Skocz do zawartości

Deep OBD for BMW android


MiloszGD

Rekomendowane odpowiedzi

Alternatywa dla carly for bmw - tak sądzę. Po zainstalowaniu pobrać należy ok 120 mb danych ecu. Ja konfiguruję pod kabel usb otg. Nie podłączałem jeszcze pod auto bo nie miałem kiedy.

 

This open source app uses the original BMW ECU files for OBD communication.

Theoretically all operations that are possible with INPA or Tool32, could be also executed with this application.

With a configuration generator simply select the diagnostics jobs to execute and create your own configuration files.

For complex tasks the configurations files could be created manually.

The application supports the following OBD II adapters:

- Standard FTDI based USB "INPA compatible" D-CAN/K-Line adapters (all protocols)

- ELM327 based Bluetooth adapters. Recommended ELM327 versions are 1.4b, 1.5 and origin 2.1, which are based on PIC18F2480 processor (no MCP2515 chip) (D-CAN protocol only)

- Custom Bluetooth D-CAN/K-Line adapter (BMW-FAST protocol over D-CAN and K-Line)

- A replacement firmware for the ELM327 Bluetooth adapter is existing, that is faster, more stable and that also supports K-Line

 

Częstujcie się i testujcie

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.holeschak.bmw_deep_obd&hl=pl

 

ubBe0apCT4hdUFuY-iQDK5Lz7jShF4lCnTwSx-39GK2HsNVwcwjpU_KnbE9EaWDOVyI=h900

SmFtHv5LgL1nHxqVB1prOX9_WnHL5PZp6o5rITFDspRGJgZ9Gbw7T2DLd6mso53a3e0=h900

8w7A1TeFZkYvXjJfODkO_oequbIyWSX3MT4VA6yXrNO_t3hs7QdRr-98zW12i1qJW98=h900

ZnTMeAdAITTY3SAoKEvjLkEfX_738MGto2Z6Z0DFcvhbgfgKNkLBkvuYxDe-8c4S7Q=h900

Uw2Fht_cEx7dddJA2YO8UtNdwmCbANt2PTyxQrxrtSVMeit3GF2YJ6ZZEQTaKk0VHuU=h900

28eFHOCQjCorUumx5l3RjnYRtF4pJ_UnvNQ70IBtXla2KQCGvaMxTgZ_vaMjklqRTB8=h900

ybvL_lFNERAz2Iq91wCyQhh722cD0KPqkKKTxYDkyikJpwXE_RKt2lFK9kR5WuzBc5c=h900

OIaMPH7xPx8Z-90W1L0N3hfTT2w1U8g19t8ZDcfmDfRU2hK0GjoBjyEjHkYit5ZZsC0=h900

 

Więcej ciekawych info

https://ediabaslib.codeplex.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę od nowa tworzyć więc przerzucę z innego fajnego forum ;) do starych modeli konfiguracja tylko ręczna wchodzi w grę.

 

Gadałem dzisiaj z twórcą programu, bo miałem problem z konfiguracja , ale wrzucił parę poprawek i już ładnie poszło , wcześniej jak konfigurowałem to nie reagowało.

 

Parę informacji , instalacja normalna , potem pobranie plików ecu 114 mb , potem samo się wypakowuje i wazy ponad 1 gb.

 

W PRZYPADKU NASZYCH E46 NALEŻY RĘCZNIE WYKONAĆ KONFIGRUACJĘ POD POSZCZEGÓLNE MODUŁY

 

Ja zrobię to na przykładnie modułu sterownika silnika . Może kiedyś jak będę miał chwilę wrzucę w temacie rozpiskę sterowników do diagnozy w tym programie.

 

Po zainstalowaniu i odpaleniu należy podpiąć interfejs

 

http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/Screenshot_2016-01-03-16-56-58_zpsecfgaeab.png

 

Następnie pobrać pliki , wypakować

 

Później prawy górny róg i wybieramy klucz i zmieniamy konfiguracje z automatu na manual

 

http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/Screenshot_2016-01-03-17-03-16_zpsrfxmawsu.png

 

W między czasie pewnie wyskoczy nam wybór interfejsu to bierzemy oczywiście USB

 

Wybieramy edit i

 

http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/Screenshot_2016-01-03-17-03-29_zpspe3x16t4.png

 

I wybieramy sterownik z NASZEGO auta , w moim przypadku ms42

 

http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/Screenshot_2016-01-03-17-09-13_zpschs7eir8.png

 

Tworzy się nam powoli drzewo modułów które można sobie zapisac ( nie trzeba co chwile szukać i dodawać poszczególnych modułów )

 

http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/Screenshot_2016-01-03-17-09-20_zpsubzcrqfu.png

 

Po odpaleniu ( bez auta bo mam jakies -15 na podwórku :D )

 

http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/Screenshot_2016-01-03-17-08-11_zpsdronjc91.png

 

Interfejs wykryty i podpięty , ale bez auta więc tylko taki ekran

 

http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/Screenshot_2016-01-03-17-10-13_zps7yh8s4fi.png

 

Na razie tyle , w przyszłym tyg ma być cieplej to sprawdzę na żywym organizmie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli posiadając Galaxy s5 ( G900F )

kupuję przejściówkę OTG np taka jak na tej aukcji :

 

http://allegro.pl/kabel-adapter-usb-otg-samsung-galaxy-s3-s4-s5-note-i4889020262.html

 

i przez tą przejściówkę będzie mi działać taki kabelek ( INPA mi na nim chodzi pod win xp i 7 )

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html

 

z tym softem ?

