Skocz do zawartości

[320i] Problem z dziwnym wyciem


brawurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu mam problem z dźwiękiem wydobywającym się spod maski lub okolicy lewego koła.

Dźwięk pojawia się podczas skręcania w prawo w czasie jazdy oraz dużo głośniej podczas jazdy do tyłu lub po hamowaniu pod górkę i swobodnym staczaniu się. We wszystkich przypadkach raz wyje a raz nie...

 

Dźwięk nie pojawia się podczas skrętu w lewo, jazdy na wprost z obojętnie jaką prędkością, skręcaniu kół w lewo/prawo podczas postoju. Dźwięk momentalnie cichnie nawet przy lekkim wciśnięciu hamulca.

 

Generalnie dźwięk jest podobny do wycia odmy jakie można spotkać na kilku filmikach na youtube po odkręceniu korka wlewu oleju - u mnie brak takiego efektu...

 

https://www.youtube.com/watch?v=c3z-5S5s9_k&feature=youtu.be

 

 

Przeklejam opis filmiku:

 

e36 M52b20

Dźwięk wydobywa się tylko przy skręcaniu w prawo (jakby rytmicznie z obrotem koła) oraz dużo głośniej na wstecznym lub po hamowaniu pod górkę staczając się swobodnie w tył (TEŻ NIE ZAWSZE)

 

Dźwięk cichnie wraz z wciśnięciem pedału hamulca.

 

Brak dźwięku przy jeździe na wprost i skręcie w lewo, postoju, skręcaniu kół w miejscu.

 

Dźwięk podobny do wycia odmy? ale dlaczego tylko podczas jazdy/staczania się do tyłu oraz skręcaniu w czasie jazdy w prawo??

 

Jeśli chodzi o odmę:

Po wyjęciu bagnetu w czasie pracy silnika słychać siorbanie (nie wiem czy to prawidłowy objaw czy nie)

Na zimnym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju krztusi się i gaśnie (prawidłowy objaw?)

Na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju lekka zmiana pracy silnika, ale po chwili pracuje stabilnie i nie gaśnie.

W obu przypadkach zwiększenie ilości białych spalin.

 

 

Jakieś pomysły skąd to się może brać?

 

 

EDIT: Wstawiam jeszcze filmik z odkręceniem korka wlewu oleju na rozgrzanym silniku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tMww4AC7Nxc&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Problem leży na linii tarcza hamulcowa-klocek po nagrzaniu i raczej wymiana któregoś z elementów wystarczy, póki co nic z tym nie robię bo problem występuje sporadycznie (w dodatku jedynie przy cofaniu na nagrzanych tarczach) a szkoda mi wymieniać ledwie zużyte tarcze/klocki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.