

Owszem, w zamyśle inżynierów miał pobierać setkę oleju więcej na 10'000, ale chodziło o zniwelowanie tarcia. A że użytkownicy zaniedbywali serwisy olejowe i na pierścieniach zaczął się odkładać nagar, to czyja to wina.

W M54 pobór oleju jest wprost proporcjonalny do wysokości obrotów. Seba pałował pod Biedrą, a potem ile to oleju mu nie zeżarło. Znajdź jakikolwiek silnik z 2000 roku zacznij go kręcić po 5 tys obrotów i sprawdź czy nie pobiera oleju. Znaczna większość silników w rankingu znajdzie miejsce poniżej M54.


Może jest jedna dwie osoby w Europie, które zmieniły pierścienie i porównały wyniki na hamowni ile to same pierścienie robią roboty/mocy = może się wypowiedzieć.


Taki stereotyp myślenia stadnego. Nic własnego pomyślunku co poniektórzy nie mają.


M54 jeszcze powstał w starej epoce, dymanie klienta na ostro to się dopiero zaczęło po 2005/10 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Myślę nad kupnem BMW E46:


316i 1.8 benzyna z 2004 roku, silnik N46


318i 2.0 benzyna z 2004 roku, silnik N46


Chciałbym się dowiedzieć plusy i minusy tego samochodu i tych silników. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auto jest ogólnie spoko. W egzemplarzach do 03.2000 lubiły się wyrywać mocowania dyfra. Większość tych aut to kompletny złom i lepiej szukać czegoś nowszego.

Na temat tych silników napisano już wiele. Użyj wyszukiwarki. Na dzień dzisiejszy prawie każdy silnik N46 ma głowicę do remontu, łańcuch rozrządu do wymiany i ogromne wycieki oleju. Do tego 316i praktycznie nie jedzie. Nie polecam, chyba że to zadbane i dobrze wyposażone Coupe. Najlepiej kupić silnik sześciocylindrowy lub M43.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten temat i powiem szczerze,że mam takie stare bmw od kilku lat co prawda mało nim jeżdzę,ale ten samochód jest rewelacyjny i absolutnie bezawaryjny,jedyna rzecz to ruda ze względu,że to 98rok,silnik tam jest 2.0 6garów 356 nalatane, zalewany pełny syntetyk i chodzi perfekcyjnie,używam tego auta normalnie może dlatego cały czas działa bezproblemowo,ma kilka bolączek ,ale to maszyna już ze średniowiecza jak rydwan rzymski,skrzynia jest już nie tak precyzyjna i centralny zamek nie zawsze działa prawidłowo,oprócz tego żadnych błędów na desce i żadnych problemów samochód działa jak nowy,takie stare bmw polecam każdemu sa niezniszczalne wystarczy je normalnie używać i ten zapach w środku mimo lat ciągle jest :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"15-20tysi to budżet startowy na przyzwoite e46 coupe."


To trochę trzeba cenniki zaktualizować. /3.0i manual/ z tego co widzę to jest tylko jedna sztuka (sedan) w oryginale bez gazu za 30 koła. I dwie z gazem po 25. Reszta, to pocięte śmietniki lub Angole.

Teraz to jak nawet pojawi się coś sensownego, to od razu zostaje wessane przez rynek.


Tu już nie chodzi o cenę. Po prostu skończyły się....i nie ma :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cześć. Myślę nad kupnem BMW E46:


316i 1.8 benzyna z 2004 roku, silnik N46


318i 2.0 benzyna z 2004 roku, silnik N46


Chciałbym się dowiedzieć plusy i minusy tego samochodu i tych silników. Proszę o pomoc.

 

Lepiej szukaj 6-cylindrówki, albo diesla.

Miałem 323i oraz 320d, oba bezproblemowe w zasadzie auta. Największym ich wrogiem jest rdza. Także najważniejsze to sprawdzić auta pod tym kątem.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e46 to już auta dla fanatyków, taki ich los jak kiedyś e30 i potem e36.

