Skocz do zawartości

blad 2a99 DME crankshaft-exhaust camshaft,reference


gogos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktos moze podpowiedziec co to jest za blad 2a99 crankshaft-exhaust camshaft reference zapalil mi sie 3 razy chek ale po zgaszeniu auta nie swieci auto caly czas poszarpuje glownie przy 1500 obrotow przy zmienie biegow jak daje gazu to na chwile jak by mial odciecie i idzie dalej ale w tym momencie nie pojawia sie zaden chek a auto przerywa caly czas na cieplym i zimnym silniku.Czy ten blad moze byc wspolzalezny z czyms innym myslalem o wymianie cewek i swiec bo auto sie tak zachowuje jak by cewki byly padniete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamień elektrozawory, przyczyną tego błędu w aucie, które sprawdzałem (320i n43) był właśnie elektrozawór po stronie wydechu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź na realoem.com, ale po co chcesz tam zaglądać skoro błąd sugeruje coś innego?

Masz tu pokazany:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VF51-EUR-02_2007_E90_BMW_318i&diagId=11_3173#13627594047

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nazwa błędu mówi, że pozycja wałka rozrządu od zaworów wydechowych nie zgadza się z pozycją wału korbowego.

Może być problem z którymś z czujników albo z rozrządem.

W N47 DDE sprawdza synchronizację wał - wałki przy uruchomieniu silnika. Nie wiem jak u Ciebie.

Jak dla mnie taki błąd to "czerwony alarm".

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij i wyczyść czujniki wałków rozrządu. Zazwyczaj jest tam sporo mazi. Dla sprawdzenia zamień miejscami i zobacz czy błąd się przeniesie na wałek ssący.

 

I tak jak kolega wyżej napisał ten błąd wskakuje na

"pozycja wałka rozrządu od zaworów wydechowych nie zgadza się z pozycją wału korbowego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem, w n43 ten błąd powodował elektrozawór po stronie wydechowej, miałem takie auto u siebie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam mam podobny błąd w e60 520i, 2a99 czujnik pozycji wału korbowego, wylotowy wał rozrządu,, korelacja, dodatkowo błąd 2a87 wydech vanos. Zamieniane miejscami były elektrozawory, wymieniony również czujnik położenia wałka. Problem nadal jest, check engine zapala się raz na tydzień najczęściej rano zaraz po odpaleniu po wyjęciu i włożeniu kluczyka znika i już sie nie pojawia aż znowu upłynie pare dni. Jakieś pomysły, czy to już rozrząd woła o wymianę? przebieg 125 tys udokumentowany. Ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze spróbować przed wymianą rozrządu? dodam że po zapaleniu check nie ma utraty mocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam mam podobny błąd w e60 520i, 2a99 czujnik pozycji wału korbowego, wylotowy wał rozrządu,, korelacja, dodatkowo błąd 2a87 wydech vanos. Zamieniane miejscami były elektrozawory, wymieniony również czujnik położenia wałka. Problem nadal jest, check engine zapala się raz na tydzień najczęściej rano zaraz po odpaleniu po wyjęciu i włożeniu kluczyka znika i już sie nie pojawia aż znowu upłynie pare dni. Jakieś pomysły, czy to już rozrząd woła o wymianę? przebieg 125 tys udokumentowany. Ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze spróbować przed wymianą rozrządu? dodam że po zapaleniu check nie ma utraty mocy

 


Udało Ci się rozwiązać problem mam tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Witam

Mam ten sam problem błąd 2a99

Wyciągnąłem czujnik po stronie wydechowej (lewej)

Wyczyściłem wsadziłem spowrotem.

Po jakimś czasie błąd powrócił.

Więc postanowiłem wyjąć oba wyczyścić i zamienić miejscami. Z myślą skoro czujnik z lewej strony jest trafiony to błąd przeniesie się na stronę ssąca podejrzewam błąd wtedy by wyskoczył 2a98.

Po wyczysczeniu i zamienieniu miejscami czujników dzisiaj znów pojawił się błąd 2a99


Jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety błędu nie rozwiązałem, te dwa błędy wyskakują mi co jakiś czas raz na tydzień raz na dwa. Elektrozawory były zamienione miejscami, błąd dalej był na wydechu, nowy czujnik położenia walka też nic nie dał, w końcu wymieniony rozrząd a błąd jest nadal. Brak mi już pomysłów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.