Skocz do zawartości

[e84] Sterownik świateł AHL i brak regulacji reflektorów


Gość metti

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej e84 nie mam xenonu ale poprzedni właściciel zamontował sterownik adaptacyjnych świateł AFL, dlaczego nie wiem, może poprzedni się popsul a znalazł własnie taki. Problem jest taki, że nie działa mi regulacja reflektorów góra/dół i tu mam pytanie - czy obecny sterownik da się tak zakodować aby to działało czy trzeba wymieniać sterownik na zwykły? Dodam że kupiłem odpowiedni sterownik z listy real oem po VIN https://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Modu%C5%82+przestrz.+przypod%C5%82ogowej+2/61359159808 elektryk próbował go zakodować NCS-em ale niestety wówczas nie palą się tylne światła ledowe, podobno trzeba piny pozamieniać w tylnych lampach bo kodowaniem się nie da. Drugie pytanie - czy obecnego sterownika AFL nie da się zakodowac tak by działała regulacja? Jeśli to jednak kwestia wyłącznie kodowania to mam NCS i ktoś mógłby może zakodować zdalnie poprzez teamviewer? Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W mojej e84 nie mam xenonu ale poprzedni właściciel zamontował sterownik adaptacyjnych świateł AFL, dlaczego nie wiem, może poprzedni się popsul a znalazł własnie taki. Problem jest taki, że nie działa mi regulacja reflektorów góra/dół i tu mam pytanie - czy obecny sterownik da się tak zakodować aby to działało czy trzeba wymieniać sterownik na zwykły? Dodam że kupiłem odpowiedni sterownik z listy real oem po VIN https://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Modu%C5%82+przestrz.+przypod%C5%82ogowej+2/61359159808 elektryk próbował go zakodować NCS-em ale niestety wówczas nie palą się tylne światła ledowe, podobno trzeba piny pozamieniać w tylnych lampach bo kodowaniem się nie da. Drugie pytanie - czy obecnego sterownika AFL nie da się zakodowac tak by działała regulacja? Jeśli to jednak kwestia wyłącznie kodowania to mam NCS i ktoś mógłby może zakodować zdalnie poprzez teamviewer?

Nie ma znaczenia że to sterownik AFL jesli to FRM3 ,to kodowanie NCS do serii powinno rozwiązać problem regulacji wysokości

jeśli nie ma problemów z z instalacją

gorzej z tylnymi światłami led , a to oryginały czy podróbki , niestety w FRM3 nie da się wyłączyć sprawdzania świateł i każdy błąd powoduje wyłączenie

pinów

Ja ostatnio z kolegą na forum przeszliśmy to samo w E84 2013/02 kupił FRM3 dla dołożonych ksenonów

on od strony technicznej elektryka ,ja kodowanie

sterownik był dla opcji przed 2012/06

światła kierunki w lusterkach nie istniały dla niego , zakodował się bez problemów ale wyników kilka problemów dodatkowych ,

oddał ten sterownik i kupił nowszy kierunki ok po kodowaniu do serii i

wykodowaniu samopoziomowania ksenonów

i zakodowaniu innych danych dla przesłony bi-ksenonu

ale pojawił sie problem ksenonów które sa dołożone z wersji starszej i jeden ring się wyłączył,

a podmiana okablowania z drugiej strony nie powodowała błędów ringu , ring świecił na ori instalacji jak było napięcie poniżej 12V

mimo że zmniejszyliśmy napięcie na ringach to nadal miał błąd zwarcia (juz doszedł zamienił piny przy FRM)

 

masz schemat rozkładu pinów dla FRM 3 E84 (wszystkie opcje )

FRM z vin X3 XXXXXXX
Plug connector overview
Number X-pin, colour Description 
X14259 26-pin, black Component connector Footwell module 
X14260 51-pin, black Component connector Footwell module 
X14261 51-pin, black Component connector Footwell module 



