Skocz do zawartości

Bimmerlink - 3 różne testy diagnostyczne


nim0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Czy ktoś wie czym różnią się 3 testy diagnostyczne, które są dostępne w aplikacji Bimmerlink?


Testy nazywają się:


1. Permanent errors

2. Error memory

3. Info memory



Wysłałem pytanie do twórców aplikacji, ale minęły 2 tygodnie i zero odpowiedzi.


Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przetłumacz sobie to logiczne, chociaż nie znam tej aplikacji

1. Stałe błędy

2. Pamięć błędów

3. Pamięć informacji


Ad 1 stałe błędy to takie których nie da się usunąć , bez naprawy lub wykonania jakiś czynności adaptacyjnych, kalibracyjnych czy porostu wymiany , naprawy

A2 to wszystkie błędy jakie sa zapisane, mogą być sprzed kilku lat nie aktualne razem z tymi stałymi

Ad3 to informacje dane np w jakich warunkach te błędy się zapisały itp bardzo przydatne jak są wykładane błędów , nie tylko numery błędów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie jest to takie logiczne.


Jak robię mojego samochodu, to nie mam żadnych permanent errors.


Mam 2 błędy w sekcji error memory:


9307A3: DAYS DRIVER'S DOOR / SIDE (FT): CONTINUOUS OPERATION

Nie działa funkcja komfort w drzwiach kierowcy i muszę wymienić klamkę (zdejmowałem ją, wyczyściłem styki i nic nie pomogło)


B7F8B8: CONNECTION OF HEAD UNIT TO BLUETOOTH ANTENNA BASE: LINE

INTERRUPTION

Mam zamiar wyjąć head unit i wyczyścić połączenie z anteną bluetooth. Jednocześnie zamówiłem nową antenę gdyby to nie pomogło.




Co do sekcji info memory, to już w ogóle nie wiem o co chodzi.

Mam tam wiele błędów, które w ogóle nie są połączone z błędami w sekcji error memory, więc nie zgadza mi się z teorią, że chodzi o warunki ich powstawania.

Oto lista błędów info memory:


Junction-Box Electronics

3 errors

002031: VSM_EVENT_VEHICLESTATE

002040: PDC: RESET DUE TO WATCHDOG TIMEOUT

002044: K-LIN_5: LIN MANAGEMENT DESYNCHRONIZATION

Central Gateway Module

3 errors

101008: UNRESOLVABLE AMBIGUOUS ROUTING - SG NOT IN THE SVT TARGET TABLE

100104: HW WECKGRUND ZGW

100204: MESSAGE MONITORING: SYSTEM CONTEXT SIGNAL FAILED

Electronic Transmission Management

1 error

420801: SHIFT-BY-WIRE: INFO COUNTER FOR AUTO-P WHEN LEAVING THE VEHICLE

Integrated Chassis Management

1

3 errors

48276E: AUTOSAR - STANDARDCORE - NON-VOLATILE MEMORY - INTEGRITY FAILED

482656: FLOATING ANGLE ESTIMATOR - INTERNAL DEGRADATION DUE TO SBS

4827B3: INTERNAL CONTROL UNIT - UNDERVOLTAGE AT TERMINAL 30

Camera-Based Driver Assist System

1 error

5D001F: NVM_E_INTEGRITY_FAILED

Gear Lever Switch

1 error

5E0005: RESET RECOGNIZED

Instrument Cluster

2 errors

93000A: FBLOCK WITH METHOD: SIGN OF LIFE DOES NOT COME ON TIME

93003F: MOST OPERATION SENDER NODE: ERROR IN ADDRESSED FUNCTION

Telematic Communication Box

3 errors

B7F314: SIM CARD NOT UNLOCKED

2

E14405: TIMEOUT CAN MESSAGE GPS_CTI_MOST

E14413: TIMEOUT CAN MESSAGE STAT_GANG_RUECKWAERTS

Headunit High

3 errors

100C06: RESET: CAUSE THREAD_WATCHDOG

101750: SOFTWARE SIGNATURE ERROR

93000F: MOST NODE: AT LEAST ONE FUNCTION BLOCK LOGGED OFF

Integrated Automatic Heating / Air Conditioning System

1 error

780022: NVM_E_INTEGRITY_FAILED


Czy mógłbyś wytłumaczyć o co chodzi w zdaniu, które napisałeś "informacje dane np w jakich warunkach te błędy się zapisały itp bardzo przydatne jak są wykładane błędów , nie tylko numery błędów"?


Dodam jeszcze, że błędy w obu sekcjach wracają po wykasowaniu.



Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A to ja ci nic nie poradzę, nie używam tego oprogramowania i interfejsu,

napisałem ci logicznie, jak jest w innych programach bmw ,

a w tym programie zrobili jak im pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, gdy robię test w ISTA D nie widać żadnych błędów.

Wszystkie moduły po przeprowadzeniu testu, na drzewku i liście modułów, są zielone.


Dopiero po ręcznym wejściu w odpowiednią sekcję dotyczącą klamki i bluetooth (ręczne sprawdzenie statusu) błędy, o których pisałem są widoczne.


Wygląda na to, że warto jednak skanować bimmercode żeby wiedzieć, co sprawdzić w ISTA, żeby podążać za instrukcjami naprawy.


Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.