Skocz do zawartości

Prostownik, zasilacz do diagnostyki, programowania, kodowa.


Din76

Rekomendowane odpowiedzi

Zasilacz cały czas podaje napięcie bo jest stałe 14 na aucie, na mierniku 14,2-14,3.

Aku ma stan słaby ale odpala bez problemu nawet po kilku dniach. ISTA pokazuje 34% procent naładowania.

Tak jak napisał Alb3rt jemu też MST-80 wyłączyło a przecież wiekszość ludzi zajmujacych się tym tematem używa właśnie tego zasilacza.

W jakimś aucie z bardzo słabym aku widziałem napiecie 15V.

Zastanawiam się czy auto nie rozpoznaje zbyt niskiego napiecia i tak rozłącza. Kiedyś czytałem że AGM ma przedział 14,4-14,8V

Mojego da się przerobić do 16V wiec trzeba będzie spróbować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Zastanawiam się czy auto nie rozpoznaje zbyt niskiego napiecia i tak rozłącza. Kiedyś czytałem że AGM ma przedział 14,4-14,8V

Mojego da się przerobić do 16V wiec trzeba będzie spróbować

To nie prawda , mam model z AGM 90ah , system start/STOP i odzysk energii z hamowania już od dawana dla przyjemności badawczej jeżdżę z woltomierzem w zapalniczce , w temperaturach poniżej 0 stopni po odpaleniu jest między 14.8 - 15V ale już po kilku chwilach zmniejsza się do 14.0 - 14.4 zaleznie czy przyśpieszanie czy hamowanie silnikiem wtedy jest większe , po dłuższej jeździe spada do 13.8v -14v rośnie przy hamowaniu

w lecie w wyższe temp max to ok 14.4 V zaraz po odpaleniu ale po chwilach spada poniżej 14V oscylacje przyśpieszanie hamowanie sa mniejsze 13.4V - 14,4V

poczytaj w ista zwykłe prostowniki bez ograniczenia napięciowego do 14.8V nie nadają się do takich bmw z akumulatorem AGM nawet krótko trwałe

skoki napięcie ponad 15V w temp 20stopni C mogą uszkodzić akumulator AGM a długotrwałe ładowanie za dużym napięciem i dużym prądem powoduje odparowanie elektrolitu w zwykłym akumulatorze, a w AGM mimo że elektrolit uwięziony w macie to też spowoduje uszkodzenie ,

14.4V jest dla GEL i 14.8V AGM to napięcie z ograniczeniem prądowym nie maksymalnym , to napięcia na procedure ładowania od 1/10 do maksymalnie 0.4 pojemności akumulatora dla 90Ah AGM to od 9A do max 22A tak jak pisałem u góry , po dojściu do 2A prądu ładowania prostownik musi przejść w tryb podtrzymania i obniża napięcie do 13V inaczej dojdzie do przeładowania akumulatora (a jak cały czas utrzymujesz włączoną magistrale to nie wiesz kiedy prąd spadnie do 2A )

dlatego bez ograniczenia prądowego nie wolno przekraczać 14V , najlepiej 13.8V aby było bezpiecznie , zobacz na YouTube filmy z ista nikt nie używa

nawet 14V , zresztą nawet niektóre prostowniki z funkcją diagnostyczną mają ograniczenie do max 14V

Nie wolno nikomu doradzać jak się nie wie i tylko przypuszcza , ktoś może zniszczyć sobie akumulator jeśli będzie Ci wierzył.

Mam zwykły prostownik Magnum AGRI 50 (50a 3 stopnie prądowe ) i on dla e60 545i ze zwykłym akumulatorem 80Ah na włączonym zapłonie w maksymalnym prądem nie podnosi napięcie wyżej jak 13.8V cały czas oddając ponad 25A - 30A pewnie podobnie jak twoja F01

jak tak chcesz używać 14.8V to zły zakup zrobiłeś trzeba było kupić Magnum inwerter Dinamik Xl-840 lub mniejszy XS0-460

ten wykład pod filmem to mój ( :D )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie namawiam do stosowania wyższego napiecia lub używania prostownika.

Opisuję przypadek jaki się dzieje. Naszczeście to moje auto i jak coś sie odje.... to tylko moja wina i problem.

Dziwi mnie że auto się usypia mimo podawanego napiecia.

Zasilacz napewno się nie rozłącza.

Poza tym ostatnio na E70 z bardzo słabym aku cały czas dawał radę. Prąd schodził do 2A i trzymał.

