Skocz do zawartości

Rejestracja jako zabytek


nico

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś z was interesował się rejestracją E30 jako zabytek?

Mam E30 320i M-Technic w automacie, 1987(szeroka lampa), wyposażenie m.in. fotele recaro w skórze podgrzewane, pełna elektryka itp, wszystko zachowane w oryginale. Jestem drugim właścicielem a pierwszym w polsce (od 5 lat), pierwszym właścicielem był pracownik firmy bmw w niemczech, cały jego żywot garażowany i bezwypadkowy.

Czy jest szansa zarejestrowania go już jako zabytek? I jakie to są procedury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Auto musi mieć 25 lat - Twoje jeszcze nie ma.

 

http://weteranszos.pl/zolte-tablice

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi mieć 25 lat to jest jeden z warunków a drugi to od ostatniego modelu który zszedł z taśmy muśi minąć 20 lat wtedy auto można nazwać zabytkiem ma przejść przegląd jeden ale bardzo dokładny włącznie z analizą spalin jedyną rzecz którą mozna zmienić nie musi być orginał to radio i koła :)
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głupie pytanie klocki?????? mogą byc nie orginalne byle swoim wyglądem i kształtem były takie same jakie były przewidziane do tego modelu i tak jest z resztą rzeczy to ma być oldtaimer a nie składak
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie musi mieć 25 lat. Na zabytek można zarejestrować nawet samochód 15 letni pod warunkiem że jest częścią większej kolekcji (np. zbierasz wszystkie E30: coupe, 4-drzwiowa, cabrio, Baur, touring). W takim przypadku nawet E30 z 1993 roku można zarejestrować na zabytek. :wink:

 

Dużo informacji na temat rejestracji na zabytek przewijało się w dziale prawnym Magazynu Classic Auto w ciągu ostatniego roku. Stare numery za niewielkie pieniądze można kupić wysyłkowo w redakcji Magazynu.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda, ale nikt tu raczej większej kolekcji nie ma, a pojedyncze E30 niestety musi mieć 25 lat :/

 

Pozdrawiam

 

Z dniem dzisiejszym przyklejam ten temat w dziale, żeby był zawsze pod ręką. Inne tematy o rejestracji na zabytek będą zamykane urzędowo ;)

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kiedyś miałem e28 '81 interesowałem się tematem i dotarło do mnie że aby wyjechać za granicę muszę pisać wniosek lub informację o wyjeździe.

Czy dziś aby wyjechać do krajów UNII również jest to potrzebne.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Przy wyjeździe za granicę można śmignąć na żółtych chyba że wartość jest znaczna - bodajże 40 000 zł a raczej e30 nie przekracza tego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

UWAGA! Aby mieć żółte tablice twoja fura nie musi mieć 25lat ani też nie musi być częścią kolekcji. Może mieć gaz, itd.

Każdy kto chce mieć słoneczne blachy powinien przeczytać temat w dziale e32.

viewtopic.php?f=74&t=155598

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Więc - albo konserwator zabytków uznaje samochód za unikatowy

Albo auto ma 25 lat i nie jest produkowanie od 15 (a nie od 20). Z zastrzeżeniem że może się zdarzyć iż stwierdzi - tych aut za dużo jeździ po drogach i zabytkiem nie będzie. Prosty przykład - dość trudno byłoby zarejestrować np. takiego gofra 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Koniecznie Mario! Po co płacić idiotyczne OC...

