Skocz do zawartości

M20B27 brak iskry E28


Longner

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z e28 z m20b27, a mianowicie brak iskry na wyjściu z cewki. Poprzedni właściciel miał to samo, wymienił kompa- motronic ale z innym numerem i auto trochę pojeździło, dziś podczas jazdy auto zgasło i pomimo 5 godz dłubania poległem. Dziś ustawiałem zawory, wymieniałem świece, ustawiałem przerwy, czyściłem aparat zapłonowy i o dziwo był niedawno wymieniany. Wszystko pięknie ładnie, auto żwawsze się zrobiło i właśnie podczas jazdy próbnej znikła iskra. Na kole pasowym (gładkim z jednym otworem na obwodzie) z przodu jest czujnik podpięty tylko do wtyczki diagnostycznej. W książce "sam naprawiam e30" jest trochę na temat Motronika, napisane jest tam, że sterownik DME pobiera impulsy potrzebne do pracy bezpośrednio z koła zamachowego. Podmieniłem cewke zapłonową z e32 i cewka z E28 działa w E32, więc jest sprawna. Miał ktoś taki problem??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam problem z e28 z m20b27, a mianowicie brak iskry na wyjściu z cewki. W książce "sam naprawiam e30" jest trochę na temat Motronika, napisane jest tam, że sterownik DME pobiera impulsy potrzebne do pracy bezpośrednio z koła zamachowego. Podmieniłem cewke zapłonową z e32 i cewka z E28 działa w E32, więc jest sprawna. Miał ktoś taki problem??

 

Hah przerabiałem to w zeszłym roku, Eta stała całą zimę bo nie bardzo można było dojść co.

Problemem był Czujnik położenia wału, który jak wspomniałeś zczytuje obroty z Koła zamachowego czyli w okolicy skrzyni.

(Cholerny problem b27 reszta m20 czyta z k. pasowego) Są tam 2 czujniki (Jeden czytajacy impuls, drugi potwierdzający :shock: )

 

Wpina się je w dzwon skrzyni :

http://realoem.com/bmw/diagrams/k/g/2.png

 

zamiast zaślepki nr 21 (od str. Kierowcy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

(Cholerny problem b27 reszta m20 czyta z k. pasowego) Są tam 2 czujniki (Jeden czytajacy impuls, drugi potwierdzający :shock: )

Aleś wymyślił :duh: Drugi czujnik spełnia rolę czujnika wałka rozrządu, czyli zamykający proces zapłonu. Poza tym taki system występuje też w M30 w E28. Tak na marginesie M62 i S62 też czyta z koła zamachowego.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś wymyślił :duh: Drugi czujnik spełnia rolę czujnika wałka rozrządu, czyli zamykający proces zapłonu. Poza tym taki system występuje też w M30 w E28. Tak na marginesie M62 i S62 też czyta z koła zamachowego.

 

W Motronicu zawsze są dwa czujniki

 

Engine Speed Sensor to podstawowy czujnik prędkości obrotowej

Reference Point Sensor to tzw. czujnik odniesienia.

 

Centrala wtrysku / zapłonu w Motronicu odbiera najpierw impuls z czujnika prędkości obrotowej, a ułameczek sekundy później od czujnika odniesienia.

 

Dzięki temu czas pomiaru prędkości obrotowej jest znacznie krótszy, niż gdyby centrala miała "czekać" cały obrót wału korbowego na kolejny impuls z pojedynczego czujnika.

 

Efektem jest szybsza, czujniejsza reakcja centrali na zmiany prędkości obrotowej, a to bezpośrednio przekłada się na spontaniczność reakcji silnika na dodawanie gazu. A z tego BMW jest słynne

 

źródło: viewtopic.php?f=67&t=23894

 

Ja tak zinterpretowałęm ową wypowiedź. Stąd też moja teoria o "czujniku potwierdzającym"

Zastanawiającym jest w Twojej teorii to iż czytając impuls z koła zamachowego, interpretuje go czujnik wałka rozrządu.

 

Ale ok, może faktycznie tak jest. I to ja w tym momencie dowiedziałem się Ciekawostki BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.