Skocz do zawartości

Jak zmienić komputer pokładowy z 7 na 18 przycisków [e36]


jbetka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

Nie znalazłem podobnego tematu na forum a jestem tym zainteresowany...

Nabyłem ostatnio komputer pokładowy na 18 przycisków a u siebie mam ich 7 i niestety jest tam druga kostka biała, której u siebie nie mam. Prosiłbym Was o opis co mam jeszcze skompletować i jak połączyć by wszystko działało. Z góry mówię, że nie chcę mieć sterowania z manetki kierunkowskazów bo słyszałem, że chłopaki robili takie rzeczy i wymontowywali zegary...

 

Z góry dzięki za pomoc i rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary wyciągasz aby komputer liczył dystans, prędkość spalanie itp.Aby było sterowanie z manetki wystarczy podpiąć jeden kabelek komputera z manetką Jest pełno tematów takich

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką instrukcję: czy te kolory kabli są takie same nie zależnie od nadwozia i rocznika?

 

===========================================================================================================================================================================

Instrukcja - Zamiana OBC z 7 na 18 BMW E36

 

OBC-BMW-E36

 

Poniższa instrukcja zawiera wszelkie niezbędne informacje jakie będą nam potrzebne przy montażu/zamianie fabrycznie zamontowanego OBC 7 przyciskowego na wersję full czyli OBC 18 przyciskowy. Warunkiem poprawnej instalacji pełnego OBC 18 jest posiadanie wcześniej zamontowanego najlepiej fabrycznie komputera OBC 7.

 

Zanim przystąpisz do jakiejkolwiek czynności związanej z montażem nowego OBC 18 koniecznie odłącz klemę minus od akumulatora samochodu.

 

Po odłączeniu akumulatora możemy przystąpić do działania.

 

Demontaż Komputera OBC 7

 

 

Zaraz pod komputerem w małym schowku znajduje się na środku otwór za pomocą które wypchamy przy użyciu małej siły palców nasz stary komputer na zewnątrz. Spokojnie, delikatnie i po woli wyciągaj komputer ze środkowej konsoli tak aby nic nie połamać. Jeżeli udało wyciągnąć ci się komputer to w jego tylnej części zauważysz czarną kostkę z kablami. Odepnij ją wciskając zabezpieczenie na kostce a następnie przesuń dźwignię kostki do góry dzięki czemu kość sama się wysunie w tyku.

 

Demontaż Licznika

 

 

Do demontażu liczników nie ma potrzeby odkręcania kierownicy. Aby zdemontować licznik należy posłużyć się śrubokrętem z końcówką torx (gwiazdka) i odkręcić dwie śruby znajdujące się w górnej części licznika. Mając już odkręcone śruby popchnij dolną część licznika do środka dzięki czemu jego górna część powinna lekko odskoczyć. Zyskaliśmy w ten sposób łatwą do chwycenia część za pomocą której wyciągamy licznik z wnęki kokpitu. Z tyłu licznika znajdują się trzy wtyczki które posiadają ten sam typ zabezpieczenia co wtyczka od wcześniej odłączonego OBC. Odpinamy wszystkie trzy wtyczki i wyciągamy licznik kierując go w prawą stronę auta. Jeżeli mamy regulowaną kierownice to należy umieścić ją na najniższym stopniu regulacji. Podczas wyciągania licznika prawą stroną można również chwycić kierownicę i ciągnąć ją do siebie dzięki czemu zyskamy trochę więcej miejsca na wyciągnięcie zegarów samochodowych.

 

Opis wtyczek

 

 

X1070 - oryginalna wtyczka z komputera OBC 7

X1071 - nowa biała wtyczka do komputera OBC 18

X17 - duża niebieska wtyczka liczników

X16 - duża biała wtyczka liczników

X32 - duża białą wtyczka od przełącznika kierunkowskazów, któa znajduje się pod obudową nad nogami kierowcy za kierownicą.

 

 

Potrzebne części do montażu OBC 18

 

 

Nr 9 - uniwersalna obudowa gniazda (Numer części 61 13 8 364 666) - 1 sztuka - link

Nr 1 - wtyk z przewodem pakowane po 10 sztuk (Numer części 61 13 0 005 197) - link

Kabel elektryczny 0,75MM² około 1 metr. Zawsze przyda się na później:)

Szybkozłączka samochodowa - 10 sztuk

OBC 18 - pełny komputer pokładowy - 1 sztuka

 

 

No to do dzieła!

 

 

Nową wtyczkę komputera X1071 przygotowujemy tak aby piny 9, 7, 6 i 5 (pin 4 tylko wtedy jeżeli posiadamy przełącznik BC) były zarobione i posiadały kabel o długości ok. 50cm (zobacz rysunek poniżej). Drugi koniec kabla zostawiamy nie zarobiony.

 

Mając już zdemontowany licznik i komputer OBC 7 należy zdjąć obudowy z wtyczek. Są one zabezpieczone z boku kostki. Należy zabezpieczenie podważyć najlepiej jakimś cienkim precyzyjnym wkrętakiem i wysunąć kość z obudowy wypychając ją przez otwór w tylnej części obudowy.

