Skocz do zawartości

Sprawdzenie przepływomierza w silniku N46B20


K_AMI7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie przekopałem Internet i nie wiem nadal jak w INPA sprawdzić parametry pracy przepływomierza. Auto niesamowicie zamula w dolnym zakresie obrotów, przy ruszaniu i mocnym dodaniu gazu słychać potworne buczenie z silnika.

Dodam, że problem nie występuje na zimnym silniku i silnik pracuje w porządku.

 

W INPA w zakładkach Analogwerte mam takie parametry:

 

y4mUvvs4Jsy5skHT6uBX8Ew62bdqO0Iyvxf_pFWjFfq6di2eWSBWDJDn1QnRBwj_eGgKHLkgtCqULLG6IFrWDmfDABStvo6IRik6v71fNWj-xh9SD5WqP7bVmvAV9YpiWIhvgjfi4otYPmqH998wPPEX-qbC_NLZIk-G0cK0RFj9K5jFn3X4ptn6Y3AeqCc2oP0Wyb82r27daxK2fTcz7ALKw?width=1912&height=1029&cropmode=none

 

Oraz parametr Differenzdruck im Ansaugluftsystem: Czym jest ten parametr? Czy to jest właśnie wskazanie z przepływomierza? "Druck" po niemiecku oznacza ciśnienie.

y4miUhibzhQ3Z7T6dpo5nZxKoyoMjp9d0wuG7Bm0_mCBAMr_KOFi8WxUnFoG_Bo5HA4jlzQhQkqmZcjLrGWme1tM87guZbjFOwoskKUU3xSSWQ7Q9REfXVX4UvtVwwbvAI-5pSgeCYRNlK9TKWpj7LeU50BDFm1kTp-osApdez704QQcJF6kg8CMfpZmyX6HQSS-0GM5oXTyWXvyy71p_b0WQ?width=1916&height=1029&cropmode=none

 

Po chwili te parametry zrobiły się takie, aby później znów powrócić do odczytów jak na zrzucie ekranu wcześniej:

y4mMXyI2wzIMAjT28I7qhRGLH5YsoImDRfJmCVvRkkBfIJTZHcBrG4ZpiF3FLjhoUayXxI-2Jv47KA8jcUdzk9KAFs1UruiRAaM91tkCRvCUmu2BN4eCaTFgVsX6fqjopW3YI0uyZBe1R8LLRDKnxVvbKkPgFKpk-h2SE3vOoOOPjwY5fi63vVWZ5191FtrqyixYejuziy_Ou_u-KRIn7G-LQ?width=1920&height=1080&cropmode=none

 

Pozostałe parametry:

 

y4m3kY0tIRntWAIQ7J5Ow0iy-Xpy7_BA5SKgSHKUYhJzgJyNYmsTcm7W9HMIyHbeqngJTVJfIiBdI2f4065csukJVtc6uGVZSuUwYX0nouPFeG4EGgFFn5aYM_VIKvRJOe4y3PRZ-qctv_VLevDTj8nIaYI7XDLflLnkJKA18O3_AYjBGYDknAunZyEk9E1DxJ3utX-pap4r-CFkY2UTuA_Ng?width=1920&height=1080&cropmode=none

 

y4mhbEZJ-jESy_PoFhr-DYwOdKP0_BDZH4Mty8j1UGJ9uEfMCQmdFKUJLPq4kZd-gYGv4rmk3JTKymnczmvJJ1LEKeWrk_StqZcHUejN1AftWbO4RW-JC5uWhDorIgN_ui5tiFK5O-Df2PVu1zO-mbqaTa5sfDGmDeoT7XHINtkrgOfabQ8IjucHYcXOwzMXngECMFSSY2OL3xlLUfdor1fwg?width=1920&height=1080&cropmode=none

 

I jeszcze coś takiego znalazłem, gdzie występuje parametr masy powietrza:

y4m8GLzSYjzf39jPsS2cw5bfsEYJvuBqA4C92c6u37L6W1i3YftksLlQWekQjEKnbkagbV99VmnCCwM4ZWdGheXcTKFWGuNLlguhazTNGebFI99MTwAe77iWY9eApkL_wHQD4rLMrW6AjaO_HXL0UKhgG2zj5BOIyjEzkxCARgKO92luJ8Hf34onIGN7_dQGL3ErQt5wqxPasOiFA-PDF8NTA?width=1920&height=1080&cropmode=none

 

Odpiąłem przepływomierz to od razu pojawił się błąd skrzyni biegów. Automat zaczął mocno szarpać i przyspieszanie było bardzo powolne.

Po ponownym podpięciu przepływomierza skrzynia pracuje jak wcześniej czyli idealnie.

Samochód mimo to nadal nie sprawia wrażenia tych 140 KM. Na zimnym silniku bez problemu ciągnie w dolnym zakresie obrotów, jak się tylko rozgrzeje to zaczyna się gehenna. Przy ruszaniu z miejsca i wciśnięciu gazu w podłogę auto buczy od 0 do 4 tys. obrotów. Dopiero po przekroczeniu tego progu zaczyna w miarę przyspieszać. Ale przecież nie będę za każdym razem kręcił go ponad 4000 RPM bo to szaleństwo.

Pomocy!

Edytowane przez K_AMI7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz powinny działać już wszystkie.

 

Czyli czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym do wymiany?