Pin assignments at plug connector X14259
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 E Signal, front side marker light Light switch unit 
2 E Signal, low beam switch Light switch unit 
3 E Signal, left direction indicator light Steering column switch cluster 
4 E Signal, right direction indicator light Steering column switch cluster 
5 M Ground Light switch unit 
6 -- Not used  
7 -- Not used  
8 E Signal, headlight vertical aim control Light switch unit 
9 -- Not used  
10 -- Not used  
11 A Signal, switch lighting Light switch unit 
12 -- Not used  
13 -- Not used  
14 E Signal, rear fog light Light switch unit 
15 E Signal, fog light Light switch unit 
16 E Signal, high beam/headlight flasher switch Steering column switch cluster 
17 -- Not used  
18 E Signal, hazard warning switch Hazard warning switch 
19 A Signal, LED automatic high beam Light switch unit 
20 A Signal, LED hazard flasher switch Hazard warning switch 
21 A Signal, terminal 58G Connector, instrument and locator lighting 
22 -- Not used  
23 A 5 V supply Light switch unit 
24 -- Not used  
25 -- Not used  
26 -- Not used  



Pin assignments at plug connector X14260
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 -- Not used  
2 E Terminal 30 Fuse F84 
3 A Signal, fog light Right fog light 
4 A Signal, high beam Right headlight 
5 A Signal, parking light  Tail light, left 
6 A Signal, low beam Left headlight 
7 -- Not used  
8 A Signal, parking light  Right headlight 
9 A Signal, reversing light Tail light, right 
10 A Combined brake/rear fog light Tail light, inner right 
11 A from 2012_07 Signal, right auxiliary direction indicator light Outside mirror, passenger's side 
11 A up to 2012_06 Signal, right auxiliary direction indicator light Direction indicator light repeater, front right 
12 A Rear right direction indicator Tail light, right 
13 A Signal, front left direction indicator Left headlight 
14 A Signal, parking light  Right headlight 
15 A Signal, headlight vertical aim control Left headlight 
16 A Signal, left brake light Tail light, left 
17 A Signal, headlight vertical aim control Left headlight 
18 A Signal, brake light Tail light, right 
19 A Signal, headlight vertical aim control Left headlight 
20 -- Not used  
21 -- Not used  
22 E/A Signal, LIN bus Outside mirror, passenger's side 
23 E/A Signal, LIN bus Driver's switch cluster 
24 E/A LIN-bus, active headlight Right headlight 
25 E/A LIN-bus, active headlight Left headlight 
26 M Ground Ride height sensor, front Ride height sensor, front 
27 M Ground Ride height sensor, rear Ride height sensor, rear 
28 A Signal, headlight vertical aim control Right headlight 
29 A Supply, level sensor Ride height sensor, rear 
30 A Signal, headlight vertical aim control Right headlight 
31 A Supply, level sensor Ride height sensor, front 
32 A Signal, headlight vertical aim control Right headlight 
33 -- Not used  
34 -- Not used  
35 A Interior lights Connector, interior lights 
36 -- Not used  
37 A Signal, parking light  Tail light, right 
38 -- Not used  
39 -- Not used  
40 A Signal, centre brake light Auxiliary brake light 
41 A Activation, bi-xenon shutters Left headlight Right headlight 
42 A Power supply, active headlight actuator Left headlight Right headlight 
43 E/A Signal PT-CAN low Connector, CAN bus 
44 E/A Signal PT-CAN high Connector, CAN bus 
45 E/A K-bus signal K-bus connector 
46 E/A K-bus signal K-bus connector 
47 M Ground Ground point 
48 E Signal, rear level sensor Ride height sensor, rear 
49 E Signal, front level sensor Ride height sensor, front 
50 A Signal, headlight vertical aim control Left headlight 
51 A Signal, headlight vertical aim control Right headlight 



