Skocz do zawartości

m50b25 vs m52b25 - możliwości rozwoju


clip

Rekomendowane odpowiedzi

planuje kupić e36 do zabawy / nauki szybkiej jazdy

co w powyższych silnikach można w miarę niskiem kosztem osiągnąć? (nie myslę o turbo za 12+tys)

Który z silników lepiej zniesie ostre traktowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50B25 ma większe możliwości rozwoju wg. mnie. Raz że żeliwny więc mniej podatny na przegrzanie. Mało awaryjny, brak vanosa. Możesz zrobić strokera na początek, zakuć, kompresor, turbo, niro. Jest jedno fajne BMW na śląsku z suszarką - seryjne, niezakute M50B25 i jeździ, 393Km, 504NM więc ten silnik zniesie dużo.

Chociaż ja na Twoim miejscu najpierw bym zajął się budą - obspawanie kilichów tył (wzmocnienia), wózka, wymiana tulei na HD, seryjne 2.5 wyrwie poduszki amorów oraz wózek przy ostrzejszej jeździe. Twarde zawieszenie, rozpórki, obspawanie budy, wzmocnienia i dopiero wtedy możesz dłubać w silniku. Zabawa nie jest tania.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce, zawieszenie szpera jeśli nie będzie, jakiś kubeł i pasy żeby nie latać po kabinie - to jest jasne.

Teraz chcę kupić bazę i zrobić powyższe modyfikacje a na wiosnę wziąć się za silnik.

Turbo tak jak pisałem nie wchodzi w grę, interesują mnie moce rzędu 210-220KM.

No i pytanie czy celować w 325 czy 323? Czy może taniej w ogólnym rozrachunku będzie kupić m52b28?

 

edit: seba e36 możesz rozwinąć trochę wypowiedź? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem tak:

 

M50b25 jest na żeliwnym bloku a m52b25 i b28 na aluminiowym. Aluminiowe bloki nie lubią doładowań powyżej 0.5 bara. Dlaczego? bo aluminium jest słabsze od żeliwa.Inna sprawa to łatwo się przekręcają gwinty od szpilek głowicy.

 

M50b25 jest świetną bazą pod doładowanie i wszelkie mody. Celujesz w powyżej 220KM więc polecam ci zrobić taki oto setup:

 

Silnik z wiązką i kompem od M50b25 vanos lub Non vanos

Dół od M52B28 czyli - Wał,tłoki,korby,(korby jakbyś dorwał z Non Vanosa było by świetnie sa o 5mm krótsze 135mm mają już byś na przyszłość miał odprężony silnik pod turbo)

Kolektor ssący z M50b25(z b20 jest za mały i nie podejdzie)

Głowica - jeżeli z vanosem silnik to bez różnicy może być z M50b25 lub M52b25 lub M52b28 jeśli bez vanosa to nie jestem pewien ale pewnie sa takie same,

Komputer jeśli z końcówką 402-405 czyli bez vanosa -śmiało można przesunąć i zmianić mape zapłonową by dodać do 20KM,to samo tyczy się sterownika 413 z vanosem(kolega McGiver bawi się z tego typu tuning)

 

 

Co do uturbiania:

 

Jeżeli przygotujesz ten silnik pod turbo co wiążę się z remontem głowicy, nowymi panewkami ,honowaniem,dopasowaniem pierścieni itp to masz świetną baze pod dalsze mody typu Kompressor np eaton M62.A jeśli chcesz dmuchać turbinką to warto iść w Holset ,dobra firma.Ale i na Garret-ach jeżdżą.

 

DO turbo potrzebujesz:

 

-Turbosprężarka,Kompressor

-DET czyli ECU master do modyfikowania map zapłonowych

-Kolektor wydechowy pod turbo najlepiej na zamówienie

-Dump valve

-Intercooler

-Rury dolotu ok 70mm

-Innovate LC1 - Sonda szerokopasmowa

-Czujnik EGT czyli temp spalin

-Większe wtryski minimum 300cc np z Volvo biturbo

-Inne pierdoły

 

Także troszke ta zabawa kosztuje,a jak wiadomo ze wzrostem mocy potrzeba dbac o bezpieczeństwo co wiąże się z wyhamowaniem takiej bestii,czyli opony i hamulce

 

Życzę powodzenia,jak coś zapraszam do pytań

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem 2 razy, napiszę i 3 nie interesuje mnie uturbianie.

 

Chodzi o tanie mody w granicach max. 5-6 tys na silnik (np. kolektory, wałki, obróbka głowicy?) i drugie 5-6tys na zawieszenie/hamulce

Pytanie czy w tej kwocie jestem w stanie zrobić 210-220KM z m52b25 lub m50b25?

