Skocz do zawartości

Prostownik, zasilacz do diagnostyki, programowania, kodowa.


Din76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 252
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Tak cena zależy od długości kabli są 5m 8m standard 2,5m.

A ja mam pytanie, kiedy się używa trybu DIAG+, POWER SUPPLY, a SHOWROOM to wszystko jest napięcie stabilizowane nadające się do flashowania?

Showroom to tryb wystawowy , ładowarka pod samochodem i podłączony zasilacz podobnie jak do diagnostyki, tak aby można było wypróbować wszystkie funkcje nowego modelu na wystawie napięcie regulowane od 12V do 14.8V prąd w zależności od potrzeb sam się ustawia .

Power supply , jest do wymiany akumulatora, podpinasz pod klemy lub pod terminale uruchamiasz zasilacz i tu inaczej możesz ustawić prąd np 20A i napięcia 13V i odkręcasz akumulator , wymieniasz na nowy zakręcasz klemy i masz bez rozłączenia klem , funkcja przydatna jak masz np AFS i nie chcesz ponownie kalibrować po odpięcia samego akumulatora .

Diag+ to opcja zasilania dla diagnostyki regulujesz napięcie od 12V do 14.8V prąd max 100A sam się ustala w zależności od zapotrzebowania

w zasadzie to dużo nazw a funkcja w tych trzech ta sama utrzymanie napięcia w danym zakresie więc się nie przejmuj , jest to tylko dlatego że inne mają

prąd jest taki sam wyprostowany w tych trzech funkcjach i pochodzi z tych samych podzespołów .

Na co bym zwrócił uwagę to na ładowanie akumulatora na samochodzie , uważam że powinno być odznaczone czy ładujesz akumulator na samochodzie czy po za nim,

niestety odsiarczanie jedna z ośmiu funkcji ładowania (czyli ładowanie pulsacyjne) nie jest dobra dla instalacji samochodowej

wystarczyło by 3 funkcje :

1, ładowanie stałym prądem

2, ładowanie stałym napięciem (i tu na samochodzie tylko max 14.8V)

3, napięcie podtrzymujące po naładowaniu (obniżenie do 13V max 13.8V))


Do flash-owania (programowania ustaw Diag+ ) na max napięcie 14.4V w niektóych modelach spada napięcie nawet przy oryginalnym prostowniku z kalibracją napięcia

na przewodach widziałem nawet o 0.6V przy dość niskim poborze prądu ok 20A więc czasami trzeba ustawić 14.2V lub 14.4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Jestem na etapie budowy zasilacza na podstawie DPS-2000BB (taki zdobyłem w rozsądnej cenie). Czekam jeszcze na części z wschodu ale sam zasilacz już przerobiłem (regulacja do 15V).

Przeczytałem ten temat i widzę że największy problem jest z zabezpieczeniem go przed odwrotnym podpięciem. Przemyślałem temat i jest to proste do zrobienia za pomocą przekaźnika (dostępne są 200A samochodowe) i jednej diody małej mocy. Niestety nie mam możliwości wklejenia schematu ale jak ktoś ma trochę pojęcia o elektronice (elektryce) to sobie poradzi. Co do spadków napięcia to powiem Wam że na boczniku też one powstają i ja zamówiłem amperomierz z czujnikiem halla. dokładność podobna jak dla bocznika ale brak dodatkowych połączeń (spadków napięcia).

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety twoje zabezpieczenie przedodwrotną polaryzacją jest trochę za proste , będziesz miał zakłócenia w radiu od cewki przekaźnika ,

robiłem już na przekaźniku i zrezygnowałem irytują mnie te trzaski w radiu w takiej formie jak proponujesz ,

ja robię wielo-etapowo, odcięcie możliwości włączenia zasilacza i buzer dźwiękowy , jest to skuteczny sposób zabezpieczenia pojazdu ale nie zasilacza

który przy odwrotnej polaryzacji podłączony do akumulatora dostaję zwarcie i jak ktoś przetrzyma go w takiej pozycji to zasilacz zostanie uszkodzony

