Skocz do zawartości

E36 i Swap.Wszystko co dotyczy zmiany silników na inne.


Krzysieksz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pewien dylemat mianowicie czeka mnie zakup pierwszego samochodu z myślą o późniejszych dalszych przeróbkach dlatego padło na e36 z silnikiem m52b28, niestety ciężko znaleźć z nim samochód w miarę przystępnej cenie :/

Stąd mój pomysł żeby kupić 2.0 (2.5 mało ofert przeważnie poswapowne gruzy do driftu) i przerobić go na 2.8.

Zastanawiam się jak to wyjdzie cenowo z tego co się zdążyłem zorientować;

Sedan z 2.0 z w miarę zadbanym wnętrzem i karoserią ok 6000zł

Silnik m52b28 z wiązką do 3000zł

Skrzynia od 2.8 około 500 zł

do tego dochodzą hamulce z zaciskami, amortyzatory ( czy same sprężyny?), wał napędowy, dyferencjał i większa chłodnica, z zakupem jakich części muszę się jeszcze liczyć?

Co z odrobiną samozaparcia mogę zrobić sam domowymi metodami (czas się trochę nauczyć o mechanice a nigdy wcześniej nie miałem z nią za bardzo wiele wspólnego) i ile mniej więcej wyniósł by koszt z robocizną za taką zabawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...
Witam mam niedokończony projekt e36 poprzedni właściciel w oryginale miał m52b20 i wsadził m54b30, po czym nie ukończył projektu i tak trafiła na mnie, generalnie auto odpala chodzi ładnie cicho, ale jest pare minusów np kable które są pod napięciem ucięte i nigdzie. Nie są podłączone np przy ecu 30 pionowa wtyczka pin nr 2 i 11 ucięte kable nigdzie podpięte. Z dołu silnika za kolektorem ssącym gruby kabel ma zasilanie +12 ponad stałe tez nigdzie podpięty nie jest, ktoś kojarzy może co z tym zrobić. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

E36 wsadzić można wszystko.....

M50

M52

M60

M62

Tylko zależy ile sie ma pitaków...

Ja robilem już niejednego swapa

Z r4 na r6 jest potrzebne

Silnik

Wiazka komp pestka ews

Stabilizator

Magiel do delikatnej przeróbki

Wał jest krótszy z r6

Wydech

No i zegarki

I można latać na upartego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Przeszukalem pare tematów na forum ale mam kilka pytań odnośnie swapa z 1.6 m43b16 na 1.8IS ale nie wiem czy m42 czy m44. Opłacalne bądź nie ale w 1.6 jest wydmuchana uszczelka pod glowica. Dlatego tez takie postanowienie.

Mam pytanie odnośnie osprzętu. Mianowicie:

Czy muszę wymieniać wiązkę czy może zostać stara i wystarczy sama wymiana kompa i usuniecie w nim ews i immo (mam speca od kompow)

Wydech bedzie pasował do motoru? Jakie rzeczy na pewno trzeba wymienić. Może jest osoba która to przerabiala i chciałaby trochę pomoc w tej sprawie.

Z gory dziękuje slicznie wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam problem z licznikami samochodu po swapie, przełożyłem komplety silnik wraz z całą wiązką silnika, wcześniejszy silnik m43b19 rok produkcji samochodu 2000r, teraz siedzi 1.8is m42b18. Samochód odpala (ciężko ale odpala), jeździ lecz nie pokazuje obrotów silnika oraz temperatury (od razu wskakuje na czerwone pole). OBC nie pokazuje średniego spalania. Z tego co się dowiedziałem to u mnie w samochodzie jest instalacja CAN a na silniku starego typu, przeszukałem cały internet i nic nie mogę znaleźć co z tym mam zrobić, wiem że trzeba założyć liczniki od starego licznika i pociągnąć kable od licznika do wiązki, ale teraz gdzie co i jak? posiada ktoś jakiś schemat ewentualnie miał podobny problem który udało się rozwiązać? :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

