Skocz do zawartości

E91 PreLCI zmiana VIN po wymianie CCC na CIC


dawidszew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Mam E91 320d M47 z 2005r Poprzedni właściciel zmienił CCC na CIC, niestety po zmianie pozostał stary VIN w sterownikach CIC. Chciał bym ogarnąć temat kompleksowo do końca aby wszystko było tak jak należy. Dużo czytałem na forum i znalazłem info że z tak wymienionym zestawem należy się jakoś specjalnie obchodzić - rozumiem że standardowa zmiana VINu przez WinKFP nie jest dobrym pomysłem w tym przypadku. Mam do dyspozycji K-DCAN i ICOM + MOST


Jak ugryźć temat aby nie narobić jeszcze większego bałaganu niż jest aktualnie.


Znalazłem taka instrukcję:



Ale czy ona się dobrze sprawdzi w takim przypadku?


Kolejne pytanie to co z mapami po zmianie VIN, wystarczy wygenerować nowy kod FSC i nowe mapy wgrają się bez problemu?


Ogólnie to że CIC ma inny VIN w niczym mi nie przeszkadza, tylko czytałem że przy takim zestawie nie można "kodować do serii" NSC EXPERT

Chciał bym mieć możliwość swobodnej pracy z NSC EXPERT - ostatnio dołożyłem czujnik zmierzchu i deszczu i chciał bym go dodać do listy FA/VO


Pozatym gdy teraz chcę się połączyć NCS Expert to wyrzuca mi błędy:

Łącząc się przez CAS wyrzuca: FA-Fehler

Łącząc się przez pozostałe sterowniki wyrzuca: VIN is faulty


NCS Expert jest raczej dobrze skonfigurowany ponieważ z inną E91 tylko w pełni seryjną bez żadnych zmian łączy się bezproblemowo, Z E83 też nie było żadnego problemu.


Koledzy podpowiedzcie jak ogarnąć temat aby wszystko było ok i nie narobić sobie dodatkowych problemów.


Z góry dzięki za wszystkie wskazówki


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli teraz cic dziala tzn ze albo jest zainstalowany emulator albo skrypy.

Ncs expertem mozesz normalnie kodowac, tylko jak chcesz cos robic na modulach cica nje laczysz sie z autem "normalnie" tylko za pomoca specjalnie spreparowanego pliku (generalnie wszystko to samo tylko vin ten co w cic).


Ja na twoim miejscu skorzystal bym z BMW CIC Patcher v2. Poszukaj a znajdziesz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam


Mam E91 320d M47 z 2005r Poprzedni właściciel zmienił CCC na CIC, niestety po zmianie pozostał stary VIN w sterownikach CIC. Chciał bym ogarnąć temat kompleksowo do końca aby wszystko było tak jak należy. Dużo czytałem na forum i znalazłem info że z tak wymienionym zestawem należy się jakoś specjalnie obchodzić - rozumiem że standardowa zmiana VINu przez WinKFP nie jest dobrym pomysłem w tym przypadku. Mam do dyspozycji K-DCAN i ICOM + MOST


Jak ugryźć temat aby nie narobić jeszcze większego bałaganu niż jest aktualnie.


Znalazłem taka instrukcję:



Ale czy ona się dobrze sprawdzi w takim przypadku?


Kolejne pytanie to co z mapami po zmianie VIN, wystarczy wygenerować nowy kod FSC i nowe mapy wgrają się bez problemu?


Ogólnie to że CIC ma inny VIN w niczym mi nie przeszkadza, tylko czytałem że przy takim zestawie nie można "kodować do serii" NSC EXPERT

Chciał bym mieć możliwość swobodnej pracy z NSC EXPERT - ostatnio dołożyłem czujnik zmierzchu i deszczu i chciał bym go dodać do listy FA/VO


Pozatym gdy teraz chcę się połączyć NCS Expert to wyrzuca mi błędy:

Łącząc się przez CAS wyrzuca: FA-Fehler

Łącząc się przez pozostałe sterowniki wyrzuca: VIN is faulty


NCS Expert jest raczej dobrze skonfigurowany ponieważ z inną E91 tylko w pełni seryjną bez żadnych zmian łączy się bezproblemowo, Z E83 też nie było żadnego problemu.


Koledzy podpowiedzcie jak ogarnąć temat aby wszystko było ok i nie narobić sobie dodatkowych problemów.


Z góry dzięki za wszystkie wskazówki


Pozdrawiam

Vinu w cic się nie zmienia,chyba że z certyfikatami i fsc pod twój ori vin.

