Skocz do zawartości

Problem z siłownikiem wlewu paliwa w E36 320i


pawex79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem jak w tytule. Siłownik centralnego zamka od wlewu paliwa niezamyka, sądziłem że padł. Dziwnie sie zachowuje, chce tylko otwierać a zamykać się już nie chce. Wykręciłem go i na zasilaczu działa w obie strony, czyli zamyka i otwiera a w aucie tylko chce otwierać. Co może być nie tak, gdzie mogę szukać problemu. Dadam tylko że wszystko działa, tzn. elekrtyczne szyby i reszta siłowników w drzwiach także.

Będę wdzięczny za wskazówki.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu. Powiem wam Panowie że dobrze sie domyślacie. Pilot był kiedyś dorabiany, bo mój kluczyk nie ma pilota. Nie mniej jednak tak jak napisał "maniura", z pilota się niezamyka a z kluczyka tak. Jednak jak zamknę kluczykiem to pilotem się otworzy wlew, ale już zamknąć się nie chce. Co mogę z tym zrobić i czy w ogóle coś się da zrobić, źle jest centralka zaprogramowana czy jak ?

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm moze i dobrze podłączony ale tak jak przedmówca napisał musiałbyś zmostkowac przewód znajdujacy sie w okolicy przedniego lewego głośnika. Wiązka kabli wychodzi ze słupka tzn od drzwi kierowcy Biało czerwony z biało zielonym albo biało czarnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

momencik nie tak szybko bo chop se tylko problemów narobi

to zależy gdzie się podłączał z alarmem

jedni preferują lewy dół a inni podpinają się pod sam moduł komfortu który jest za schowkiem

generalnie rzecz biorąc to nie zmostkować tylko wsadzić diodę prostowniczą z zamykania na otwieranie - ot i cała filozofia z podwójnym ryglowaniem załatwiona :) wtedy będzie ci zamykać wlew paliwa

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najpewniej będzie jak się skontaktuję z gościem który mi robił ów alarm i zapytam gdzie go podłączał. Jak coś z tym fantem zrobię napewno dam znać.

Dzięki za podpowiedzi.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiesz gdzie jest centralka i masz schemat to nie ma chyba większego problemu dioda z zamykania na otwieranie i po sprawie - na zwykłej kostce elektrycznej się to fajnie robi, tniesz 2 kable łączysz (tak jak były) a między nie wpinasz diodę prostowniczą, troche izolacji dla pewności i cała robota w 10 min gotowa ;)
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technolo. Powiedz mi taką rzecz, czy zadziałałaby taka dioda prostownicza gdybym podłączył ją tuż przy kostce która wchodzi do siłownika ??

Tak byłoby dużo prościej bo nie wiem dokładnie w którym miejscu jest centralna, a dojście do samego siłownika jest bezproblemowe.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbować możesz jednak gwarancji ci nie daje jak to jest zrealizowane na przekaźnikach to może "nie puścić"

jak znalazł byś centralkę z alarmu było bu prościej

jak polecisz po kablu z diody która pokazuje ci czy alarm jest uzbrojony czy nie to znajdziesz centralkę ;)

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko centralkę z pilotem. Technolo, a możesz mi powiedzieć na jakim przewodzie przylutować tą diodę prostowniczą ?? Bo do siłownika idzie biały i niebieski.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm pewnie jak bym miał schemat to bym wiedział a tak ciężko stwierdzić ale z logicznego punktu myślenia to jeden jest puszczony na zamykanie a 2 na otwieranie a masę ma gdzie indziej - najlepiej jakbyś sprawdził miernikiem albo probówką czy przy otwieraniu i zamykaniu na obu jest "+" (pewnie tak) więc między oba należy wsadzić diodę

dla świętego spokoju prześlij schemat to powiem ci na bank jak nie jesteś w stanie tego stwierdzić :cool2:

