Skocz do zawartości

Które auta wymagają D-CAN, które K+D-CAN?


mcmt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam Kolegów,

 

proszę o małą podpowiedź, pogubiłem się trochę z interfejsami. Które auta wymagają D-CAN, które K+D-CAN? Do czego służy K LINE?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Linia CAN (czyli w opisie i w nazwie Diagnostyka CAN stąd nazwa D-can) jest w BMW od 2007 do dzisiaj roku w rożnych modelach w różnych miesiącach wprowadzona w e90 dokładnie 2007/03 podobnie w e87 w niektórych modelach np e83 jest tylko D-can dla silnika i skrzyń jest w obd na pinach 6 i 14

i do tego jest INTERFEJS D-can (jak również K-dcan jest to ten sam interfejs tylko do niego dołożona jest starsza linia diagnostyczna K na pinie 7 tak aby obsługiwał też ten interfejs starsze modele na lini K (czyli na pinie 7)

Linia K jest na pinach 7 i 8 jest gdzieś od 96 roku do 2007 roku (w niektórych np e83 jest pin 8 dla reszty modułów do końca produkcji X3)

E60 E65 , E70 , E87 ,E90 do 2007 roku ma do diagnostyki tylko pin 7 w OBD (pojecie linia K jest trochę mylące dla tych modeli, w nich jest tylko CAN podobnie jak w nowszych D-can różnią się tylko modułem głównym ZGM i JBBE to przez te moduły jest diagnostyka, pewnie po wymianie na nowsze można by ich diagnozować przez D-can interfejs

W , e38, e39, e46 , e53, e83 (z wyjątkiem tym co opisywałem wcześniej ) mają linie diagnostyczną K (obd 2 ) na pinach 7 i 8

w OBD 2 na pinie 7 jest silnik i skrzynia aut, a na pinie 8 reszta modułów

 

Interfejs K-dcan ma piny

pin 1 - zapłon po stacyjce +12V (tylko dla zapłonu po kluczyku w starszych modelach na lini K)

pin 4 i 5 - masa

pin 6 D-CAN ( Low-Speed CAN) wolny CAN (od 25kb/s do 124kb/s)

pin 7 linia diagnostyczna K ( 10kb/s) dla diagnostyki starszych modeli (e38,e39,e46,53,e83) łączy sie z pinem 8 w interfejsie (niektórzy robia sobie przełącznik

załączający pin 8 i rozłączający pin 8 (dla F-serii i tych co mają CIC w e-serii, ponieważ na pinie 8 jest port ethernet i napięcie na tym pinie odcina diagnostykę

d-can w w nowszych modelach )

 

pin 14 D-can (High-Speed CAN od 125kb/s do 1000 kb/s ) szybki CAN

pin 16 napięcie +12V z akumulatora

 

 

Zwykły interfejs KK-L (jest do 2007 roku linia diagnostyczna K

pin 1 napięcie po zapłonie +12V

pin 7 linia diagnosrtyczna K (silnik i skrzynia w starszych a w nowszych od e60 do e90 cały samochód tylko do roku 2007 )

pin 8 linia diagnostyczna K

pin 16 napięcie +12V akumulatora

i jest też pin 15 dla starszej linia L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bierz pod uwagę że oni raczej się nie znają, tylko sprzedają interfejsy , często prosto z Chin

raczej nie kłamie pisze tez że od 1998 roku obie linie więc piny 7 i 8 są połączone i gdzieś w 2009 roku było w E-serii CIC, a do cic jest port ethernet na pinie 8 i połączenie tych pinów 7 z 8 zaburza diagnostyke nowszych modeli z CIC na D-can uruchomiając port ethernet, ale odłączenie pinu 8 i wstawienie tam przełącznika powinno pomóc w diagnostyce nowszych modeli cytuje :

 

"Najlepsza cena INPA CAN BMW K + Chip z FT232RL diagnostyczna BMW Full od 1998 do 2008

 

Interfejs USB OBD2 do BMW - INPA / Ediabas - K + DCAN umożliwia pełna diagnostyka BMW od 1998 do 2008 (wszystkie funkcje jak w Omnitec Interface). Wbudowany 2 linie K i D-Can Magisterium

 

BMW INPA K + funkcje mogą:

1. Odczyt i kasowanie błędów

2. Zmiany

Programowanie 3. Sterownik

4. Applu kodowanie

- I inni...