Vin w cic nie ma nic wspólnego z kodowaniem ncsem,gdzieś indziej jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak się składa że kodowałem wiele razy cic po dołożeniu bez zmiany vinu i jakoś nic nie wybuchło ani się nie zjeb...ło.Oświeć mnie czym to grozi :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam tematy na tym forum to niestety nic się tutaj nie dowiesz. Fora BMW mają to do siebie, że jeśli ktoś coś wie jak zrobić to nie podzieli się z innymi w przeciwieństwie do np. for vaga. Sam jestem ciekawy jakie mogą być konsekwencje tych kodowań ale raczej nasza ciekawość nie zostanie zaspokojona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam tematy na tym forum to niestety nic się tutaj nie dowiesz. Fora BMW mają to do siebie, że jeśli ktoś coś wie jak zrobić to nie podzieli się z innymi w przeciwieństwie do np. for vaga. Sam jestem ciekawy jakie mogą być konsekwencje tych kodowań ale raczej nasza ciekawość nie zostanie zaspokojona.

 

Przeciez napisalem dokladne rozwiazanie jakie nalezy wg mnje uzyc. Co do kodowania to sami widzicie ze ja mam inne doswiadczenia a kolega inne. W polsce nie brakuje druciazy z tad czasem cos pojdzie a czasem trzeba kombinowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeśli mówicie że inny VIN w CIC nie jest problemem, to znajdźmy ten właściwy problem.


Więc sytuacja wygląda następująco:


Robiąc pełny test przez ISTA/D otrzymuję taki błąd:

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4385JP_qeqwxhp.jpg


Dodatkowo w szczegółach pojazdu opcje wyposażenia są zacieniowane i nic tam nie pokazuje:

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4386JP_qeqwhpw.jpg



Łącząc się przez ISTA/P otrzymuję taką informację:

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4373JP_qeqwhhe.jpg



Z tego co się dowiedziałem oznacza to że ISTA/P nie może odczytać listy wyposażenia z samochodu i prosi aby wgrać ją z zewnętrznego nośnika, plik powinien się nazywać xmldb.xml i zawierać dane samochodu oraz listę VO rozkodowaną z VIN.

Znalazłem taki wzór pliku xmldb.xml, czy jeśli odpowiednio zmienię wszystkie dane na swoje to ISTA/P normalnie połączy się z samochodem?

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>




FP

E90

0475

ALAT


1CA

205

xxx

xxx





B080






 

Dowiedziałem się też że można za pomocą NCS można wgrać plik .ssd który aktualizuje listę wyposażenia do sterownika.


A teraz łącząc się NCS z CAS otrzymuje taki komunikat:

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4388JP_qeqwhxs.jpg



Łącząc się przez FRM i NFRM otrzymuje taki komunikat:

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG4390JP_qeqwhxq.jpg


Wszystkie operację wykonuję za pomocą ICOMa, który z innymi samochodami współpracuje bez problemu.

Wygląda to tak jak by ISTA miała problem z odczytem VO z samochodu.

Dodatkowo zauważyłem że gdy łączę się NCS z CAS to do VINu na końcu dodane jest dodatkowe 5 - czy to normalne?, Sprawdzając VIN CASu w INPA jest normalny i kończy się: "KY08644"


Jak podejść do tematu aby rozwiązać ten problem?

Edytowane przez dawidszew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA pokazuje coś takiego:


http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4391JP_qeqwraw.jpg


http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4392JP_qeqwraa.jpg


Teraz tak, to co jest zmienione w dniu 2018-09-02 to zrobiłem ja przez WinKFP - wszystko poszło bez problemu. Zmieniłem VIN w FRM i CID, ponieważ myślałem że przez zły VIN w FRM nie łączy się NCS, a CID zrobiłem jakoś tak trochę bezmyślnie z automatu, dopiero po chwili uświadomiłem sobie że przecież to jest cześć CIC i że nie powinienem tego ruszać, na szczęście po zmianie nic się nie stało i wszystko działa bez problemowo tak jak działało dalej.


Z tego co widać INPA widzi CCC zamiast CIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
INPA pokazuje coś takiego:


http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4391JP_qeqwraw.jpg


http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4392JP_qeqwraa.jpg


Teraz tak, to co jest zmienione w dniu 2018-09-02 to zrobiłem ja przez WinKFP - wszystko poszło bez problemu. Zmieniłem VIN w FRM i CID, ponieważ myślałem że przez zły VIN w FRM nie łączy się NCS, a CID zrobiłem jakoś tak trochę bezmyślnie z automatu, dopiero po chwili uświadomiłem sobie że przecież to jest cześć CIC i że nie powinienem tego ruszać, na szczęście po zmianie nic się nie stało i wszystko działa bez problemowo tak jak działało dalej.


