Skocz do zawartości

[E36] 316i Twarde węże, czy to UPG


neon93

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o poradę/pomoc.

Pacjent : BMW E36 316i

Silnik : M43B16

Bez gazu, sama bena.

Problem :

Ostatnio podczas trasy rozwaliło mi króciec od nagrzewnicy, spadł wąż i auto delikatnie się zagrzało (czerwone pole).

Wymieniłem króciec, zalałem wodę (na testy) - płyn zaleję jak już wszystko będzie ok.

Niestety węże mam bardzo twarde po chwili jazdy.

Wody mi ubywało przez zbiorniczek (na dole uszczelka i korek, który miał 3 miesiące).

Wymieniłem dzisiaj dwie uszczelki zbiorniczka i korek znowu na nowy (lepszej firmy BEHR).

Teraz już płyn nie ucieka zbiorniczkiem tam jest sucho tylko teraz znalazło sobie nowy słaby punkt i teraz wycieka na dole chłodnicy, widać jak zgaszę już ciepłe auto.

Na 100 % to ciśnienie powoduje te wycieki - zawsze znajdzie słaby punkt.

Ten plastik (króciec) od nagrzewnicy, który się rozpadł był już kruchy z racji wieku ale pewnie też spowodowało to ciśnienie.

Wiem, że BMW ma układ ciśnieniowy i węże są twarde, ale nie aż tak - nie można ich ucisnąć...

Gdy płynu jest już mało bo zawsze gdzieś ucieknie i jak odkręcę korek to płyn idzie pod sam korek i jest go full ale powietrze idzie do nagrzewnicy bo wtedy już nie dmucha ciepłe powietrze i znowu trzeba go odpowietrzać.

Układ odpowietrzam zawsze na 100 % dobrze więc to nie wina zapowietrzonego układu.

Generalnie silnik pracuje dobrze i cicho, nie ma ubytku mocy, nie bierze oleju, nie kopci, płyn z olejem i olej z płynem się nie mieszają, pod korkiem oleju czysto i na bagnecie.

Silnik nie przegrzewa się, wskazówka jest w pionie albo przed pionem jak się zapowietrzy.

Pompa wody pracuje poprawnie, przelewa płyn po dodaniu gazu.

Pytanie, czy w moim przypadku może być to UPG -kompresja w układ chłodzenia i jak sprawdzić to w 100 % ?


Może któryś z kolegów będzie miał jakieś rady, spostrzeżenia ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dzisiaj zauważyłem, że ciśnienie z węży nie zeszło przez dwa dni. Tzn nie są już twarde jak beton ale są twarde mimo ze sprawdzałem na zgaszonym zimnym silniku, gdzie auto stało 2 dni. Zawsze na zgaszonym po kilku godzinach na zimnym silniku węże były miękkie a teraz już nie robią się miękkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że bardzo długo miałem taki sam problem - od kupna samochodu wyrzucało płyn i co zmieniłem jeden wąż, to rozerwało drugi króciec, co zmieniłem króciec to rozerwało zbiornik wyrównawczy... też myślałem że to uszczelka pod głowicą i pompuje gdzieś w układ powietrze, ale wreszcie wziąłem i wymieniłem WSZYSTKO co stare w układzie chłodzenia na nowe i problem zniknął - węże są twarde i to bardzo, ale nic się nie rozsypuje, nigdzie nie cieknie, jest malina już ponad 3 lata. I jeszcze nie wiem jak to wygląda w twoim przypadku, ale u mnie akurat był termostat 105 stopni, także zalewając wodą układ MUSIAŁ się zagotować... wodą się nie zalewa nawet na próbę, to nie duże fiaty. Dlatego warto wymienić wszystkie króćce i węże na nowe widząc że są spróchniałe i się rozsypują w rękach, prędzej czy później i tak się rozsypią - być może na trasie. A co do uszczelki - jak mi uszczelka puściła to nie musiałem się zastanawiać czy to uszczelka czy nie - poszło borygo pięknie do oleju, węże właśnie jak dobrze pamiętam zrobiły się momentalnie miękkie jak szmata. W układzie jest ciśnienie i węże mają być twarde - jak króćce stare to będą się rozsypywały. Od tego masz korek żeby nim wypieprzyło jeśli jest zbyt wysokie ciśnienie, a nie żeby rozrywało wszystko po kolei.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, sprawa wygląda tak.

Przyszedł test na CO2 - wynik negatywny (przez dłuższy czas nic się nie przebarwia płyn). Więc z głowicą wszystko git.

Wymieniłem wodę na płyn. Niestety żadnych zmian.

Postanowiłem wymienić chłodnicę bo jak pojeździłem dłużej to kapało na dole chłodnicy.

Więc wymieniłem ta chłodnicę na taki lepszy produkt : Nissens.

Niestety dwa nowe korki które wcześniej kupiłem z HELLA, nie trzymają na tej chłodnicy ... Jak ściskam dolny wąż to syczy powietrze przez korek - korek wgl nie trzyma.

Najlepiej trzyma mi stary chyba ory korek ale on już kiedyś mi przeciekał.

Dziwne, że producent sprzedaje chłodnicę bez korka a te korki które wcześniej były dobre nie trzymają wgl ciśnienie tutaj.

Teraz jak doszczelniłem korek innymi uszczelkami ze starego to niby ciśnienie trzyma bo jak naciska to nie syczy i węże sa twarde, nie ucieka już tak ciśnienie tylko po chwili mocniejszej jazdy wywaliło płyn chyba korkiem i dolną uszczelka pod zbiorniczkiem - prawdopodobnie ... W nowej chłodnicy z nowym zbiorniczkiem.

Teraz pytanie czy to coś z ta chłodnicą może być nie tak ? Reklamować ja ?

Chłodnica nowa

Termostat nowy

Króciec od nagrzewnicy nowy

Płyn w układzie.

Wiskoza nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I widzisz i tu robisz zasadniczy błąd. Wszystko wymieniasz na "NOWE" a wiedz, że najlepsze części są używane na Allegro i koniecznie oryginalne. Ja już naprawiam swoje drugie BMW, łącznie grzebie w tym kilkanaście lat i powiem Ci że jak dla mnie NIE MA NOWYCH CZĘŚCI do starego trupa. Zamienniki to syf - no chyba że uznanych marek to niekiedy są do przyjęcia. Lepiej kupić "loteryjną" używaną chłodnicę oryginalną niż zamiennik nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.