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jak ktoś trzyma auto w celach kolekcjonerskich, ma idealny stan i jeździ nim tylko raz do roku, to rejestracja na zabytek potwierdza tylko autentyczność i zgodność z VIN. Ale jak używa się auto na co dzień to nie opłaca się się rejestrować jako zabytek.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Skończone 25 lat, 15 lat od zakończenia produkcji modelu, chyba że jest to pojazd o szczególnym znaczeniu historycznym ( np. właścicielem jego była bardzo znana osoba, jest prototypem itd ) Co do oryginalności, to 75% podzespołów oryginalnych, przy czym to kryterium może być zmienione przez WKZ (obniżone ) jeśli mamy do czynienia z pojazdem bardzo, bardzo zabytkowym. Jeśli chodzi o wyjazd za granicę, to obojętnie czy auto jest zarejestrowane jako pojazd zabytkowy ( żółte blachy ) czy nie, jeśli skończyło 25 lat to w świetle prawa, właściciel powinien przed wyjazdem poprosić WKZ o pozwolenie ( w przypadku mojego WKZ, dają bez problemu na 3 lata ), w innym przypadku można stać się gwiazdą lokalnych mediów, zadbać o premię i wzrost statystyk wykrywalności przemytu odpowiednich służb. Co do badania technicznego, to diagnosta może nałożyć ograniczenia np. zakaz poruszania się po zmierzchu, zakaz przewożenia pasażerów ( zazwyczaj auta przedwojenne ), a najczęściej jest to jednak ograniczenie prędkości ( koledze wbito do BMW 1602 w absolutnie perfekcyjnym stanie, max 60 km/h :D ). Zasadność rejestracji pojazdu jako zabytkowego, należy przemyśleć i podjąć indywidualnie. W niektórych przypadkach jest to jedyny sposób przywrócenia pojazdu do "życia", ale w przypadku auta zarejestrowanego, bilans zysków i kosztów należy samodzielnie przemyśleć. Plusem jest brak okresowego przeglądu technicznego, ale minusem ograniczenia, które może nałożyć diagnosta. Plusem jest możliwość rezygnacji z ubezpieczenia OC jeśli auto nie jest w ruchu, ale najkrótsze ubezpieczenie OC (1 miesiąc) jak chcemy pojechać np. na rajd, kosztuje bodajże 70% rocznej składki (obecnie każdy pojazd mający +40 lat nie musi być ubezpieczony jeśli nie uczestniczy w ruchu drogowym). No i najważniejsza sprawa. Rejestrując swój pojazd jako zabytkowy ( wpisanie do rejestru zabytków ruchomych ) tak na prawdę przestajesz być w 100% jego właścicielem, gdyż przepisy nakładają na Ciebie wiele obowiązków, których nie dotrzymanie grozi problemami ( np. głupia zmiana koloru nadwozia itp).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...
Z tego co gdzies czytalem, to wystarczy, zeby auto mialo 25lat+ to nawet bez rejestracji na zabytek mozna otrzymac w PZU bodajze znizke 70% na OC, tylko trzeba sie zarejestrowac w jakims automobil klubie lub miec karte PZM :-) Na forum camperów pisza o kosztach OC na rok nawet ponizej 300pln w PZU, które jest podobno bezkonkurencyjne jesli chodzi o zabytki :P Czekam az moje E36 bedzie sie kwalifikowac, ale jesli maja mi wbic jakies ograniczenie predkosci to sie grubo zastanowie :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Trochę sprostowania, od grudnia 2018 już nie ma zniżki w PZU. PZMot dogadał się z Compensą, i tam są zniżki ale na innych zasadach. Ale zawsze to jakieś dodatkowe zniżki wiec warto przeliczyć. Jedyna wada że tylko w Compensie a nie przez pośredników da się ze zniżką ubezpieczyć auto.


PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę sprostowania, od grudnia 2018 już nie ma zniżki w PZU. PZMot dogadał się z Compensą, i tam są zniżki ale na innych zasadach. Ale zawsze to jakieś dodatkowe zniżki wiec warto przeliczyć. Jedyna wada że tylko w Compensie a nie przez pośredników da się ze zniżką ubezpieczyć auto.


PZDR>

 

Taka zniżka dalej jest dostępna przy przedłużeniu ubezpieczenia, jeśli wcześniej się z niej skorzystało. PZU nie oferuje jej dla nowych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

A o tym nie widziałem. Dobrze wiedzieć :)


 

Trochę sprostowania, od grudnia 2018 już nie ma zniżki w PZU. PZMot dogadał się z Compensą, i tam są zniżki ale na innych zasadach. Ale zawsze to jakieś dodatkowe zniżki wiec warto przeliczyć. Jedyna wada że tylko w Compensie a nie przez pośredników da się ze zniżką ubezpieczyć auto.


PZDR>

 

Taka zniżka dalej jest dostępna przy przedłużeniu ubezpieczenia, jeśli wcześniej się z niej skorzystało. PZU nie oferuje jej dla nowych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.