Pin assignments at plug connector X14261
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 E Terminal 30 Fuse F81 
2 -- Not used  
3 E Terminal 30 Fuse F41 
4 A Signal, driver's power window motor, closed Driver's window motor 
5 A Signal, driver's power window motor, open Driver's window motor 
6 A Signal, high beam Left headlight 
7 -- Not used  
8 -- Not used  
9 -- Not used  
10 A Voltage supply, entrance lighting Courtesy lighting, driver's side Courtesy lighting, front passenger's side 
11 -- Not used  
12 E Supply, terminal 15 A149a Car access system 
13 E Door contact signal System lock, passenger's door 
14 E Incremental transducer 1, driver's power window Driver's window motor 
15 E Door contact signal System lock, rear passenger's side 
16 M Ground, incremental transducer, driver's power window Driver's window motor 
17 M Ground, incremental transducer, front passenger's power window Passenger's window motor 
18 M Ground Ground point 
19 E Reversing signal Reversing light switch 
20 -- Not used  
21 E Brake light switch signal Brake light switch 
22 E Incremental transducer 2, driver's power window Driver's window motor 
23 E Incremental transducer 2, front passenger's power window Passenger's window motor 
24 E Door contact signal System lock, driver's door 
25 E Incremental transducer 1, front passenger's power window Passenger's window motor 
26 E Door contact signal System lock, rear driver's side 
27 E Signal, interior light switch Interior/reading lamp, front 
28 -- Not used  
29 -- Not used  
30 -- Not used  
31 -- Not used  
32 -- Not used  
33 M Ground Ground point 
34 E Terminal 30 Fuse F86 
35 A Signal, front passenger's power window motor, closed Passenger's window motor 
36 A Signal, front passenger's power window motor, open Passenger's window motor 
37 A Signal, fog light Left fog light 
38 A Signal, low beam Right headlight 
39 -- Not used  
40 A Signal, front right direction indicator Right headlight 
41 A Signal, parking light  Left headlight 
42 E Signal, lock central locking System lock, driver's door 
43 -- Not used  
44 A from 2012_07 Signal, left auxiliary direction indicator light Outside mirror, driver's side 
44 A up to 2012_06 Signal, left auxiliary direction indicator light Direction indicator light repeater, front left 
45 A Rear left direction indicator Tail light, left 
46 E Signal, unlock central locking System lock, driver's door 
47 A Signal, reversing light Tail light, left 
48 A Signal, terminal 58G Connector, instrument and locator lighting 
49 A Signal, licence plate light Licence plate lights 
50 A Signal, parking light  Left headlight 
51 A Combined brake/rear fog light Tail light, inner left 

opis lamp który mu wysłałem dla e84 ori instalacja wszystkie opcje

 

https://naforum.zapodaj.net/d662035698bd.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/36afeeb169cf.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/a9498942ecf7.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/906699546dbc.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/59c07d4f4f37.jpg.html

od A1 do A4

opisy lamp przednich

https://naforum.zapodaj.net/d7df4700fca1.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/03d1f1e93671.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/750797a8be46.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/cdfd12ba82fb.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledy oryginały, na zakupionym sterowniku frm2 o nr 61 35 9 159 808 poziomiwanie dziala ale nie dzialaja ledy, na AFL który jest frm3 dzialają ledy ale nie dziala regulacja przednich reflektorów. Podobno przy AFL nie działa opcja regulacji reflektorów, tak powiedział mi gosc ktory koduje ncsem

Inna sprawa - może ten moduł FRM2 nie obsługuje tylnych led? Elektryk ma taką wersje że zakladano tylne ledy bi fabrycznie byl na zwyklych lampach i dlatego byc moze wymieniano modul bo nie obslugiwal ledów - moźliwe?

Jak sprawdzic jaki numer modułu był u mnie montowany fabrycznie? Produkcja 2010.08 vin WBAVP11030VN41131

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W ETK wpisz vin i pokaże numery sterowników

https://www.etkbmw.com/

najnowsze i starsze numery jak klikniesz na numer

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E84/SAV/BMW+X1+18dX+N47/ECE/61_2574

ale kodował do serii ten FRM3 ,

dla X1 nie było nigdy opcji FRM2 ,

wszystkie pewnie pochodzą od E91 ,co daje błędy przy tylnych światłach

opcja jest tak że możesz sprzedać swój AFL i kupić o wiele tańszy zwykły FRM3 który bez problemowo można przypisać

do twojego X1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ETK wpisz vin i pokaże numery sterowników

https://www.etkbmw.com/

 

tak też zrobiłem i wybrałem z listy ten sterownik 61 35 9 159 808 choć jest FRM2

 

ale kodował do serii ten FRM3

tak i nie działa regulacja reflektorów

dla X1 nie było nigdy opcji FRM2 ,

 

no właśnie ale dobrałem go z listy lecz obawiam się że może nie obsługiwać ledów

 

opcja jest tak że możesz sprzedać swój AFL i kupić o wiele tańszy zwykły FRM3 który bez problemowo można przypisać

do twojego X1

 

i tak będę musiał zrobić ale ciężko o numery z listy, są na allegro sterowniki FRM3 wymontowane z X1 a mają inne numery których nie ma na liście, kupować mimo to?

