Skocz do zawartości

[NCS] Dodanie atrybutu FA


K7878

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, po ogarnięciu mniej więcej INPA/ISTA+ czas na kodowanie w NCS Expert :)


O ile aktywacja/deaktywacja różnych opcji w modułach z użyciem NCS Dummy jest już dla mnie w miarę jasna i działa jak należy, to mam rozbieżne informacje na temat zmiany tzw. FA/VO.

Mianowicie chciałbym wyłączyć ostrzeżenie dźwiękowe niezapiętych pasów, i na bimmerpark są podane które parametry modułu SGM trzeba zmienić na "niśt-aktiw", natomiast jest również informacja że trzeba dodać kod serwisowy "+OI11" oraz "+OI12" ale różne źródła podają inne sposoby, więc zapytam dla pewności:


1) czy FA_WRITE trzeba zrobić dla CAS a potem w identyczny sposób dla LMA? Czy zawsze (niezależnie co kodujemy) te FA_WRITE są robione właśnie dla tych modułów czy czasem również dla innych modułów trzeba zrobić ten "job" ? I co ma jeszcze do tego moduł FRM, to zależy od modelu?

2) czy trzeba używać funkcji Process car na końcu? Na tym forum była gdzieś o tym mowa, natomiast anglojęzyczne tutoriale nic nie wspominają o Process car

3) czy jeżeli mam do zmiany: zarówno niektóre parametry na "niśt-aktiw" w module (np. SGM) oraz dodanie wartości FA, to ma znaczenie co zrobię najpierw? W NCS mam dwa profile: Manipulation oraz Factory coding - czy zarówno kodowanie jak i dodanie kodu FA może być zrobione z tego samego profilu i czy należy pomiędzy tymi operacjami np. wyłączać i włączać zapłon, albo wyłączać NCS ?


Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej, po ogarnięciu mniej więcej INPA/ISTA+ czas na kodowanie w NCS Expert :)




1) czy FA_WRITE trzeba zrobić dla CAS a potem w identyczny sposób dla LMA? Czy zawsze (niezależnie co kodujemy) te FA_WRITE są robione właśnie dla tych modułów czy czasem również dla innych modułów trzeba zrobić ten "job" ? I co ma jeszcze do tego moduł FRM, to zależy od modelu?

2) czy trzeba używać funkcji Process car na końcu? Na tym forum była gdzieś o tym mowa, natomiast anglojęzyczne tutoriale nic nie wspominają o Process car

3) czy jeżeli mam do zmiany: zarówno niektóre parametry na "niśt-aktiw" w module (np. SGM) oraz dodanie wartości FA, to ma znaczenie co zrobię najpierw? W NCS mam dwa profile: Manipulation oraz Factory coding - czy zarówno kodowanie jak i dodanie kodu FA może być zrobione z tego samego profilu i czy należy pomiędzy tymi operacjami np. wyłączać i włączać zapłon, albo wyłączać NCS ?


Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania

A1 tak trzeba osobno wpisać do obydwu modułów komunikacyjnych.

A2 nie koniecznie, process car , ale zmieniając wyposażenie należny wpisać dane do modułów kodując moduły do serii z FA/VO pojazdu, jak ktoś nie ma pojęcia o funkcjonowaniu danego wyposażenia to musi zakodować cały samochód ale wystarczy zakodować do serii tylko te moduły w którym dana funkcja jest aktywna.

A3 , trzeba wpisać najpierw dane kodowania do serii (z FA/VO pojazdu) , potem edycja plikiem man , jeśli zrobisz odwrotnie to wszystko usuniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, po ogarnięciu mniej więcej INPA/ISTA+ czas na kodowanie w NCS Expert :)




1) czy FA_WRITE trzeba zrobić dla CAS a potem w identyczny sposób dla LMA? Czy zawsze (niezależnie co kodujemy) te FA_WRITE są robione właśnie dla tych modułów czy czasem również dla innych modułów trzeba zrobić ten "job" ? I co ma jeszcze do tego moduł FRM, to zależy od modelu?

2) czy trzeba używać funkcji Process car na końcu? Na tym forum była gdzieś o tym mowa, natomiast anglojęzyczne tutoriale nic nie wspominają o Process car

3) czy jeżeli mam do zmiany: zarówno niektóre parametry na "niśt-aktiw" w module (np. SGM) oraz dodanie wartości FA, to ma znaczenie co zrobię najpierw? W NCS mam dwa profile: Manipulation oraz Factory coding - czy zarówno kodowanie jak i dodanie kodu FA może być zrobione z tego samego profilu i czy należy pomiędzy tymi operacjami np. wyłączać i włączać zapłon, albo wyłączać NCS ?


Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania

A1 tak trzeba osobno wpisać do obydwu modułów komunikacyjnych.

A2 nie koniecznie, process car , ale zmieniając wyposażenie należny wpisać dane do modułów kodując moduły do serii z FA/VO pojazdu, jak ktoś nie ma pojęcia o funkcjonowaniu danego wyposażenia to musi zakodować cały samochód ale wystarczy zakodować do serii tylko te moduły w którym dana funkcja jest aktywna.

A3 , trzeba wpisać najpierw dane kodowania do serii (z FA/VO pojazdu) , potem edycja plikiem man , jeśli zrobisz odwrotnie to wszystko usuniesz.

 

Ad. 1) do obydwu modułów komunikacyjnych i TYLKO do nich, nieważne co będziemy kodować?

Ad. 3) czyli nie trzeba wyłączać NCS w międzyczasie ani resetować zapłonu pomiędzy procedurą zmiany FA/VO a potem edycja man-em i z tego samego profilu w NCS można polecieć wszystko po kolei?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - Tylko do nich, bo tylko one zawierają informację o wyposażeniu. Na podstawie tych informacji przy kodowaniu "do serii" wszystkie moduły wracają do ustawień fabrycznych, czyli tych zapisanych w FA.


2 - Niektóre moduły potrzebują się "uśpić" żeby przyjąć ustawienia, ale jest ich niewiele (np. CCC). Większość robi sobie samoczynny reset po kodowaniu. NCSa nie musisz restartować. Przywracanie do serii robisz z profilu Factory coding, każde inne kodowanie z profilu Manipulation.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.