Z tego co widać INPA widzi CCC zamiast CIC.

CID jest bez różnicy nie jest jakoś powiązany z cic

Inpa w e60 zawsze pokazuje ccc nawet jak jest fabryczny cic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógł by ktoś pomóc z wygenerowaniem pliku .ssd pod mój VIN?


Wiem że wzór pliku jest następujący:

M E90_CODIERSCHL ALL <- there you write your model...in this case E90

A 001 WBAPP31030A7502352 <- the A and 001 are always the same...followed by the VIN...but this vin has not to be the real vin

E90_*PR96#0914%0475&LUSW$1CA$1CB$205$216$226$235$2 49$255$320$386$402$413$423$428

$431$441$473$481$488$493$494$4AD$502$508$521$522$5 34$548$563$609$610$612$614

$615$616$633$677$6VC$6FL$6nf$6nr$6aa$6ab$6va$761$7 75$7SP$840$851$863$879

$8SC$9BE <- this line is the same as you will find in your FA.TRC file in your ncs work directory...if you want to create a file, you can copy that line out of the FA.TRC file and paste it in the ssd file.

|0000000|0000000|0000000 <- don´t realy know about that but i let it where it is

 


Tylko w moim przypadku nie jestem w stanie wygenerować pliku FA.TRC


Rozkodowałem wyposażenie z VINu :

========================================

Vehicle information

========================================

VIN: WBAVU31010KY08644

Type code: VU31

Model: 320D OL (EUR)

E-F-R series: E91

Series: 3

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M47/T2

Displacement: 2.00

Power: 120 (163 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: A22 - SPARKLING GRAPHITE MET

Upholstery code: FFAT - STOFF/LEDER CITR

Prod.date: 2005-12-02

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2HB BMW light alloy wheel, spider spoke 160

S4AG Interior trim finishers Titanium matt

S6AA BMW TeleServices

S8SP Control unit COP

S9AA Outer skin protection

S200 Diesel particle filter

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S321 Exterior parts in vehicle colour

S386 Roof railing

S402 Panorama glass roof

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S481 Sports seat

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S520 Fog lights

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S620 Voice control

S633 Preparation, mobile phone, Business

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

 

Teraz rozbijając część z FA.TRC doszedłem do czegoś takiego:


E90_<- model

*PR96<-type code

#0914<- ??? - nie wiem do czego to dopasować, proszę o podpowiedź

%0475<-??? - nie wiem do czego to dopasować, proszę o podpowiedź

&LUSW<- tapicerka

$1CA$1CB$205$216$226$235$2 49$255$320$386$402$413$423$428

$431$441$473$481$488$493$494$4AD$502$508$521$522$5 34$548$563$609$610$612$614

$615$616$633$677$6VC$6FL$6nf$6nr$6aa$6ab$6va$761$7 75$7SP$840$851$863$879

$8SC$9BE<- kody wyposazenia, S przed kodem z raportu zastępujemy "$", co należy wpisać jeśli kod zaczyna się na L? - w moim przypadku L801 NATIONAL VERSION GERMANY


Wstępnie wydaje mi się że mój plik .ssd powinien mieć taką postać:

 

M E91_CODIERSCHL ALL

A 001 WBAVU31010KY08644

E91_*VU31#XXXX%XXXX&FFAT$1CA$2HB$4AG$6AA$8SP$9AA$200$249$255$321$386$402$423$428$481$493$494$502$507$520$522$534$540$548$563$609

$612$620$633X801$851$863$879|0000000|0000000|0000000

 

Czym zastąpić: " X " aby plik był w pełni poprawny?

Czy mój tok rozumowania co do składni pliku .ssd jest poprawny, czy powinienem spojrzeć na to w jakiś inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#0914 to jest tzw kryterium czasu czyli tak jak by data produjcji twojego auta ale nie do konca. Dzieki tej informacji samochod oraz opeogramowanie wie, jakie ma wersje sterownikow. Mozesz to zmienic na w pliku na 0909 i dodac 6va - teoretycznie powinien pojawic sie na drzewie sterownikow cic a nie ccc.


Tymi drugimi xami oraz takimi rzeczami jak kolor auta czy rodzaj skory sie nie przejmuj. Jak sie polaczysz z autkiem i zapiszesz to fa do cas i frm i bedzie dzialac, to pozniej sobie to dodasz w programie juz wygodnie.