 

dla przykładu aukcja http://allegro.pl/bmw-e84-x1-lift-modul-sterownik-swiatel-9308365-i6728677775.html przedstawia sterownik do X1 ale końcówki tego numeru 9308365 nie ma na liście dla X1, podobnie z kilkoma innymi sterownikami od X1, nie wiem już o co z tym chodzi, czy muszę szukać wyłącznie tych:

1 Moduł przestrzeni przypodłogowej 3 od 03.2007 do 03.2015 1 61 35 9 340 339 €335.55 Prices #

1 Moduł przestrzeni przypodłogowej 3 od 03.2007 do 11.2016 1 61 35 9 390 491 €252.43 Prices #

1 Moduł przestrzeni przypodłogowej 3 od 03.2007 1 61 35 6 827 064

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tymi numerami to nie tak do końca to numery zamówieniowe nie zawsze pokrywają się z tymi na sterowniku

kolega kupił FRM3 i nie było tego numeru na liście żadnej FRM w żadnym z E89

kieruj sie opisem na sterowniku FRM3

i dodatkiem jak w temacie

viewtopic.php?f=70&t=152949&start=75#p1580835

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metti trzeba sprawdzić VO auta czy nie ma tam opcji 522 bo może ktoś przed tobą założył xenon a później go zdjął przed sprzedażą.

Jeśli nie ma tam tej opcji to ręczna regulacja powinna działać po kodowaniu do serii.

Nie ma xenonu i nie miał. Kolega Din76 znalazł w kodowaniu FRM3 mojego sterownika które przesłałem mu e-mailem że jest opcja ręcznej regulacji tylko niazakodowana, ktoś może za pomicą teamviewer mi to zakodować? Mam NCS

 

Jeśli nie ma tam tej opcji to ręczna regulacja powinna działać po kodowaniu do serii.

A co jesli w tylne ledy został doposażony poźniej, to kodowanie do serii nie spowoduje że pojawi się problem z ledami tylnymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale możesz sobie z czytać z FRM3

plik FSW_PSW.trc z WORK (profil NCS Revort's Ncs Expert profile )

zapisać gdzieś indziej na dysku

zamknąć NCS (jak po kodowaniu będą problemy to zmienisz nazwe pliku na FSW_PSW.man

i zapiszesz te same dane co były

zakoduj do serii ale z swojego CAS (FA) nie łącz się jako moduł komunikacyjny z NFRM tam jest pewnie ksenon 522

tylko jak masz inny vin to nie puści kodowania do serii (profil NCS exoertmodus)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możesz sobie z czytać z FRM3

plik FSW_PSW.trc z WORK (profil NCS Revort's Ncs Expert profile )

zapisać gdzieś indziej na dysku

zamknąć NCS (jak po kodowaniu będą problemy to zmienisz nazwe pliku na FSW_PSW.man

i zapiszesz te same dane co były

zakoduj do serii ale z swojego CAS (FA) nie łącz się jako moduł komunikacyjny z NFRM tam jest pewnie ksenon 522

tylko jak masz inny vin to nie puści kodowania do serii (profil NCS exoertmodus)

 

He he wiesz że ja już się nie imam kodowań :-P wolę zlecić to komuś zdalnie przez teamviewer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję koledzy za aktywny udział w temacie, kolega BayerischeMotorenWerke dziś sprawdził i ostatecznie okazało się że moj sterownik FRM3 AFL pomimo prawidłowego zakodowania nie reaguje na ręczną regulację poziomowania reflektorów. Pozostaje wymiana na zakupiony FRM2 i przemiana PIN-ów. Defacto kolega BayerischeMotorenWerke sprawdził że moja X1 fabrycznie wyposażona była w FRM2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A gdzie on to przeczytał że w twoim modelu były FRM2 jakoś po twoim vin w ETK jest tylko FRM3

4515ca12cc40.jpg

490f54f3c9d0.jpg

jak widać ETK (a tylko etk mają w serwisie ) nie pokazuje FRM2

i o jakich tylnych ledach piszesz ori wyposażenia

wszystkie dostępne modele dla X1 e84 https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E84/SAV/BMW+X1+18d+N47/ECE/63_1165

ty masz te według vin (podałeś VIN w pierwszym poście więc pozwoliłem sobie poszukać )

8965acf6796d.jpg

twoje wyposażenie nic nie mówi o ledach tył

i dodatkowo nie konsekwencja jak miałes ori FRM2 to powinieneś bez problemów dopisac do samochodu nie trzeba by zmieniać pinów

ale FRM2 pewnie jest od E91 nie ma opcji dla E84 dlatego nie zakoduje się prawidłowo

