Skocz do zawartości

Flashowanie/tuning MSV70 DME (N52)


Saico

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hej,

chcę zmodyfikować mapę zapłonu dla mojego N52, żeby lepiej pracował na LPG.

Będę to robił przez BDM 100, bo chyba najpewniej (pełny backup). Kupię sobię dodatkowy MSV70 i zrobie z niego klona mojego, żeby uniknąć problemów z ISN, CAS itd.


Stąd pytania:


1. skąd dostać taki łącznik dla BDM:

http://www.325ix.com/photos/index.php?action=resize&file=2014/S54ix/MSV70/CAM01956.jpg


2. Czy BDM/CMD Flash sam poprawia checksumy po modyfikacjach bina ?


3. Jaki jest najnowsza wersja softu dla MSV70? 921S?

Edytowane przez Saico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Update:


Nie potrzeba BDM 100 żeby flashować MSV70. Wszystko można zrobić przez OBD i serwis bimmerlabs.com. Serwis (na razie) jest bezpłatny.


Na bimmerlabs tworzymy projekt i pobieramy właściwy dla naszego auta program (.0pa) RSA Delete, który flashujemy do auta. Odblokowuje on możliwość wgrywania modyfikowanych wsadów (map).


Na serwisie powinien też być plik (.0da) z wsadem danych do ECU. Możemy go dowolnie zmodyfikować np. w TunerPro. Ja przyspieszyłem u siebie zapłon o kilka stopni i wgrałem do auta. Działa bezproblemowo.


Grunt to znać położenie map we wsadzie. Ja sam odnalazłem mapy zapłonu ale pewnie gdzieś można dostać plik .xdf opisujący wszystkie mapy.


Jak ktoś będzie zainteresowany to może zrobię jakiś mały przewodnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Ok, no to tak:


To jest zabawa dla osób które coś tam się znają "na komputerach" i na diagnostyce/programowaniu BMW.

Istnieje małe ale jednak ryzyko uwalenia DME więc postępujcie na własne ryzyko.


Wymagania:

1. Laptop z zainstalowanymi BMW Tools. Ja użyłem gotowego obrazu dysku BMW Coding V3, gdzie wszystko jest zainstalowane i nic nie trzeba konfigurować

2. WinKFP skonfigurowane z zaleceniami ze strony https://www.bimmerlabs.com/help. To bardzo ważne.

3. Mocny prostownik podłączony do naładowanego akumulatora, inny samochód podpięty na kablach lub dwa akumulatory spięte kablami (u mnie ta ostatnia opcja)

4. Najlepiej kabel BimmerGeeks (https://www.bimmergeeks.net/product-page/bimmergeeks-pro-cable). Zwykły DCAN ten przezroczysty z allegro też działa. Ale ja zaupdatowałem w nim firmware (https://github.com/uholeschak/ediabaslib/releases/tag/binaries_20200517)

5. Darmowa apka TunerPro do edycji map


Ważna informacja:

Sterownik silnika potrzebuje dwóch rodzajów plików do działania: .0pa (program) i .0da (dane, mapy). Normalnie przy updatecie sterownika przez WinKFP wgrywa on automatycznie te pliki w wersji fabrycznej do sterownika. My musimy wgrać zmodyfikowane pliki.


Kroki:

1. najpierw trzeba wejść na bimmerlab i zarejestrować swój projekt po VIN (nic to nie kosztuje). Wtedy będziemy mieli dostęp do zmodyfikowanego pliku .0pa, który po wgraniu do sterownika "otwiera go" i umożliwia wgrywanie customowych .0da. Nazywa się to "RSA delete".

2. Patrzymy w INPA jakie mamy numery sterownika - ZB Number i sprawdzamy czy jest dla niego soft na bimmerlabs, najlepiej porobić sobie screeny z INPA.

3. Ściągamy z bimmerlabs zmodyfikowany plik .0pa "RSA Delete" i stockowy plik .0da pod nasz ZB-numer.

4. Mapy silnika (czyli plik .0da) możemy zmodyfikować w aplikacji TunerPro, nie mam całego XDF dla MSV70 (czyli rozpiski map) ale mam adresy map zapłonu, gdyby ktoś potrzebował to na priv. Dla zainteresowanych mój topic na e90post o rozkminianiu map zapłonu w N52: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=25421737

5. Po modyfikacji plik .0da trzeba przepuścić przez stronę bimmerlabs w opcji okienku "Upload New Custom File" żeby otrzymać plik z poprawnymi checksumami.

6. Możemy teraz wgrywać .0pa oraz nasz customowy .0da przez WinKFP zgodnie z zaleceniami ze strony https://www.bimmerlabs.com/help


Gdyby coś poszło nie tak, można próbować przywrócić standardowe .0pa i 0da w Comfort Mode w WinKFP.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Darek, wsad w N52N i N52 jest taki sam. Nic nie uzyskasz. Różnice w mocy między tymi wersjami w rzeczywistości nie występują. Goście, którzy rozkładali te wsady na części pierwsze tak stwierdzili i potwierdzają to wyniki z hamowni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć, wiem-trochę odgrzewam kotleta. Dłuższy czas już myślę nad upgrade N52 177KM do wersji 218KM.

Wg realoem i internetu: różnica w kolektorze dolotowym (218KM ma drugą DISA) i soft w sterowniku. Tyle różnic.


Po rejestracji na bimmerlab i wklepaniu swojego VIN wyskoczył mi taki soft: MSV70_S7581219_523i_to_525i.0da -nie bardzo wiem jak rozumieć teraz ten plik. Czy, że jest to właśnie upgrade do 218KM czy, że wsad jest taki sam?



P.S.

znalazłem adnotację do tego softu:


3-stage file for N52B25 with modified power class (00 instead of 02).


Before you flash this file, you must first flash the RSA delete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wydaje mi się że to jest właśnie wsad modyfikujący na wyższą moc. Oczywiście musisz mieć zainstalowany kolektor z drugą DISĄ żeby w ogóle do tego podchodzić.


Jest to wsad, a zanim wgrasz wsad musisz najpierw wgrać zmodyfikowany program, który umożliwia wgrywanie zmodyfikowanych wsadów. Jest to właśnie RSA Delete i jest to plik z rozszerzeniem .0pa. Wsady mają rozszerzenie .0da.


Ja nie robiłem takiej modyfikacji więc więcej nie podpowiem, ewentualne wsparcie możesz otrzymać na tym forum:

https://www.e90post.com/forums/forumdisplay.php?f=35


No i na bimmerlabs w help jest też sporo napisane jak taki proces przeprowadzić, konieczny jest dobry prostownik (lub podpięty drugi akumulator) i sprawdzony kabelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, tak jest, właśnie zastanawiałem się jak to ugryźć w kwestii czy to ten podnoszący moc do 218KM. O podtrzymaniu dobrym prądu wiem, podnosiłem co prawda innym oprogramowaniem, cały soft we wszystkich sterownikach. Pobawię się w przyszłym tygodniu i zobaczymy jakie będą efekty. Jedyne co mnie martwi, to jak zrobić kopię -w razie jakby ten soft coś nabałaganił. Tego szczerze mówiąc nie wiem.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Soft jest standardowy i kopie masz w sp-daten. Czyli flashując WinKFP w comfort mode powinno Ci przywrócić Twój oryginalny soft. Przed zabawą zapisz sobie tylko wszystkie numery sterownika. W INPA jest taka strona informacyjna dla DME gdzie wypisane są wszystkie numery sterownika, w tym numery ZB. No i kabel dobry ale jak robiłeś juz update to powinien być ok, ale zawsze różnie to może być :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.