Czemu Alb3rt tez tak się dzialo na MST-80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auto nie powinno się rozłączać nawet bez zasilacza, pod warunkiem że twój akumulator ma dobre parametry,

pewnie masz system start/stop , silnik powinien wyłączyć się na każdych światłach, a magistrale utrzymać sam akumulator AGM

napięcie oscyluje wokół 12V i nic nie wyłącza, a wzrost napięcia po starcie silnika jest aby zrekompensować szybko straty spowodowane

postojem bez ładowania i startem silnika, więc nie ma czegoś takiego jak za małe napięcie , 14V to dość duże napięcie

może masz słabe połączenia w zasilaczu, lub kable cienkie , duży wzrost prądu powoduje spadek napięcia, a jak już wyłączy to napięcie szybko się podnosi

dla twojego modelu stan naładowania powinien oscylować między 60-80% naładowania nie może być za niski to znaczy że akumulator trzeba doładować

prostownikiem ,a jak za duży to znaczy że akumulator ma małą pojemność i szybko się ładuje, nie jest w stanie utrzymać magistrali

i wtedy napewno nie zatrzyma silnika w funkcji start/stop, będzie też szybko rozłączał zapłon ,

powtarzam nie może być 100% naładowania więc nie powinno być 0A na zasilaczu,

po uśpieniu powinien jeszcze długo przyjmować dość duży prąd ze stałym napięciem nawet przy 13V

system start/stop w temperaturach poniżej 0 stopni rzadko jest aktywowany ale cały czas monitoruje stan naładowania i gotowości do oszczędzania paliwa

jeśli jest gdzieś problem szybkiego rozłączania zapłonu to tu należny szukać przyczyn.

główną to oczywiście wymień akumulator w F01 to pewnie 105AH AGM , musi sam utrzymać magistrale .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma Start-Stopu. Ma jedynie odzysk energii.

Kable 25mm2. Połączenia śrubowę z blacha miedzianą przylutowana do wyjść zasilacza. Żabki też są połączone blachą miedzianą. Mocna sprężyna.

Gdy był troszkę naładowany rzeczywiście trzymał magistralę.

Nie mniej zasilacz powinien potrzymywać przed uśpieniem, skoro prostownikowi się udaje. Nie mam miernika wpietego w ten prostownik( jest tylko Amp) bo ciekaw jestem na ile on Volt bije.

To że auto się usypia to normalne ale czemu z załączonym zasilaczem? Spróbuje podpiąć zasilacz tuż przy aku.

A może coś w środku źle poskładałem?

Myślę nad tym boczniakiem Amperomierza.

Mam to założone na masie. Przez niego ma płynąć prąd. Czy tak macie? Boczniak do 200A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma Start-Stopu. Ma jedynie odzysk energii.

Kable 25mm2.

Myślę nad tym boczniakiem Amperomierza.

Mam to założone na masie. Przez niego ma płynąć prąd. Czy tak macie? Boczniak do 200A

Jest bocznik amperomierza :D

montuje się go na masie, spadek napięcia między końcami bocznika wskazuje przepływ prądu

ale trzeba dobrze podłączyć, jak sam amperomierz to tylko 3 kable

dwa do bocznika nie wolno zamieniać inaczej będzie wskazywać zawsze 0.00 i jeden do zasilania amperomierza (plus )

lub 4 kable 3 jak wyżej jeden dodatkowy do zasilania amperomierza (masy ) powinieneś mieć rozpiskę jak kupowałeś

jak masz odzysk energii to te same zasady akumulator też jest utrzymywany w nie doładowaniu 60-80% aby przyjąć zawsze energię z hamowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak mam podłączone.

To już nie wiem o co kaman. Zwykły prostownik rozwalił mi system.


Edit: Jednak bedzie to wina słabego aku. Dziś przy lekkim przymrozku nawet na prostowniku się usypiała. Dopiero po jakimś czasie dało się ją utrzymać.

Wydaje mi się że prostownik mimo wszystko ją utrzymuje ze względu na wyższe napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Miałem ostatnio troche czasu to przetestowałem swój oryginał prostownik Gysflash 100-12-HF



jak widzicie mimo kalibracji napięcia na przewodach to jednak spadek napięcia przy wyższym prądzie jest,

na końcach przewodów na zaciskach (terminalu) jest stała wartość taka jaką zadałem 14V ale w innych miejscach samochodu

już pomniejszona, w moim przypadku do ok 0.5V przy ok 100A na e60 zauważyłem dużo większy spadek napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie MAGNUM INWERTER DINAMIK XS 0-840 może on namieszać z elektryka w aucie?


