Skocz do zawartości

Korekcje wtryskow prosba o opinie.


maro1705

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent x3 2004 3.0d 204km

Objawy czasem szarpie przy przyspieszaniu. Spaliny smierdza ze po wjezdzie do garazu trzeba wietrzyc. Kopci jak star. Trochu slabszy. Wiem ze gdzies jest pekniety kolektor wydechowy ale nie mialem czasu sie tym zajac.

Bledy swiec zarowych i modułu wiec nie ma nic do rzeczy na ciepłym silniku. Był rowniez blad przeplywomierza ale po wykasowaniu narazie sie nie pojawil.

Na moje oko cylinder 1 i 5 nie domaga reszta nadrabia.

przy okolo 70 stopni korekcje maja na -1.30 do -1.60

http://imgie.pl/image/8vXBR

http://imgie.pl/image/8vc3r

http://imgie.pl/image/8vYz6

 

Prosze o opinie nim oddam auto do mechanika i mnie nasciemnia.

Z góry dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zajmij się kolektorem, bo to ma wpływ na pracę silnika. Jak już będzie ok to pokaż korekcje z zimnego silnika oraz po po pełnym rozgrzaniu, na podstawie tego co podałeś nie można jednoznacznie stwierdzić, który wtryskiwacz jest najgorszy, ale albo 5 albo 6, 1 na razie zostaw w spokoju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie kumam wogole tej korekcji..

Juz sam nie wiem czy lejacy wtrysk jest na minusie czy na plusie?

Co fachowiec to opinia..

I nie rozumiem co ma kolektor do wtryskiwaczy.

Na co dzien używam tego samochodu i ciężko oddać do mechanika.

A chciałbym wszystko zrobic za jednym odstawieniem do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób sobie test, odpal silnik, włącz korekcje i wypnij np. rurę od egr albo od przepływomierza, wtedy zobacz czy korekcje nie zmieniają się. Przykro mi bardzo, że przedstawiłeś niewystarczające dane do stwierdzenia na 100%, który wtryskiwacz masz do wymiany. Jak pojedziesz do bosch service to postawią korzystną diagnozę, 6 szt. do regeneracji :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Korekcje jak sama nazwa sugeruje (korekta wtrysku ) to na minusie i na plusie jest dobrze jeśli są mieści w granicach normy ,

sterownik ogranicza te które mają zbyt obfity wtrysk, a przyśpiesza te które nie domagają i wymagają zwiększenej dawki paliwa ,

zrób sobie test na gorącym silniku (80stppni minimum) włącz ista i zobacz

tam będziesz miał jakie wartości są dopuszczalne na minusie i na plusie

gorzej jak jest poza skalą gdzie już sterownik nie może korygować wtdedy to na ogół wymiana tak samo jak błędy wtryskiwaczy kwalifikują taki wtryskiwacz do regeneracji lub wymiany

Zdziwiłbyś się jak wielu mechaników pośpiesznie wymienia wtryskiwacze i to tylko z powodu korekcji więcej niż 1+ lub 1- :D

jak zobaczysz ista to się dowiesz do ilu sterownik może korygować wtrysk jest to na ogół więcej niż 5+ i 5- ale pod uwagę brane są nie tylko wolne obroty

więc może to się różnić od tego co na wolnych obrotach , ale jeśli korekcje przekraczają normy to zostaje zapisany błąd w sterowniku .

Ogólnie przyjmuje się im nowszy model silnika , i ciśnienie wtrysku wieksze , wieksza ilość wtrysków na 1 udar to korekcje są coraz bardziej dokładne i coraz mniejsze odchylenia na plus i na minus

Dlatego zalecenia producentów układów wtryskowych jest takie aby wymieniać wszystkie wtryskiwacze w tym samym czasie aby miały podone korekcje jak najniższe ,

oczywiście nie stosowali tej zasady jak były samochody na gwarancji , tylko wymieniali jeden lub dwa uszkodzone wtryskiwacze :D ,

dopiero jak gwarancja się skończyła to zalecenia były takie aby wymieniać wszystkie w tym samym czasie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak korekcja przekracza +-3 w r6 to już jest odczuwalna nierówna praca silnika, w r4 wcześniej, bo w okolicy 2, więc co z tego, że koryguje do 4,9 jak silnik i tak źle pracuje :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytaj dokładnie tekst który napisałem +5, -5 to dane które są brane pod uwagę nie tylko na wolnych obrotach

ale jego korekcje są OK http://imgie.pl/image/8vc3r

chyba że przed chwilą je wykasował i minie jakiś czas zanim powróci do prawidłowych

równomiernna zgodnosć obrotów to czynnik na który wpływ mają korekcje , jak mieszczą się w normie to silnik chodzi równo

korekcje mają wpływ na wygładzenie pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. dzisiaj miałem chwilkę czasu żeby potestowac auto.

Ostatnio odezwal sie bledem przeplywki.

 

Zrzuty z ekranu okolo 3500 rpm tryb manual 3 bieg na tempomacie.

http://imgie.pl/image/awfB6

http://imgie.pl/image/awm1I

http://imgie.pl/image/awJoJ

http://imgie.pl/image/awdIT

http://imgie.pl/image/awrWH

 

a tutaj z wolnych obrotow

 

http://imgie.pl/image/awuf7

http://imgie.pl/image/awMtV

 

i blad

http://imgie.pl/image/awqxn

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi i jakies podpowiedzi co z tym fantem dalej robic .