 

auto to e87 118D N47

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chce wejsc na sony z3 compact z android 5.1.1. Pliki sie sciagaja i .... Nic ... Znika ekran ...i nic nie...jest tylko tlo obd i menu .i jak klikne to odnowa sciaga i wypakowuje pliki :mad2:
z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pliköw na e39 nawet tam nie ma.

mam torque pro pod elm327 i lata z moja 530i z 2001 roku(DIS i inpa tez mam pod kabel od OBDexpert.de)

ale tego za cholere nie moge rozgryzc .

albo na moim Z3compact andek 5.1.1 to nie lata(za nowy android)??? :cry2:

albo auto za stare??? :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
U mnie w e46 cos tam pokazywało tyle że musiałem sam moduły wyznaczyć, nie bawiłem się tym długo więc więcej nic nie podpowiem, zresztą póki co nie mam nawet do czego się tym podpiąć. Testować kombinować i powinno hulać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam,

szczerze to jestem podlamany.

Mam wrazenie, ze gosc robil program z nudow ale na bank nie by komus byl do czego przydatny

Przebrnalem przez downloady ecu, rozpakowalem itp

udalo mi sie utworzyc set parametrow, ktore chce logowac

np STAT_MOTORDREHZAHL_WERT, STAT_LADEDRUCK_IST_WERT, STAT_LADEDRUCK_SOLL_WERT (czyli obroty, ladowanie t faktyczne, ladowanie t zadane)

wlaczylem logowanie i powstal plik z rozszerzeniem LOG - czyli tak by przypadkiem na komorce nie dalo sie go za latwo otworzyc!

Format zapisu liczb w pliku... np 1.049998E+003 ... no w sumie dobrze, ze nie w systemie 2kowym!

 

To xE+liczba to "po bozemu" x*(10 do potegi liczba),, czyli obroty np 6.998862E+002 to 699... - rozumiecie???? gosc uznal, ze zamiast 699 lepiej zapisac 6.998862E+002 by bylo "bardziej czytelne"

 

kolumny oddzielone sa n spacjami

Czy duzo trzeba sie zastanawiac by dojsc do tego, ze plik powinien nazywac sie xxxx.CSV a kolumny powinny byc oddzielone srednikiem? Wtedy pierwszym lepszym viewerem excela nawet na androida mozna to podgladnac

Jednym slowem - programista byl ale zabraklo kogos kto by sie zastanowil nad uzytecznoscia tego

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

odnioslem wrazenie, ze dane o ladowaniu T sa kompletnie bez sensu ale to zakladam, ze jest w razie czego bledem

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

excela potrzeba:) - jak wyobrazasz sobie sledzenie ladownia turbiny przy pelnym bucie na 3ce czy 4ce? - chcesz sie zabic?

ZAPIS DO PLIKU CSV/XLS TO PODSTAWA... poznie robisz sobie kolumne obok "turbo zadane", "turbo faktyczne" jako np =A1-B1 i widzisz odchylke ladowania

Mozesz policzyc sobie stosunek ilosci mg powietrza do mg paliwa i masz taki recznie liczony AFR

Wlasnie problem jest w tym, ze autorzy piszacy te programy nie maja bladego pojecia po co one komus mog byc przydatne :D

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Czytałem Czy można zaktualizować adapter i niby ruszy do aktualizacji można zrobić przez program Deep Tylko znowu nie wiem jak to zrobić A wszystko po angielsku więc ciężko jest wszystko przetłumaczyć tym bardziej że używam translatora i zrozumieć jak to zrobić czy ktoś by pomógł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weszła aktualizacja Depp obd adapter łączy ale nie chce nic więcej zrobić calyy czas joob status error pisałem do autora apki 0 pomocy tzn odp ale olał temat wołać napisać że adapter nie odpowiedni chodź na Google Play napisał że dziala....i sam napisał na swojej stronie że adapter można aktualizować by działał dał link nawet do oprogramowania i jeszcze ze można zrobić to przez deep obd ale już do pomocy skłonny nie jest.... Szkoda bo prubuje zaprogramować moduł skrętu i zresetować frm bo jest błąd zwarcia a to chyba jedyny program którym to można zrobić przez bt w E90 z 2007r z frm1 chyba że ktoś ma jakiś pomysł inny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.