Skocz do zawartości

WinKFP brak softu do zb DDE


Czyzzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio pojawił mi się błąd EEPROM w INPIE w module DDE. Doczytałem, że należy wgrać ponownie oprogramowanie do modułu sterownika silnika. Odnalazłem zb number 7788519. Niestety w żadnym z sp-daten nie udało mi się odnaleźć tego modułu. Ściągnąłem kilka wersji sp-daten (m.in. 49.0, 50.2) niestety bez skutku. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć co robić dalej w tej sprawie ?

Najprawdopodobniej jest to DDE 4. Więc czy musze podawać stary ZB-number, czy też mogę zrobić update DDE4 oraz podać VIN i automatycznie wyszuka odpowiedniego aktualnego oprogramowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wiesz, że jest to DDE4 to (piszę z pamięci więc może być ciut inaczej):

- wejdź sobie do NFS/Data/Exx/DDE4

- odszukaj pliku z rozszerzeniem .HIS

- w środku masz pierwsze dwie kolumny. Pierwsza to stary numer, a druga to nowy. Wyszukaj swój numer. Jeżeli pojawi się w pierwszej, skopiuj odpowiadający mu numer z drugiej kolumny i szukaj po nim. Rób tak dotąd, aż znaleziony przez ciebie numer będzie tylko w drugiej kolumnie. To będzie najnowszy numer softu do wgrania.


Jeśli nie będzie tam twojego numeru, to:

- albo masz jednak inne DDE niż DDE4 (poszukaj w innych)

- albo odpisałeś zły numer softu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki ! W pliku o którym mówisz jest mój numer.

Niestety tego kolejnego po wpisaniu w WinKFP również nie odnajduje. Rozumiem, że kolejnym krokiem jest wyszukanie numeru z drugiej kolumny i odnalezienie go w pierwszej i kolejny w drugiej będzie następną aktualizacją ? Nie wiem czy zrozumiale to opisałem ?

Próbował ktoś wgrywać bez podłączonego prostownika / akumulatora z drugiego auta DDE ? Bo nie wiem jak mocno jest to ryzykowne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, jak znajdziesz numer w drugiej kolumnie, kopiujesz go i szukasz po tym numerze. Jak znajdziesz w pierwszej, to znowu kopiujesz numer z drugiej i szukasz po nim. Wyszukiwanie kończysz jak znaleziony numer będzie tylko w drugiej kolumnie.


Ściągnij sobie program BMW Coding Tool. Będziesz mógł za jego pomocą "zainstalować" (z sp daten ) wszystkie wymagane pliki do programowania/kodowania pod swój model auta.


Absolutnie nie polecam programować ( a nawet kodować ) aut bez dodatkowego źródła prądu. W ten sposób sami prosimy się o problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, aktualizowałem wlasnie sp-daten przy pomocy coding tool'a. Ok, więc jutro podłączam aku pod drugie włączone auto i programuję. Jeszcze takie pytanie, czego można się spodziewać po aktualizacji sterownika ? Robię to głównie ze względu na błąd EEPROM, ale czy wpłynie to również jakoś na pracę silnika ? Rozumiem, że każdy kolejny soft to jakieś poprawki dotyczące m.in. mieszanki paliwowe, kąta wyprzedzenia zapłonu itp. ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jest. Kazda aktualizacja wnosi jakies poprawki do dzialania danego systemu.

Powinienes rowniez zaktualizowac DSC/ABS i automat jesli to posiadasz. To wszystko ze soba wspolpracuje i musi "gadac" tym samym jezykiem.


Musisz miec na uwadze ze kazda aktualizacja ponosi za soba lewne ryzyko uwalenia sterownika. I wtedy masz szybki kurs winkfp w trybie experta lub emergency flash (czasem sie udaje uratowac) albo zakup nowego:)

Tak wiec jak palisz zaopatrz sie w dodatkowa paczke fajek na nerwy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, dzięki za rady. Akurat nie palę ale w takim razie jakieś 0.5l będzie potrzebne w razie czego na opłakanie smutków.

Auto to e53, zatem jedynie co mogę zaktualizować to chyba tylko DDE i własnie sterownik skrzyni.


Ok, jestem po wgraniu nowego softu. Na obecną chwilę nie dostrzegłem żadnych mian. Chodziło mi głównie o usunięcie błądu EEPROM. Zobaczymy czy wróci po jakimś czasie. Oczywiście podłączyłem się do odpalonego auta.

Po za tym sporo napociłem się podczas przegrywania softu. Miałem chyba dużo szczęscia, że sterownik nie został uwalony, ponieważ 3 razy nie powiodła się próba wgrywania. Pierwsze podejście praktycznie na samym początku błąd, od razu brak komunikacji ze sterownikiem INPĄ, błąd Injection fuel itd. Kolejna próba doszło do 100 % i oczekiwało na kliknięcie OK, ale po kliknięciu również fail jak w pierwszym przypadku, 3 próba tak samo. Dopiero po 4 razie sukces. Nie wierzyłem, że udało mi się ożywić. Potem PA Scannerem wyczyściłem errory z innych modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, aktualizacja softu poprze WinKFP nie spowodowała zniknięcia błędu 5696 EEPROM. Doczytałem że trzeba zrobić jakąś synchronizację DIS'em, niestety akurat DIS'a nie posiadam. Próbowałem podziałać coś INPĄ i skończyło się tym,że auto przestało odpalać - zrobiłem EWS-Startwert uebertragen. Na szczęście po resecie - EWS-Startwert zurucksetzen auto zaczęło odpalać z powrotem. Czy ktoś wie dlaczego tak się wydarzyło ?

Czy PA Scannerem, NCS'em, Tool32 jestem w stanie dokonać tej funkcji co DIS Adjustments programms ?

Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, musiałem coś źle zrozumieć z tym przeładowaniem WinKFP. Mimo wszystko warto było zupdatować sterownik. Po za tym wczoraj udało mi się uruchomić DIS'a, więc opcja Program all adjustment i chyba udało się pozbyć błędu EEPROM. Na razie nie powrócił. Przy okazji posiadania już DIS'a chyba pokuszę się też na ograniczenie EGR. Pokazuje mi się ciągle jego błąd, a to podobno pomaga się go pozbyć ? EGR był już czyszczony i sprawdzany, jednak błąd powraca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyczyną może być przetwornik ciśnienia a nie sam zawór egr, ale ogranicz i sprawdź.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczylem, wrzuciłem 40mg/stroke. Błąd powraca. Hmm przetwornik cisnienia, wartości sprawdzę gdzieś w inpie ? Czy może gdzieś wpasowac sie z multimetrem i powinny pojawic sie konkretne volty ?

Aa kwestia jeszcze zapewne szczelnosci wezyka podcisnienia. Chociaż wygląda jakby ktoś już go wymieniał. Bo od turbo i gruszki musiałem wymienić, gdzieś była nieszczelność


Edit.

Ok już dopatrzyłem, chodzi o zawór sterujący EGR. Myślę, że będę musiał po prostu dobrać się do EGR i sprawdzić czy w ogóle jest reakcja z jego strony po wciśnięciu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.