Od czego zaczac. Pozdrawiam i zycze wesołych swiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz błąd przepływomierza, pokaż zakładkę z 5 zdjęcia ale na wolnych obrotach po rozgrzaniu a najlepiej nagraj film podczas jazdy, kilka przyspieszeń z gazem w podłodze bez odpuszczania z prędkości ok 80km/h. Korekcje na wolnych obrotach są po pełnym rozgrzaniu? To ważne info, miały być na całkiem zimnym i po rozgrzaniu do tych 88 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich

Mam ogromną prośbę bo walczę z tematem już od kilku miesięcy i nie mogę, a w zasadzie nie mogą sobie poradzić mechanicy. Problem polegał na tym że przy porannym albo po dłuższym postoju około 7-8h auto przy odpaleniu zostawia potężną biało-siwą chmurę pracuje w miarę równo lecz bywało lepiej teraz do rzeczy co zrobione zostało.

Mianowicie w tamtym roku rozrząd plus do tego sterownik świeć żarowych i świece więc to odpada w tą zimę nie odpuściłem i postawiłem do innego mechanika i zaczął sprawdzać wtryski etc. ale powiedział, że to będzie ostateczność i najpierw sprawdzi ciśnienie na cylindrach no i wyszło dobrze wiec wziął i wyciągnął wtryski na stół i wyszła do wymiany jedna końcówka wtrysku więc złożone do kupy i tak jeżdżę miesiąc ale uważałem, że jest gorzej mianowicie auto odpala tak samo troszkę ciężko ale za samochodem dużo więcej dymu jakbym "lokomotywę" odpalił albo "STARA" do tego auto więcej spala paliwa tak około 2-3 litry na 100km sprawdzone z dystrybutorem tym samym.

Tak więc postanowiłem że jadę do serwisu i przedstawiam sytuację gość był średni miły ale powiedziałem żeby nie rozmawiał ze mną jak z dzieckiem mniejsza o większość - wziął auto do sprawdzenia i powiedział, że zamieni wtryski kolejnością po tym zabiegu zadzwonił i powiedział, że korekty nie zmieniają się więc najprawdopodobniej jest przytarty cylinder i chce w lutym zajrzeć do niego kamerą no i teraz nie wiem co mam robić i tak dziś poszedłem do garażu laptop w ręce i pomiary korekt kolejno przy 75st. następnie 90st, 97st, i 97st przy 3500 rpm i tu mnie wychodzą jeszcze gorsze niż u niego poniżej wszystkie screen-y.

Proszę kolegów o prośbę w ocenie tego wszystkiego i jakieś porady albo sugestie.

 

Pomiar przy temp. 75C

http://imgie.pl/images/2018/01/20/75C4b597.md.jpg

 

 

Pomiar przy temp. 90C

http://imgie.pl/images/2018/01/20/90C2c9878.md.jpg

 

Pomiar przy temp. 97C

http://imgie.pl/images/2018/01/20/97C4695c.md.jpg

 

Pomiar przy temp. 97C przy 3500rpm

http://imgie.pl/images/2018/01/20/97C3500rpm502c3.md.jpg

 

A tu pomiar z KTS-a w serwisie przed zamianą kolejności i po.

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_92918b081.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_929284572.md.jpg

 

A to ze stołu EPS

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_92934bfeb.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9294e0d00.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_92950e734.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9296fdb64.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9297edbc6.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9298b1fb1.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9299088fd.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_930060283.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_93012d034.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9302fe3eb.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9303c275e.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_930451237.md.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Mam jeszcze pytanie jak zrobić to poprawnie?

Czy zdjąć przewód powrotu z dysz i zaślepić wszystkie 4szt, a w ich miejsce założyć menzurki.

Pytam ponieważ nie ma raczej opcji żeby rozpiąć wężyk powrotu na każdym wtrysku, jest to dość mocno zaciśnięte na każdym trójniku.

Coś takiego?

http://imgie.pl/images/2018/01/21/Istalacja6f438.md.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Co może być przyczyna zlych korekcji wtryskiwaczy na zimnym silniku? Poniżej zdjęcie z pomiarów na ok 40st. Jak był całkiem zimny to korekcje spadały poniżej -4 na 1 cylindrze.

MBmOeiC.jpg


Po rozgrzaniu wracają do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Jake są dopuszczalne korekty wtyskiwaczy bmw f31 2.0 184km.

Na zimnym silniku 0-70*C pod obciązeniem (obroty do 1,5 i 2k na zmiane biegow skrzynia automatyczn) slychac takie trykotanie. Na bimmertool wchodzi mi dość duża odchyłka na 2wtryku.

Niestety dzisiaj sobota i nikt mi nic nie ruszy.

Moje pytanie to jaka jest dopuszczalna korekta wtryskiwcza/wtryskiwaczów chodzi mi o granice ktorej lepiej nie przekraczać u mnie odychłka jest na bardziej + raz pojawiło sie +3 na zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.