co do przekaźnika to dobry pomysł ale musisz nad nim jeszcze popracować, dioda 200A to duża strata napięcia będzie ponad 0.7V a pewnie w okolicach 1V przy takiej dużej diodzie prostowniczej , tylko po co ci ta dioda przecież jeden biegun podłączany nie ma znaczenia nawet w odwrotnej polaryzacji

sam przekaźnik 200A nie jest ci taki wielki potrzebny to prąd przełączenia, nie styku przy takim prądzie nie będziesz przełączał, takich prądów nie ma, tylko przy zwarciu,

lub rozruchu, ale z przekaźnikiem nie radze robić rozruchów może go zespawać, zabezpieczenie nadprądowe będzie przy 150% mocy maksymalnej wtedy się wyłączy .

co do spadków to na boczniku nie ma znaczenia, jest ono niewielkie, to przesył przez kable i magistrala w samochodzie obniżana napięcie

ja mam oryginał gysflash 100A z kompensacją spadku napięcia na przewodach i tak w modelach jak e60, e65 , e83 spada o ok 0.5V już przy 20-30 A

na zaciskach jest zawsze to co na zasilaczu dlatego nie ma to wielkiego znaczenia, i co z tego że przy dużym prądzie np 100A spadnie o 1V z 14V do 13V jakie to ma znaczenie będzie niżej ,

nawet jak przy 200A spadnie ci do 12V to bardzo wskazane aby część prądu przy rozruch poszła z akumulatora nie tylko z zasilacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie można zrobić monitorowanie napięcia na zaciskach bo też o tym myślałem. Ale trzeba by budować układ automatycznej regulacji i być może to zrobię w przyszłości (procesor, program i regulacja zasilacza tak aby utrzymać na zaciskach określone napięcie) Na razie jestem na etapie upychania zasilacza do obudowy. Mówisz że dając przekaźnik będą zakłócenia w radiu?

Przekaźnik ma się załączyć dopiero w momencie poprawnego podłączenia do zacisków i rozłączyć po zakończeniu pracy (nawet można dać przycisk do rozłączania aby wyeliminować iskrzenia na zaciskach).

przykład przekaźnika:

https://pl.aliexpress.com/item/4000673953335.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.848d4f3aDXRHXP&algo_pvid=14d3b4b2-63dc-47ca-8378-c50d07345484&algo_expid=14d3b4b2-63dc-47ca-8378-c50d07345484-27&btsid=0b0a182b15821060062156209ebdb7&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_


przez diodę którą chcę zastosować spadki są pomijalne bo zasila jedynie cewkę przekażnika.

No szkoda że nie mogę wkleić schematu.

Na pierwsze próby nie będę montował zabezpieczenia ale po pomyślnych testach przetestuję czy będą zakłócenia.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Hej, mam proste pytanie. Jaki minimalny prąd trzeba dostarczać przy 14.4V (jak napisał Din) żeby na spokojnie flashować DME? Mówię o zastosowaniu amatorskim na własne potrzeby więc tanim. Do tej pory używałem zapalonego innego auta z podpiętymi przewodami. 20A max prądu wystarcza?


Np. coś takiego zda egzamin?:


https://www.amazon.com/Xunba-Adjustable-stabilization-Transformer-SD500-0-12/dp/B07Q2N88QJ/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zależy jaki model bmw inaczej w e90 a inaczej w e65 ,e60 , czy e70 ale minimalnie to 45A to absolutne minimum aby zacząć DME programować,

ten z linku się nie nadaje, ma za słabe tranzystory będzie coś takiego jak podłączysz oscyloskop , przebieg prądu


a powinno być coś takiego


a tu przebieg prądu alternatora


lepszy jest już zwykły prostownik transformatorowy 60A \12V z regulacją prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za info Din, zostanę w takim razie pewnie przy kablach podpiętych do innego auta na razie.

