Skocz do zawartości

problem z abs


Jachu

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz.

Przy dużej prędkości jak gwałtownie hamujesz to wszystko jest ok, czyli rozumiem, że koła ci się nie blokują i czujesz charakterystyczne drżenie pedału.

Przy małej prędkości, gdy delikatnie hamujesz, włącza ci się ABS, czyli co się wtedy dzieje?

Wyjaśnij to, to będziemy się zastanawiać co może być zepsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że przy małej prędkości tak powiedzmy 5-10km/godz jak delikatnie hamuję np. stojąc w korku i przesuwając się o parę metrów to nie mogę zahamować bo koła się NIE blokują i pedał hamulca drży; przy dużych prędkościach i mocnym hamowaniu tego nie ma NA SZCZĘŚCIE, ale kto wie czy zaraz nie będzie :jawdrop: kontrolka abs nie zapala się
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku sprawdz wszystkie kable czy są podłaczane i nigdzie nie przetarte a pozniej zobacz czuinikow moze to ktores z nich

 

 

W takim przypadku powinna się kontrolka zapalić. Mi przychodzi do głowy np. hamowanie na tzw. tarce w mieście przed światłami. Mi wtedy też ABS się załączał jak miałem amory zużyte (wymieniłem na nowe i jest OK). Albo rdza Ci zjadła tą opaskę z dziurami na którejś z piast (nie wiem jak się to nazywa) ,albo są one zabite syfem. Czujnik przy pomocy tej opaski wykrywa blokade koła. Przy małej prędkości może nie wykrywać obrotu koła i ABS się załącza.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jedna mala dygresja - abs w bmw aktywuje sie powyzej 10km/h a przestaje dzialac ponizej 5 km/h, wiec teoretycznie przy takich predkosciach u kolegi nie powinien dzialac abs. jesli dziala to jest zazwyczaj kilka wariantow:

1. padl czujnik i na razie glupieje sobie

2. uszkodzona jest rozetka abs i ten dostaje bledne dane. wystarczy nawet, ze jest zgieta bo jakis partacz ja uszkodzil przy wymianie lozyska i juz beda sie cuda dzialy

3. wariuje sterownik, ale jeszcze takiego przypadku nie widzialem, zeby sterownik abs zaczal wariowac. kiedys chyba tylko raz w jakims mercedesie i byly podobne jaja.

 

pomierz opornosc czujnikow, powinny sie miescic miedzy 650 a 1600 ohm, nastepnie obejrzyj rozetki czy sa cale i nic im nie dolega. jesli te czynnosci nic nie pomoga to zrob eksperyment. odlacz losowo ktorys czujnik i powinien zahamowac bez abs, gdyby dzialo sie cos dziwnego to najlepiej podlaczyc komputer i sprawdzic jakie predkosci obrotowe kol pokazuje podczas jazdy.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce mi opadły, oczywiście w dniu jazdy do mechanika wszystko samo się naprawiło tzn. abs nie szalał, kontrolka nie świeciła się :jawdrop: mechanik sprawdził wszystkie czujniki i kable i stwierdził , że wszystko na oko wygląda ok :mad2: pozostaje mi więc czekać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ręce mi opadły, oczywiście w dniu jazdy do mechanika wszystko samo się naprawiło tzn. abs nie szalał, kontrolka nie świeciła się :jawdrop: mechanik sprawdził wszystkie czujniki i kable i stwierdził , że wszystko na oko wygląda ok :mad2: pozostaje mi więc czekać...

 

A co to za mechanik!? :duh: Na oko to kura ślepnie, a do BMW podłącza się kompa i wkazuje w błędach który i ile razy czujnik miał przerwe i po sprawie. Nawet jak teraz działa to jak przestanie, a błędy były na jednym czujniku, będziesz wiedział który wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Hej

 

Samonaprawienie - to najczęściej stykania lub poprawnej pracy któregoś z czujników .

Przy kolejnym podłaczeniu auta do kompa - sprawdź który wariuje.

Tak nawiasem częściej się to zdarza gdy amory są słabe

 

Pozdro

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Samonaprawienie - to najczęściej stykania lub poprawnej pracy któregoś z czujników .

Przy kolejnym podłaczeniu auta do kompa - sprawdź który wariuje.

Tak nawiasem częściej się to zdarza gdy amory są słabe

 

Pozdro

Mario

Czyli luzy w zawieszeniu mogły być tego przyczyną? Bo faktycznie przy okazji wizyty u mechanika wymieniłem sworznie wahaczy i łączniki stabilizatora bo były mocno zużyte i teraz wszystko gra z tym abs`em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.