 

BMW INPA K + Czy protokołów

Szybkie Magisterium i D-PT-CAN CAN (500 kbit / s)

Powolne CAN K Magisterium (100 kbit / s)

Standardowy protokół BMW (BMW interfejs OBD).

 

D-CAN

- E60, E61 from 03/2007

- E83 from 09/2006

- E81, E87 from 03/2007

- E90, E91, E92, E93 from 03/2007

- E70 (nowy model X5)

- R56 (nowy model MINI)

 

PT-CAN, K-CAN - przełączana prędkość pełni CAN Arbitrów - można zdiagnozować sterownik bez samochodu

 

Protokół "Interfejs BMW OBD" dla starszych samochodów

 

- Od 1995 do 1998 (nie trzeba K-line).

- Od 1998 do 03/2008 (wszystkie modele)

 

Lista pakietów:

 

BMW INPA 1 szt x K + CAN kabel

Sterownik CD 1 szt x "

 

Normalnie K-dcan jest dla modeli od

E60, e65, e70, e87 ,e90

ma tylko piny dla obd 2

1, 4,5 ,6 ,7 ,14,16 nie jest przeznaczone dla starszych modeli i w takiej konfiguracji jest dla wszystkich d-can

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

w takim razie który interfejs będzie najlepszy? który można śmiało polecić do E91 320D N47?

ja znalazłem 2 na allegro:

 

http://allegro.pl/interfejs-usb-bmw-k-d-can-gt1-inpa-dis-obd2-i5215124404.html#thumb/2

 

oraz

 

http://allegro.pl/bmw-interfejs-usb-k-dcan-obd2-inpa-gt1-dis-k-d-can-i5716047614.html

 

chciałbym mieć także dostęp do ulrytych funkcji oraz kodowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Czytam i mam pytanie.

 

Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.

 

 

Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz pod uwagę że oni raczej się nie znają, tylko sprzedają interfejsy , często prosto z Chin

raczej nie kłamie pisze tez że od 1998 roku obie linie więc piny 7 i 8 są połączone i gdzieś w 2009 roku było w E-serii CIC, a do cic jest port ethernet na pinie 8 i połączenie tych pinów 7 z 8 zaburza diagnostyke nowszych modeli z CIC na D-can uruchomiając port ethernet, ale odłączenie pinu 8 i wstawienie tam przełącznika powinno pomóc w diagnostyce nowszych modeli cytuje :

 

"Najlepsza cena INPA CAN BMW K + Chip z FT232RL diagnostyczna BMW Full od 1998 do 2008

 

Interfejs USB OBD2 do BMW - INPA / Ediabas - K + DCAN umożliwia pełna diagnostyka BMW od 1998 do 2008 (wszystkie funkcje jak w Omnitec Interface). Wbudowany 2 linie K i D-Can Magisterium

 

BMW INPA K + funkcje mogą:

1. Odczyt i kasowanie błędów

2. Zmiany

Programowanie 3. Sterownik

4. Applu kodowanie

- I inni...

 

BMW INPA K + Czy protokołów

Szybkie Magisterium i D-PT-CAN CAN (500 kbit / s)

Powolne CAN K Magisterium (100 kbit / s)

Standardowy protokół BMW (BMW interfejs OBD).

 

D-CAN

- E60, E61 from 03/2007

- E83 from 09/2006

- E81, E87 from 03/2007

- E90, E91, E92, E93 from 03/2007

- E70 (nowy model X5)

- R56 (nowy model MINI)

 

PT-CAN, K-CAN - przełączana prędkość pełni CAN Arbitrów - można zdiagnozować sterownik bez samochodu

 

Protokół "Interfejs BMW OBD" dla starszych samochodów

 

- Od 1995 do 1998 (nie trzeba K-line).

