Skocz do zawartości

Kontrolka pomarańczowa check engine i błędy.


htiwag

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam prośbę do znawców tematu. Wyskoczyła mi kontrolka pomarańczowa CHECK ENGINE. Oprócz tego że ta kontrolka się świeci, nic się nie zmieniło w pracy i mocy silnika. Udało mi się u znajomego odczytać kody błędów OBD2. Czy ktoś mógł by je odkodować lub zinterpretować?

 

System:

Short circuit to positive or open circut - additional water pump code 00A6D1

Motor Control:

Fault current plausibility code 002A70

AfterCat 02 sensor aging, Bank 1 code 002C6D

AfterCat 02 SENSOR switched code 002C6A

Lambda probe front catalyst code 002C45

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Dodam że błędy zostały usunięte i kontrolka CHECK ENGIN zgasła, ale pojawiła się ponownie po dwóch tygodniach.

Jeśli chodzi o paliwo, to z góry piszę że tankuje tylko na Shellu zwykłe paliwo 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A6D1 dodatkowa pompa wody,

2A70 dotyczy serwomotoru valvetronica,

2C6D sonda za katalizatorem na banku 1,

2C6A sonda za katalizatorem,

2C45 może mieć związek z sondą.

Trzeba podejrzeć pracę sond.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzenia ich odczytów programem diagnostycznym do bmw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dziś podłączyłem inne urządzenie OBD2, z inną aplikacją :

 

Błędy które wyświetliło to:

 

P0041 (Potwierdzony)

P1168 (Niezweryfikowany) / Opis: Układ paliwowy i dolotowy tzn : Awaria niskiego zasięgu czujnika szyny paliwowej

 

I tu pytanko, ostatnio wymieniłem środkowy tłumik, czy to może mieć z tym jakiś związek?

 

W aplikacji mam możliwość sprawdzenia odczytów pod czas jazdy z sond Lambda; w jakich warunkach te odczyty są potrzebne żeby sprawdzić czy coś jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Więc potwierdziłeś, że sonda za katalizatorem umarła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taka pora roku, chyba, że ubywa płynu to inna kwestia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Hej, a jak sprawdzić w INPA który błąd wywala check engine? Wchodzę w inpie w silnik i tam mam na przykład 5 błędów, podane kilometry kiedy to się stało itd. Czy muszę zapamiętać dokładnie na liczniku ile kilometrów miałem przejechane i kiedy to się stało czy jest na przykład inna opcja?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

masz błędy zapisane do pliku w


EC-APPS/INPA/BIN/ otwórz w notatniku plik na_fs.tmp

ale musi być to zczytanie z samego silnika nie ogólnie gdzie nie ma wykładni

skopiuj zawartość i przetłumacz sobie i będzie pisać jaki błąd powoduje zapalenie kontrolki ostrzegawczej silnika,

a który nie powoduje zapalenia kontrolki silnika .

jak błędy po niemiecku to

"Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer "

tłumaczenie

Flaga ostrzegawcza: błąd 48 nie spowoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej

inny błąd ale też nie powoduje zapalenie lampki ostrzegawczej

----------------------------------------------------------------------------------------------

Controller : 12 DME/DDE - D50M57E0 - Dieselelektronik DDE 5 6 Zylinder M57

Job State : OKAY

Failure Place : 18442 0x480A - 480A Partikelfiltersystem

Failure Symptom : 4995 Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck ueber CRT-Schwelle)

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 34 Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

F Overflow : ---

Errorclass Nr : ---

Errorclass Text : ---

P-Code : 0 --

SAE-Code : ---

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 1

Logistic Counter : 40

Heilungscounter : ---

Event DTC : ---

Failure Kinds : 3

kind of Error : 1 61 Fehler in Entprellphase

kind of Error : 2 61 Fehler in Entprellphase

kind of Error : 3 61 Fehler in Entprellphase

1. Data Set

Environment Amount : 10

Environment KM : 244776

Environment Time : ---

Environment Set 1 : 158 Motordrehzahl 6.895600E+002 1/min

Environment Set 2 : 149 Kühlmitteltemperatur 8.626523E+001 °C

Environment Set 3 : 211 Aschenmasse im Partikelfilter 1.998002E+000 g

Environment Set 4 : 182 Einspritzmenge 6.301440E+000 mg/Hub

Environment Set 5 : 129 Luftmasse pro Zylinder 3.843972E+002 mg/Hub

Environment Set 6 : 212 Rußmasse im Partikelfilter 2.397602E+001 g

Environment Set 7 : 208 Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 9.195018E+001 m^3/h

Environment Set 8 : 216 Differenzdruck über Partikelfilter 1.575377E+002 mbar

Environment Set 9 : 200 Abgasgegendruck vor Partikelfilter 7.483040E+002 mbar

Environment Set 10 : 139 Umgebungsdruck 9.846105E+002 mbar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jasne, dzięki za info. Już znalazłem:


Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen


Czyli nie każdy błąd zapala check engine light. U mnie to termostat bo przedobrzyłem i założyłem taki co się otwiera na 95 stopni a fabrycznie jest na 105 i wyrzuca check engine, że się za wcześnie otworzył i czy teraz da radę to jakos zakodowac czy tylko zmiana na ori termostat, który tez mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.