Skocz do zawartości

Kodowanie używanego EPS BMW F11 (2012)


tomek3232

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z zakodowaniem używanego EPS w BMW F11.

Próbuję to zrobić oprogramowaniem ESYS z ICOM.

Robię to według instrukcji:

After connecting car with eNet : -


Expert Mode-Coding

Read FA

Activate FA

Read SVT

Select EPS ECU

Detect CAFD for SWE

Choose CAFD

Click Code

Niestety dochodzę tylko do kroku "Select EPS ECU" gdzie w grupie EPS nie mam pozycji CAFD a przycisk Detect CAFD for SWE jest nie aktywny.

Nie wykluczone że ktoś próbował tu już coś kodować.

Czy możecie mi pomóc z kodowaniem EPS ?

20220214-171727.jpg

20220214-171440.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zawsze da się zakodować poprzez wykrycie CAFD

niekiedy trzeba programować ESYS, chyba że wersja HW się nie zgadza

ale jak kolega powiedział , najpierw nowa psdzdata od 4.15 gdzieś i ESYS od 3.30

w instrukcji jest błąd

READ ECU

zamiast READ SVT (svt to zapis nie faktyczny sterownik, może dlatego nie być cafd dostępny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaktualizowałem esys oraz psdzdata i teraz już przycisk detect jest aktywny.


Trochę się już w tym pogubiłem. Auto znajomego po wypadku. Był przełożony cały magiel z silnikiem od innego.

W międzyszaie znajomy zalązył stary silnik ze sterownikiem z oryginalnego magla. Błedów brak, ale niestety wspomaganie nie działało do końca prawidłowo. Tzn. Jakies tam jest , ale kierownica po puszczeniu nie środkuję się.

Po tym zabiegu wczoraj wrzuciliśmy nowy silnik ze sterownikiem, po kodowaniu, adaptacji skarjnych położeń EPS w ABS pojawil się błąd:

480946 Sterownik DSC: Sterowanie zaworem

Podmiana na orginalny silnik ze sterownikiem EPS oraz kodowanie nie pomaga. Nie mam pojęcia w czym leży problem.


Dopiero dziś zauwązyłem rade Din76 aby klikać Read ECU zamiast Read SVT.

Obecnie jak klikałem Read SVT i Detect CAF for SWE wyświetlała mi sie długa lista kodowań.

20220310-180453.jpg

20220310-180416.jpg

20220310-180435.jpg

20220310-180447.jpg


Tak wygląda kodowanie z oryginalnego sterownika EPS:

20220310-164417.jpg


Zastanawiam się czy w tym przypadku dobrym pomysłem nie było by programowanie całego auta Istą D.


Będę wdzięczny za podpoiwiedzi, niestety moje doświadczenie w tej marce jest małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie musi być ten sam cafd co w oryginale , to zależy też od wersji HW i od daty produkcji

wybierz cafd ostatni na dole i koduj z najnowszym poziomem integracji

potem zależnie od roku zrób uruchomienie EPS

przy pierwszym dotknięciu do kierownicy przy uruchomionym silniku użyj płaskiej ręki aby przy uszkodzeniu EPS palców nie połamało,

przy programowaniu jednego modułu FLEXRAY powinno się zacząć od bramki i zrobić wszystkie sterowniki magistrali flexray aby poziom integracji był taki sam ,

we wszystkich sterownikach tej magistrali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.