- Od 1998 do 03/2008 (wszystkie modele)

 

Lista pakietów:

 

BMW INPA 1 szt x K + CAN kabel

Sterownik CD 1 szt x "

 

Normalnie K-dcan jest dla modeli od

E60, e65, e70, e87 ,e90

ma tylko piny dla obd 2

1, 4,5 ,6 ,7 ,14,16 nie jest przeznaczone dla starszych modeli i w takiej konfiguracji jest dla wszystkich d-can

 

No właśnie z tymi kablami tez jest zagadka. Jedne działają do 03.2008, a inne nawet do 2013 (E84). Kable nie mają zlutowanych pinów 7 i 8. Sprzedawca mówi prawdę. Opis jest właściwy. Otwierałem takie kable i nie widziałem różnicy. Chętnie się dowiem o co tutaj chodzi, choć nie mam zamiaru się w to zagłębiać. Mam kable, które działają z samochodami powyżej 03.2008 i zawsze takie zamawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mój kabel ma zlutowane piny 7 i 8, e46 i e60 do 2006 łączy, teraz pytanie czy nie będzie problemu z e90 2009r. n43? To samo pytanie do e87 2008r. n47? Zrobić przełącznik czy powinien działać?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie ogarniam przełącznik w swoim kablu, powinno być dobrze :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przełącznik jest potrzebny tylko wtedy, jak jest pin 8 w obd samochodu od portu ethernet , modele bez cic nie mają portu ethernet i wtedy przełącznik nie ma znaczenia pin 8 jest luźny i nie blokuje

D-can

 

No właśnie z tymi kablami tez jest zagadka. Jedne działają do 03.2008, a inne nawet do 2013 (E84). Kable nie mają zlutowanych pinów 7 i 8. Sprzedawca mówi prawdę. Opis jest właściwy. Otwierałem takie kable i nie widziałem różnicy. Chętnie się dowiem o co tutaj chodzi, choć nie mam zamiaru się w to zagłębiać. Mam kable, które działają z samochodami powyżej 03.2008 i zawsze takie zamawiam.

Nie wiem co może być przyczyną że niektóre interfejsy K-dcan po 2008/03 nie działają

sama diagnostyka po 2007 jest przez JBE, inne sterowniki nie mają znaczenia

a JBE_70 jest to samo w 2007/03 dla dcan jak i później po 2008/03 więc nie wiem, tylko pojawienie portu ethernet może blokować diagnostykę jak zasili się pin 8

ale jak twierdzisz że oba interfejsy mają luźne piny 8 to nic nie powinno zablokować diagnostyki

oprócz hardware interfejsu K-dcan jest jeszcze oprogramowanie procesora jak i samego interfejsu szeregowego FDTI może tu tkwi problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem taki przypadek ze z autem z 2008 r jeden kabel dzialal a inny nie (oba to d can przezroczyste, w srodku to samo)

Tak jak kolega din76 pisze problem moze tkwic w software

zgrywalem oprogramowanie z kilku kabli kkl oraz z kilku d can i praktycznie w kazdym parametry byly poustawiane inaczej.

kilka dni temu mialem problem z zainstalowaniem jednego chinczyka, wrzucilem mu wsad z innego i wszystko poszlo ok.

wiec to moze byc to o czym mówimy

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i mam pytanie.

 

Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.

 

 

Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

 

tez sie zastanawialem kiedys czy wrzucenie wsadu z kabla d can Bmw do d can Vag spowoduje ze podziala z Bmw.Ale nie sprawdzalem.

 

a co DDt2000 to swietnie z tym chodzi kkl Bmw tylko wsad trzeba zmienic pod Renie :) z d can ten program nie wspolpracuje

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czytam i mam pytanie.

 

Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.

 

 

Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

 

tez sie zastanawialem kiedys czy wrzucenie wsadu z kabla d can Bmw do d can Vag spowoduje ze podziala z Bmw.Ale nie sprawdzalem.

