Skocz do zawartości

E36 i Swap.Wszystko co dotyczy zmiany silników na inne.


Krzysieksz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, wszystkie łapy do R6 sa takie same? Bo na dniach wkladam m50 do e36 i poszukuje lap i niewiem jakich szukac czy pod konkretny model czy starczy zeby bylo tylko do r6

 

Wszystko mam, wszystkie łapy takie same. Podziękuje sam sobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Siemka :D

Trochę odkopię, ale nie chcę tworzyć nowego postu.

Otóż niedaleko mojej miejscowości stoi sedes e36 m50b20 na graty.

Dogadałem się ze sprzedawcą w sprawie silnika z osprzętem (kolektor ssacy, początek kolektorów wydechowych, przepływka, przepustnica, komputer), ale mogę jeszcze kilka rzeczy dobrać dla siebie.

Zamierzam wykonać swap z m43b16 na m50b20 i mam kilka pytań co jeszcze przydałoby się za grosze zabrać.

1.Przód zawieszenie od sedana r6 podejdzie do compacta?

2.Jak to wygląda z klimą z m43b16, a klimą w m50b20, z tego co wiem to ów sedan nie miał klimy i tutaj się rodzi pytanie czy można zaadaptować klimę z 1.6 do 2.0.

3.Wahacze tył będą pasowały od sedesa do compacta? Nie powiem, bebny z tyłu i r6 z przodu to tak średnio mi się widzi i chciałbym w międzyczasie wykonać przerzutkę na tarcze tylko nie mam pojęcia od czego szukać.

4.Będzie trzeba ciąć wydech z sedana do compacta żeby to się spasowało czy nie będzie takiej potrzeby?

5.Zamierzam wymienić przed swapem sprzęgło i nie mam pojęcia czy przerabiać na jednomas czy zostawiać dwumas. Nie powiem, klima mi się na pewno przyda i chciałbym rozwiać ów problem.

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Siemka :D

Trochę odkopię, ale nie chcę tworzyć nowego postu.

Otóż niedaleko mojej miejscowości stoi sedes e36 m50b20 na graty.

Dogadałem się ze sprzedawcą w sprawie silnika z osprzętem (kolektor ssacy, początek kolektorów wydechowych, przepływka, przepustnica, komputer), ale mogę jeszcze kilka rzeczy dobrać dla siebie.

Zamierzam wykonać swap z m43b16 na m50b20 i mam kilka pytań co jeszcze przydałoby się za grosze zabrać.

1.Przód zawieszenie od sedana r6 podejdzie do compacta?

2.Jak to wygląda z klimą z m43b16, a klimą w m50b20, z tego co wiem to ów sedan nie miał klimy i tutaj się rodzi pytanie czy można zaadaptować klimę z 1.6 do 2.0.

3.Wahacze tył będą pasowały od sedesa do compacta? Nie powiem, bebny z tyłu i r6 z przodu to tak średnio mi się widzi i chciałbym w międzyczasie wykonać przerzutkę na tarcze tylko nie mam pojęcia od czego szukać.

4.Będzie trzeba ciąć wydech z sedana do compacta żeby to się spasowało czy nie będzie takiej potrzeby?

5.Zamierzam wymienić przed swapem sprzęgło i nie mam pojęcia czy przerabiać na jednomas czy zostawiać dwumas. Nie powiem, klima mi się na pewno przyda i chciałbym rozwiać ów problem.

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :D

 

Ad.1

Przednie zawieszenie jest takie samo w sedanie i compakcie. Sprawdź to jeszcze gdzieś, bo nie wiem na pewno.


Ad.2.

Jak zaadoptujesz klimę ? Inny silnik to inna sprężarka i układ paska.

Ad.3

Nie będzie pasował. Kompot to wykastrowane E36.

Ad.2.

Zostaw dwumas.


Przede wszystkim nie początek kolektora wydechowego tylko kolektor wydechowy bo on się nie dzieli na części. Potrzebny ci wydech kończący się za sondami lambda, żeby dało się zespawać z twoim, ale najlepiej przełożyć cały, żeby nie dusił silnika (mniejsza średnica w 1.6).

Przydałyby się hamulce z 2.0, poza tym ogarnij EWS bo nie odpalisz, stabilizator przedni do zmiany, poduszki silnika (z R4 za niskie i silnik zeprze się na maglu), można przenieść aku do bagażnika.

Tak na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy pogodzisz elektronike itp. Jeśli chcesz do jazdy na codzień to troche zabawy jest (elektroniczna przepustnica i pare różnic).


Ja bym pchał to co jeździło w e36 czyli 2.8.


ten m54 i tak tych 230 koni nie ma. Wydaje mi się że lepiej troche podłubać 2.8 żeby zrobić 210 koni niż jeździć m54b30 który ma 215 i ciągnie olej.

Przy 2.8 kolektor z m50b25, program, może jakieś uwolnienie troche wydechu, lepszy filtr powietrza i myśle że 210 da rade.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

 

Filtr węglowy/odpowietrzenie baku.

Sprawdź czy wężyki są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, posiadam e36 M40 1.8 113km w automacie GM. Chce zmienic silnik na IS, ktory pochodzi z samochodu z manualna skrzynia. I teraz pytanie, czy po wlozeniui takiego silnika (komplet z wiazka i sterownikiem) do mojej automatycznej skrzyni, wszystkko bedzie dzialac prawidlowo? Czy jednak beda problemy i musze szukac silnika od automatu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie robię u siebie zmianę silnika m52b20 na m52b28 który będzie po generalnym remoncie(panewki, pierscienie,głowica).