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
WITAM, MAM PODOBNY PROBLEM W SWOIM BMW E46 318, SIŁOWNIK OTWIERA ALE NIE ZAMYKA I Z KLUCZYKA I Z PILOTA W KLUCZYKU. ALARM MAM OSOBNO, OSOBNY PILOT. GDZIE MOGĘ DOSTAC TAKĄ DIODĘ PROSTOWNICZĄ I JAKIE MAJĄ BYC JEJ PARAMETRY. SPRUBUJE ZMOSTKOWAC PRZEWODY PRZY SIŁOWNIKU I DIODĘ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK WSPMNIAŁEM MAM PODOBNY PROBLEM Z SIŁOWNIKIEM WLEWU PALIWA. W SKLEPIE POWIEDZIANO MI, ŻE TAKICH RZECZY SIĘ NIE ROBI, DIODA JEST DO CZGOSC INNEGO. I MAJĄ RACJE. DO SIŁOWNIKA PRZYCHODZĄ DWA PRZEWODY Z KTÓRYCH PODCZAS ZAMYKANIA JEDEN JEST + A DRUGI - i ODWROTNIE, NIE MA TAM ŻADNEJ MASY, W MODULE PRZESTAWIANE SĄ BIEGUNY, TAK WIĘC DIODA NIC NIE DA. MOŻE ZNACIE INNY SPOSÓB NA NAPRAWĘ TEGO, PZDR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stronę prędzej podesłałem ci rozwiązanie

zakładałem już parę alarmów i wiem co z czym i do czego

jak chcesz ufać komuś kto nie wie o co chodzi to twoja sprawa

moduł komfortu tak działa - musi dostać jednorazowo plus na zamykanie i otwieranie żeby zrealizować podwójne ryglowanie

i po tym wie kiedy ma zamknąć klapkę a kiedy otworzyć

Jak już zauważyłeś dla zamykania 1(+) 2 (-) dla otwierania klapki odwrócona polaryzacja 1(-) 2(+)

więcej Ci nie pomogę bo widzę że jesteś oporny na dobre rady - więc skieruj się do warsztatu i zapłać 50-100 zł zamiast 50gr

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek nie próbowałeś tego co sugeruje technolo a już zakładasz że to nic nie dam ja bym wypróbował ten sposób. Często teoria mija się z praktyką.

 

ŚWIĘTA PRAWDA

tym bardziej że nie raz już ten temat był poruszany, tylko niektórzy mają problemy z użyciem "szukajki"

 

JANEK555

krótka lektura a propo tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=778825&highlight=

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuje za podpowiedzi. Narazie rozwaliłem kostkę przy siłowniku wlewu paliwa i zamieniłem przewody, przy nacisnięciu pilota na otwieranie - zamyka się wlew, przy otwieraniu - cisza. Paliwo nie tankuje się codziennie i pociągam za zieloną linkę, żeby otworzyc wlew. Nie wiem o jakich parametrach w takim razie kupic tą diodę? Zaznaczam, że alarm mam osobno, nie związany z modułem, mam 2 piloty. Może walnięty jest moduł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tzn. jak mam alarm osbno to i tak jest on podłączony do modułu. kable sterujące zamykaniem i otwieraniem są podłączone do kabli z modułu. czy dobrze rozumiem? i wtedy trzeba założyc diodę prostowniczą pomiędzy kable wychodzące z alarmu czy z modułu /tam jest biały i niebieski/, chyba z modułu bo mam osobnego fabrycznego pilota i centralny zamek, między dwa kable wlutowac diodę,

 

 

-----------------------

____________ kabel biały do sterownika zamykanie

moduł !

dioda

!

____________ kabel niebieski otwieranie

----------------------

 

czy tak może byc? rysunek wyszedł mi dobrze ale jak zatwierdziłem do wysłania to się pomieszał. dioda ma byc miedzy kablem białym a niebieskim?

Edytowane przez janek555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.