Masz dolozony przy zmianie port usb do schowka? Jezeli tak to na wszelki wypadek zgraj sobie z cica certyfikaty fsc. Najlepiej wlasnie przez ten port i converter usb - ethernet. Musisz poczytac jak polaczyc sie z cic za pomoca ftp.


Teoretycznie samo zapisanie fa do cas i frm nie powinno skutkowac wywaleniem cic ale lepiej sie zabezpieczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam port USB w podłokietniku - można przez niego wgrywać muzykę, w schowku nie mam USB - są podciągnięte wiązki w koło schowka, ale gniazdo nie jest do nich połączone. Czy USB w podłokietniku też dam radę zgrać certyfikaty?


Znalazłem że potrzebna jest do tego karta D-Link DUB-E100 - musi być szara, nie może być czarna. Nigdzie nie mogę znaleźć szarej, we wszystkich sklepach są tylko czarne. Można ją zastąpić czymś innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie po FTP tylko przez gniazdo usb w schowku - ale masz dokładanego cica i nie wiadomo jak to ktoś podłączył. warto spróbować przez ten port w podłokietniku.

Szarego d-linka znajdziesz tylko na aukcjach jako używany....to można powiedzieć zabytek:)

Mi się nie tak dawno udało kupić na olx za pare groszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę obserwował portale w poszukiwaniu tej karty - na razie nic nie ma. Przyjmijmy że jej nie zdobędę, nie zrobię kopij zapasowej i podczas wgrywania .ssd CIC się wysypie -co może być potrzebne, jaka jest procedura postawienia CIC na nogi?


Przygotowałem plik .ssd dodając do niego rzeczy zgodnie z wskazówkami kolegi Lustek, dodałem też kod odnośnie czujnika deszczu.

 

M E91_CODIERSCHL ALL

A 001 WBAVU31010KY08644

E91_*VU31#0909%0A22&FFAT$1CA$2HB$4AG$6AA$8SP$9AA$200$249$255$321$386$402$423$428$481$493$494$502$507$520$521$522$534

$540$548$563$6VA$609$612$620$633$801$851$863$879|0000000|0000000|0000000

 

Czy teraz wszystko jest poprawnie i mogę to bezpiecznie wgrać do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy pewne postępy. Udało się wgrać listę VO do CAS za pomocą ISTA/P - wczytałem plik .xml, NCS jakoś nie chciał wczytywać tego pliku .ssd.


Podczas połączenia z ISTA/P wyskoczył komunikat że jest niezgodność VINu CAS<->FRM - dodam że wcześniej zmieniałam VIN w FRM za pomocą WinKFP i INPA pokazywała poprawny, drugą zmianę wykonałem za pomocą Tool32 - teraz ISTA/P nie wyrzuca już żadnego komunikatu odnośnie niezgodnego VINu.


Teraz podczas łączenie NCS z CAS wszystko jest ok - ładuje VIN i VO. Mogę edytować FA i zapisywać w CAS bez problemu, podzas zapisywanie FA do FRM też wszystko idzie gładko i nie wyrzuca żadnego błędu.


Chcąc się połączyć przez FRM/NFRM otrzymuje nadal taki komunikat (VO w tle pozostało po połączeniu z CAS, NCS nie ładuje żadnych danych):

http://s2.ifotos.pl/mini/1JPG_qeqqhrw.jpg


Gdzie jeszcze mógł pozostać nie poprawny VIN FRM?




Druga sprawa, gdy połączę się przez CAS i chcę przekodować moduły do serii (pusty plik .man) to takie sterowniki jak CAS, KOMI, FZD kodują się bez problemu.

Gdy chciałem przekodować pustym plikiem FRM otrzymałem taki komunikat:

http://s5.ifotos.pl/mini/2JPG_qeqqhxp.jpg


Gdy chciałem przekodować pustym plikiem JBBF otrzymałem taki komunikat:

http://s2.ifotos.pl/mini/3JPG_qeqqhrq.jpg


Jakie kroki dalej wykonać aby rozwiązać problem do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
dawidszew, czy udało Ci się rozwiązać ten problem? Zdaje się że mam tą samą sytuację. Inne moduły da się kodować a przy próbie sczytania NFRM wyskakuje nieustannie ten sam błąd. Auto również jest po zmianie z CCC na CIC. Może ktoś inny zna rozwiązanie tego problemu? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.