Czy sprzęgło 228 mm wytrzyma mi czy zmieniać na 240?? A może wrzucić jednomas?? Tylko co mi będzie potrzebne???


Auta upalać nie będę. Bardziej zależy mi na większej mocy i przyśpieszeniu. Wiem że wtryskiwacze,przepływomierz z gumą i mapę muszę zrobić chociaż na jakiś czas mogę jeździć na podzespołach b20, tak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Skrzynie są takie same od 1.6 do 2.8. Różnią się tylko przełożeniami, ale wymiary są identyczne. Skrzynie od 2.8 jeszcze mogą być ZF.

 


Skrzynie nie są identyczne rozmiarem to na bank, robiłem swapa z IS na 2.8 i skrzynia jest dłuższa co wiązało się z wymiana połówki kardana bo most został stary ( mała głowa ) jak i wybierak biegów był krótszy od IS-a

Robiłem tez swapa z IS na 2.0 i tutaj skrzynia była taka sama wymiarem, zarówno kardan jak i wybierak nie musiał być wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie wszystkich obecnych.


Z góry przepraszam jeżeli taki temat już się pojawił. Nie mam jeszcze doświadczenia na forum, próbowałem szukać, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem.


Przechodząc jednak do sedna - moje e36 używam jako daily no i zaczęły pojawiać się problemy z silnikiem. Odpala, jeździ, ale widać generalnie że jego czas się zbliża. Jedyne co może mnie uratować to wyciągnięcie ze skarpety trochę grosza i remont silnika. No właśnie... O ile ze względu na resztę stanu technicznego samochodu, chciałbym go jeszcze zatrzymać, to szczerze powiem że średnio mi się uśmiecha remontować M43B19. No to pomyślałem o swapie. Po głowie chodził mi M50B20. I tutaj pojawia się zasadnicze pytanie, czy będzie on współpracował z automatyczną skrzynią, którą już mam w aucie? Czy orientuje się tutaj ktoś, czy wymiana samego silnika wystarczy (samego silnika tzn. łącznie z osprzętem) czy konieczne byłyby również kombinacje ze skrzynią? No i ewentualnie jakie wygenerowałoby to koszty? A może w ogóle iść w M52B25TU bo też nada się do automatu?


A i nie rozwódźcie się zbytnio nad tym, czy to opłacalne czy nie. Szukam informacji i faktów, a analizę opłacalności przeprowadzę już sam.


Dzięki z góry i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włożenie 6 cylindrów zamiast 4 wiąże się ze zmianą walu, łap i wielu innych. Jak nie chcesz wpakować w takiego swapa worka pieniędzy pomyśl nad m42 lub m44 (ze wskazaniem na m44 - ews). Jedzie jak 2.0 r6 a nie będzie tylu kłopotów przy przekładce.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmian jest sporo, choćby nawet licznik. Przede wszystkim musiałbyś mieć pewność, że silnik który chcesz wsadzić jest w bardzo dobrym stanie. Potrzebny jest cały komplet, najlepiej mieć całe auto jako dawcę, bo potem ciągle będzie Ci czegoś brakować. Ogólnie taki swap to dość zaawansowana i czasochłonna zabawa. Co innego jak budujesz gruza do upalania, a co innego jak chcesz aby auto po przeróbce wyglądało jakby tak wyjechało z fabryki. Musiałbyś mieć drugie auto do jazdy na czas przebudowy. Wykonaj dokładną diagnozę w dobrym warsztacie, być może koszt naprawy silnika nie będzie tak duży jak mogło by Ci się wydawać, a już na pewno zajmie dużo mniej czasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, piszę tu ponieważ noszę się z zamiarem swap-u m54b30 do e36 coupe, mam jednak parę niewiadomych: jaką skrzynie wybrać zf z e36 328 lub zf z e46 330i 5 biegów, jakie są różnice miedzy nimi ? mam cale e46 330i w automacie, czy wał napędowy do skrzyni manualnej z e46 pasuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jestem ponownie, sorka za brak odpowiedzi wcześniej, ale domykałem jeszcze sesję.


Hm, brzmi to jak całkiem konkretna lista zakupów. Jeżeli natomiast chodzi o koszty... cóż... Powiedziano mi że za wymianę kompletu uszczelnień (głowica, wałki rozrządu, popychacze zaworów, pierścienie tłoków itd.) plus trasowanie głowicy i chyba też szlif cylindrów (nie jestem pewien teraz, to już jakiś czas temu było) musiałbym wyłożyć około 2.5-3k. Z własnej niewiedzy, bo jestem zielony w temacie, myślałem że wymiana silnika zamknie się w podobnej kwocie, ale teraz widzę że jednak raczej nie ma na to szans. Czyli jednak sugerujecie, żeby zainwestować w naprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witam . Panowie potrzebuje pomocy po swapie m54 nie działa pedał gazu . Dołożyłem czujnik stopu i po wciśnięciu pedalu gazu tak jak by jest reakcja ale tylko trzęsie silnikiem A na obroty się nie wkreca i przepustnica się nie otwiera .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.