Skocz do zawartości

Uszkodzony modul FRM


pieczek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej wymiana na używkę i kodowanie. Który rok auta? FRM lubi sobie paść.

Mlodzik18 ale kodowanie !!!, przecież to nic nie zmienia w module, to tylko zapis parametrów które są już w module, jak zapis błędów i kasowanie błędów ecu, co innego programowanie, ogólna zasada w magistrali CAN jest, jak moduł wysyła błędne dane to zostaje odłączony od magistrali,podobnie w magistrali podrzędnej (LIN) zostają odłączone światła w module świateł w przypadku zwarcia , tak samo może cały sterownik zostać odłączony,

jak pisał chciał tylko podkręcić ringi, w przypadku błędu nic nie powinno być zakodowane to wynika z programu FRM (chyba że ktoś dodał błędne dane do NCS DUMMY obliczając sumy kontrolne, oczywiście to tylko najgorszy z możliwych scenariuszy) ale w takim razie to powinno go pozbawić świateł .... a nie całego modułu komfortu.

Chyba żeby ktoś usunął całe FA i zakodował moduł do serii to wtedy mógłby moduł puść spać .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z FRM3 jest taki problem, że lubią padać bez powodu. Sam miałem już dwa przypadki. Jeden bez po kodowaniu, drugi po odłączeniu akumulatora. Niestety one maja pewne wady.

 

Po wymianie na uzywke należy skopiować FA z CAS do FRM i przekodować.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I jeszcze wypadało by wcześniej vin zmienić, chociaż dzisiaj kodowałem E91 i zmieniałem zapis FA w CAS i FRM wszystko poszło OK, a po wszystkim patrzę w ID ZBNR wszystkich modeli aby sprawdzić z ciekawości czy ktoś robił aktualizacje, a tam moduł FRM bez VIN tylko kropki, a wcześniej zmieniałem w nim FA i kodowałem światła dzienne (UIF zczytałem wcześniej przed kodowaniem ) i wszystko poszło bez żadnych problemów, podobnie w zegarach nie pełny vin tylko ostatnie 5 cyfr (komb nie dotykałem) pewnie ktoś programował za pomocą WINKFPT i nie zapisał vin w ENTER VIN lub moduł wymieniany ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana VIN to formalnosc. AIF w Inpie ma czasami problem z poprawnym odczytaniem zmienionego VINu przez tool32. Najlepszy sposob aby sprawdzic czy VIN jest zmiemiony to c_fg_lessen.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zmiana VIN to formalnosc. AIF w Inpie ma czasami problem z poprawnym odczytaniem zmienionego VINu przez tool32. Najlepszy sposob aby sprawdzic czy VIN jest zmiemiony to c_fg_lessen.

wcześniej zmieniałem vin w MASK/CCC (RAD2) może masz racje już nie dochodziłem w Tool32 jaki jest vin w innych, trochę mi się śpieszyło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Po wymianie na uzywke należy skopiować FA z CAS do FRM i przekodować.

czyli jak mam to zrobic?

zamontowalem,chcialem przekodowac i kodowanie zatrzymuje sie po wywaleniu bledu braku komunikacji ze sterownikiem 2RAD.

Inpa nie widzi numeru VIN w sterowniku FRM.Jezeli chcialbym go uaktualnic,to w WINKFP mam wybrac ktory do aktualizacji sterownik? FRMR3?

Ile schodzi update sterownika FRM3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest inny vin to w uif będzie 00000 lub yyyyyy

Frm programuje się 5-7 minut jakoś tak.

Zczytaj uif (aif) zapisz sobie numer softu. W winkfp wpisz nr softu i znajdzie ci jaki ster masz wybrać. (Jak nie jesteś pewien). Frm3 i tak będzie tylko jeden do wyboru a winkfp dobierze wsad taki jak trzeba po nr softu.- oczywiście wcale nie trzeba tego robić aby działało dobrze

 

Z cas masz skopiować fa i wpisać do frm uzywając fa_write. Nie trzeba całego auta kodować do serii tylko frm zmieniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Padł mi moduł FRM 3R XE (nr 9241003) po kolizji. Wymieniłem na moduł FRM 3R XE (nr 9308366). Tylne lampy świecą odwrotnie tzn. po naciśnięciu stopu świecą postojowe (led) , a zamiast postojowych świecą stopy. Zrobiłem tak ,że zamieniłem przewody w lampach ( stop na postój i odwrotnie). Wszystko niby ok. ale .... przy otworzonej pokrywie bagażnika światła postojowe świeca się ( godzi o te w klapie - ledy) , ale po zamknięciu bagażnika gasną ( tylko te postoje w klapie) ???? Doraźnie wyjąłem jeden z przewodów w zamku klapy ( wtyczka czteropinowa) i światła nie gasną ale................... po ruszeniu włącza się kontrolka niezamkniętej pokrywy bagażnika. Czy np. można wyłączyć komputerowo tą kontrolkę? Czy można przekodować ten moduł aby działał normalnie. Światła działają , szyby się opuszczają niby wszystko OK. , a nie działają halogeny ( nie wiem czemu , kontrolka na zegarach się włącza, żarówki OK,) . A i dziwna sprawa przy otwieraniu drzwi szyby drzwi przednich opuszczają się ok. 4mm , a po zamknięciu drzwi podnoszą ( chyba moduł od E93).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz może kolego kto ogarnie ( naprawi) mi ten uszkodzony moduł (możesz podać namiary)?