 

Wyposażenie

VN41131 VP11 WA76 AXBY X1 E84 SAV X1 18dX N47 ECE L M 2010/08

Dane pojazdu

Art. Wartość

Numer podwozia XXXXXXXXVN41131

Kod typu VP11

Typ X1 X18D (EUR)

Typoszereg E E84 ()

Seria X

Rodzaj konstrukcji GEFZG

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 105

Napęd ALLR

Skrzynia biegów MECH

Kolor TIEFSEEBLAU METALLIC (A76)

Tapicerka STOFF MEDIAN/VERMILIONROT (AXBY)

Data prod. 2010-08-19

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S402A PANORAMA GLASDACH Dach panoramiczny elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Listwy wewn., wysoki połysk, czarne

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S8TKA PASSIVER FUSSGAENGERSCHUTZ Pasywna ochrona pieszych

S8V1A HINWEISSCHILD NCAP Tabliczka informacyjna

S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o jakich tylnych ledach piszesz ori wyposażenia

 

@Din76 pisałem w tym sensie że lampy są oryginalne a nie zamienniki a nie że wyjechał na nich z fabryki, najprawdopodobniej ktoś wymieniał sterownik bo wymieniał tylne lampy na led a dotychczasowy moduł być może nie obsługiwał tylnych ledów, co do reszty musiałby się wypowiedzieć @BayerischeMotorenWerke

 

ale FRM2 pewnie jest od E91 nie ma opcji dla E84 dlatego nie zakoduje się prawidłowo

 

dziś sprawdziłem dokładnie i jest od e92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem wywołany do tablicy to odpowiem - ktoś kto zmieniał moduł na FRM3 AHL nie zmienił time criterion z 06/10 na późniejszy czego skutkiem jest automatyczny dobór pliku FRM2.c08 przez NCSexpert/ewentualnie nie zakodował odpowiednio doposażenia (to, że jest FRM3 AHL stwierdziłem poprzez odczyt nr w inpie. Też jestem zdziwiony bo wydawało mi się, że FRM2 był od 2007 do 2009 a później FRM3 Basis/XE/AHL/MaxBrose (w zależności od wyposażenia). Moduł był wymieniony bo wedle ETK wersja Basis nie obsługuje tylnych LEDów.

Dodatkowo dowiedziałem się, że przy podmianie na FRM2 wszystko działa oprócz tylnych ledów (mrygają). Co do lamp to są one doposażone (występuje nawet oryginalne doposażenie), do klucza wyposażenia jest dopisane HLED (tutaj nie jestem pewien czy nie powinno być MUEB tak jak w E92).

Co do przepinania pinów to wydaje mi się, że na FRM2 wystarczyłoby wyłączyć sprawdzanie WARM i KALTuberwachung (zakładając, że przy zmianie na FRM3 nikt się nie pokusił o zmianę kabli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jestem wywołany do tablicy to odpowiem - ktoś kto zmieniał moduł na FRM3 AHL nie zmienił time criterion z 06/10 na późniejszy czego skutkiem jest automatyczny dobór pliku FRM2.c08 przez NCSexpert/ewentualnie nie zakodował odpowiednio doposażenia (to, że jest FRM3 AHL stwierdziłem poprzez odczyt nr w inpie.

Nie ma to znaczenia w przypadku FRM3

ponieważ FRM2 i FRM3 korzystają z tych samych plików konfiguracyjnych to wyświetla sie pierwszy dla grupy E89 dlatego zawsze jest FRM.C08

tylko jak masz inna grupę tak jak to ma miejsce w FRM1 i FRM2 to data oprogramowania ma znaczenie

patrz tu data oprogramowania jest 2014/11 dla e84 i też jest FRM.C08

17b4ad321694.jpg

dlatego ja zawsze kodując do serii moduł zczytuje za pomoca polecenia CODIERENDATEN_LESEN

aby zmienił sie index coding na poprawny tak jak to robi ISTA P kodując serii z FA

w E84 nie było już FRM2

W starszych modelach ZCS (zamiast FA) było że każdy sterownik miał odpowiedni index coding i wpis do ZCS (VN) i od razu się wyświetlał taki jak w fabryce co oczywiście można zmienić zmieniając wpis w ZCS (najczęściej w VN)

 

 

Też jestem zdziwiony bo wydawało mi się, że FRM2 był od 2007 do 2009 a później FRM3 Basis/XE/AHL/MaxBrose (w zależności od wyposażenia). Moduł był wymieniony bo wedle ETK wersja Basis nie obsługuje tylnych LEDów.