 

Edit: Podczas umiarkowanej jazdy wskazania wyglądają tak, że wartość "Sollwert" jest na poziomie !30.00, a wartość "Istwert" oscyluje między !22 a !27. Gdy wcisnę gaz w podłogę, wartość "Sollwert" to !0.00, a wartość "Istwert" to między !27 a !36.

W obydwu przypadkach zawsze jest to poza granicami norm, jakie wskazuje INPA. Czy szukać nieszczelności na dolocie czy zamawiać czujnik za 300 zł? To będzie już chyba ostatni jaki jest w tym silniku bo już wszystkie wymieniłem... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przepływomierz sprawdzisz analizując masę powietrza (luftmasse). Nagraj film z przyspieszania z gazem w podłodze od powiedzmy 80km/h, ogólnie chodzi o wartość z możliwie najwyższych obrotów. Masz niskie ładowanie (13.1V).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie mam gdzie nagrać taki film, ale mogę dokładnie opisać Ci jak wygląda sytuacja:

Gaz w podłodze. Obroty spadają a auto przyspiesza tempem dorożki na krakowskim rynku. Miałem kiedyś FIATA PUNTO 1.2 1998 rocznik i bez problemu połknąłby to BMW. :mad2:

Właśnie wrzucam filmy z przyspieszania, które udało mi się nagrać do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nagranie licznika niewiele wnosi niestety :8) nagraj to co mówiłem, błędy jakieś są?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wnosi bo wdeptując pedał w podłogę (bez kickdownu) ten samochód powinien przyspieszać szybciej. Gdyby auto jeździło normalnie to olałbym te wartości live w INPA. Dla przykładu, zapinam 2 bieg na Steptronicu, gaz w podłogę i wygląda to tak: nawet do tych durnych 40 km/h czy 60 km/h. Droga i ruch nie pozwalały na więcej. Zaraz na początku filmu widać jak to wygląda. Za każdym razem jak ekonomizer idzie w górę to wciskam gaz do końca. Czasami muli, czasami zrzuci bieg i muli dalej, czasami zaskoczy...

 

https://youtu.be/-uy_2EDheEY

 

Wrzucę za chwilę jeszcze jedno nagranie z reszty parametrów. Są tam odczyty z przepływomierza wraz z wychyleniem pedału gazu i prędkością obrotową silnika. Innych odczytów dot. przepływomierza nie ma w INPA dla mojego motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, to od 3min, wyjedź na jakąś dwupasmówkę i daj gaz do dechy od ok 80km/h i nie odpuszczaj powiedzmy do 130, taki film nagraj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro to ogarnę i wrzucę film. Dziękuję Maniek za dotychczasową pomoc. Jak dojdziemy w czym problem, to stawiam skrzynkę dobrego piwa. 8-)

Naprawdę jestem u kresu wytrzymałości psychicznej co do tego auta, jeszcze moment i pójdzie na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na razie tematu nie przeniosę do działu e46 , temat typowy dla diagnozy komputerowej

Badanie przepływomierza nie robi się INPA nawet dis i ista ci nie pomoże

do badania przepływomierza jest oscyloskop i tylko nim mozna jednoznacznie stwierdzić czy przepływomierz zaniża wartości ,

tylko w przypadku uszkodzenia całkowitego przepływomierza zostanie zapisany błąd ,

a jeśli tylko zaniża wartości to nie będzie błędu sensora ,

a samochód nadal będzie słaby ,

jedz do mechanika z oscyloskopem i z wiedzą jak się te dane czyta szybko stwierdzi czy przepływomierz jest w pełni sprawny ,

Live data pokazuje przepływ masy powietrza w danym zakresie obrotów i obciążenia

tak samo wartości doładowania

ale to zależy od wielu czynników nie tylko od przepływomierza

a jeśli mocy brak to wartości napewno bedą zaniżone

nie ma paliwa i powietrza nie ma mocy

badamy pod pełnym obciążeniem

oczywiście najlepiej pod górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę dalej już samemu kombinował, nie jestem mechanikiem ani z wykształcenia, ani z zawodu. Oddaję sprawę do BMW Expert we Wrocławiu i niech fachowcy się tym zajmą. Takie szukanie na własną rękę tylko generuje koszta bo większość wymian dokonuje się poniekąd metodą "prób i błędów". Wymienię przepływomierz i będę liczył na to, że może będzie już dobrze. Tak samo mógłbym mu zacząć wymieniać cewki, świece, wtryskiwacze itp.

Oczywiście zaktualizuję temat, gdy sprawa się rozwiąże, aby inni mogli skorzystać przy naprawie swoich samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na forum ludzie piszą że jeśli ekonomizer zamyka się na pierwszych 4 biegach do końca skali to przepływomierz powinien być ok. Jeśli pod odpieciu go silnik pracuje gorzej to też oznaką że działa ok.

 

Jeśli inpa nie pokazuje błędów a brakuje Ci mocy w silniku to do wymiany masz oba vanosy. Jest to część mechaniczna i z reguły nie wywali żadnego błędu. Może czasem jakiś od czujnika walka rorzadu.

Nie da się w tym silniku sprawdzić który vanos jest walniety więc lepiej wymienić oba. Czasem któryś może grzechotac ale to nie oznacza że to on jest winny.

 

Jak masz pytania to pisz maila pokorski6@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.