Skocz do zawartości

[e60] Wymiana EGS, programowanie, potrzebna pomoc.


mcmt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam!


Miałem problem z martwym EGS w 6hp19 1071010029

Numer EGS Bosch 0260550010


Po zakupieniu EGS'u o tym samym numerze i wymianie, pojawiła się komunikacja z EGS i nie wyświetlało już błędu skrzyni, ale skrzynia działała tylko na 3cim biegu (jakby tryb awaryjny, ale nie było żanej o tym informacji na desce rozdzielczej. W INPIE występował jeden błąd odczytu prędkości z DSC bodajże).


EGS ZB-Nummer miał 7593794


EGS nie przyjmował kodowania, ani programowania WinKFP [update ZUSB] + [VIN].


Zdecydowałem zaprogramować coś innego, ale z tej samej ECU family: [Choose ZUSB] GKE215 - 7598440.


Ku mojemu zdziwieniu program przyjął. Teraz nie mogę nawet ruszyć lewarka z P.


Pytanie: który program powinienem wybrać do tej skrzyni, ponieważ nie mam na liście oryginalnego 7593794?


Moje SP-Daten 20.09.2012

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ISTA P powinna sama zaproponować odpowiedni ZBnr (ZUSB nr) dla twojego modelu i zrobić kodowanie do serii

trzeba było przed programowaniem zakodować NCS z innym vin wcześniej i sprawdzić czy chodzi do tego potrzeba emulować moduł komunikacyjny w NCS z vin tym w skrzyni a FA dla twojego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Eeech, to kolejna rzecz, która się rozbija u mnie o brak ISTA-P... Będzie trzeba to zmienić. :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uparcie w poszukiwaniu ZUSB 7593794 znalazłem go, ale w SP-Daten e87 (są z 2011). Natomiast SP-Daten e60 mam z 2009. Pytanie czy fleshować z powrotem 7593794 z SP-Daten e87?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po wgraniu softu z e87 skrzynia działa znowu tak jak działała (tylko 3ci bieg).


Przypomniałem sobie, że mam inne, identyczne 530i z tego samego roku, tylko to jest kombi 8.2005 NL71 i tu jest soft 7564222. Auto z wymienionym EGSem to 10.2005 NE71 sedan.


W kombi mam soft 7564222 i jak znalazłem https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwimmcDBv63cAhV00aYKHUMIBnkQFjAAegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fmhhauto.com%2FThread-BMW-E60-Gear-Coding%3Fpage%3D2&usg=AOvVaw2R3SLIsf-YYbeewVFrezax jest to najnowszy soft do tych skrzyni w EU.


Jednego się boję, soft jest z innego ECU FAMILY (GKE211) a aktuanie poruszałem się w GKE215. Flashować? :duh: :?:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie przyjmuje kodowania z ECU FAMILY GKE211. Jeśli powyższy link mówi prawdę, że do aut typ NE71 właściwy soft to 7564222 z GKE211 to oznacza, że kupiłem niewłaściwy EGS. :duh:


Fajnie byłoby, gdyby ktoś z Kolegów to potwierdził.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISTA P powinna sama zaproponować odpowiedni ZBnr (ZUSB nr) dla twojego modelu i zrobić kodowanie do serii

trzeba było przed programowaniem zakodować NCS z innym vin wcześniej i sprawdzić czy chodzi do tego potrzeba emulować moduł komunikacyjny w NCS z vin tym w skrzyni a FA dla twojego modelu

 

Din76 Chodzi o kodowanie z użyciem pliku .ssd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Din76 Chodzi o kodowanie z użyciem pliku .ssd?

Tak można pominąć niezgodność z vin i zakodować pod wyposażenie mając inny vin w sterowniku

co do problemu jak odnaleźć zbnr najnowszy dla twojego old numeru oryginalnego to mogę to zrobić ,

potrzebny mi vin auta i old ZBnr numer sterownika skrzyni

ale zaprogramowanie go do skrzyni nie będzie łatwe zawsze będzie błąd programowania w trybie comfort mode winkfpt

przy wyborze ZUSB (ZBnr) numeru z innej rodziny sterownika ,

tylko funkcja expert mode może pominąć to i zaprogramować prawidłowym numerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za odzew Din!


ISTA-P zaproponowała wymianę hardware.

Oryginalny sterownik jest martwy.

VIN to Cecylia Mateusz 03534.

Din, potwierdź proszę jaki numer softu jest mi potrzebny. Narazie wiem z linka powyżej, że do aut typ NE71 powinien być 7564222. Aaa, i czy mógłbyś napisać jak za pomocą Expert Mode zfleshować soft innej rodziny sterowników? Narazie zgodnie z AIF adres EGSu to 18, a WinKFP w expert takiego adresu nie przyjmuje.


Aktualnie mam kupioną całą skrzynię, wyjętą z auta typ NE71 (czyli ten sam co mój). Skrzynia ma numer 1071010029. I tylko w ten sposób można zakupić prawidłowy sterownik (wiedząc numer skrzyni z którego pochodzi).


Dzwoniłem nawet do ZF, gdzie zostałem uprzejmie poinformowany, że mogą mi sprzedać tylko sterownik wraz z mechatroniką nowy, właściwy. Gdy poprosiłem, aby ktoś mi przeczytał co jest napisane na tym nowym, właściwym sterowniku powiedzieli, że napisy i numery na sterowniku nie mają znaczenia, mogą być identyczne, a procesor będzie inny (co potwierdziła moja historia).


Uważam, że taka nieprzyjemna praktyka ZF ma na celu wyeliminowanie wtórnego rynku części do tych skrzyń. Dość mocno rozczarowała mnie marka ZF.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podepnę się pod temat, ponieważ od zakupu nie mogę się uporać z błędem EGS 51AD i brak info o prędkości kół.

Swoją drogą przy zmianie ciśnienia opon bez potwierdzenia w iDrive nie wyskakuje mi komunikat przebitej opony, a w poprzedniej E60 wystarczyło dosłownie o 0,1 zmienić i już pojawiał się komunikat.


Dodam jeszcze że gdy "utylizuję" opony (w miejscu) to przy górnych obrotach często pojawia się błąd tempomatu, który zawsze działa dobrze i z ABS'em też problemów nie miałem nigdy..


Ostatnio miałem robioną aktualizację większości sterowników, adaptację skrzyni, przepustnicy i co tylko się dało, ale skrzynia nadal faluje na zimnym w przedziale ok. 1500-1800 i nieco przy hamowaniu silnikiem (zjazdy). W tym przypadku to chyba raczej mechatronika, ale się nie znam..


M54B30 i ZF 6HP26 (skrzynia przez poprzednika wymieniana)


Pomóżcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.