W instrukcji obsługi producent pisze aby nie używać go w przypadku gdy mamy słabe napięcie na aku lub gdy aku jest uszkodzony albo również jest napisane aby ustawiać moc ładowania na 1/10 pojemności aku - maks 1/6 gdzie przecież często trzeba dorzucić dużo grubiej A...


Mam taka sytuację, Dinamik 0-840 był do auta podpięty na ok.3h i z mocą 20a. Po tych trzech godzinach były błędy w e60 :


- DDE komunikacja BSD z inteligentnym czujnikiem akumulatora

- BSD czujnik jakości oleju: brak

- DDE złącze BSD komunikacja z alternatorem

- DDE BSD komunikacja ze sterownikiem świec żarowych


błędy nie do skasowania, ale pod odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu zostaje tylko :


- DDE złącze BSD komunikacja z alternatorem


Auto w tej chwili jest nieprzewidywalne, jest ok ale nie wiadomo kiedy nie ma zasady nagle w aucie zaczyna brakować prądu i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny, nie ma wspomagania, nie ma wstecznego, nie ma świateł, auto zaczyna głośniej pracować, dymić, radio i ekran ccc się wyłącza i w ogóle choinka w aucie... po wyłączeniu auta i próbie ponownego uruchomienia nie odpala - brakuje prądu, aku rozładowany.

Po naładowaniu, auto odpala i jest wszystko ok, ale nie wiadomo kiedy znów zacznie "szaleć" z wymienionymi objawami, ale dalej widnieje nie do skasowania

błąd " - DDE złącze BSD komunikacja z alternatorem "


I teraz pytanie, alternator czy regulator napięcia do wymiany?

Inwerter dynamik uszkodził alternator bądź regulator napięcia? niby jak? wcześniej auto nie miało wyżej wymienionych błędów ani objawów.


EDIT:


Jak ktoś będzie miał podobne przeboje i błędy to wina leży po stronie regulatora. Po wymianie brak błędów i ww. objawów.

Edytowane przez makaron87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio troche czasu to przetestowałem swój oryginał prostownik Gysflash 100-12-HF



jak widzicie mimo kalibracji napięcia na przewodach to jednak spadek napięcia przy wyższym prądzie jest,

na końcach przewodów na zaciskach (terminalu) jest stała wartość taka jaką zadałem 14V ale w innych miejscach samochodu

już pomniejszona, w moim przypadku do ok 0.5V przy ok 100A na e60 zauważyłem dużo większy spadek napięcia.

 

dlatego Gysflash 100-12-HF to klasa sama w sobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
odnośnie MAGNUM INWERTER DINAMIK XS 0-840 może on namieszać z elektryka w aucie?


W instrukcji obsługi producent pisze aby nie używać go w przypadku gdy mamy słabe napięcie na aku lub gdy aku jest uszkodzony albo również jest napisane aby ustawiać moc ładowania na 1/10 pojemności aku - maks 1/6 gdzie przecież często trzeba dorzucić dużo grubiej A...


Mam taka sytuację, Dinamik 0-840 był do auta podpięty na ok.3h i z mocą 20a. Po tych trzech godzinach były błędy w e60 :


- DDE komunikacja BSD z inteligentnym czujnikiem akumulatora

- BSD czujnik jakości oleju: brak

- DDE złącze BSD komunikacja z alternatorem

- DDE BSD komunikacja ze sterownikiem świec żarowych


błędy nie do skasowania, ale pod odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu zostaje tylko :


- DDE złącze BSD komunikacja z alternatorem


Auto w tej chwili jest nieprzewidywalne, jest ok ale nie wiadomo kiedy nie ma zasady nagle w aucie zaczyna brakować prądu i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny, nie ma wspomagania, nie ma wstecznego, nie ma świateł, auto zaczyna głośniej pracować, dymić, radio i ekran ccc się wyłącza i w ogóle choinka w aucie... po wyłączeniu auta i próbie ponownego uruchomienia nie odpala - brakuje prądu, aku rozładowany.

Po naładowaniu, auto odpala i jest wszystko ok, ale nie wiadomo kiedy znów zacznie "szaleć" z wymienionymi objawami, ale dalej widnieje nie do skasowania

błąd " - DDE złącze BSD komunikacja z alternatorem "


I teraz pytanie, alternator czy regulator napięcia do wymiany?