 

Przy budżecie na turbo to lepiej pójść w s50b30/s50b32 z jakiegoś angola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary najpierw mówisz że chcesz 12k wydać na mody, a teraz mówisz że lepiej nic nie robić....nie ma nic za darmo

 

Z takim podejściem to lepiej jeździj seryjnym M52b28 192 konie wystarczą ci plus szpera :mad2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bierz m50b25.. Zeliwny blok, mniej problemowy silnik. A te 20,30 koni uzyskasz, montują dobry dolot, wydech, wałeczki i dobre strojenie w dobrym warsztacie.

Chodź m52b28 też ma swoje zalety, i ten moment dosepny w znacznie wiekszym zakresie niż w m50...tylko ten blok alu...ryzyko troszkę jak chcesz trochę pałowac silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary najpierw mówisz że chcesz 12k wydać na mody, a teraz mówisz że lepiej nic nie robić....nie ma nic za darmo

 

Z takim podejściem to lepiej jeździj seryjnym M52b28 192 konie wystarczą ci plus szpera :mad2:

 

Spokojnie.

z 12k połowa lekką ręką pójdzie na zawieszenie heble i szpere jeśli nie będzie.

 

więc zostaje 6k które chcę optymalnie rozdysponować. To nie jest tak że muszę to wydać i już. Może lepiej mieć 10 koni mniej i komplet slicków na tor zamiast zwykłych gum?

Dlatego pytam o rózne warianty

 

Wracając do meritum ile wyjdzie koni z m52b25 z dolotem z m50? Gdzieś czytałem że na takim setupie jedzie to lepiej niż m50b25 ktoś to może potwierdzić?

Edytowane przez clip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz 328i jest dużo szybsze od 2.5 i jak chcesz tym dużo zapierdzielać a nie wiecznie remontować i uważać żeby się nie zepsuło to nie baw się w turbo

 

na początek dobry zawias i hamulce, powymieniać elementy gumowo metalowe, grubszy stabilizator, rozpórki, sprężyny + amory itp, tym na torze więcej zyskasz niż 30 czy 40 koniami mocy, wybebeszyć auto obspawać budę oczywiście

dobrze dobrać dyfer, szperę można zacieśnić do ok 40%, lekkie felgi i dobre opony

potem można powalczyć z masą, lekkie maski, zderzaki i błotniki, totalne odelżenie

 

dopiero potem możesz sie pobawić w kolektor od M50, podnieść ciśnienie na listwie itp, dobrze to wszystko wystroić i masz granice 220KM i całkiem fajne auto do startu np w BMW challange

 

jak chcesz szybciej to najtaniej będzie kupić M3 i masz bezawaryjne 280KM bardzo szybkie na tor

 

jeżeli to ma być na katy, latanie bokami i palenie gumy to olej e36 i kup e30stkę z V8

 

_____

przemo - nie przeklinać!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę w necie to stosunkowo tanie są compacty 323ti za 11tys. można wyrwać 97-98

napiszcie tylko proszę ile można zrobić z m52b25 bez strokera czyli dolot + wydech + strojenie?

Compact jest dosyć lekki więc może to i dobry kierunek

No i drugie pytanie czy do tego compacta podchodzi szpera z któregoś sedana / coupe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
compact ma mniej zaawasnowane zawieszenie tylne, Jest takie jak w E30 czyli wachacze wleczone, w e36 coupe, sedan, kombi jest wielowahacz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak cały dół musi iść z M52b28 pasuje zamiennie.Zakładasz i masz strokera .Dolot już masz z M50 więc tylko jeszcze dać ECU do podniesienia mocy co kosztuje do 200zł i masz MOC :norty:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wątku założyciela: najlepiej kup cos z M52b28, a kasę przeznacz na tuning hamulców, zawieszenia, zrobienie blacharki i wzmocnienie nadwozia. Ten silnik z dołu ciagnie lepiej jak M50b25.

 

Ciekawym zestawieniem jest silnik M52b28 wrzucony do budy compacta e36.... warto to rozważyć.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo że najlepiej m52b28.

Ale jak odfiltruje lpg i totalne parchy to to nic nie zostaje. Dlatego pytanie czy jak trafię z dobrym stanie samochody z tytułowymi silnikami to czy warto je brać?

No i 2,8 litra jest jednak sporo droższe. Kupując tańszą wersję można to rozłożyć na raty tzn zrobić tylko zawias z hamulcami a mody silnika np. za pół roku

 

Podsumowując:

 

1) w m50b25 robimy dół i kompa z m52b28

2) w m52b25 robimy kolektor z m50

3) w m52b28 podobnie jak powyżej

 

Jakie moce wyjdą z powyższych?

 

I pytanie na które nie padła odpowiedź: czy do compacta wchodzi jakaś szpera? W serii nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale tylko moc sie podniosla, momnet tylko o 5 nm (145 ma być fabrycznie w 323) A przbieg momentu sie poprawił czy raczej sie pogorszył? Masz jakis wykres?

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.