Skocz do zawartości

Błąd czujników PDC


MariuszGD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu nie działa mi PDC z tylu i z przodu. Wyskakuje komunikat „wspomaganie parkowania zaparkuj samodzielnie”.

ISTA+ wykazała błędy na czujnikach zderzaka przedniego. Zewnętrzne czujniki przednie zwarcie z plusem (80322D 80323F) ,a wewnętrzne przednie przerwanie przewodów (8032D8 8032E0).

Co może być powodem? Któryś czujnik czy wiązka? Jak to odczytywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Linia sygnałowa czujnika ultradźwiękowego ma zwarcie do B +.

Wpisu kodu błędu można dokonać po wykryciu zwarcia między linią sygnałową czujnika ultradźwiękowego a napięciem.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Napięcie zasilania: od 9 V do 16 V.

Stan terminala Zacisk 15N

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wprowadzanie błędu po 0,5 sekundy.

Plan serwisowy

Przeprowadzić kontrolę wzrokową połączeń wtykowych czujnika ultradźwiękowego i, w razie potrzeby, wymienić wadliwe połączenie wtykowe. Przeprowadzić kontrolę linii czujnika ultradźwiękowego zgodnie ze schematem elektrycznym i w razie potrzeby wymienić wadliwą linię. Wymienić czujnik ultradźwiękowy z sąsiednim czujnikiem ultradźwiękowym i jeśli konieczne, wymień uszkodzony czujnik ultradźwiękowy.

Wpływ na awarię

Awaria systemów wspomagania parkowania.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Sprawdź Komunikat kontrolny (195): Pomoc parkowania nie powiodła się!

Sprawdź Komunikat kontrolny (490): Asystent manewru parkowania nie powiódł się!

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Możliwe przyczyny awarii

Zanieczyszczenie, korozja, problemy z kontaktem, awaria linii W rzadkich przypadkach usterka czujnika ultradźwiękowego


Powiązane komponenty:

Wiązka przewodów i złącze Czujnik ultradźwiękowy Podłączenie jednostki sterującej

© 2020 - BMWFaultCodes



Ja osobiście obstawił bym awarię przewodu elektrycznego lub kości z wtyczką . Ale żeby to stwierdzić , czy masz tam po drodze do modułu jakąś kość to musisz podać siedem ostatnich znaków numeru Vin . Sprawdzę to w instrukcji elekycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mówisz ,że sprawdzałeś tą kość....??? Rozłączałeś ją...!!! Czy kość jest do czegoś przymocowana, czy wisi sobie swobodnie..,??

187*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/1VnXN4m92v

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/FHmzrX5m


Patrząc na schemat elektryczny , to przewód plusowy z minusowym idą aż do tylnego modułu A174.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/KZ6B5NeQ

Kość w module to 174*14B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/KZ6B5NeQ

Zasilanie czujników z przodu jest z pinów 40 , 41 , 52 , 53

Masa do czujników wychodzi z pinu nr. 36.

Tak więc , należało by sprawdzić przewody na tym całym odcinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymocowana i siedzi sztywno. Nie rozłączałem jej, ale podejdę do tematu jeszcze raz. Usterka wyskoczyła w momencie jak przyhaczyłem dołem zderzaka o krawężnik. Lekko się naprężył i odskoczył. Nic się nie uszkodziło wizualnie, ale czujniki zaczęły szwankować. Najpierw działały przez chwile i później się wyłączały. Teraz nie działają wcale. Dziwne bo wiązka idzie u góry, jedynie złącze jest w prawym dolnym rogu ale nic tam nie było uszkodzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz napiąć przewód z wtyczką podobnie jak zrobił to krawężnik w stosunku do zderzaka. To zobrazuje ci gdzie powstały największe naprężenia , załamania.

Przewody są zaizolowane taśma, może nie być widać zerwanych przewodów.

Dobrze obejrzyj kość z wtyczką . Zobacz czy wchodzące przewody z jednej jak i z drugiej strony siedzą sztywno.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że to kostka, a w zasadzie kabel w kostce. Z początku siedział sztywno, ale po pomiarach miernikiem i kilku ruchach wypadł z kostki. Jutro kupię nową kostkę i będzie po problemie. Przy okazji sprawność czujników można sprawdzić palcem - po włączeniu czujników na tych działających jest wyczuwalny jakby luz czy lekkie drganie pod opuszkiem palca. Bardzo delikatnie ale po kilku próbach czuć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dzięki panowie za wątek. Mam tę samą awarię, teznie działaja według błedów 4 czujniki z przodu. Jutro biorę się za dokładne sprawdzenie po zdjęciu zderzaka. Raz już zdejmowałem, ale wydawało mi się, że wszystko jest ok. Kostka wisiała luzem wiec raczej została wyrwana z mocowania przy naprężeniu. Auto żony i nie przyznała mi sie że pukneła gdzieś, a śladów na zderzaku nie ma. No cóż, bedzie rozwód :lol: Naszukałem się rozwiązań, ale ta diagnoza najbardziej pasuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.