Skocz do zawartości

BMW x5 F15 odpięcie akumulatora


BMWcenter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie przeszukałem forum i nigdzie nie ma info odnośnie odpięcia akumulatora.

Pytanie żeby zrzucić poduszkę warto by odpiąć akumulator chyba że wystarczy poczekać na odcięcie prądu po 10 minutach przez auto ale czy to wystarczy ?

I tu pytanie jak jest w x5 f 15 z 2017 roku są problemy po wypięciu akumulatora ? kod? itp czy tylko zegar i podstawowe funkcje.


Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś napisał trochę jaśniej o co chodzi z poduszką to wszyscy by wiedzieli. Czy zrzucić poduszkę to chodzi o wyjecie/demontaż jakiegoś airbagu? Jeśli tak to koniecznie należy odłączyć kabel minusowy z akumulatora oraz dotknąć palcami uziemienia żeby pozbyć się ładunków elektrostatycznych. Najlepiej wyłączyć przedtem oświetlenie wewnętrzne co by na sam koniec przy podłączeniu nie iskrzylo za wiele i zrobić to pewnym ruchem. Po ponownym podłączeniu jedynie trzeba zaprogramować pozycje krancowe szyb i szyberdachu (trzymać przyciski kilka sekund na zamknięciu) oraz godzinę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź.

Czyli oprócz szyb nic się nie dzieje w x5 f15? nic się nie rozkoduje zegary itp?

Zrzucał będę kierownicę pojawił mi się dźwięk jakiś czas temu podczas kręcenia kierownicą.

Żaden plastik lecz bardziej jakby ślizg wewnątrz przebieg 20 tys :( w pewnym punkcie w połowie jest takie chrup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie rozkoduje, nie popsuje. Tylko standardowe rzeczy trzeba ustawic jak wspomnialem. Jesli masz 4x4 to wystarczy odbyc krotka jazde testowa zeby auto ustawilo czujnik kata skretu itd i znikna wszelkie kontrolki o ile ustawisz kierownice podvzas montazu w punkt 0. Ale jak mowilem kleme minus traktuj konkretnie i przed wlozeniem rozrzerz plaskim srubokretem zeby lepiej weszla. Wtedy jednym zdecydowanym ruchem wsadzisz na miejsce. O ile auto nie jest USA/Kanada to warto oddac na gwarancji do serwisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A to nie do końca prawda, jak masz active steering to trzeba zrobić kalibracje , ale odpięcie akumulatora w takiej sytuacji obowiązkowe ,

czekasz 15min po odłączeniu minusowej klemy , dopiero odpinasz wtyczki poduszki, żadnych dodatkowych czynności nie trzeba robić ,

tylko ostrożnie z poduszką żadnego rzucania itp

informuje że przebicie z tyły kierownicy wejść do poduszki jest dla niektórych osób równoznaczne z przeszłością powypadkową auta i nie trafia do nich

argument że to tylko kierownica była ściągana , a nie odpalone poduszki kierowcy, też radzę jechać do serwisu jak jest gwarancja

opis układu kierowniczego

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/F15/SAV/BMW+X5+30dX/ECE/32

ten element o któym mówisz jest to cały zestaw centrum przełączania

ale jest też sam slizgacz i będziesz miał szczęście jak tylko element nr 2 będzie z linku niżej

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/F15/SAV/BMW+X5+30dX/ECE/61_3203

musisz kupić pod vin swój dla twojego wyposażenia , na pewno nie naprawisz , zresztą tam jest czujnik kąta skrętu, który informuje systemy w tym DSC w jakim położeniu jest kierownica , bardzo ważny element dla bezpieczeństwa prowadzenia ,

kalibracja obowiązkowa ISTA, nie wystarczy tylko odpiąć akumulator aby błędów nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.