 

a co DDt2000 to swietnie z tym chodzi kkl Bmw tylko wsad trzeba zmienic pod Renie :) z d can ten program nie wspolpracuje

 

 

Czyli tak na szybko, trzeba osobny kabel kupic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

W moim przeźroczystym D+K działają wszystkie e60, f10, ale w e39 mogę tylko połączyć się z modułem silnika. Muszę stary kabel od Nerwusa podpiąć, aby na tym samym lapku działało e39 1999 rok (w poliftowym jest to samo).


Ktoś rozwiązał problem z połączeniem się z e39 przeźroczystego kabla?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Będzie się nadawać, masz DCAN już jak 2008 rok bez względu na silnik , przełącznik nie ma dla ciebie znaczenia w jakiej pozycji

2008 rok to nie ma ethernet w obd bedzie działać na każdej jak kupisz bez przełącznika k-dcan to też będzie wszystko działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wie jak odróżnić kabel k-bus od D-can?


Nie jestem do końca pewien jaki mam. Używałem go do E39, więc na pewno jest to K bus, ale być może jest też d-can.


Tego właśnie nie wiem i nie mam pojęcia jak to sprawdzić.


Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkopię trochę temat.

Dziś wymieniłem jbbf ponieważ stary się usmażył. Nowy moduł to jbbf 2 z 2008 roku czyli wjeżdża już tutaj D-CAN. Pytanie czy muszę w e87 z 2006 skąś doprowadzić linię CAN na piny 6 i 14 czy to już powinno być w standardzie? Pytam bo na chwilę obecną nie mogę się połączyć z autem, a chciałem w jbbf zmienić vin i zakodować go do serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odkopię trochę temat.

Dziś wymieniłem jbbf ponieważ stary się usmażył. Nowy moduł to jbbf 2 z 2008 roku czyli wjeżdża już tutaj D-CAN. Pytanie czy muszę w e87 z 2006 skąś doprowadzić linię CAN na piny 6 i 14 czy to już powinno być w standardzie? Pytam bo na chwilę obecną nie mogę się połączyć z autem, a chciałem w jbbf zmienić vin i zakodować go do serii

tak w obd masz pin 7 do diagnostyki K-line już nie będzie działać

teraz musisz mieć dwie linie CAN podwójna skrętka CAN podpięte z obd d oJBE

pin 6 High speed CAN

pin 14 low speed CAN

rozplątanie nie powinno przekraczać 10cm więc uważaj z jbe musisz poprowadzić nowe przewody

dodatkowo pin 1 od KL15 (zapłon po kluczyku też modyfikacja ) KL15 jest po dcan z CAS jako informacja , ale to możesz zostawić

nie wiemm czy twój CAS będzie obsługiwał kl-15 z obd bez pinu 1

A4010a to własnie moduł JBE , N38b to CIC

8128fd42627d.jpg

piny 3, 8 , 11,12,13 możesz pominąć sa dla tych co mają CIC w idrive jest to port ethernet

piny JBE DCAN zobacz gdzie podłączyć

JBE to moduł master , moduł bramy gdzie podłączone są magistrale CAN i to ten moduł służy do przetwarzania informacji między magistralami can o różnej prędkości (K-can i pt-can)

Masz sie podpiąć bezpośrednio pod JBE z OBD , nie jak niektórzy sobie wyobrażają że magistrala K-can to lina K , nie jest to prawda

linia K w obd e87 do 2007/03 jest też podpięta pod JBE, to tylko interfejs diagnostyczny modułu JBE ,

K-can to wolny can (też na podwójnej linii CAN , CAN_H i CAN_L) jest też podłączony do JBE , tak samo jak Can o większej prędkości też na podwójnej linii CAN CAN_H i CAN_L również podłączony do JBE , a diagnostyka DCAN jest to też tylko interfejs modułu JBE same magistrale CAN

się nie zmieniają w modelach przed 2007/03 jak i po 2007 roku

Plug connector overview
Number X-pin, colour Description 
X14270 47-pin, black Component connector Junction box 
X14271 54-pin, blue Component connector Junction box 
X14272 54-pin, black Component connector Junction box 