Inwerter dynamik uszkodził alternator bądź regulator napięcia? niby jak? wcześniej auto nie miało wyżej wymienionych błędów ani objawów.


EDIT:


Jak ktoś będzie miał podobne przeboje i błędy to wina leży po stronie regulatora. Po wymianie brak błędów i ww. objawów.

 

A programowales coś nim ? Bo mam w planach kupić taki , jest on dosyć budżetowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak już pisałem na pierwszej stronie, kupiłem XL 0-840 do testów , szukałem alternatywy dla zasilaczy komputerowych,

już napisałem, bardzo zakłóca radio szumami , ma dość prostą budowę w porównaniu do oryginału gysflash,

jak również nie ma porównania z budową zasilacza od komputera (serwera) (nawet gysflash jest prościej zbudowany od strony elektroniki )

proszę mnie nie żle zrozumieć , gysflash ma dużo funkcji których nie ma zasilacz serwerowy, ale zalecenia wobec zasilaczy do serwerów są dużo ostrzejsze ,

w XL-840 nawet się nie pokusili aby dławik na wyjściu zamontować, aby chociaż trochę złagodzić tętnienia prądu które na siebie bierze akumulator ,

sam transformator impulsowy jest raczej do spawarek (taki sam jest w spawarkach co widać na zdjęciach spawarek inwerterowych ) (11 zwojów na stronie pierwotnej i 6 po stronie wtórnej ),

tranzystory są to IGBT o wielkiej mocy niestety dość wolne generujące dyzo zakłóceń , jak znajdę notę katalogową ( to 6szt IGBT 60T65PES )

20-30A to za mały zakres pracy dla tych tranzystorów,

, a w zasilaczach sa tranzystory MOSFET o wiele szybsze i nie pozostawiają zakłóceń (chociaż niedawno wyszły IGBT które mają podobne właściwości do Mosfetów,

tylko cena 10szt 60T65PES jest podobna do jednaj sztuki tranzystora IGBT wysokiej jakości ,

cena mosfetów z gysflasz to ok 17zł za sztukę(4 szt na pełnym mostku) , tez sa już nowsze, szybsze mniejsze dużo lepsze do takich zastosowań od tych w gysflash ,

w Xl 0-840 nie wspomnę już o braku jakikolwiek zabezpieczeń

przed odwrotną polaryzacją, nawet dźwiękowego buzzera nie ma , przeciwzwarciowe są ale przy jakim prądzie się uruchomią ???

ale powiedzmy wprost producent reklamuje je jako Startery i do tego zastosowania sa idealne, na wyłączonym zapłonie, podładować szybko akumulator

10 , 20 minut i start silnika gotowy , naprawdę są do tego i tylko do tego ,

i mi też przydarzyła podobna usterka w e91, z XL 0-840 ,

musiałem wymienić alternator, mostek diodowy został uszkodzony alternatora ,

pobierał ok 5A sam alternator na wyłączonym zapłonie w stanie uśpienia sterowników,

akumulator przez jedną noc rozładował mi się do zera ,

ale ja nie wiązałem ją z XL-840 mimo że dzień wcześniej testowałem i ładowałem akumulator AGM na włączonym zapłonie przy okazji diagnostyka

coś tam sprawdzałem ... , nadal uważam że raczej nie powinno mieć to wpływ na alternator lub regulator napięcia, raczej losowym zdarzeniem ,

ale widać że nie tylko mi to się przydarzyło zobaczymy czy będzie więcej doniesień aby potwierdzić fakt ,

po tym zadurzeniu pisałem tu o zbyt dużym napięciu, aby nie przesadzać 14.8V na zapłonie, może dość intensywnie wpływać na magistrale BSD (w tym sam IBS)

w E90 BSD nie jest powiązany ze sterownikiem świec , ale długotrwała kontrola i próba obniżenia napięcia przez system BSD/IBS może skutkować

uszkodzeniem go, parę postów wstecz pisałem aby nie przekraczać napięcia 14.2V maks na terminalu aby system IBS nie wpływał na obniżenie napięcia na terminalach

a najlepiej w granicach 13.8V przy maksymalnym prądzie .

można zrobić sobie taki test , uruchamiamy silnik na włączonym silniku , po paru sekundach prostownik XL 0-840 przejmie całkowicie pracę alternatora

i zapisze się błąd w dde/dme o uszkodzeniu alternatora to ważna wskazówka że zostało przekroczone napięcie.


