Skocz do zawartości

Problem z usunieciem wpisów w CAS - kodowanie


krzych_29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolegów!


Mam mały problem po zainstalowaniu nowego ( używanego - nowszego ) modułu bluetooth TCU 1,5 MOST ECE od BMW E61 nr części 9149615. Procedurę pobrałem od kolegi Twin7 : https://7er.pl/showthread.php/31106-Bluetooth/page4. Przez Tool32 dodałem mój vin - chyba dobrze. Na wyświetlaczu pojawił się Phone, telefon iphone widzi auto lecz po wpisaniu pinu z obudowy modułu niestety nie łączy się. Do tego pojawiła się kontrolka SOS błąd. Idąc dalej chciałem usunąć wpisy $612 odpowiedzialny za wyświetlanie SOS oraz $638 zmienić na $633. Niestety FA nie zapisuje do CAS i wyrzuca błąd coapi 1000. Próbowałem usuwać pojedynczo bez skutku. Może tego vinu dobrze nie zgrało - jak to zweryfikować? Wcześniej kiedy przerobiłem dogrzewacz na pełne webasto to przekodowanie poszło bez problemu. Robione na moim aucie E65 2005.06. Podaję FA przed próbami zmian:


E65_#0305&U6SW%0475$248$255$261$268$2VA$302$316$31 9$320$323$354$403$415$416$423$428$430$431$438$442$ 453$456$464$470$488$494$496$508$521$524$534$536$54 8$601$603$607$609$612$616$620$631$638$672$676$696$ 698$760$801$851$863$879$978*HM21-B110 tam gdzie w kodach występują spacje to jest błąd przeglądarki, normalnie jest wszystko w jednym ciągu.


oraz FA z BMW dotyczy tego samego samochodu:


S2VA Chassis suspens. setup"Adaptive Drive"

S8SA Navigation access request,country-spec.

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S248 Steering wheel heater

S255 Sports leather steering wheel

S261 Side airbags for rear passengers

S268 BMW LA wheel, star spoke 95

S302 Alarm system

S316 automatic trunk lid mechanism

S319 Integrated universal remote control

S320 Deleted, model lettering

S323 Soft-Close-Automatic doors

S354 Green windscreen, green shade band

S403 Glass roof, electrical

S415 Sun-blind, rear

S416 Roller sun visor, rear lateral

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S442 Drink holder

S453 Climatised front seats

S456 Comfort seat with memory

S464 Ski bag

S470 Isofix-System

S488 Lumbar support, driver and passenger

S494 Seat heating driver/passenger

S496 Seat heating, rear

S508 Park Distance Control (PDC)

S521 Rain sensor

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S601 TV function

S603 Fond screen

S607 Preparation, Teleservice

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S616 BMW Online

S620 Voice control

S631 Second receiver in the rear, cordless

S638 Car telephone Professional

S672 CD changer for 6 CDs

S676 HiFi speaker system

S696 DVD changer

S698 Area-Code 2 for DVD

S760 High gloss shadow line

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S978 Innovation package


Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:


Winowajcą błędów w ncs był źle ustawiony port tzn. jego parametry. Po zmianie na właściwe można dodawać i odejmować i kodować itd.


Co do zmiany w BMW E65 TCU Everest ECE z 2005.06 na TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 , jest problem z zmianą VIN za pomocą WinKFP, ponieważ E65 w spdaten nie ma na wyposażeniu takiego modułu. TCU 1,5 MOST ECE zgłasza się w inpe, gdzie mogę podejrzeć jego numer tj. 9231089 , taki numer występuje w spdaten BMW E70 w katalogu data/tele15. W NCS, gdy chcę zczytać trc TCUM wywala bład coapi2041 - co ponoć oznacza błędny VIN . Przed tą próbą odczytu ncs informuje, że pliki tego modułu to miedzy innymi TELE60_2.prg, a ponoć ten nowy moduł ma mieć TELE60_3.prg , nie wiem jak to zmienić.

Czy jeżeli na wyposażeniu E65 nie szły TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 to czy jest możliwe prawidłowe zapisanie tego modułu do tego auta?


Jak można w prosty sposób sprawdzić win przypisany do poszególnych modułów?


Po dodaniu klucza $633 i usunięciu $638, i przekodowaniu , na wyświetlaczu jest "phone", jest aktywny bluetooth . Kiedy robię parowanie na telefonie wyświetla mi się bmw02902, klikam wpisuje pin z nowego TCU1,5 Most ECE, mieli mieli i się nie łączy. Nie wiem czy to wina , że to iphone 5s czy też chodzi o niepoprawny vin i zapisanie modułu do auta.


Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Chętnie pomogę jeśli chodzi o klimatyzację bo tym się zajmuję na codzień, webasto odrobine też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tool32

nazwa C_FG_lesen

sprawdz vin modułu , na polski wchodzisz w każdy moduł bezpośrednio

vin z inpa AIF (UIF) nie ma znaczenia to tylko informacja z programowania może tam nic nie być nie jest istotna

ale jak zakodowałeś do serii moduł TCU to napewno vin poprawny, w takim module szybko zmienia się vin

kod do parowania sprawdź w ista , wyczyść wszystkie poprzednie numery może sa wszystkie zajęte (chyba jest max 4)


Ps co do klimatyzacji to się niestety spóźniłeś z pomocą musiałem sam zrobić wszystko , miałem rozszczelniony i zarazem zatarty kompresor ale trudno był stwierdzić po której stronie , wysokiego ciśnienia lub niskiego ,

musiałem , wymienić , kompresor , skraplacz z osuszaczem , zawór rozprężny, wszystkie oringi nowe i cały układ przepłukać specjalnym środkiem do czyszczenia, , najgorszy parownik bez wyciągania :D

plusem było to że mogłem nowy olej cały dać dla nowego układu , ale sam dałem rade oprócz czynnika r134a :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:


PISZĘ TO W CELACH INFORMACYJNYCH I NIE ODPOWIADAM ZA SZODY POWSTAŁE W SKUTEK DZIAŁANIA WG. MOJEGO OPISU. AKTUALIZACJE I ZMIANY W OPROGRAMOWANIU ROBISZ WYŁĄCZNIE NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!!


Sprawa rozwiązana wszystko działa.


Gdy kiedyś zdarzyło Wam się nabyć jakikolwiek moduł (sterownik) z wgranym oprogramowaniem od innego BMW, którego numer oprogramowania nie odpowiada numerowi waszego ZB number, ale sam sterownik występował w waszym aucie, to należy (napiszę na przykładzie modułu TCU1.5 most o numerze części 9149615 i o wgranym oprogramowaniu nr 9231089 od BMW E60, a w moim E65 najnowsze możliwe oprogramowanie miało numer 9206778):

1. Montujecie i podłączacie sterownik w bagażniku

2. Sprawdzacie w INPA numery ZB i przypisane im numery VIN ( shift+F2, następnie Functional jobs, następnie F3 Anwenderinformationsfeld ) spisujecie numer ZB modułu i sprawdzacie jaki ma przypisany nr vin. Warto sprawdzić czy numer Vin przypisany przy innych podzespołach jest z liczbą kontrolną czy też nie. U mnie było przypisane 7 ostatnich cyfr jak w dowodzie bez numeru kontrolnego i tak samo trzeba przypisać przy zmienianym module.

3. W Sp-daten dla E65 wchodzicie w katalog DATA\TELE15 tam powinny znajdować się pliki: 9206778A.0pa ; TELE15.ATS ; TELE15.DAT ; TELE15.HIS ; TELE15.HWH

4. Zmieniacie zawartość TELE15.HIS w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15his.png

5. Zmieniacie zawartość TELE15.HWH w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15hwh.png

6. Za pomocą BMW Coding Tool trzeba zaktualizować SPdaten i WINkfp:

Po prawej klikacie na select SP-source wybieracie ścieżkę gdzie macie na komputerze katalog z SP Daten dla E65 - ten sam gdzie zmienialiście zawartość plików TELE15, następnie klikacie Update SP-daten , wyskakuje okienko czy zrobić beckup, nie trzeba, następnie gdy aktualizacja się zakończy , kliknijcie Update WinKFP - analogicznie jak z SP-daten. Po aktualizacji wszystko jet gotowe do programowania.

7. Podłączacie prostownik pod maską, uruchamiacie WinKFP, wybieracie F1 comfort mode, następnie F3 Update ZUSB, z listy wybieramy nazwę sterownika jaki nas interesuje (w moim przypadku był to TELE15. Wciskamy F4 i wpisujemy nr VIN, następnie F8 Done, następnie można użyć przycisku F4 Special, następnie F1 read UIf tak aby podejrzeć numery. Następnie F8 done, następnie jeszcze raz sprawdzacie numer VIN u góry ramki programu, następnie F3 Prog.ZB-Update i wyskoczy okienko informujące z jakiego softu przechodzimy na jaki sof w moim przypadku z 9231089 na 9206778 - WinKFP pozwolił na to tylko dzięki zmianom w plikach TELE15 HIS i HWH bez zmian WinKFP aktualizuje tylko w górę. Jeżeli numery są zgodne z naszymi założeniami to klikamy tak, w następnym okienku klikamy ok i ju idzie aktualizacja. W moim przypadku aktualizacja trwała około 30 minut. Na koniec wyskoczy okienko informujące o prawidłowym zaprogramowaniu.

8. Zmiany w piku TRC w NCS i moduł TCU1.5MOST śmiga jak należy.


https://zapodaj.net/110f2bc33f072.png.html


https://zapodaj.net/607b5c704ac0e.bmp.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.