Skocz do zawartości

Uszkodzony modul FRM


pieczek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ale chyba z FRM coś jest nie tak, bo jak go wyjąłem żeby zobaczyć jaki to jest to teraz nie opuszcza się prawa szyba, słychać tylko klikanie.

INPA nie łączy się z FRM2 wyskakuje komunikat:

Group file: D_KBM

SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR.

Program will be stopped!

i wyrzuca do ekranu głównego

Orientuje się ktoś z was czy jak kupię używany frm2 identyczny model o identycznych parametrach z auta o podobnym wyposażeniu to będzie trzeba go od nowa kodować czy będzie działał? Mój to: E89 E9x LED AHL numer 27 i znalazłem taki za 530 zł n allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mam FRM2 w E90 LCi i nie palą się ringi w prawej lampie,. (nie rozumiem też usuwania moich postów z tym pytaniem, jest multum tematów czy lampy od poliftu pasują do przedliftu, )

Napisz kiedy twoje posty zostały usunięte

jeśli to ja, dostłaeś info na PW dlaczego temat lub post został usunięty

Główna przyczyna usuwania postów to nielegalna reklama , lub zaśmiecanie forum tematami których jest już dużo o takim samym tytule ,

przeglądałem logi moderatorów i nie ma ostatnio nic, co by ktoś Tobie usunoł w tym skromnym dorobku postów .

A tak ogólnie do twojego problemu to zwarcia nie można usunąć jak nadal wystepuje i tu żarówka nie ma znaczenia, chyba że to ona robiła zwarcie ,

ale informacja że nie można się połączyć z FRM_70 jak moduł ok to znaczy że specjalista nie miał pojęcia co robi ,

jak nie znał adresu to mogł po kolei wszystkie resetować zaczynając od 0x00

w FRM2 5 zwarć i odłączony pin, bez resetu nie działa (ISTA D też resetuje zwarcia)

Faktycznie poszukaj innych specjlaistów od BMW i tu z Temsky się zgadzam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwarcia nie ma, bo nie było, stało się to po wymianie akumulatora, w komendzie reset_kurzschluss_sperre wpisywane były wszystkie od 0x00 do samego końca z listy LAMP coś tam(3.33) z tool32, ale za każdym razem wyskakuje ERROR_ECU_SUBFUNCTION_NOT_SUPPORTED_INVALID_FORMAT, z resztą i tak INPA nie łączy się z FRM żeby na koniec wykasować lub w ogóle wyświetlić te błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

INPA ma dwa FRM

ENTRY= FRM_87,Footwell Module Driver FRM_87,

ENTRY= FRM_70,Footwell Module Driver II (FRM_70, from 03/07),

nie uzywaj do FRM2 opcji 1 FRM 87 masz starą inpe pewnie stare pliki SP-daten w EDIABAS/ECU

dlatego masz problemy z tool32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaktualizuj pliki w EDIABAS/ECU z SP-daten e89 może używasz angielskich a to troche starocie jak na twój model

tak używam UK. pobrałem aktualizacje sp-daten E89 55.0 od niejakiego rzecik, który jak czytam ma je od ciebie. I od razu nadmienię, że chylę czoła, bo nie wiedziałem, że mam do czynienia z takim specjalistą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a teraz mam i w INPA i tool32 info że za nowa wersja jest tych plików i wcale się nie otwiera, skądś muszę wziąć jakieś nowsze niż miałem, ale starsze niż 55.0