ja robiłem u siebie z m43b19 jest to w sumie ten sam silnik różni się tylko dolotem. Do swapa będziesz potrzebować cały kompletny silnik wraz z wiązką, kolektorem oraz początek wydechu ponieważ w m42b18 jest dłuższy i inaczej ułożony, nie pasuję od m43b16, co do instalacji ja mam problem z licznikami którego nie wiem za bardzo jak rozwiązać także też ważne jest to jaki masz rok samochodu i jaka jest w nim instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam. Przygotowuję się do swapa na m54, z m42. Mam cały potrzebny komplet z E46 jednak ciekawi mnie jakie czekają mnie niespodzianki. Czy skrzynia i wał będą pasować? Łapy i stabilizator mam z r6 E36, do przerobienia jest wiązka silnika to wiem, ale czy jest coś jeszcze?
E36 M54b25 - Drift&Fun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, dałem się namówić synowi na swap i pacjent stoi już prawie miesiąc. Ori było sedan 316i 1996 włożono M44B19 też 96 rok. Cała kompletna wiązka silnika, komp i ews - niestety cały czas cos odcina paliwo i iskrę, nawet po usunięciu ews. Czy ktoś pamięta co trzeba zrobić dodatkowo?? podmienić jakieś piny itp. Objaw jest prosty po włączeniu zapłonu pompa działa, po rozruchu już nie. Po podmieniane czujniki wału i wałka. Gdzie ręce włożyć??? będę wdzięczny za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem bmw e36 coupe 1.6 z 1995 roku zastanawiałem sie nad swapem z powodu słabego silnika zakupiłem wiec kompletny silnik m52tub28 o ile z mechaniką nie będzie problemu to pojawia się problem wiązki przerabial moze ktoś już ten temat może jakiś schemat ktoś posiada co z czym żeby to chodziło chodzi mi głuwnie o tą wtyczke okrągłą pod maską

Wysłałem już sterownik do przerobienia tak że ews zostanie wywalony

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim miło mi w końcu mieć jakiś dylemat który wymaga założenia konta, nie znalazłem podobnego tematu na forum. ;))


Mianowicie mam w dobrych pieniądzach do kupienia silnik s50b32. I teraz pytanie co muszę zmienić oprócz motoru? (Dyfer, wał, wózek tył, skrzynia, łapy?) nie piszcie mi proszę nic o heblach.


Z góry dzięki za wszystkie merytoryczne odpowiedzi.

U mnie siedzi m50b25 w budzie cabrio.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam proszę o wyrozumiałość jestem nowy na forum moje pytanie o swap silnika z m43 na m42 czy osprzęt silnika będzie pasował posiadam m42 z 93 niedokonca kompletny moje pytanie czy łapy silnika będą pasować z m43 do m42 czy alternator pompa wspomagania i pompa klimy siadzie do m42 z góry dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam pytanie odnośnie swapa mam compacta 1.9 z 1998 roku chciał bym wysadzić r6 i zastanawiam się od czego tam podejdzie łatwiej silnik od e36 czy e46? Pytam bo widzę tam gniazdo obd2 I jak z resztą Moje auto to automat od czego skrzynia dyfer i chamulce tył bo tam zawieszenie z e30 jak dobrze słyszałem.


Kiedyś robiłem swap z 1.8is na 2.8 w cupe i tam wszystko było praktycznie P&P chciał bym wiedzieć co czeka mnie w compocie kupilem go niedawno z powodu jego bardzo dobrego stanu i rzadkiego koloru Bronzit metalic. Proszę o pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Potrzebuje pomocy, mianowicie mam silnik z BMW E36 1.6 z 1993 roku w terenówce. Silnik chodzi tylko chcę ogarnąć kilka kontrolek bo poprzedni właściciel tego nie zrobił. Może będziesz w stanie mi pomóc. Z silnika mam wypuszczoną wiązkę z kabelkami tylko teraz potrzebuję info, który za co odpowiada. Poniżej napiszę w punktach co mnie interesuje, dopisując przy tym to co udało mi sie ogarnąć, pytanie czy dobrze? Może ktoś zweryfikuje.


1. Kontrolka ciśnienia oleju- Kostka X17 PIN19 kolor kabla YEL-żółty

2. Kontrolka ładowania- Kostka X16 PIN23 kolor kabla GRN/YIO zielono-fioletowy

3. Kontrolka check engine- Kostka X16 PIN 16 kolor kabla GRY-szary

4. Sygnał do obrotomierza- Kostka X16 PIN20 kolor kabla BLK-czarny


????


Pozdrawiam.

Grzesiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, jak w temacie, planuję wraz z znajomym swapa w e36 coupe z 1.6 na 2.5 lub 2.8(układ hamulcowy już przerobiliśmy). posiadamy obeznanie mechaniczne, i warsztat do dyspozycji. Mam 2 pytania do bardziej obeznanych z tematem. Czy np. silnik m52b25/m52b28 między modelami w których występowały różniły się znacząco, czy można na przykład silnik z e39 wsadzić, czy elektronika jest różna. Drugie pytanie to w jakim budżecie szukać silnika? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Witam chce zmienić w moim e36 motor z m43b16 na ISa i mam do was pytanie jak to jest czy szukać m42 czy m44 czy będę musiał zmieniać wiązkę silnika i tak dalej dodam że mam wersje z klimatronikiem bo gdzieś się doczytałem że wtedy nie pasuje skrzynia czy coś podobnego czekam na wasze informacje pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.