Goście z e90post to w ogóle się tym nie przejmują, programują bez podpinania czegokolwiek :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Goście z e90post to w ogóle się tym nie przejmują, programują bez podpinania czegokolwiek :duh:

Prawidłowo robią , jeśli chodzi o programowaniu jednego sterownika silnika albo skrzyni. Ja tym też się nie przejmuje, mam wylane. Ważne żeby bateri była w dobrej kondycji - tyle w temacie, 3 minuty średnio i po programowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do programowania DME, DDE obowiązkowo proszę podłączyć prostownik / zasilacz , nie chce mi się już po raz setny wypisywać powodu wystarczy cofnąć się kilka stron wstecz i dziesiątki tematów na temat nie udanych programowań na tym forum i innych :idea: wtedy się zrozumie dlaczego ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dramaty wysypanych sterowników polegają na tym, że amatory programują przez g...o-dcan, bona chiński icom nie mają kasy. Tyle w temacie. 100% statystyka mojego doświadczenia. Wszyscy kto przyjeżdżał - dramat przez dcan. Tyle w temacie !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do programowania DME, DDE obowiązkowo proszę podłączyć prostownik / zasilacz , nie chce mi się już po raz setny wypisywać powodu wystarczy cofnąć się kilka stron wstecz i dziesiątki tematów na temat nie udanych programowań na tym forum i innych :idea: wtedy się zrozumie dlaczego ....

Nigdy nie uwaliłem żadnego sterownika z powodu niedoboru prądu. Flash sterownika silnika to 5 minut i szczerze każdy sprawny samochód powinien to uciągnąć. Co innego programowanie całego samochodu. Oczywiście nie mówię że stabilizacja napięcia w trakcie aktualizacji nawet jednego sterownika jest zła, ale bez przesady. Jeżeli ktoś ma ok interfejs to nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem ile programowałeś sterowników, ale to nie zawsze jest 5 minut, to zależy jaka część oprogramowania jest programowana , w f serii możne trwać nawet jeszcze krócej, lub dłużej jak całość oprogramowania jest programowana zawłaszcza z bootloaderem , w e serii bywa nawet do 15 minut winkfpt , do tego dochodzi uruchamianie podzespołów jak pompy podczas programowania, pobór prądu ma duże wahania.

Każdy profesjonalista powinien zadbać o dodatkowe zasilanie, jak tego nie robi to uważam że lekceważy i naraża na straty swojego klienta,

Co do interfejsu to bez przesady, sam ma icom next oryginał i icom A1 clone i naprawdę nim dużo programowałem i nie miałem problemów, nawet do modułów most wolę A1 używać niż icom NEXT

Co do zasilacza to używanie do programowania jest marginalne, ważniejsza jest diagnostyka bywa w trudnych przypadkach że podłączony jest kilka godzin każdy akumulator padnie, a praca silnika w garażu bywa trująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli zdania są podzielone. Jak będę miał możliwość coś podziałać to wybiorę drogę pośrednią czyli prostownik 20A. Oczywiście na własne ryzyko ;) U mnie programowanie DME to ok. 5 minut na 0pa i 1 minuta na 0da, jakoś przejdzie ;) Ale teraz zupdateowałem firmware w kablu DCAN i będzie szybciej, zobaczymy o ile.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Din76 wielkie dzięki za dogłębne i zrozumiale rozpisanie trybów GYSFLASHa.

Chciałem tutaj dołączyć jeszcze jeden zasilacz stabilizowany z prostownikiem, który się dobrze sprawdził firmy MFJ, ale i pod innymi nazwami można go znaleźć (Ameritron).

MFJ SPS-4275MVX 4-16 V 70/75 Amp.

http://www.hamradioguide.net/mfj-4275-mv.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Szukając zasilacza do programowani auta znalazłem wątek na tym forum.

Również planuje zbudować zasilacz do programowania auta.

Kiedyś nawet popełniłem zasilacz na bazie dps-600pb niestety pojedynczy sztuka ma za mała wydajność prądową.