Dodatkowo dowiedziałem się, że przy podmianie na FRM2 wszystko działa oprócz tylnych ledów (mrygają). Co do lamp to są one doposażone (występuje nawet oryginalne doposażenie), do klucza wyposażenia jest dopisane HLED (tutaj nie jestem pewien czy nie powinno być MUEB tak jak w E92).

Co do przepinania pinów to wydaje mi się, że na FRM2 wystarczyłoby wyłączyć sprawdzanie WARM i KALTuberwachung (zakładając, że przy zmianie na FRM3 nikt się nie pokusił o zmianę kabli).

 

Jedynym plusem przy takich modyfikacjach jest to że FRM2 można wyłączyć sprawdzanie żarówek

natomiast w FRM3 jest już problem jak jest nie odpowiednia żarówka lub za nią leda to wyłączy pin i nic na to nie poradzisz

nawet jak zmienisz na nicht_activ to sterownik sam zmieni na activ po wykryciu nieprawidłowości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A gdzie on to przeczytał że w twoim modelu były FRM2 jakoś po twoim vin w ETK jest tylko FRM3

4515ca12cc40.jpg

490f54f3c9d0.jpg

jak widać ETK (a tylko etk mają w serwisie ) nie pokazuje FRM2

 

 

 

do twojego auta w ori był moduł 61359241008 i jest to moduł MAX BROSSE , w e84 wkładali tylko Max Brosse , więc taki powinieneś mieć moduł lub nowszy gdzie podał ci din76 w tabeli, ale wszystkie te moduły to Max Brose, i moim zdaniem na takim będzie ci wszystko działać . A te lampy z tyłu to pozycje mają jako paski ledowe ? a reszta na żarówkach? ?czy coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Instalowali wszystkie wersje FRM3, a FRM2 dla modów ponieważ można wyłączyć sprawdzanie napięcia

a błąd jego polegał na tym że NCS pokazuje zawsze w e89 FRM2 nawet jak daty zmienisz czy wybierzesz inny model to też ten pokazuje

pierwszy na liście FRM2_E89.C08 (ale jak użyjesz opcji codierendaten_lesen to pokaże właściwy)

dlatego wywnioskował że instalowali FRM2 ,

ja też szukałem tych ledowych tylnych ori i nie mogę znaleźć może coś podpowiecie

wszystkie co widziałem to takie jak twoje Marek , lub podróbki ale może się mylę

https://www.google.pl/search?newwindow=1&espv=2&biw=1366&bih=613&tbm=isch&sa=1&q=nmw+X1+tylne+ledowe&oq=nmw+X1+tylne+ledowe&gs_l=img.3...2768.9166.0.10409.19.19.0.0.0.0.182.1960.13j6.19.0....0...1c.1.64.img..0.6.681...0j0i67k1j0i30k1j0i10i30k1j0i19k1j0i10i24k1.fkyCMwUio7w#imgrc=obXIfxzoFVpheM:

Możecie zobaczyć w ISTA P pojazd doposażenie czy jest taka opcja dodatkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. A te lampy z tyłu to pozycje mają jako paski ledowe ? a reszta na żarówkach? ?czy coś innego

 

ledowe a w zasadzie paski neon są tylko pozycyjne a cała reszta łącznie z kierunkowskazami jest na zwykłych żarówkach P21W

 

Max Brose, i moim zdaniem na takim będzie ci wszystko działać

 

tak wiem ale jest niestety dość drogi i nie dam tyle kasy tylko po to aby mieć regulację lampy, za 700-800 zł wolę to zrobić raz na rak imbusem, będę szukał okazji lub spróbujemy z tym FRM2 coś pokombinować z pinami

 

A czy max brosse 61359230445 nie podejdzie?

 

8 61 35 9 241 008 18.11.2010

9 61 35 9 230 445 11.08.2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie da rady FRM2 , tylko FRM3 jak masz e84 do 2012 roku to każdy frm 3 działa ale jak po 2012 z kierunkami w lusterkach to

tylko frm3 po tej dacie się nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.