Skocz do zawartości

Początki Kodowania, a FRM w E91


BoczekZG

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko jeśli chodzi o kodowanie jestem laikiem natomiast ogólnie rzecz biorąc zajmuje się informatyką więc stwierdziłem że uda mi się dokodować do E91 320d 10/2007 kilka rzeczy typu cyfrowy licznik itp


Zagłębiłem się w lekturę odnośnie kabli programów itp w końcu trafiłem na ścianę przed którą stoję chyba już drugą noc bez snu.

FRM.


Ktoś jest mi w stanie pomóc/podpowiedzieć czy bez wyjmowania/zerkania w auto jaki model tego ustrojstwa posiadam? Chociaż z tego co czytałem to w moim modelu powinien być FRMII, ale mam Xenony (nie skrętne

) i (chyba) ringi led (wiem, debil nie wie co ma w kloszach...). Więc skoro LED to w teorii z tego co czytałem powinno być FRM3.


1. Czy i jeśli tak to w jaki sposób można sprawdzić FRMII lub FRM3, a właściwie jego stan/przebieg? Chodzi o to żeby dowiedzieć się w jakiej jest kondycji.


2. Czy jeśli obecnie FRMII/3 nie ujawnia oznak zbliżania się do śmierci, jest możliwość zrobienie backupa jego "stanu" tj. obecnie zakodowanych tematów tak aby w razie jego śmierci mieć pewność że wgrany na nowe urządzenie będzie obecny stan kodowania modułu?


3. Czy kodowanie modułów nie związanych z FRMII/3 typu elektroniczny prędkościomierz podczas wpinania się w OBD2, kodowania może położyć FRM?


4. Środki ostrożności, czego unikać żeby FRMII/3 nie położyć? Każdy odczyt błędów może skończyć się położeniem, czy chodzi tylko o ISTE? NCS również zagraża położeniem FRM? Czy tylko w przypadku kodowania NCSem czegoś w module FRMII/3?


Wszelkie informacje są potrzebne mi do celów prywatnych tylko i wyłącznie - nie mam zamiaru za miesiąc ogłaszać się że doprogramuje za $ funkcje do BMW.

Po prostu jest kilka tematów które chciałbym wdrożyć samemu do swojego własnego auta.


Ps. Jeśli ktoś z forum zajmuje się (odpłatnie/nieodpłatnie) podmianą, wymiana FRM prosiłbym o kontakt na priv bo możliwe że będę chciał/musiał skorzystać z usług takiej osoby.