Edit, co do uszkodzenia alternatora to u mnie po nocnym całkowitym rozładowaniu akumulatora AGM 90AH do całkowitego zera ,

musiałem podłączyć zasilacz ustawiony na 12.9V prąd był rzędu 30A - 40A, aby prostownik sterowany mikroprocesorem w ogóle zaczął ładować akumulator ,

po naładowaniu akumulatora , próba odpalenia oczywiście pozytywna, ale dobrze że mam wpięty woltomierz w zapalniczkę po paru sekundach

napięcie zaczęło rosnąć 15V , 16V , 17V i absolutnie wszystko na pulpicie zegarów się zapaliło napięcie doszło do 18V i trochę się przestraszyłem

zgasiłem silnik, w pierwszej chwili pomyślałem o uszkodzonym IBS , i błędnym wskazaniu przez BSD zadanego napięcia ,

podłączyłem komputer odpiąłem IBS , skasowałem błędy ,

start silnika to samo, skasowałem błędy i od nowa tym razem odłączyłem sterowanie alternatora,

zapaliłem silnik , sytuacja taka sama, 17V i wszystkie kontrolki zapalone na zegarach , znowu diagnostyka 60 błędów się zapisało ,

ponieważ miałem podpięty zasilacz (już własny nie XL-840)

odkręciłem złącze + alternatora i problem się rozwiązał tylko jak tylko rozdzieliłem alternator, to prąd na zasilaczu spadł o 5A niżej

myślałem o wymianie samego regulatora napięcia ale ostatecznie wymieniłem cały alternator ,

jak oddzieliłem alternator, to akumulator już się nie rozładował ,

ponieważ przy 17V wszystko się wyłączy to nic nie uległo uszkodzeniu nawet IBS przeżył ten szok napięciowy

radzę w takiej sytuacji jak najszybciej wyłączyć silnik

od tamtej pory nigdy do diagnostyki nie używałem XL 0-840.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Postanowiłem zrobić małe badania przebiegu prądu różnych zasilaczy oscyloskopem

1. Zacznijmy od pracy alternatora aby mieć porównanie z tym co magistrala i akumulator codziennie się zmaga,

pod koniec filmu od drgań trochę obluzowały mi się kable z podłączoną sondą dlatego przebieg zaczął się zmieniać ,



2, Ponieważ prostownik Magnum Xl 0-840 był ostatnio przedmiotem zainteresowania , postanowiłem w pierwszej kolejności go zbadać

d4226e6ed07b.jpg



aby być wiarygodnym jest podgląd na żywo i tylko z ekranu monitora

wnioski proszę sami wyciągnąć , nie przypomina prądu stałego jak z alternatora , oscylacje prądu przypominają przebieg PWM prostokątny driver-ów IGBT

akumulator nic nie prostuje prądu , wątpię aby dławik na wyjściu złagodził przebieg , piki prądowe dochodzą do 20V

nie polecam programować na tym prostowniku , może ten mniejszy będzie miał łagodniejszy przebieg prądu

zresztą proszę porównać do Gysflash i do mojego zasilacza do diagnostyki ,

nie wiem czy jest to wina samych tranzystorów IGBT , widziałem zamontowane w innym prostowniku o mniejszej mocy z innym transformatorem impulsowym i dławikiem na wyjściu i daje prąd stały żadnych zakłóceń radiowych , raczej konstrukcja nastawiona na maksymalne osiągi A

pomiary robiłem na samochodzie jak również na samym akumulatorze i przebieg zawsze był taki sam ...

zrobię jeszcze test na prostowniku transformatorowym i porównam.

3. Przebieg prądu prostownika Gysflash 100-12-HF profesjonalny prostownik z funkcją diagnostyczną ustawiony na 13.8V badanie pod obciążeniem

od 10A do kilkudziesięciu Amper przebieg cały czas taki sam , na początku widać podłączenie sondy (testowane na bmw e91 akumulator AGM 90Ah)


4. Przebieg prądu mojego zasilacza 100A , jak pisałem prąd prawie idelalna lina prosta, żadnych oscylacji , pików itp tak samo jak oryginał gysflash w całym zakresie prądowym


