Skocz do zawartości

ISTA drzewo sterowników - skąd się bierze


smiehoo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do doświadczonych kolegów, skąd bierze się drzewo sterowników w ISTA plus, dla serii E (konkretnie E91 2006).

Czy wynika ono z FA zapisanego w CAS, czy z adresów jakie odpowiedzą na sieciach, czy z konfiguracji w modułach, pośredniczących?


W jednym ze swoich aut(e91 2006 330xd jeszcze z linią K, fabryczne CCC prof) w miejsce zmieniarki wrzuciłem Mulf2 High i generalnie wszystko bez większych problemów zakodowałem, działa poprawnie.


Jednak auto tak jakby długo się usypiało(w porównaniu do innych które mam dostępne - ale wszystkie są nieco nowsze) i często zastaje je wybudzone - kontrolka P przy skrzyni(to samo zasilanie co multimedia MOST).


Ostatnio zauważyłem że na drzewie sterowników w ISTA mam TEL/MULF - którego nie mam i nigdy nie miałem, jak i ULF-SBX-H który mam i działa poprawnie.


Podejrzewałem niewłaściwe kodowanie ale nie znalazłem żadnego wpisu w VIN który mógłby sugerować że powinienem mieć jakieś usługi TCM(SOS np).


W inpa przy totalnej diagnozie moduł się nie pokazuje.


VIN w CAS i FRM jest zgodny, co ciekawe przy komunikacji dla NCS pokazuje się jeszcze FRM2 i też można odczytać VIN i tez jest taki sam.


Może ktoś się z tym spotkał i podpowie czy ten typ tak ma?


Czy może to być jakiś trop przy długim usypianiu i wybudzaniu, bo CAS czeka na ten sterownik?


http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153316.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153545.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153552.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153602.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153609.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153717.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153154.jpg


Przepraszam za te słabe zdjęcia.

Używam K D CAN, ale jeżeli uważacie że coś trzeba zrobić ICOM to mam możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Są trzy opcje

pierwsza to FA (opcje wpisane kody FA/VO) i data oprogramowania

druga to vin (po vinie odczytuje część danych )

trzecia to odczyt fizyczny sterowników poprzez obd

I bywa mimo że zmienimy datę oprogramowania i FA (kody VO) to czasami pokazuje braki sterowników

ty masz CBX odczyt poprzez OBD, ale po dacie oprogramowania powinieneś mieć MULF (633)

bywa że wpiszemy wszystko do FA i data oprogramowania, a i tak po vin widzi co innego

dopisywałem do FA inny silnik (wymiana w silnika 2d na 3d) , kod modelu zmieniłem i wszystko inne a vin wskazuje nadal stary silnik , co bywa irytujące przy diagnostyce silnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik ista odczytuje po VIN, ale wyposażenie w E6x i E9x odczytywane jest po FA oraz I-level.


Masz dopisany 6FL, który w tym roczniku mógł nie występować samodzielnie(TCUM odpowiadał za bluetooth, a mulf za aux i usb) i stąd ista może domagać się komunikacji z tym modułem.



Podobnie jest w przypadku doposażenia w CIC. O ile w E6x mamy klucz kodowy dla CIC, to w E7x i chyba E9x ista ustala to na podstawie I-level produkcji jaka jest jednostka i gdy go nie zmienimy to będzie cały czas uparcie domagać się komunikacji z CCC zamiast CIC(robiąc reset MOST przy każdej diagnozie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, za odpowiedzi - myślałem że forum już umiera.


Nie pisałem tego wcześniej, żeby nie mieszać ale w E92 o rok młodszym z CCC z cyferkami po zmianie Mulf na mulf hi wszsytko jest w porządku a jest zaledwie o rok młodsze, nie ma jednak już lini K.

Podczas identyfikacji nie robi resetów MOST... widać cały system działa nieco inaczej, dlatego ciężko mi je porównywać, nie mam w rodzinie innego BMW z takim CCC.