 

Dodatkowo dla kabli kości licznika X16 i X17 ściągamy czarną ochronną taśmę tak żeby od kości było 12 cm odsłoniętych kabli (trochę się po tym kleją palce). Robimy to dlatego ponieważ podczas łączenia kabli szybkozłączką staramy się podłączyć nowe kable możliwie jak najniżej od kości tak żeby podczas zakładania obudowy na kość szybkozłączki nie blokowały wejścia.

 

Kable nowej kości podłączamy do istniejącej instalacji za pomocą szybkozłączek. W ten sposób pomijamy zbędny i monotonny proces lutowania lub skręcania kabli.

 

Nowe kable daje się bez problemu przeciągnąć z otworu komputera do wnęki licznika za obudową kokpitu.

 

Aby sprawdzić czy kable zostały poprawnie podłączone/zmostkowane tzn. poprawnie przewodzą prąd możesz posłużyć się w tym celu uniwersalnym miernikiem. Miernik należy ustawić na opcję "akustyczny tester ciągłości", która sprawdzi połączenia końców kabla, sygnalizując poprawny przepływ dźwiękiem miernika.

 

Pin numer 9 nowej kostki komputera X1071: Kabel od tego pinu prowadzimy do kabla z pinem numer 10 w niebieskiej wtyczce od licznika. Uwag pin ten bardzo ciężko wchodzi do niebieskiej kostki. Należy jednak z małą siłą wcisnąć go "na siłę".

 

Do pinu numer 8 nowej kostki komputera X1071 podłączamy żółto/czerwony kabel umieszczony w pinie 18 starej oryginalnej czarnej kostki X1070. Musimy oczywiście wcześniej wypiąć pin z obudowy kostki. Najlepiej posłużyć się w tym celu cienkim precyzyjnym wkrętakiem.

 

Pin numer 7 nowej kostki komputera X1071 podłączamy do żółto/białego kabla z numerem pinu 11 białej kostki licznika X16. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki.

 

Pin numer 6 nowej kostkii X1071 podłączamy pod czarno/biały kabel z numerem pinu 21 białej kostki licznika X16. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki.

 

Pin numer 5 nowej kostki komputera X1071 podłączamy do różowo/białego kabla z numerem pinu 12 białej kostki licznika X16. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki.

 

Pin numer 4 nowej kostki komputera X1071 podłączamy pod pin numer 10 (kabel żółto/czerwony) białej kostki przełącznika kierunkowskazów X32. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki. To połączenie stosujemy wyłącznie jeżeli nasze auto wyposażone jest w przełącznik obsługujący BC (litery BC będą wtedy widnieć na frontowej części przełącznika). Jeżeli nie posiadamy przełącznika BC to możemy ten krok pominąć i ewentualnie powrócić do niego jeżeli taki przełącznik zakupimy.

 

Pin numer 13 nowej kostki komputera X1071. Tutaj podłączamy brązowy kabel z numerem pinu 17 z oryginalnej kostki komputera X1070.

 

Pin numer 9 oryginalnej kostki komputera X1070 podłączamy do kabla zielono/różowego z numerem pinu 23 białej kostki licznika X16. Pin numer 9 zostaję w oryginalnej kostce komputera. Należy zmostkować połączenie z pinem 23 kostki X16.

 

Uwaga Pin z numerem 13 oryginalnej kostki komputera X1070 powinien być założony i podłączony do pinu numer 2 niebieskiej kostki licznika X17. Jest to kabel odpowiedzialny za sygnał licznika. W niektórych model ten kabel jest nie założony i należy go samemu zainstalować.

 

Zakładamy wszystko z powrotem po podłączeniu wszystkich wyżej wymienionych kabli i podłączamy akumulator.

Cieszymy się w pełni nowym full OBC 18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Pin numer 9 oryginalnej kostki komputera X1070 podłączamy do kabla zielono/różowego z numerem pinu 23 białej kostki licznika X16. Pin numer 9 zostaję w oryginalnej kostce komputera. Należy zmostkować połączenie z pinem 23 kostki X16.

 

czy ktos mi powie od czego jest pin 9 oryginalnej kostki?? bo u mnie go nie ma... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam! Postępowałem zgodnie z instrukcją zmieniając OBC 7 na 18. Krok po kroku robiłem tak jak wyżej opisano, zamontowałem OBC 18 i okazuje się że mi wariuje. Robi się dyskoteka pojawia się i znika. Jak przytrzymam dłużej DATUM albo UHR po prawej stronie to się wszystko rozjaśnia i po chwili znika. Proszę o pomoc co to może być bo nie mam pojęcia. Liczniki też mi przygasły w jednym miejscu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już działa ;) okazało się że nie wyjąłem pinu nr 8 z instrukcji z czarnej kostki. Śmiga jak szalone

Co do OBC 11 to jest nawet łatwiejsza zmiana niż z 7 ;) serio jak masz dobrą instrukcję to zajmuje to ok.2h roboty a efekt miodzio :lol: :lol: bierz OBC 18

Instrukcje do znalezienia na googlach, facet z M3 przerabiał 11 na 18 i masz dokładny opis najlepiej żebyś miał zdjęcie schematu(też na googlach do ogarnięcia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Rok 2022 i uważam że to najlepszy opis podłączenia obc18, dosłownie przed chwilą skończyłem podłączać swoje nowe obc według tego opisu i wszystko działa! Z pewnością mogę polecić oraz potwierdzić że nie ma obaw i śmiało można korzystać z tej instrukcji!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.