Skocz do zawartości

[E90] Lift N47 320D Wspomaganie elektryczne EPS wymiana


gonzolak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!


Podejrzewam, ze padl mi silnik maglownicy. Sam uklad kierowniczy chodzi idealnie, ot pewnego dnia wyskoczyla ikona kierwonicy z wykrzyknikiem i brak wspomagania. Przy podlaczeniu do kompa nie wykrywa modulu EPS. Poczytalem i wychodzi na to ze padl silniczek. Zamowilem taki ktory ma najbardziej zblizone numery na allegro :

tdvDIQN.jpg

Czy po przekladce musze cos jeszcze kodowac/programowac? Czy powinno dzialac bez zabawy?


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmiana vin

kodowanie do serii NCS

adaptacja ograniczników ista,

jak serwotronic masz to import FSC ISTAP z programowaniem EPS

ale jak włożysz to od razu będzie działać , jak eps od wersji europejskiej, nie może być od angielskiej wersji

Sprawdź podłogę pod silnikiem , często eps pada od zalewania wodą

na wszelki wypadek po odpaleniu auta nie dotykaj pełną dłonią kierownicy, aby ci ręki nie złamała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sliniczek wymieniony i ... niby numery identyczne wiec wszystko wskazywalo na wersje wuropejska ale niestety jest doklafnie to samo co na filmiku ktory wkleiles. Pewnie anglik. Probowalem ispa d czujnik kata skretu. Jest ok idealnie jak ma byc. Laczy sie rowniez ispa d z eps ale po awarii sie nie dalo wiec ok. Niestety objawy jak na filmiku wiec nie moge end out ustawic bo rece mi polamie:). Co teraz ?? Znalazlem watki gdzie ludzie anglika w e90 uzywali wiec wydaje mi sie ze jeat to mozliwe. Da sie to ogarnac?? Jutro ma facet podjechac ale twierdzi uparcie ze sie nie da ale caly czas mowi o doswiadczeniach z f10 i f30 a tam anglika napewno sie nie da ogarnac. Pomocy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana vin

kodowanie do serii NCS

adaptacja ograniczników ista,

jak serwotronic masz to import FSC ISTAP z programowaniem EPS

ale jak włożysz to od razu będzie działać , jak eps od wersji europejskiej, nie może być od angielskiej wersji

Sprawdź podłogę pod silnikiem , często eps pada od zalewania wodą

na wszelki wypadek po odpaleniu auta nie dotykaj pełną dłonią kierownicy, aby ci ręki nie złamała :D

 

No niestety ale miales racje. Flash EPS nic nie daje. Dalej kierwnica urywa reke. Probowalismy zamienic te kable we wtyczce od czujnika skretu ale rowniez to nic nie daje. Trzepanie ustepuje po odlaczeniu tej wtyczki ale zaden to sukces:) Pogodzilem sie z tym faktem i szukam magla euro. I tu prosze o porade. Co z tych akucji osobiscie zaryzykowalibyscie zakupic:

https://allegro.pl/oferta/bmw-e87-e90-e91-przekladnia-maglownica-6785267-01-8319627628

https://allegro.pl/oferta/maglownica-bmw-e90-e91-2010r-7806974285-8313890733

https://allegro.pl/oferta/bmw-e87-e90-x1-maglownica-przekladnia-la-6788741-7773021182

https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e87-e84-maglownica-la-6792941-7571881027

https://allegro.pl/oferta/bmw-e87-e90-e91-maglownica-przekladnia-la-6793453-7593852123

Zal mi starego magla bo byl ideal tylko ten j***e wspomaganie. Ehh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czytałem na stronie CT programowanie też nie działa

ja mam EPS wersja LL , 1CB, bez serwotronic, mój ZBnr to 6792947, HWnr 6783265,

Dla LCI E90 też moge podać ci dane

wersa

S216A Hydro Steeringservotronic - tak

S1CBA CO2 Package - TAK

zbnr 6855892

szkoda, te kable to była jedyna nadzieja , jeszcze zastanawiałem się nad zielonym 5V, ale to pewnie tylko zasilanie czujnika kąta skrętu,

położenie to biały i żółty,

szukaj po numerach vin w etk https://bimmercat.com/bmw/PL/search/selectCar/E90N/Lim/BMW+320d+N47N/ECE/32_1660

nie musisz wymieniać całego magla , wystarczy tylko EPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten watek na CT zalozyl czlowiek ktory mi to flashowal/programowal:) Probowalismy roznych kombinacji w wtyczce. Dziwna sprawa bo na rysunkach ktore mi wyslales zielony i zolty byle zamienione pinami u mnie w wtyczce. Probowalismy aroznych kombinacji wszystkie daja objawy jak bez kombinacji tj. trzepie kierownica lewo prawo. Wiem ze sam silniczek wystarczy ale na allegro samych silniczkow euro ja nie widze a po przygodzie z tym ktory mial identyczne numery jak moj nie bede ryzykowal drugiego anglika. Magiel ma jasne oznaczenia LA , RA i wyglad wiec raczej pewniak:) Przez zabawy jestem poltorej tygodnia bez auta a zyc sie bez auta nie da:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update : Magiel euro zalozony. Numery udalo mi sie znalezc identyczne. Jedyna rozbica dwa miesiace w dacie produkcji. Po zalozeniu nawet bledu nie bylo na desce. W inpie wszystko na zielono zero bledow. Przejechalem narazie kilka km od warsztatu do domu ale wszystko smiga jak przed awaria. Takze dla potomnych szukajcie magla euro nie bawcie sie w silniczki bo euro itak nikt bez magla nie sprzedaje a reszta na allegro same angliki ktore nie da sie odpalic u nas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.