Moje kolejna próba poszła w stronę dps-2000bb którego nabyłem w rewizji 4, niestety wczoraj nie przeżył testów


Opis moich działań ;)

(Po dolutowaniu brakującego pinu i dodaniu rezystora OVP udało mi się uzyskać npięcie w okolicy 14,4V. Niestety dla mnie to było zbyt mał ze względu na spadki napięcia na przewodach. Postanowiłem zastosować mod umożliwiający podniesienie napięcia do 16V wedlug instrukcji:

https://s4af129fc9301bac0.jimcontent.com/download/version/1365171310/module/5673659316/name/IBM_Bladecenter_Umbauanleitung_S10M_regelbar_0-16V_V1.1.pdf

Niestety tutaj nie do końca on zadziałał (tzn. na rezystorze 6,8K wlutowanym w płytę uruchamiał się na na sekundę, a miernik wskazywał ok 18V, zmieniając wartości rezystancji na 1K udało mi się uzyskać 15V. Dodatkowy potencjometr 5K wlutowany według instrukcji nie pozwalał na regulacje napięcia więc ponownie podłączyłem tego 10K z rezystorem międy piny A1 a D3 celem możliwości regulacji. Niestety po wymianie rezystora na głównej płycie na 2K celem osiągnięcia ok 16V zasilacz już zupełnie przestał podawać napięcie DC na wyjściu a miernik wskazywał zwarcie między + a - zasilacza :/ )


Wobec powyższego poszukuje następnego kandydata do przeróbki. Niestety JD200 jest praktycznie niedostępny w przystępnej cenie. Czy macie doświadczenie z dps-2000bb w rewizji 7 ?

Ewentualnie jakim zasilaczem polecacie się zainteresować. Szukam czegoś z minimum 100A żeby mieć spokojną głowę jak zacznę działać z autem które ma slaby akumulator i dodatkowo załączą się np wentylatory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A po co ci tak wysokie napięcie, kable 2x2m 16mm2 to przy 50A niewielki spadek , z 14,4V nawet w e60 , e65 spadnie nie mniej jak 13.8V , a nagły skok nawet do 100A spadnie poniżej 13V

to nic się nie stanie, ja przy kablach 2x2.5m nigdy nie ustawiam wyżej jak 14V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hmm .. czyli do programowania E83

100A wystarczy


Nie reklamujemy sprzedawców allegro :idea:

czy jednak ten :

 

100A spokojnie wystarcza do każdego BMW, nawet nowych które maja po 50 i więcej modułów.

Najlepszy stosunek ceny do jakości i mocy według mnie ma ten: GYS GYSFLASH 100 -12 HF

Poszukaj na google bo nie bede reklamował sprzedawcy ale jest za 2tys do kupienia - nie patrz na allegro bo ich juz tam fantazja ponosi i ten sam sprzedają za 3tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze . .. widziałem w wielu wątkach linki do aukcji więc wrzuciłem .. deczko to dziwne że pytając o sprzęt kogoś reklamuję ? Ale nie mnie oceniać .. mniejsza ...


Te co wrzuciłem to koleś robi sam bindując zasilacze z kompów ...

Cena była około 700-800 zł za 100A.... i 1200 zł za chyba 200A ( widać tam podwójne zasilanie w skrzynce czyli dwa zasilacze ) .. oczywiście przy 12V te prundy :mrgreen:

Taki za 700 zł to bym spokojnie na firmę mógł kupić dlatego pytałem czy ten konkretny TYLKO DO E83 będzie OK .. nie zamierzam nic programować innego .. Jak robię motocykle to podpinam albo prostownik procesorowy najzwyklejszy albo akku ze Sprintera wielkości silnika w GSXR-600 :mrgreen: i leci ... Najdłużej robi się włoskie wynalazki jak Aprilia .. RSV4 około 40 minut po OBDII leci .. Japońce to 5 - 7 minut ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
dla kolegi pytam... jakis zasilacz do serii E i F, ale tylko diagnostyka i kodowanie. bez programowania. cos co bez problemu podtrzyma prad przez dluzszy czas i pozwoli komfortowo pogrzebac przy samochodze. powtarzam - zero programowania. co kupic? ewentualnie w jakie parametry wystarcza? aku w autach to AGM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.