Nie ,

Zainstaluj standard tools 2.12 i INPE pozostaw starą lub twojego modelu lepsza INPA 5.0.6 nazwywana w skrucie Fxx niestety to GERMANY jest ale działa wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam te programy ze standardtools to mam jeszcze raz instalować? usunąć te poprzednie czy jak? pobrałem też INPA Fxx-Exx up to 2012 dla windows 7-8 to mam to wszystko stare usuwać i instalować nowe czy na to instalować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Usuń wszystko odinstalowując

restart komputera

ponowna instalacja Standard tools 2.12

i uzupełnienie bibliotek (widzę po nazwie że to mój instalator więc wystarczy step 2 i step 3 dla NCS )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, jesteś geniuszem w tej dziedzinie. Wyzerowane, świeci. A jeszcze dzisiaj z jakiegoś bmw garaże wolomin mi pisali ze resetowanie frm to wielka ściema i nabijanie kasy przez pseudofachowców. Podaj adres to masz u mnie butelkę dobrego wina. Teraz tylko żałuje ze wyciągałem frm bo ta szyba prawa mi się nie opuszcza słychać tylko klikanie. Chyba ze na to tez jest sposób i patent i można to zresetować to będę wdzięczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

A jak sie ustrzec od uszkodzenia frm przy podlaczeniu auta do kodowania albo diagnostyki? Frm 3 podobno moze pasc nawet przy odlaczeniu akumulatora przy wymianie... czy tylko frm3 jest tak wrazliwy? Frm2 i 1 podobno nie da sie ubic.

Czy dobry zasilacz zmniejsza lub eliminuje ryzyko uszkodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Napisz więcej szczegółów

jaki model bmw jak i sterownik ? który rocznik ? (mniemam że modele z grupy e89 e9x, e8x one mają FRM tak samo jak E7x modele e6x mają LMA)

oczywiście kodowałeś Kombi więc frm nie ma tu nic do rzeczy , pada ogólnie FRM3 i to może być podobno nawet przy kasowaniu błędów

ale napewno się od magistrali nie odłączył , odłączyć się tylko może wtyczka kostka od niego ,

masz ten sterownik w identyfikacji modułów (w ista będzie na czerwono jak martwy, na niebiesko nie dokończone programowanie, na żółto z błędami , na zielono jest super i tak być powinno ) a w inpa ident nie będzie wcale modułu świateł jak martwy,

jak jest w identyfikacji to nadal moduł żyje i może wystarczy go przeprogramować lub kodować do serii , jak jest martwy to niestety cudów nie ma i

trzeba go na stole ożywić :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz więcej szczegółów

jaki model bmw jak i sterownik ? który rocznik ? (mniemam że modele z grupy e89 e9x, e8x one mają FRM tak samo jak E7x modele e6x mają LMA)

oczywiście kodowałeś Kombi więc frm nie ma tu nic do rzeczy , pada ogólnie FRM3 i to może być podobno nawet przy kasowaniu błędów

ale napewno się od magistrali nie odłączył , odłączyć się tylko może wtyczka kostka od niego ,

masz ten sterownik w identyfikacji modułów (w ista będzie na czerwono jak martwy, na niebiesko nie dokończone programowanie, na żółto z błędami , na zielono jest super i tak być powinno ) a w inpa ident nie będzie wcale modułu świateł jak martwy,

jak jest w identyfikacji to nadal moduł żyje i może wystarczy go przeprogramować lub kodować do serii , jak jest martwy to niestety cudów nie ma i

trzeba go na stole ożywić :idea:

 

Info odnośnie auta mam w stopce ale proszę: E91, 2010, N57D30.


Co do modułu:

72 FRM 70 D_KBM 9241007 5645 0E60 50 06 12.50.0 4.20.0

72 FRM

Error stored

9CC4 24

A8C4 64

A8B7 64

9CB5 22

9CBD 62

9CBC 64

A8C3 24

Patrzyłem ISTA+ ale niestety za wiele zrobić nią nie mogę, czekam na ISTA P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Ponawiam temat.

Dziś po podłączeniu akumulatora przestały działać szyby, lusterka, halogeny, kierunkowskazy, światła długie, doświetlanie zakrętów oświetlenie wnętrza, itd.

Czy wystarczy kodowanie modułu frm?

Czy ktoś z okolic warszawy jest w stanie mi to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.