Ja ci mogę pomóc, ale po mnie trzeba go zaprogramować lub zakodować . A dlaczego nie chcesz wypróbować swój nowy zakodować ? Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z kolegów mógłby mi powiedzieć w module FRM 3 , który pin jest od świateł stopu , a który od postojówek tylnych. Po zmianie modułu naciskając światła stop zapalają się postoje tylne , a po włączeniu świateł postojowych świecą się światła stop :( , i tak myślę jakbym zamienił piny w module to było by OK. Z góry bardzo dziękują za pomoc :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A może ktoś z kolegów mógłby mi powiedzieć w module FRM 3 , który pin jest od świateł stopu , a który od postojówek tylnych. Po zmianie modułu naciskając światła stop zapalają się postoje tylne , a po włączeniu świateł postojowych świecą się światła stop :( , i tak myślę jakbym zamienił piny w module to było by OK. Z góry bardzo dziękują za pomoc :wink:

ZAKODOWAĆ FRM pod twoje auto i temat zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
mam FRM2 w E90 LCi i nie palą się ringi w prawej lampie, po wyciągnięciu akumulatora i wymienieniu go (z adaptacją), po ponownym uruchomieniu przestała świecić żarówka H8 w prawej lampie. Oczywiście żarówka jest sprawna. Sprawdzono w jakimś laptopie z kableml pod OBD i jest zamknięty dopływ prądu, ale człowiek nie za bardzo się na tym znał i powiedział, że nie może tego zresetować w ediabas tool32 w komendzie reset_kurzschluss_sperre bo wyskakuje mu jakiś błąd, że niepoprawne ECU czy brak sygnału z ECU. Także chciałbym zasięgnąć info czy takie coś da się naprawić czy trzeba wymienić FRM2 i od nowa kodować. (nie rozumiem też usuwania moich postów z tym pytaniem, jest multum tematów czy lampy od poliftu pasują do przedliftu, jakie ET mają felgi, czy elementy z M-Performance będą pasować do zwykłego, takie bzdety, od których moje pytanie wydaje mi się być istotniejsze)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mam FRM2 w E90 LCi i nie palą się ringi w prawej lampie, po wyciągnięciu akumulatora i wymienieniu go (z adaptacją), po ponownym uruchomieniu przestała świecić żarówka H8 w prawej lampie. Oczywiście żarówka jest sprawna. Sprawdzono w jakimś laptopie z kableml pod OBD i jest zamknięty dopływ prądu, ale człowiek nie za bardzo się na tym znał i powiedział, że nie może tego zresetować w ediabas tool32 w komendzie reset_kurzschluss_sperre bo wyskakuje mu jakiś błąd, że niepoprawne ECU czy brak sygnału z ECU. Także chciałbym zasięgnąć info czy takie coś da się naprawić czy trzeba wymienić FRM2 i od nowa kodować. (nie rozumiem też usuwania moich postów z tym pytaniem, jest multum tematów czy lampy od poliftu pasują do przedliftu, jakie ET mają felgi, czy elementy z M-Performance będą pasować do zwykłego, takie bzdety, od których moje pytanie wydaje mi się być istotniejsze)

Gdzie masz auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Warszawie na Rembertowie

mam identyczny FRM jak ten - http://allegro.pl/bmw-e89-modul-pl2-frm2-led-ahl-i6966809736.html#thumb/2 czy jak go wymienie to muszę kodować, czy jeśli ma identyczne parametry to będzie działał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko gdzie... już byłem u dwóch jednego specjalisty od programowania, który nie umiał się połączyć INPĄ i nie wiedział że E90 ma FRM i cały czas mówił, że nie może się połączyć z LCMA sterownikiem świateł, a drugi pogrzebał i powiedział że jest błąd łączenia z ECU i nic nie zrobi, ale za to obaj pieniądz umieli przeliczyć i zainkasować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tylko gdzie... już byłem u dwóch jednego specjalisty od programowania, który nie umiał się połączyć INPĄ i nie wiedział że E90 ma FRM i cały czas mówił, że nie może się połączyć z LCMA sterownikiem świateł, a drugi pogrzebał i powiedział że jest błąd łączenia z ECU i nic nie zrobi, ale za to obaj pieniądz umieli przeliczyć i zainkasować

:duh: Nie tam jeździsz )) A za co im pieniądze dawać ? Możesz wyjaśnić ? Za to , że u nich w głowie pusto ? Masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.