Pin assignments at plug connector X14270
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 A Signal, refrigerant control valve Control valve, refrigerant compressor 
2 -- Not used  
3 -- Not used  
4 -- Not used  
5 -- Not used  
6 -- Not used  
7 A Signal, refrigerant control valve Control valve, refrigerant compressor 
8 -- Not used  
9 -- Not used  
10 -- Not used  
11 A Signal, terminal 30G OBDII socket 
12 A Motor signal, unlock boot lid Central locking drive, boot lid 
13 A Signal, terminal 30G Luggage compartment lights 
14 A Signal, central arrest motor System lock, driver's door 
15 A Signal, central arrest motor System lock, passenger's door 
16 A Signal, ZV drive, fuel filler flap Central locking drive, fuel filler flap 
17 A Signal, lock motor System lock, passenger's door 
18 A Unlock motor signal System lock, driver's door 
19 A Unlock motor signal System lock, passenger's door 
20 A Signal, ZV drive, fuel filler flap Central locking drive, fuel filler flap 
21 A Activation Windscreen washer pump Windscreen washer pump 
22 A Activation Rear window washer pump Rear window washer pump 
23 M Ground Ground point 
24 A Open window signal Power window motor, rear driver's side 
25 A Close window signal Power window motor, rear driver's side 
26 A Open window signal Power window motor, rear passenger's side 
27 A Close window signal Power window motor, rear passenger's side 
28 A Signal, water jet heating Heated water jet, left 
29 A Voltage supply, outside mirror heating Outside mirror, driver's side 
30 -- Not used  
31 A Signal, water jet heating Heated water jet, right 
32 A Voltage supply, outside mirror heating Outside mirror, passenger's side 
33 A Signal, water valve Water valves 
34 A Signal, seat heating Driver's seat heating module 
35 A Signal, terminal 30G DC/DC converter 
36 A Signal, lock motor System lock, driver's door 
37 A Signal, auxiliary water pump Auxiliary water pump 
38 A Signal, seat heating Passenger's seat heating module 
39 -- Not used  
40 A Signal, terminal 30G DC/DC converter 
41 -- Not used  
42 A Signal, central arrest motor System lock, rear driver's side 
43 A Signal, central arrest motor System lock, rear passenger's side 
44 A Signal, lock motor System lock, rear driver's side 
45 A Signal, lock motor System lock, rear passenger's side 
46 A Unlock motor signal System lock, rear driver's side 
47 A Unlock motor signal System lock, rear passenger's side 