5. Przebieg prądu z podłączonym prostownikiem transformatorowym (Magnum AGRI 50) do akumulatora jest też bez żadnych zaburzeń, linia ciągła w całym zakresie podstawy czasu, tak jak poprzednie, gysflash i mój zasilacz (film podeśle jak będę miał czas )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Maas SPS II 50- nie jestem testerem zasilaczy :D :D

ale nie miałem okazji , to max 55A pewnie tylko chwilowo stały prąd znamionowy to ok 40A

jest duży nie poręczny , nie ma żadnych zabezpieczeń i nie wiadomo jak zachowa się po podłączeniu akumulatora ,

musisz dorobić kable z zaciskami wyjdzie ok 700zł trochę dołóż i lepiej kup doctor telvin 50 masz już profesjonalny prostownik z funkcją diagnostyczną

trochę moc mała (40A) ale na pewno lepszy niż Maas SPS II 50 i bardzo poręczny , ma ogrom funkcji :idea: ,

w tym ważne dwie, zasilanie diagnostyczne 12V- 14.8V i ładowanie akumulatorów (AGM, GEL, zwykły kwasowy )

mimo 8 etapów ładowania ważne są tylko 3 , reszta to chwyt marketingowy

1. stałym prądem

2 stałym napięciem (AGM 14.8V , GEL 14.4V , zwykły kwasowy 15.5V )

3 ładowanie konserwujące, podtrzymujące ( po naładowaniu, spadku prądu mniej jak 2A obniża napięcie do 13V )

Ale jak kupisz do daj znać jestem ciekaw opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie doctor telwin 50 ma ogrom funkcji , już kiedyś przeglądałem go ale ostatecznie nie zdecydowałem się na kupno żadnego prostownika.Tak szczerze szukam czegoś budżetowego ale żeby spełniało swoje funkcje ale jak patrzę po cenach to masakra jak na moją kieszeń .


W pewnym czasie myślałem o kablach rozruchowych ale naprawdę bardzo grubych ,wiem że to mało profesjonalne i do końca nie wiem jak bezpieczne ale kiedyś musiałem zrobić update LMA2 w E60 i drugie auto do tego kable ( z Auchan) i na stykach było ~13.3-13.5V . Mam mały dylemat . Może mnie Din76 uświadomisz i przekonasz że to zły sposób ? :D

Ewentualnie jakbym używał doctor telwin 50 to na jakich sterownikach można pracować ? Bo rozumiem że na DDE/DME/EGS to za mało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam polecam przeróbkę zasilacza serwerowego Dell JD200 opisywaną we wcześniejszych postach można sprowadzić z USA lub dogadać się aby wziąść z moich zapasów mam 2szt ekstra. Można niedużym kosztem i wysiłkiem przerobić służę też pomocą mój zasilacz pomógł już mi przy chipowaniu diagnozie i programowaniu kilkunastu aut i jest niezawodny super nisko budżetowe rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic nowego nie odkryłeś, już na pierwszej stronie napisałem o JD200, a instrukcja podniesienia OVP jest dostępna w sieci dla każdego od dawna,

wystarczy 1 rezystor dolutować , kupowanie w USA jest trochę ryzykowne , niestety nie wszystkie używane serwery są sprawne, co już dawno się dowiedziałem

mam ok 10szt złomu który nie pracuje mimo że się uruchamia ,

Niestety nie każdemu chce się robić samemu , wiem ponieważ robiłem kilku elektronikom , którzy woleli mi zlecić budowę niż samemu się męczyć ,

nie wspomnę o wyglądzie, trochę głupio postawić taki surowy zasilacz bez atrakcyjnej obudowy , a to naprawdę drobiazgowa zabawa ,

A tu zainspirowany mobilnością XL 0-840 postanowiłem coś podobnego samemu zrobić

32be1dbf5ce0.jpg

f5202a6a57c2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Wszystkie są na podobnym poziomie

Ja mam gysflash 100 12 hf jak dla mnie ok tylko teraz kupiłbym z 2x5m kable zasilające, prostownik nie jest mobilny, a czesto cos robie przed garażem i dobrze by było aby w razie potrzeby szybko podpiąć, tylko rozkladajac kable , a nie jeździc całym wózkiem na ktorym stoi

A tu maly test gysflash


A tu programowanie frm na nim e91 to łatwizna dla niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie jest ciężki waży ok 7kg , ale nie postawisz go na podłodze , szkoda aby ktoś na niego wszedł lub wjechał samochodem , jest przystosowany do postawienia pod samochodem ale przecież tak nie będziesz diagnozował, ja mam kable 2x2.5m takie były dostępne, ale można indywidualnie zamówić długość

Gysflash stał się bardzo popularny nie tylko z powodu swojej nie zawodności, ale niskiej ceny w porównaniu do innych w tym czasie , dopiero później inni wyprodukowali swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.