Teraz e90 w modzie u młodych i gniewnych. Za 5 lat f30. Cykl życia serii 3 :8)

 

Ponta, ja się zgadzam w 100% tylko poczekaj, jak taki młody gniewny sobie porządnie przeserwisuje takie e90, albo mu się coś większego zesra. Na szybko dozna olśnienia i refleksji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zgodziłbym się. E46 mają już tak ogromne przebiegi i są tak stare, że potrafi się w nich zepsuć dosłownie wszystko, nie wspominając o korozji. Przeciętne E90 jest bezpieczniejszym wyborem. Wieku się nie oszuka, nawet jeśli auto wiele nie jeździło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się te nowsze bety, po E39, E46, X5 po prostu nie podobają.


Moim zdaniem projektanci BMW po 2005 całkowicie zignorowali niemiecki styl i równie dobrze mógłbym zamiast tego kupić jakiegoś Lex'a. Raczej na pewno sypałby się mniej a jedno i drugie z pyska paskudne. Niektóre młodsze bety nawet z tyłu prezentują się słabo.


Inna kwestia to koszta serwisu, elektryczna maglownica i natłok elektroniki w nowych autach.



Po niemal dwóch latach serwisowania E46 po poprzednikach-ignorantach nie jestem jeszcze na mecie, ale niewiele zostało już do zrobienia. Kupiłbym ponownie, ale przed zakupem zerwałbym plastiki z progów i zajrzał pod nie.


Nie rozumiem osób, które kupują betę z podłym motorem pod maską. Nie brzmi, nie jedzie... a 15-25k pln i tak pójdzie na odgruzowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przeczytalem troche Waszych opinii na temat e46 i znalazłam  takie ogłoszenie. Mam prośbę o opinie ta temat tego e46. Kupiony przez obecnego właściciela od handlarza co sprowadził to Bmw z Niemiec. Na zdjęciach nie widać oznak korozji. Od dołu zabezpieczony antykorozyjnie. W środku niezniszczone bardzo. Problemem jest, że coś stuka przy zmianie biegów. Ciekawe ma też wyposażenie.  https://m.olx.pl/d/oferta/bmw-e46-320i-m54-r6-2-2-170km-CID5-IDVFaFK.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda spoko. Koniecznie trzeba sprawdzić przed zakupem czy to stukanie nie wynika z tego, że mocowania tylnego wózka do nadwozia puszczają. Niby można to spawać ale takiego auta nikt już od Ciebie nie kupi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający twierdzi, ze to nie problem zawieszenia, bo na przeglądzie technicznym na badaniu zawieszenie nie było słychać. Uważa, że to problem z napędem. Wymieniał poduszkę pod tylnym dyferencjałem, pomogło na jakiś czas ale problem powrócił. Zastanawia mnie też czy cena nie jest za niska jak na e46 z r6? Mam daleko do samochodu stąd się zastanawiam, czy nie odrzucić tego e46 na etapie oceny na podstawie samego ogłoszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie zdecydowałem się pojechać bo za dużo wątpliwości jak na tak dłużą odległość.

Pojawiło się takie e46. Co prawda jeszcze dalej :/. Ale podobno takich samochodów już nie ma :p. Na co zwrócić uwagę przy zakupie od kogoś co sprowadza zza granicy ?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-benzyna-2-5-r6-24v-192km-pierwszy-wlasciciel-od-nowosci-ID6FUxoA.html

Edytowane przez tag04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tablice z Uckermark. W 2021 roku pływały tam garaże i piwnice. Niby to było dwa lata temu, ale auto jest stosunkowo tanie. Handlarze nie mają na takich autach dużej marży, więc mogło schnąć sobie na czyimś podwórku i czekać w kolejce na swoją kolej. Trzeba to sprawdzić. Poprosić o VIN.

Unwetter in Brandenburg: Nordbrandenburg kämpft mit Starkregen - Hot-Spot ist die Uckermark | MMH (moz.de)

Samo auto fajne, prawdopodobnie Edition Lifestyle.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe, że się da?

Dzięki CEPiK 2.0 sprawdzisz auto niezarejestrowane w Polsce - Zawartość | Portal Informacyjny Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców

Nowy nabywca niech wie, że ktoś podpieprzył przedni podłokietnik 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.