To może pytania:

1. Czy może to wpływać waszym zdaniem na usypianie, oczekiwanie na ten czerwony moduł?


2. Czy zmiana daty produkcji(myślę tutaj o #0907 jak mam w E92, żebym mógł porównywać), bez aktualizacji i ewentualnej wymiany modułów do tego poziomu, ma jakiś sens, czy może tylko pogorszyć sprawę?


Czepiam się tego modułu widmo tylko i wyłącznie z powodu tego usypiania - doczytałem ostatnio że dla tego rocznika może być ono wydłużone, ale wybudzania nie wyjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuję, za odpowiedzi - myślałem że forum już umiera.


Nie pisałem tego wcześniej, żeby nie mieszać ale w E92 o rok młodszym z CCC z cyferkami po zmianie Mulf na mulf hi wszsytko jest w porządku a jest zaledwie o rok młodsze, nie ma jednak już lini K.

Podczas identyfikacji nie robi resetów MOST... widać cały system działa nieco inaczej, dlatego ciężko mi je porównywać, nie mam w rodzinie innego BMW z takim CCC.


To może pytania:

1. Czy może to wpływać waszym zdaniem na usypianie, oczekiwanie na ten czerwony moduł?


2. Czy zmiana daty produkcji(myślę tutaj o #0907 jak mam w E92, żebym mógł porównywać), bez aktualizacji i ewentualnej wymiany modułów do tego poziomu, ma jakiś sens, czy może tylko pogorszyć sprawę?


Czepiam się tego modułu widmo tylko i wyłącznie z powodu tego usypiania - doczytałem ostatnio że dla tego rocznika może być ono wydłużone, ale wybudzania nie wyjaśnia.

1. Nie można tego wykluczyć. TIS podaje informację, że to z powodu modułu telefonu czas usypiana potrafi się wydłużyć(bodajże dla TCUM chyba nawet do 1h, dla pełnego uśpienia).


2. Możesz to zmienić, ale musisz być świadomy tej zmiany. Np. uruchomienie ISTA P automatycznie da inne wyniki niż w przypadku właściwego rocznika, a np. przy niektórych akcjach technicznych w aso, programują także sterowniki, warto o tym pamiętać i doprowadzić FA do serii przed oddaniem auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po dwóch latach niepoprawnego usypiania i wybudzania auta, zawziąłem się żeby problem rozwiązać.

Po dokładnych oględzinach auto po zachowywało się tak:

-przez 5 minut spadek prądu z 5A do 180mA

-20 minut 180mA, 30g załączone

-wyłączenie 30g na 5 minut - pobór 9mA

-wybudzenie i powtórzenie

Każda doba to licząc z grubsza około 20Ah więc po 3 dniach oznaczało to kłopoty z odpaleniem.

Ogarnąłem, klapę, przyciski klapy, IBS, nowe aku, aktualizacje, programowania do FA, itd, niestety bez zmian.

Dopiero wywalenie tego telefonu(mulf z USB, usunięcie 644, 6FL, KMP3), bypass światłowodu i programowanie przywróciło poprawne usypianie.

Właściwie to co auto robiło to nie było usypianie a reset MOST - podobnie było jak zapinałem ISTA, teraz tego nie ma.

Potrzebuję porady jak to zaprogramować, żeby nie instalować TCU.

Niektórzy piszą o użyciu daty 0906, ale wątpię bo zmieniałem na 0907 i TCU nie ginęło, a dodatkowo był problem z FRM bo auto chciało NFRM...

A może problem jest trywialny i powinienem użyć 633, jednak ciągle sugeruje się konfiguracją ze swojego E92 0907 gdzie jest MULF podmieniony na MULF2 i 644, 6FL, KMP3, nie powoduje żadnych problemów. Teraz już wiem że elektryka w moim E91 i E92 jest już zupełnie inna, ale pewnie jeździ wiele przedliftów z MULF bez TCU które nie drenują akumulatora.

 image.thumb.jpeg.286552be6f05d46d9a70a3ad4214eece.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.