Pin assignments at plug connector X14271
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 E/A Signal PT-CAN high CAN-bus connector 
2 E/A Signal PT-CAN low CAN-bus connector 
3 E/A Signal F-CAN low F-CAN-bus connector  
4 E Signal, outside temperature sensor Outside temperature sensor 
5 E/A Signal PT-CAN low Junction box, electronics 
6 E/A Signal PT-CAN high Junction box, electronics 
7 E Signal Fuel level sensor, left tank half Fuel level sensor, left tank half 
8 -- Not used  
9 E Signal Fuel level sensor, right tank half Electric fuel pump 
10 E/A CAN bus low CAN-bus connector 
11 E Signal, boot lid contact Central locking drive, boot lid 
12 -- Not used  
13 E Signal, parking brake switch Parking brake switch 
14 E Signal, power window switch Power window switch, rear passenger's side 
15 E Signal, power window switch Power window switch, rear driver's side 
16 E Signal, AUC sensor AUC sensor 
17 E/A Signal, diagnosis CAN-High OBDII socket 
18 E/A Diagnosis signal DC/DC converter DC/DC converter 
19 E Signal, outside temperature sensor Outside temperature sensor 
20 E Signal, electric auxiliary heater Digital diesel electronics control unit 
21 E/A Signal F-CAN high F-CAN-bus connector  
22 E Signal Gearshift paddles Gearshift paddles 
23 A Pulse width modulation signal, blower Blower motor 
24 -- Not used  
25 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear passenger's side 
26 M Ground Coolant pressure sensor Coolant pressure sensor 
27 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear driver's side 
28 E Signal, power window switch Power window switch, passenger's door  
29 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear driver's side 
30 A Supply Coolant pressure sensor Coolant pressure sensor 
31 E Signal, washer fluid level Washer fluid level switch 
32 -- Not used  
33 E/A Signal, diagnosis CAN-Low OBDII socket 
34 E Signal Fuel level sensor, left tank half Fuel level sensor, left tank half 
35 A Return contact, wiper rest position Wiper motor 
36 A Return contact, wiper rest position Wiper drive, rear 
37 A Signal, central arrest motor Car access system 
38 E Signal Gearshift paddles Gearshift paddles 
39 -- Not used  
40 E Signal, hotel switch Car access system 
41 -- Not used  
42 E/A Signal PT-CAN low Junction box, electronics 
43 E/A Signal PT-CAN high Junction box, electronics 
44 E Signal Boot lid button Boot lid button 
45 A Wake-up signal, terminal 15 Connector , terminal 15 wake-up signal 
46 E/A CAN bus high CAN-bus connector 
47 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear driver's side 
48 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear passenger's side 
49 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear passenger's side 
50 -- Not used  
51 E Signal Coolant pressure sensor Coolant pressure sensor 
52 E Signal Fuel level sensor, right tank half Electric fuel pump 
53 -- Not used  
54 E Signal, coolant level Coolant level switch 



Pin assignments at plug connector X14272
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 -- Not used  
2 E Signal, fanfare horn Steering column switch cluster 
3 A Terminal 30 Instrument cluster control unit 
4 E Deactivation DSC Hazard warning switch 
5 -- Not used  
6 M Ground Steering column switch cluster 
7 -- Not used  
8 M Ground Hazard warning switch Hazard warning switch 
9 M Ground Instrument cluster control unit Instrument cluster control unit 
10 E/A CAN bus high Heating/air conditioning system 
11 E/A CAN bus high Central information display 
12 E/A CAN bus low Heating/air conditioning system 
13 -- Not used  
14 -- Not used  
15 A Signal, outside temperature sensor Instrument cluster control unit 
16 A Signal, outside temperature sensor Instrument cluster control unit 
17 E/A Signal F-CAN low Steering column switch cluster 
18 A Pulse width modulation signal, blower Heating/air conditioning system 
19 -- Not used  
20 -- Not used  
21 -- Not used  
22 -- Not used  
23 -- Not used  
24 -- Not used  
25 -- Not used  
26 -- Not used  
27 M Ground Central information display Central information display 
28 -- Not used  
29 E/A CAN bus high Instrument cluster control unit 
30 E/A CAN bus low Central information display 
31 E/A CAN bus low Instrument cluster control unit 
32 -- Not used  
33 E Signal, central arrest motor Hazard warning switch 
34 E/A Signal F-CAN high Steering column switch cluster 
35 A Signal Gearshift paddles Transmission control 
36 E Signal, electric auxiliary heater Heating/air conditioning system 
37 A Signal, terminal 30G Glove compartment light 
38 -- Not used  
39 -- Not used  
40 -- Not used  
41 -- Not used  
42 -- Not used  
43 M Ground Glove compartment light 
44 -- Not used  
45 M Ground Heating/air conditioning system 
46 M Ground Hotel switch 
47 E/A CAN bus high Multiple restraint system control unit 
48 E/A CAN bus low Multiple restraint system control unit 
49 -- Not used  
50 A Wake-up signal, terminal 15 Steering column switch cluster 
51 -- Not used  
52 A Signal Gearshift paddles Transmission control 
53 E Signal, hotel switch Hotel switch 
54 -- Not used  

A to twoje obd do 2007/03 K-line

e9cd629d0e12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.